LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zeer slechte service T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hansapk
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2006 14:41

zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door hansapk »

Ik heb sinds mei 2009 een abonnement bij T-Mobile, dit omdat ik graag de iPhone wilde hebben die alleen in combinatie met een T-Mobile abonnement te krijgen is. Thuis bleek mij al dat het ontvangst niet zo goed was als mijn oude provider (Vodafone). Na enkele weken bleek ineens dat ik niet meer gebeld kon worden en geen sms-en kon versturen en ontvangen. Ik kan zelf wel bellen. Ik heb deze klacht bij de klantenservice gemeld. Ik moest vervolgens aangeven welk nummer er gebeld had, wie de provider was, welke postcode en datum en tijdstip. Hiervan moest ik dan 3 voorbeelden geven. Dat je dit niet altijd kan wordt gezien als niet meewerken. Om een lang verhaal niet langdradig te maken, na 3 weken en -tig keer bellen is het probleem nu nog steeds niet opgelost. Ik heb al een aangetekend schrijven gestuurd dat het probleem voor een bepaalde datum verholpen moet worden omdat ik dan het contract ivm ingebreke blijven, ontbind. Ik heb van T-Mobile een mail ontvangen dat zij pas op zijn vroegst over 28 dagen de klacht behandeld kunnen hebben. Dus al die tijd kan ik niet gebeld worden, terwijl de termijn over 3 dagen verloopt. Ik heb gebeld met T-Mobile om te vragen of zij het contract nu al willen ontbinden omdat zij, zoals zij zelf aangeven, de termijn niet gaan halen. Je kan het waarschijnlijk al raden maar zij weigeren mee te werken, en in dit geval dwars te zitten. Chapeau T-Mobile. Niet alleen is de dekking erg slecht, de service is een superlatief daarvan.

MICAMUSIC
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2009 20:25

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door MICAMUSIC »

Ik kan al ruim twee weken niet bij mijn resterende belminuten en sms berichten komen, Ik heb van mij vorige factuur een overige kosten buiten mijn bundel (zegt tmobile) van ruim €40, Ik heb op de t-mobile forum gekeken en daar kan ik me ineens niet voor registreren nogal vreemd, Dat zullen ze wel express gedaan hebben omdat er alleen maar klachten te vinden zijn! Ik kan nu niet checken hoeveel minuten ik nog heb en ik heb het iddee samen met nog vele andere klanten dat ze via dit geintje extra geld binnen te krijgen, Ik heb een geintje voor tmobile ik zeg per direct mijn contract op en ga juridische stappen ondernemen.

K. Veldhuis
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2005 01:04

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door K. Veldhuis »

Hier nog een gedupeerde van T-mobile!

Ook ik probeerde al weken mijn belstatus te bekijken, maar deze was "Under construction" (en wat er nu precies verbeterd is, Joost mag het weten).
Elke 19de van de maand, gaat mijn nieuwe bundel in. Vandaag (de 20ste) was de belstatus pas weer online te bekijken. Ik moet dus maar het vertrouwen hebben dat T-mobile de boel niet belazerd...
Nu ben ik er wel achter gekomen, dat T-Mobile niet vies is van een sterk staaltje Creatief Boekhouden.

Ik heb gisteren en vandaag geen gebruik gemaakt van mijn telefoon, toch bedragen de extra kosten nu al 3,49 euro....
Blijkbaar berekend T-Mobile tegenwoordig ook kosten voor alleen al het KIJKEN naar je telefoon.
En als je dan vraagt, bij de klantenservice, wat voor kosten dat dan precies zijn, kunnen ze daar alleen maar op antwoorden: Check je factuur...

Op het forum, maar ook bij familieleden en vrienden, is ook geen goed woord meer over voor T-Mobile. Stelletje boeven zijn het!

