Wij hebben vorig jaar oktober een sim only abbonement afgesloten bij Youfone. Al gauw bleek dat er data werd gebruikt via het mobiele netwerk. Aangezien dit niet de bedoeling is, heb ik contact opgenomen (telefonisch) met de KS van Youfone. Het bleek voor Youfone onmogelijk om dit uit te schakelen en ik moest dan maar uitzoeken hoe dat met instellingen op de telefoon gedaan kon worden. Omdat we ook abbonement bij Vodafone hebben gehad, wist ik dat het technisch gezien mogelijk is om dit vanuit de provider te regelen. Toch nog maar een een berichtje aan gewaagd via het contact formulier en daar kregen we het antwoord dat Youfone dat wel degelijk kon en e.e.a. was snel geregeld.
In december 2011 kregen wij een factuur waarop de gemaakt kosten over de maand november vermeld stonden. Tot onze grote verbazing werd er een bedrag van € 27,47 aan kosten in rekening gebracht, los van de maandelijkse abbonementskosten. Na een aantal telefoontjes, bleek dat alle bel en sms kosten buiten de bundel berekent waren. Dit zou de maand daarop (dus in januari) gecorrigeerd worden.
Toen ik aangaf dat ik het bedrag wilde storneren en dan de normale kosten handmatig over wilde maken, werd er direct gedreigt dat we dan afgesloten zouden worden en pas na betaling van (her)aansluitkosten weer aangesloten zouden worden.
Op de factuur van januari was er niets gecorrigeerd. De "normale' abbonementskosten werden afgeschreven, maar het bedrag van € 27,47 werd niet gecrediteerd. Weer een telefoontje naar Youfone, waar ik te horen kreeg dat het erg druk was en dat dit soort uitzoek werk handmatig gedaan moest worden, maar dat dit bedrag bij de eerstvolgende factuur alsnog gecrediteerd zou worden. Ik heb aangegeven dat ik er als klant geen boodschap aan heb dat het druk is en dat ik daar ook zeker niet de dupe van zou mogen worden.
Uiteindelijk besloten na mijn ongenoegen over de gang van zaken te uiten via klacht.nl. Tot mijn grote verbazing werd de klacht op afgehandeld gezet (door Youfone) met de melding "klacht opgepakt met de klant". Dit, terwijl er helemaal niets was opgepakt. Ik heb niet eens een telefoontje of mail gehad van Youfone.
De factuur van februari kwam en wederom geen credit. Vervolgens begon een periode van mailen, toezeggingen van Youfone krijgen, die dan weer niet nagekomen werden. Ook nog meerdere keren telefonisch contact gehad, maar al werd door Youfone nog zo vaak toegezegd dat het opgelost zou worden, werd er helemaal niets opgelost.
Omdat bleek dat er toch meer sms'jes werden verstuurd dan verwacht, hebben we via het contactformulier gevraagd of de sms bundel verhoogt kon worden. Bevestiging gekregen dat dat kon en in zou gaan op een bepaalde datum. Uiteraard is dit ook nooit gebeurt.
Uiteindelijk heb ik 22 september 2012 besloten om toch maar weer te gaan bellen om mijn recht te halen en nu eindelijk eens de teveel betaalde kosten terug te krijgen. Tussen 22 september en 26 oktober 2012 8x (!) gesproken met de "nieuwe" KS van Youfone. Meerdere toezeggingen gehad en wederom weer niet nagekomen.
Op 27 oktober 2012 heb ik opnieuw een klacht geplaatst op klacht.nl en daarin verwezen naar de klacht die ik eerder had geplaatst en een aanvulling gedaan op de gang van zaken tot nu toe. Hierin precies vermeld wanneer ik had gesproken met Youfone en met wie. Van alle personen die ik had gesproken en waarvan ik de voor- en achternaam had, heb ik de initialen vermeld. Van alle personen die alleen met voornaam aangeduid werden, heb ik de voornaam vermeld.
