LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer ontevreden over Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
peisjuh

Zeer ontevreden over Telfort

Ongelezen bericht door peisjuh »

Heb ook al een klacht ingediend via de site van Telfort, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat de klacht daadwerkelijk in behandeling wordt genomen. Vandaar dat ik mijn klacht ook hier neerzet, in de hoop dat de klacht snel wordt opgelost. Hieronder mijn klachtenbrief aan Telfort:

Geachte heer, mevrouw,

Graag wil ik u mededelen dat ik zeer ontevreden ben over Telfort. Hieronder chronologisch de gebeurtenissen en mijn ergenissen hierover:
27 november: Ik krijg bericht dat mijn internetmodem geleverd zal worden en de dag erna heb ik het in huis.
1 december: Ik installeer het internet en het gaat goed. Telefoon lukt niet en hier begint de ellende. Na 2 keer telefonisch contact te hebben gehad (30 minuten in totaal) wordt ik vrijdag 2 december teruggebeld: de schakelaar is nog niet omgezet en ik moet geduld hebben. Er wordt mij 10 euro toegezegd qua derving van telefoonkosten en inderdaad vrijdagavond laat doet mijn telefoon het.
Dinsdag 6 december: Ik neem telefonisch contact op, omdat ik nog niets heb gehoord over mijn interactieve TV. Ik krijg de meest slecht verstaanbare collega van u aan de telefoon, die mij zegt dat de aanvraag nog niet in werking is getreden. Ik werd enorm boos, omdat hij mij vertelde dat ik 2 tot 3 weken (!) geduld moest hebben en daar bovenop moest ik ook nog eens 25 euro aansluitkosten betalen!!! Daarnaast ben ik ook nog eens 20 minuten aan de lijn geweest, waarbij ik het gevoel kreeg dat ik maar een domme zeurklant was. Ik weiger om die 25 euro aansluitkosten te betalen, omdat dit NERGENS op internet na te lezen valt en dit werd mij pas medegedeeld nadat ik akkoord was gegaan met de interactieve TV. Dit had uw collega vooraf moeten vertellen en daarna pas moeten vragen of ik akkoord ging. Ook de levertijd van 2 tot 3 weken werd er snel nog even tussendoor verteld, nadat ik akkoord was gegaan. Belachelijk!!!! Ik neem bij jullie internet en vaste telefonie af en dan moet ik ook nog eens 25 euro aansluitkosten gaan betalen, terwijl er van alles misgaat?? Ik WEIGER om aansluitkosten te betalen voor iets dat veel te laat geleverd wordt, waarvan ik niet op de hoogte was en wat mijn inziens gewoon klantje pesten is. Nadat ik in dit gesprek mijn frustaties heb geuit werd ik verwezen naar internet voor het doen van een klacht. Hoewel ik begrijp dat klachten schriftelijk moeten worden ingediend, voelde ik me enorm afgewezen. Daar komt nog bij dat de collega zeer slecht Nederlands praatte, enorm denigrerend overkwam en veel vaktaal gebruikte. Graag dus een terugkoppeling naar hem toe, zodat er wat aan gedaan kan worden. In dit gesprek gaf hij aan dat Digitenne een tussenoplossing was. Digitenne is de 1e maand gratis en als ik de Digitenne binnen de 1e maand terugstuurde, zaten er geen kosten aan. Op die manier kon ik toch tv kijken, zoalng ik geen interactieve TV had. Vreemde olossing, maar goed. De Digitenne zou 3 tot 5 werkdagen later bij mij binnen zijn.
Maandag 12 december: De Digitenne is eindelijk binnen en na een lange werkdag was ik blij dat ik tv kon kijken. Binnen 10 minuten tv kijken... Het duurder maar liefst 45 minuten voordat ik tv had. De kwaliteit was echt om te huilen, maar goed het is een tussenoplossing, waar ik niet al te hoge eisen aan stel. De aanlsuiting op de ontvanger van Digitenne is zo gemaakt, dat 2 draadjes elkaar moeten raken. Je moet hierdoor het geluk hebben dat dit lukt en daarna het snoertje vasthouden om tv te kunnen ontvangen. Uiteindelijk lukte dit en heb ik tv gekeken.
Dinsdag 13 december: Ik wil tv kijken en de ontvanger doet het niet!!! Nadat hij gisterenavond werkte, niet verschoven te zijn of iets anders, heb ik weer geen ontvangst. Er brand geen lichtje, waardoor ik ook geen ontvangst heb. De ontvanger doet het gewoonweg niet. Kortom: nu heb ik een kapotte Digitenne tussenoplossing, waardoor er dus nog steeds geen tv te ontvangen is!!!!! Ik weer telefonisch contact opgenomen, ditmaal met een vriendelijk persoon, die mij helaas niet kon helpen. Hij heeft het wel geprobeerd, maar hij verwees me door naar Digitenne en deze website. Wel heeft hij weer de telefoonkosten vergoed.