MICAMUSIC
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2009 20:25

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door MICAMUSIC »

Na de 20e zou alles het weer doen, ja me dikke bolle reet.
Ik check vanavond me belstatus en wat vind ik online:

De belstatus geeft aan hoeveel kosten je gemaakt hebt na je laatst ontvangen factuur. Voor Relax-abonnementen worden de resterende belminuten getoond, bij Flex-abonnementen het resterende maandbedrag.
Meer informatie over de Belstatus

Meer informatie over de Belstatus
Voor Relax-abonnementen wordt getoond hoeveel belminuten en berichten er resteren. Daarnaast zie je de gebruikskosten die al gemaakt zijn buiten de bundel(s). Dit zijn de 'Overige kosten'.
Bij Flex-abonnementen wordt eerst het resterende maandbedrag getoond en daarna zie je de 'Overige kosten' die je gemaakt hebt buiten het maandbedrag. Als je meer gebruikt dan je maandbedrag, gelden bij Flex automatisch lagere tarieven. Dit voordeel is nog niet in de overige kosten verwerkt. De korting die voor jou geldt, kun je vinden onder 'Uw voordeel' op je factuur.
Houd er rekening mee dat de belstatus een voorlopige indicatie is van de hoogte van je volgende factuur. Wij garanderen niet dat de in de belstatus genoemde 'Overige kosten' overeenkomen met de werkelijke overige kosten op je factuur. Pas als je de definitieve factuur ontvangt, weet je zeker hoeveel wij in rekening brengen.

Wanneer je binnen je maandbedrag bent gebleven, wordt eerst je resterende beltegoed uit de vorige maand(en) opgemaakt voordat je nieuwe beltegoed wordt aangesproken. Het verrekenen van je oude beltegoed vindt achteraf plaats. Hierdoor kan het voorkomen dat je belstatus van het door jou verbruikte tegoed niet juist wordt weergegeven. Op je (online)factuur kun je de juiste bedragen vinden van je nog resterende beltegoed uit de vorige maand(en) en je nieuwe tegoed op de bundelinformatiebalk.

Er is een technische fout opgetreden. Je kunt deze dienst momenteel niet gebruiken. Probeer het later nog eens.


Ook telefonisch krijg ik te horen dat 20juli alles gereed moet zijn via 1202, Zodra je dat nummer beld krijg je dat te horen! Ik weet het niet maar zijn de planingen voor 20juli 2010??

Merelin
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2009 00:14

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door Merelin »

T-mobile kwam op het geweldig idee om hun service te verbeteren....Resultaat: 181,89 euro aan overige kosten terwijl ik nog bel/sms-minuten heb en onbeperkt internet op mijn abo heb!

Hoe kan ik dan overige kosten maken????

Ik vind dit rond uit schandalig en hoop dan ook dat T-mobile met een beter antwoord zal komen dan " Zie Factuur" ( die ook zwaar te laat is)

Ik heb helaas een 2 jarig Relax-abonnement.....en het bevalt mij totaal niet!

Op de forums die te lezen zijn op de T-mobile website staan er inmiddels twee pagina's met dezelfde klachten.

Mensen die gedupeerd worden door T-mobile en met name klanten die gebruik maken van een T-mobile Relax abonnement zijn hier niet blij mee.......

Morgen ochtend zijn ze van mij! (Als ze bereikbaar zijn tenminste)

marcelvanmelsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2009 01:45

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door marcelvanmelsen »

ik ben klant van T-mobile sinds 25-6-09. ik heb een abbonement (I-300) icm Iphone. ook mijn overige kosten staan op 21,34 euro!!!! ik heb onbeperkt internet maar omdat ik bij de belgiesche grens woon mijn data roaming uit staan en andere instellingen waardoor ongevraagd verbinding met internet gemaakt kan worden. kom ik buiten het bereik van t mobile zoals wanneer ik bij belgiesche vrienden ben dan geeft mijn telefoon aan dat ik geen bereik heb en kan dus ook niet bellen. dan vraag ik mij af waar die overige kosten vandaan komen. ik heb nog geen factuur van t mobile gekregen dus ik kan alleen maar hopen dat ik die kosten niet hoef te betalen!!! ik heb dit onderwerp eens op google gezocht en het blijkt dat we zeker niet de enige zijn!!! klantenservice belen heeft schijnbaar geen zin aan de vorige reacties te zien. ik voel me er zeker niet prettig bij dat het enige is wat ik kan doen is afwachten!!!

consumint
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2009 12:16

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door consumint »