Uiteindelijk werd ik teruggebeld door iemand van Youfone, die het niet chick vond dat ik het op deze manier had aangepakt, maar wel toegaf dat het effect had (hij had mij immers gebeld). Ik heb hem toen verteld dat Youfone beter geen discussie met mij aan kan gaan over wat chick is of niet, gezien de hele gang van zaken tot nog toe.
Uiteindelijk krijgen wij nu het bedrag van € 27,47 gecrediteerd. Youfone weigert een vergoeding te betalen voor alle tijd en moeite die het ons heeft gekost (telefoontjes naar de KS kosten € 0,35 per gesprek en daar hebben we er toch al met al een stuk of 20 van gedaan om maar wat te noemen). Ook het beëindigen van het contract per 1 december 2012 doen ze niet. Ze vinden de klachten niet ernstig genoeg om dit te rechtvaardigen. Zelfs niet als klanten zo lang aan het lijntje zijn gehouden en de KS van Youfone een wanprestatie heeft geleverd.
Ik kreeg wel een afkoopregeling aangeboden, waarbij ik een bedrag van € 154,48 moet betalen! Ronduit belachelijk.
Het enige dat ik verder nog kan zeggen is: ga nooit, maar dan ook nooit in zee met Youfone!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Youfone "klantenservice"
Re: Youfone "klantenservice"
Youfone is een grote puinhoop
Met Youfone heb ik alleen maar zeer slechte ervaringen.
In januari heb ik een abonnement afgesloten (incl sms bundel).
Op de factuur van Februari bleek de sms bundel niet opgenomen te zijn. Alsnog telefonisch afgesloten.
Eind april wordt er opeens 125 euro van mijn rekening afgeschreven (factuur maart). De factuur heb ik nooit ontvangen. Inloggen op mijn Youfone lukte niet. Na contact met de klantenservice bleek dat de factuur onjuist was en ik een bedrag terug zou krijgen. Tot op heden nog niets gehoord.
Het inlogprobleem werd na herhaaldelijk bellen en mailen pas opgelost op 7 JUNI.
Helaas, de facturen stonden niet op de site. Na weer diverse keren gebeld en gemaild te hebben kon ik de facturen inzien op 4 OKTOBER.
Inmiddels kwam 25 mei de factuur van april binnen (via de mail, zonder specificaties in dataverkeer)). Sms bundel was nog steeds niet opgenomen . Wel kon ik zien dat mijn dochter (voor haar had ik het abonnement afgesloten) veel teveel sms-te. Weer een bedrag van 87 euro. Inmiddels was de maand mei ook al bijna voorbij dus de volgende rekening was weer peperduur 145 euro.
Doordat ik mijn facturen niet in heb kunnen zien heb ik niet de gelegenheid gehad mijn dochter aan te spreken op haar sms gedrag of het abonnement aan te passen.
Youfone reageerde inmiddels nergens meer op. Met hulp van de rechtswinkel heb ik een aangetekende brief gestuurd dat youfone ingebreke is (de klant heeft het recht facturen in te kunnen zien) en binnen twee weken moest reageren. Dat deden ze dus niet. Een tweede aangetekende brief gestuurd om het contract per direct te ontbinden, dd 17 juli. Nooit een reactie op gehad.
De kosten van bellen en post bedragen inmiddels meer dan 50 euro.
Direct Pay (het incasseringsbureau van Youfone) heeft namens mij ook meerdere mails naar youfone
gestuurd. Ook daar wordt niet of nauwelijks op gereageerd.
Slechts 1 keer heeft Youfone inhoudelijk gereageerd op mijn klachten. “Een sms bundel kan niet telefonisch afgesloten worden maar om u tegemoet te komen zal met terugwerkende kracht de sms bundel alsnog opgenomen worden ” . Lijkt me niet echt een tegemoetkoming als je telefonisch een sms bundel afsluit en de telefoniste zegt dat dat mogelijk is.