IK WORD HIER ZO MOEDELOOS VAN!!! Lieve mensen van Telfort, wat ik wil is TV kijken!!! Wat is hier nou zo moeilijk aan? Stuur me zo snel mogelijk een werkend kastje van Digitenne of het liefst Interactieve TV, zodat ik in ieder geval het nieuws en dergelijke op mijn tv kan zien. Jullie komen de overeenkomst niet na! Ik weiger nog een keer telefonisch contact op te nemen, of te bellen naar Digitenne. Jullie leveren niet, dus jullie moeten het oplossen. Ik hou er helemaal niet van om te dreigen of iets dergelijks, maar ik eis dat jullie mij op zeer korte termijn terugbellen, zodat dit gewoon opgelost kan worden. Uiteraard zal ik in alle redelijkheid meewerken aan een oplossing, maar ik wil dat JULLIE mij bellen en niet andersom! Als het kan, hoor ik vandaag graag nog van u.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Re: Zeer ontevreden over Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Mijn excuses voor deze frustrerende ervaring. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een privebericht om te kijken wat ik voor u kan betekenen.

Hugo

peisjuh

..
Laatst gewijzigd door peisjuh op 14 dec 2011 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

De PB was wel gelukt, u kunt uw adresgegevens verwijderen.

Ik heb contact opgenomen met Digitenne en die geven aan dat u gisterenavond zelf al contact heeft gehad en dat er een nieuwe antenne onderweg is. Mijn excuses voor het ongemak.

De oplevering van Interactieve TV staat gepland voor 23 december. Ik heb voor deze order nog verzocht om een versnelde oplevering maar het is momenteel nog onduidelijk of dat gaat lukken.

Hugo

peisjuh

Bedankt. Blijft nog wel open het feit dat ik nergens op jullie website zie dat ik 25 euro aansluitkosten moet betalen. Ik weiger dan ook om deze kosten te betalen, dit is mij bij het aangaan van de overeenkomst niet aangegeven.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Dat was ik nog vergeten te zeggen, excuus. Die kosten krijgt u gecrediteerd.

Hugo

peisjuh

Dat betekent volgens mij dat het voor nu is opgelost. Ik krijg morgen een Digitenne die (hopelijk) wel werkt. Ik hoef die 25 euro niet te betalen en in totaal is er een bedrag van euro 27,50 van de eerste rekening gecrediteerd (los van die 25 euro). Ik heb 10 euro bij het eerste telefoongesprek 'gekregen' en gisterenochtend euro 17,50. Als u dit kunt bevestigen ben ik helemaal tevreden! :D

Telfort webcare
verified
Contacteer:

peisjuh schreef:Dat betekent volgens mij dat het voor nu is opgelost. Ik krijg morgen een Digitenne die (hopelijk) wel werkt. Ik hoef die 25 euro niet te betalen en in totaal is er een bedrag van euro 27,50 van de eerste rekening gecrediteerd (los van die 25 euro). Ik heb 10 euro bij het eerste telefoongesprek 'gekregen' en gisterenochtend euro 17,50. Als u dit kunt bevestigen ben ik helemaal tevreden! :D
Dat klopt helemaal!

De Interactieve TV levering heb ik ook kunnen versnellen, deze is een aantal minuten geleden opgeleverd. U mist nu nog de ontvanger, deze is zojuist verzonden en wordt als het goed is morgen thuisbezorgd. De PostNL track&trace code zit in uw PB-inbox.

Hugo

peisjuh

Wat goed!!!! Ik word hier echt helemaal blij van!!! Dat betekent dus dat ik sneller tv kan kijken of begrijp ik het niet goed? Ik heb ook een vraag gesteld via een PB. Het pakket wordt verstuurd vanaf een adres bij mij om de hoek... Kan ik het niet ophalen oid?

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Als de u de ontvanger heeft kunt u TV kijken via Telfort Interactieve TV, waarschijnlijk morgen dus. :)

Ondanks dat hij verzonden wordt vanuit dezelfde woonplaats is het helaas niet mogelijk deze zelf af te halen, hij is al overgedragen aan PostNL.

Hugo

peisjuh

Wat ben ik hier blij mee! Ik zal dit zeker melden op klacht.nl, waar ik ook mijn klacht had ingediend. Een goede service en perfecte oplossing! Ontzettend bedankt en een fijne avond verder :)

peisjuh

Ik kan de klacht niet weghalen vanaf klacht.nl. Dat kan alleen het bedrijf zelf of de website.... Kunt u er misschien voor zorgen dat het verwijderd wordt? Sorry voor het ongemak! Als het niet lukt, mail ik zelf naar klacht.nl

Telfort webcare
verified
Contacteer:

De creditaties zijn allemaal in orde, modem komt morgen voor het eerst bij u aan de deur zie ik.

U kunt de klacht op klacht.nl op opgelost zetten, alvast vriendelijk bedankt daarvoor!

Hugo

Gesloten