Geachte lezer,
Onlangs heb ik een bijzonder nare ervaring opgedaan bij Youfone omtrent haar Belplafond. Deze wil ik graag met u wil delen, om u te informeren over hoe Youfone om gaat met haar trouw betalende klanten.
De uitgebreide versie vindt u hier:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/383 ... ufone.docx
In het kort:
Ik heb een abonnement bij Youfone, en in augustus een Belplafond ingesteld naar aanleiding van de nieuwsbrief van Youfone in Juli 2014 waarin letterlijk staat:
"Belplafond is vanaf NU inclusief dataverbruik!"
Naast de nieuwsbrief waren er allerlei signalen dat het belplafond ook van toepassing was op dataverbruik. Zie daarvoor de uitgebreide versie.
Op 10 april jongstleden is mijn telefoon zonder mijn weten grote hoeveelheden data gaan sturen. Daarvoor kreeg ik een waarschuwings sms bij 500% gebruik van mijn databundel. Ook kreeg ik een sms dat mijn Belplafond voor 80% verbruikt was, en dat bij 100% de telefoon afgesloten zou worden. Dat is niet gebeurd.
Kosten: € 241,91 tegenover mijn normale tarief van € 11,-
Pas na vele telefoontjes, emails en een aangetekende brief werd er inhoudelijk naar mijn zaak gekeken. Mijn telefoon is al een maand afgesloten. Youfone blijft bij haar standpunt dat mijn Belplafond niet voor dataverbruik geldt.
Conclusie: Youfone licht haar klanten op.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Youfone Belplafond oplichting
Re: Youfone Belplafond oplichting
http://www.bellen.com/nieuws/youfone-st ... plafond-in
Klant voor 2 juni 2014?
Let op: voor bestaande klanten is het instellen van een dataplafond niet mogelijk. Mocht je een internetbundel hebben, dan ontvang je bij een verbruik van 80% en 100% een waarschuwing per sms. Na een volledig verbruik van je internetbundel, zullen overige internetkosten buiten de bundel berekend worden voor € 0,10 per MB.