Youfone ging gewoon door met het in rekening brengen van de abonnementskosten van Augustus en September. Weer gebeld en gemaild: de aangetekende brief ter ontbinding hadden ze niet ontvangen. Gelukkig had ik het verzendbewijs nog. Toen ik dat naar hun mailde bleek het opeens wel in het systeem te staan en was het contract per 1 juli ontbonden. Als ik echter vraag naar terugstorting van abonnementsgelden, teveel betaalde vragen en administratieve kosten krijg ik wederom geen reactie.
Aan iedereen die dit leest: GA NIET MET YOUFONE IN ZEE.
Marleen
Met Youfone heb ik alleen maar zeer slechte ervaringen.
In januari heb ik een abonnement afgesloten (incl sms bundel).
Op de factuur van Februari bleek de sms bundel niet opgenomen te zijn. Alsnog telefonisch afgesloten.
Eind april wordt er opeens 125 euro van mijn rekening afgeschreven (factuur maart). De factuur heb ik nooit ontvangen. Inloggen op mijn Youfone lukte niet. Na contact met de klantenservice bleek dat de factuur onjuist was en ik een bedrag terug zou krijgen. Tot op heden nog niets gehoord.
Het inlogprobleem werd na herhaaldelijk bellen en mailen pas opgelost op 7 JUNI.
Helaas, de facturen stonden niet op de site. Na weer diverse keren gebeld en gemaild te hebben kon ik de facturen inzien op 4 OKTOBER.
Inmiddels kwam 25 mei de factuur van april binnen (via de mail, zonder specificaties in dataverkeer)). Sms bundel was nog steeds niet opgenomen . Wel kon ik zien dat mijn dochter (voor haar had ik het abonnement afgesloten) veel teveel sms-te. Weer een bedrag van 87 euro. Inmiddels was de maand mei ook al bijna voorbij dus de volgende rekening was weer peperduur 145 euro.
Doordat ik mijn facturen niet in heb kunnen zien heb ik niet de gelegenheid gehad mijn dochter aan te spreken op haar sms gedrag of het abonnement aan te passen.
Youfone reageerde inmiddels nergens meer op. Met hulp van de rechtswinkel heb ik een aangetekende brief gestuurd dat youfone ingebreke is (de klant heeft het recht facturen in te kunnen zien) en binnen twee weken moest reageren. Dat deden ze dus niet. Een tweede aangetekende brief gestuurd om het contract per direct te ontbinden, dd 17 juli. Nooit een reactie op gehad.
De kosten van bellen en post bedragen inmiddels meer dan 50 euro.
Direct Pay (het incasseringsbureau van Youfone) heeft namens mij ook meerdere mails naar youfone
gestuurd. Ook daar wordt niet of nauwelijks op gereageerd.
Slechts 1 keer heeft Youfone inhoudelijk gereageerd op mijn klachten. “Een sms bundel kan niet telefonisch afgesloten worden maar om u tegemoet te komen zal met terugwerkende kracht de sms bundel alsnog opgenomen worden ” . Lijkt me niet echt een tegemoetkoming als je telefonisch een sms bundel afsluit en de telefoniste zegt dat dat mogelijk is.
Youfone ging gewoon door met het in rekening brengen van de abonnementskosten van Augustus en September. Weer gebeld en gemaild: de aangetekende brief ter ontbinding hadden ze niet ontvangen. Gelukkig had ik het verzendbewijs nog. Toen ik dat naar hun mailde bleek het opeens wel in het systeem te staan en was het contract per 1 juli ontbonden. Als ik echter vraag naar terugstorting van abonnementsgelden, teveel betaalde vragen en administratieve kosten krijg ik wederom geen reactie.
Aan iedereen die dit leest: GA NIET MET YOUFONE IN ZEE.
Marleen
-
Mystique95
Re: Youfone "klantenservice"
Helaas ben ik een van de tig slachtoffers door toedoen van Youfone.
Zie onderstaande email naarYoufone. Mijn probleem met Youfone is nog lopende:-((
Hopelijk wordt het snel opgelost.