Inmiddels zit ik al sinds april 2004 bij T-Mobile en heb ik nog nooit zulke slechte ervaringen gehad als nu:
- De klantenservice is heel moeilijk benaderbaar (lange wachttijden).
- De belstatus is nu al ruim een maand niet in te zien. En dat in de vakantieperiode, waarbij het lijkt alsof ze misbruik willen maken van het feit dat klanten hun belstatus niet bij kunnen houden waardoor de kosten / omzet hoger uitvallen.
- Hun eigen forum, wanneer daar een discussie over een probleem gestart word, is de standaardreactie van T-Mobile: we zijn er mee bezig maar kunnen niets garanderen.
- Het eerste bericht was dat het belstatus probleem binnen enkele dagen (regulier onderhoud) was verholpen. Vervolgens werd dat telkens met enkele dagen verlengd op een manier dat niemand daar ook maar enig vertrouwen in kon hebben dat het ook werkelijk verholpen gaat worden.
- Op dit moment staat de datum op 27 juli, maar T-mobile meldt daarbij dat dit geen gegarandeerde datum is.

Daarnaast deelt T-Mobile mede dat de belstatus geen onderdeel is van het contract, echter het is wel een vast onderdeel van de reguliere diensten van iedere Nederlandse mobiele telecomprovider!

Heel vervelend allemaal, vooral het vertrouwen van 5 jaar wat ik in T-Mobile inmiddels ben kwijtgeraakt. Helaas zit ik tot april 2011 aan T-Mobile vast, tenzij ik contractbreuk aanvraag tegen ene hoge boete of aan juridische stappen ga beginnen.

consumint
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2009 12:16

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door consumint »

Het feit dat je nu al een maand niet kan inzien wat je kosten zijn is geheel ongehoord.
De reactie van T-Mobile: je kunt in je telefoon bijhouden wat de kosten zijn. Dit kan echter niet op een behoorlijke manier, aangezien:
- Telefoons geen onderscheid maken in de verschillende kosten die per nummer (0900, 0800, buitenland, overige diensten) worden gemaakt.
- Ook al zijn er telefoons die een prijs per minuut kunnen instellen, dan is er nog steeds geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende nummers.

Jammer dat dit allemaal zo lang moet duren en hopelijk kan Radar hier iets doen om gedupeerde T-Mobile klanten te helpen.

mehdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 aug 2009 21:05

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door mehdy »

Mijn factuur van t mobile is nu bijna 30 dagen te laat verwerkt waardoor ik nu al die dagen buiten mijn bundel heb gebeld, de factuur is vandaag 13-08 van mij rekening geschreven maar liep tot gister 12-08 , en de volgende factuur komt al over een paar dagen, beetje raar toch en dan ook niets kunnen zien op de site en het telefoonnummer om de belminuten op te vragen doet het ook niet, is dat niet een stiekeme manier om geld te verdiennen, ik betaal met automatische incasso dus er is geen excuus dat ik niet betaal, hun hebben het niet verwerkt, ik heb dus met andere woorden in juli geen factuur gehad en krijg er deze maand dus 2 plus de kosten die ik heb gemaakt doordat hun te laat waren en ik dus geen belminuten had, ik vind dit echt schandalig

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door jor »

De narigheid met de belstatus/rekeningen bij T-Mobile word steeds erger. Nu komen ook de rekeningen niet meer op tijd. Met niet op tijd word weken te laat bedoeld waardoor je geen overzicht meer hebt over de betalingen/belminuten. Op hun eigen forum is het topic over de belstatus heel druk bezocht en al worden veel reacties door de moderators verwijder/veranderd is het aantal mensen die reageren opgelopen tot 1991 reacties en het is gelezen door 121.000 bezoekers!! En dat slechts in 1 topic.
Tijd dat Tros-Radar er zendtijd aan besteed en natuurlijk ook voordragen voor een ( ijs ) koude douche.

petervc
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2009 13:04

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door petervc »

Op 30 mei jl. heb ik een nieuwe prepaid mobiel bij T-Mobile gekocht en meteen nummerbehoud aangevraagd middels een in te vullen formulier.
Na 4 weken een afwijzing ontvangen, ik zou het nummer van mijn oude sim-kaart niet goed hebben ingevuld.
Helpdesk gebeld en ik had de laatste 10 cijfers (=oude mobiele nummer) niet mogen invullen. Merkwaardig, want de vraag op het formulier is ''vul hier het nummer van uw oude sim-kaart in''. Dat heb ik dus ook netjes gedaan.
Volgens de helpdesk mag T-Mobile deze aanvraag niet zomaar zelf aanpassen, maar toch heeft de helpdeskmedewerker een nieuwe, juiste aanvraag ingediend, zij mocht dit kennelijk wel aanpassen....beetje tegenstrijdig en vreemd!

