Youfone en niet willen stoppen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
1234Papier
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2024 06:42

Youfone en niet willen stoppen

Ongelezen bericht door 1234Papier »

He hallo

Wij zijn ergens halverwege vorig jaar geemigreerd uit Nederland. Onze youfone liep eventjes door tot we alles op orde hadden en zijn begonnen in augustus met afmelden van de abbonementen. Dit ging deels goed, deels niet. Wij kregen eind 2023 diverse aanmaningen en na bellen bleek dat deel van de abbonementen nooit waren opgezegd. Maar het zou echt goed komen. Wij onder protest maar de extra kosten betaald. Het is begin 2024 als er weer aanmaningen per email komen. Weer contact youfone en weer was nog steeds een deel niet opgezegd. Sterker nog nu werd er voor 1 zelfs verzonnen dat er nog contractermijn was. Einddatum jaarcontract was februari 2023, maar dat was volgens de mevrouw de startdatum van het jaarcontract... Wij probeerden nog echt hoog en laag uit te leggen dat je een jaarcontract niet met een jaar automatisch mag en kan verlennen. Vanaf januari zijn we ook gestopt met het extra betalen en alleen per email verder gegaan. Dit liep ook zeer stroef. Ze vroegen om al onze contractnummer. Pikken daar juist degene uit die overgenomen is door mijn zwager en wel goed was, en zeggen dat deze niet opgezegd kan worden omdat dit niet op naam staat.... logisch en de rest? Heel veel mails verder, vaak dezelfde, met een reactietijd van weken soms, zijn we op punt gekomen dat de laatste 3 contracten zijn beeindigd, niet van onze kant, maar van de kant van youfone omdat we wanbetaler zijn geworden. Het is inmiddels Juli, nu krijgen we 3 aanmaningen per email van een incassobureau. Of wij nog even 3x extra kosten willen betalen. Wat moet je hier nu nog mee? Het is trouwens onbeschoft, we zijn al meer dan 10 jaar klant, altijd alles goed gegaan en dan zo met een financiele trap na mag je afscheid nemen.

DeZevendeHenk
Berichten: 871
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Youfone en niet willen stoppen

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Als u zich, zoals u dat noemt, "netjes heeft afgemeld", zou u dat ook moeten kunnen bewijzen en zou ik een procedure dan met vertrouwen tegemoet zien. In het andere geval zou ik persoonlijk dan maar betalen maar het is uw keuze natuurlijk.

Speedy123
Berichten: 1676
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Youfone en niet willen stoppen

Ongelezen bericht door Speedy123 »

DeZevendeHenk schreef:
13 jul 2024 15:35
Als u zich, zoals u dat noemt, "netjes heeft afgemeld", zou u dat ook moeten kunnen bewijzen en zou ik een procedure dan met vertrouwen tegemoet zien. In het andere geval zou ik persoonlijk dan maar betalen maar het is uw keuze natuurlijk.
Dat is niet juist. Als Youfone meent dat er destijds op de einddatum een nieuw jaarcontract is afgesloten dan zal Youfone dat moeten bewijzen.

Wat wel een wijze les is, een opzegging behoort bevestigd te worden.
Ontvangt u geen bevestiging, stuur dan altijd een email met het verzoek de opzegging te bevestigen.

DeZevendeHenk
Berichten: 871
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Youfone en niet willen stoppen

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Speedy123 schreef:
13 jul 2024 15:59
DeZevendeHenk schreef:
13 jul 2024 15:35
Als u zich, zoals u dat noemt, "netjes heeft afgemeld", zou u dat ook moeten kunnen bewijzen en zou ik een procedure dan met vertrouwen tegemoet zien. In het andere geval zou ik persoonlijk dan maar betalen maar het is uw keuze natuurlijk.
Dat is niet juist. Als Youfone meent dat er destijds op de einddatum een nieuw jaarcontract is afgesloten dan zal Youfone dat moeten bewijzen.
TS zegt zich afgemeld te hebben, als je dat aan kunt tonen en de bevestiging lijkt mij sowieso de beste manier, want dan weet je ook dat het ontvangen is, hoe kan je daarna dan een nieuw jaarcontract sluiten?

Speedy123
Berichten: 1676
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Youfone en niet willen stoppen

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Welkom in de wonderlijke wereld van YouFone:
Einddatum jaarcontract was februari 2023, maar dat was volgens de mevrouw de startdatum van het jaarcontract... Wij probeerden nog echt hoog en laag uit te leggen dat je een jaarcontract niet met een jaar automatisch mag en kan verlennen.

Plaats reactie