-----------
Begin forwarded message:
From: postmaster@mail.hotmail.com
Date: 22 november 2012 18:58:58 GMT+01:00
Subject: Delivery Status Notification (Failure)
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
no-reply@youfonemobiel.nl
Reporting-MTA: dns;col0-omc1-s15.col0.hotmail.com Received-From-MTA: dns;COL401-EAS368 Arrival-Date: Thu, 22 Nov 2012 09:58:55 -0800 Final-Recipient: rfc822;no-reply@youfonemobiel.nl Action: failed Status: 5.7.1 Diagnostic-Code: smtp;550 5.7.1 Unable to relay for no-reply@youfonemobiel.nl
Naar aanleiding van een sms van Youfone of u op 22 nov 2012 over de afgesloten aansluiting heb ik
Onderstaande email via MyYoufone naar Youfone gestuurd!!!
Ik verzoek u dringend hiermee rekening te houden en de herinnering in te trekken!
Hoogachtend, naomi ang
----------------
Dag,
Met verbijstering kreeg ik een sms vandaag van jullie waarin staat dat ik word afgesloten omdat u niet in staat ben geweest de incasso uit te voeren.
Zonder waarschuwing vooraf wordt mijn aansluiting zomaar afgesloten waardoor ik niet gebeld kan worden of kan bellen. Ongelooflijk !
Op 3 november 2012 heb ik een email gestuurd naar jullie met het verzoek mijn abonnement te wijzigen naar alleen maar bellenbundel van 50 min en mijn overige afgenomen producten (zoals internet) te beeindigen. Ik heb daarvoor een ontvangstbevestiging van jullie ontvangen. Verder niets.
Op 20 november 2012 heb ik naar Youfone gebeld inzake de spookfactuur van xxxxx van 14 nov 2012. Ik heb in die factuur gezien dat ik smsen zou hebben gestuurd naar de mobiele nummers : 06-, 06-en 004477xxxxxxxxx (GB).
Uw collega zou dit voor mij gaan uitzoeken en mij terug bellen. Tot nu toe heb ik van uw collega niets vernomen!!!!
Ter verduidelijking : ik heb geen smsen gestuurd naar mezelf, niet naar het 2e mobiel nummer en ik ken niemand in de UK. Via via heb ik vernomen dat Youfone door Trosradar aan de schandpaal is genageld vanwege het sturen van spookfacturen en onterechte facturering van vreemde telefoonkosten. Mijn broer heeft ook al last van jullie gehad door al die spookfacturen die jullie naar hem sturen.
Ik heb de laatste incasso laten terugboeken in afwachting van de beantwoording van mijn vraag aan uw collega vorige dinsdag 20 nov.
Nu hebben jullie het lef om mijn aansluiting af te sluiten zonder voorafgaande bericht of zonder eerst mijn vragen te beantwoorden??????
Blijkbaar heeft Youfone geen behoefte aan een goede klantgerichte benadering en ook geen behoefte aan tevreden klanten!!
Wat mij betreft prima, mijn weder actie naarYoufone is het volgende: ik zeg mijn abonnement volledig bij dezen op en ik kap per direct mijn relatie met Youfone! Ik heb geen behoefte aan een contractspartij die een potje van hun eigen administratie maakt en die extreem onbeschoft met hun klanten omgaat.
Ik ben zeer ontevreden op de manier waarop ik door u word behandeld en ik gebruik mond tot mond reclame en forums om de toekomstige klanten bij Youfone weg te laten blijven.
NOGMAALS:
BIJ DEZEN ZEG IK MIJN ABONNEMENT BIJ YOUFONE OP EN IK EIS GELD TERUG VOOR DE ONTERECHTE IN REKENING GEBRACHTE KOSTEN!!!!!
TEVENS VERWACHT IK VAN JULLIE DAT U MIJN AANSLUITING WEER ACTIVEERT TOT MIJN OPZEGTERMIJN IS VERLOPEN.
Ik wil niets meer met youfone te maken hebben na jullie actie!!!!
Zie onderstaande email naarYoufone. Mijn probleem met Youfone is nog lopende:-((
Hopelijk wordt het snel opgelost.