Weer een paar weken later een brief ontvangen dat het oude nummer op 27 juli (ik vermoed in 2009) overgezet zou worden. Echter nummerbehoud bleek gewoonweg niet uitgevoerd te zijn.

Na veel telefoontjes en mailtjes met een buitengewoon ondeskundige en onbetrouwbare helpdesk is er tot op heden nog steeds niets gebeurd. Vragen naar iemand die wel iets mag beslissen of toezeggen gebeurt niet. Ook beloftes om terug te bellen worden gewoonweg niet nagekomen.
Kennelijk is het de voorgeprogrammeerde helpdeskmedewerkers verboden om af te wijken van hun instructies, verboden om zelf na te denken of initiatief te nemen en is het hun ook verboden om ook maar één telefoontje naar een echte deskundige medewerker door te verbinden!

Ik adviseer nu iedereen in mijn omgeving nooit, maar dan ook nooit iets met T-Mobile te doen.

Ongetwijfeld speelt bij het oplossen van dit probleem een grote rol dat mijn mobiel prepaid is en T-Mobile dus per definitie nauwelijks iets aan mij verdient. Bovendien is de helpdesk voor prepaid klant alleen te bereiken via een betaalnummer en voor degenen met een abonnement is er wel een gratis nummer!

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@petervc
Wil je een e-mail sturen naar [email protected] met een duidelijke omschrijving van je probleem met telefoonnummer en dat je via het forum van trosradar bent verzocht door een medewerker van T-Mobile Klantenservice om een e-mailbericht te sturen.
met vriendelijke groeten

T-Mobile Klantenservice
Annelies

HarrietSwinkels
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2009 15:10

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door HarrietSwinkels »

Ook ik heb een abonnement bij T-mobile. Sinds begin juli kan ik m'n belminuten en sms status niet meer zien, ook heb ik over de maand juli geen factuur gekregen en kan deze niet online zien en is niet afgehouden van mijn rekening. Ik gebeld met de klantenservice en die konden niets voor me doen, als ik een factuur wilde hebben via de post, moet ik 5 Euro betalen. T-mobile loopt nu al bijna 2 maanden achter met factureren bij mij. Ik hoop dat Radar hier iets mee doet! De forums op de T-mobile site puilen uit van de boze klanten!

Neo-Rej
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2009 16:31

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door Neo-Rej »

Ben nieuw op forum, dus wellicht wordt dit elders al besproken. Ik ben prepaid klant T-ombile en kan sinds 12 augustus geen smsjes meer ontvangen, ook kan ik niet meer gebeld worden op mijn nummer. Erg handig nu de meubels e.d. bezorgd gaan worden!
T-Mobile gemaild via klachtenformulier: toezegging reactie binnen 30 kalenderdagen.... T-Mobile gebeld: klacht is bekend, maar ze kunnen niks doen. Ook niet duidelijk wanneer het opgelost is.
Ik ben dus nagenoeg volledig onbereikbaar voor alles en iedereen en ze kunnen er helemaal niets aan doen. Meer mensen met deze ervaring?

bartvries
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2009 16:45

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door bartvries »

Stuur allemaal een klacht naar consuwijzer. Is zo gebeurd. Je kan de voorbeeld tekst gebruiken, pas het een beetje naar je eigen situatie aan.
https://forms.consuwijzer.nl/Formuliere ... _nl_Klacht