-----------
Begin forwarded message:
From: postmaster@mail.hotmail.com
Date: 22 november 2012 18:58:58 GMT+01:00
Subject: Delivery Status Notification (Failure)
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
no-reply@youfonemobiel.nl
Reporting-MTA: dns;col0-omc1-s15.col0.hotmail.com Received-From-MTA: dns;COL401-EAS368 Arrival-Date: Thu, 22 Nov 2012 09:58:55 -0800 Final-Recipient: rfc822;no-reply@youfonemobiel.nl Action: failed Status: 5.7.1 Diagnostic-Code: smtp;550 5.7.1 Unable to relay for no-reply@youfonemobiel.nl
Naar aanleiding van een sms van Youfone of u op 22 nov 2012 over de afgesloten aansluiting heb ik
Onderstaande email via MyYoufone naar Youfone gestuurd!!!
Ik verzoek u dringend hiermee rekening te houden en de herinnering in te trekken!
Hoogachtend, naomi ang
----------------
Dag,
Met verbijstering kreeg ik een sms vandaag van jullie waarin staat dat ik word afgesloten omdat u niet in staat ben geweest de incasso uit te voeren.
Zonder waarschuwing vooraf wordt mijn aansluiting zomaar afgesloten waardoor ik niet gebeld kan worden of kan bellen. Ongelooflijk !
Op 3 november 2012 heb ik een email gestuurd naar jullie met het verzoek mijn abonnement te wijzigen naar alleen maar bellenbundel van 50 min en mijn overige afgenomen producten (zoals internet) te beeindigen. Ik heb daarvoor een ontvangstbevestiging van jullie ontvangen. Verder niets.
Op 20 november 2012 heb ik naar Youfone gebeld inzake de spookfactuur van xxxxx van 14 nov 2012. Ik heb in die factuur gezien dat ik smsen zou hebben gestuurd naar de mobiele nummers : 06-, 06-en 004477xxxxxxxxx (GB).
Uw collega zou dit voor mij gaan uitzoeken en mij terug bellen. Tot nu toe heb ik van uw collega niets vernomen!!!!
Ter verduidelijking : ik heb geen smsen gestuurd naar mezelf, niet naar het 2e mobiel nummer en ik ken niemand in de UK. Via via heb ik vernomen dat Youfone door Trosradar aan de schandpaal is genageld vanwege het sturen van spookfacturen en onterechte facturering van vreemde telefoonkosten. Mijn broer heeft ook al last van jullie gehad door al die spookfacturen die jullie naar hem sturen.
Ik heb de laatste incasso laten terugboeken in afwachting van de beantwoording van mijn vraag aan uw collega vorige dinsdag 20 nov.
Nu hebben jullie het lef om mijn aansluiting af te sluiten zonder voorafgaande bericht of zonder eerst mijn vragen te beantwoorden??????
Blijkbaar heeft Youfone geen behoefte aan een goede klantgerichte benadering en ook geen behoefte aan tevreden klanten!!
Wat mij betreft prima, mijn weder actie naarYoufone is het volgende: ik zeg mijn abonnement volledig bij dezen op en ik kap per direct mijn relatie met Youfone! Ik heb geen behoefte aan een contractspartij die een potje van hun eigen administratie maakt en die extreem onbeschoft met hun klanten omgaat.
Ik ben zeer ontevreden op de manier waarop ik door u word behandeld en ik gebruik mond tot mond reclame en forums om de toekomstige klanten bij Youfone weg te laten blijven.
NOGMAALS:
BIJ DEZEN ZEG IK MIJN ABONNEMENT BIJ YOUFONE OP EN IK EIS GELD TERUG VOOR DE ONTERECHTE IN REKENING GEBRACHTE KOSTEN!!!!!
TEVENS VERWACHT IK VAN JULLIE DAT U MIJN AANSLUITING WEER ACTIVEERT TOT MIJN OPZEGTERMIJN IS VERLOPEN.
Ik wil niets meer met youfone te maken hebben na jullie actie!!!!