"
Ik heb een jaar geleden na veel wikken en wegen een telefoon abonnement genomen bij T-mobile met 150 belminuten per maand. belangrijk om voor T-mobile te kiezen was dat zij een systeem boden waarbij het resterende beltegoed voor de betreffende maand op te vragen was. Zo zou ik efficient met mijn beltegoed om kunnen gaan. Ik zou niet teveel overhouden of voor extra minuten hoeven bij te betalen.
T-mobile heeft sinds begin mei een storing op deze service en laat nu weten tot zeker in oktober geen informatie over de belstatus te kunnen geven. Niet automatisch, en ook niet via de klantenservice. Als ik mijn beklag doe zegt men dat dit geen onderdeel is van de overeenkomst en er geen reden is voor een opzegging of tegemoetkoming. Zijn de geboden services ten tijde van het afsluiten van een abonnement geen integraal onderdeel van het contract?
"

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door henk51 »

Het is jammer dat Orange versneld overgaat in T-Mobile alle lopende contracten worden versneld overgezet. Had 1 voordeel ik kon hem versneld beeindigen. Dat heb ik gedaan en ben overgestapt naar een andere provider met betere service. Het is gewoon schandalig hoelang hun systeem aanpassing al aan de gang is naar mijn mening een slecht management . Ik heb nog 1 abonnement aflopend begin volgend jaar zal ik dus ook zeker niet gaan verlengen. Ze kunnen nu wel zeggen het beltegoed controle zit niet in het abonnement maar valt wel onder een stukje service. Op die manier kan iedereen een beetje zijn beltegoed in de gaten houden. Advies bij einde contract T-Mobile stap over op een andere provider misschien wordt de service ineens een stuk beter als ze iedereen zien overstappen. Of beter nog flikker het management eruit en trek betere gemotiveerde mensen aan en niet alleen zakkenvullers.

gr Henk

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door jor »

Toppunt van arrogantie, T-Mobile op zijn slechts. Dit staat sinds kort op hun website........
Update Belstatus

De Belstatus is op dit moment via www.t-mobile.nl, de T-Mobile Klantenservice en 1202 niet beschikbaar. We vinden dit erg vervelend en werken daarom hard aan een oplossing. We verwachten dat de Belstatus in oktober weer beschikbaar is.
En het topic waar tot nu in gereageerd kon worden en meer dan 2400 klachten bevatte en ook meer dan 172000 maal bekeken werd is nu op slot gegooid.Knap hoor van T-Mobile. O ja, er is een manier om je beltegoed op te vragen, je dient een sms te sturen en als het weer werkt in Oktober krijg je een sms'je. Is dat geen service?NEE DUS. Waardeloos ook al doordat de rekeningen ook niet op tijd worden verstuurt en bijna een maand te laat zijn.1202? wat moet je ermee :D

HarrietSwinkels
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2009 15:10

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door HarrietSwinkels »

Klacht is ingediend bij Consuwijzer!

pauls1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2009 20:08

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door pauls1990 »

leuk een abb bij t-mobile

sinds 7 juli de service al niet te bereiken en nu zeggen ze weer dat het waarschijnlijk/mischien eind oktober is opgelost vindt ik wel een beetje lang 3 maandjes, niet?

ik heb vandaag maar even gebeld..... 40 min later neemt eindelijk iemand (ene Wendy T) op
ik leg mijn probleem uit, dat ik op vakantie ben geweest en dat ik mijn belstatus wil weten om mijn kosten in de gaten te houden, (je kent het verhaal wel) zegt ze dood leuk ja dan had u maar u bel minuten op u telefoon in de gaten moeten houden.

dus ik vraag maar of ze met een oplossing kunnen komen, nee meneer dat kunnen wij niet en ik wens u nog een fijne avond....... tuut tuut tuuut tuuut had ze opgehangen! wat een service

ik stond met een bek vol tanden................... is dit nou de klant vriendelijkheid van tegenwoordig? en de goede service die ze beloven?

ik weet het al mei 2010 gooi ik als eerste t-mobile de deur uit wat een k.t bedrijf.......


1202 wat moet je er mee!!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: zeer slechte service T-Mobile

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

tja.... ik kan me als simpel callcenter medewerker (niet haar targets moet halen) wel voorstellen dat je helemaal ziek wordt van mensen die bellen naar hun belstatus. Je weet dat je geen oplossing kunt brengen en dus het telefoongesprek maar afkappen.

Zij weten ook wel dat t-mobile er een grote puinhoop van heeft gemaakt, en zij mogen de stront overbrengen naar de klanten. Ik zat bij orange maar ben ook vertrokken.. had geen zin in de problemen.

Gesloten