Mijn vriendin heeft op 03-01-2013 een LG optimus 4x HD Black gekocht voor mij, deze telefoon is op vrijdag 10 Mei defect geraakt (probleem is dat de telefoon de simkaart niet herkend verder werkt die prima naar toebehoren) daarmee heb ik belsimpel over geïnformeerd na hun telefoon gesprek kon ik deze telefoon rechtstreeks opsturen naar Dynafix (hun reparateur) om 'kostenloos' telaten repareren ivm 2 jaar garantie volgens belsimpel en 6 maanden Wettelijke garantie volgens de wet!
Telefoon uit eindelijk opgestuurd naar dynafix op 17mei.
Op 6 juni kreeg ik van dynafix een brief dat de telefoon onherstelbaar is, en het symptoom niet beschikbaar is.
Conclusie de telefoon kan niet gerepareerd worden.
Dit vond ik ZEER merkwaardig aangezien de telefoon pas 5 maanden oud was.
Ik heb daarna weer telefonisch contact gehad met belsimpel die zouden nagaan hoe en waarom dit zo is, en ik zou hierover worden terug gebeld.
Een week later.. ik werd niet terug gebeld, Ik weer gebeld, blijkt het door OF "val, stoot, water, vocht schade" tegaan.
Ja lekker makkelijk alle optie’s geven!
Lijkt mij gewoon garantie neem ik aan?!
Ik later via de consumentenbond achter het één en ander gekomen over wettelijke garantie en deugdelijke producten.
Volgens de Wetten zou ik "recht" hebben op een deugdelijke telefoon, een goed werkende telefoon, en 6 maanden wettelijke garantie!
Nadat ik dit had gelezen heb ik met belsimpel weer contact opgenomen, en deze wetten aan haar voorgelegd.
Hier voor zou ik ‘weer’ worden terug gebeld want mevr [naam verwijderd door moderator] was niet aanwezig ( die ging hierover).
Week later WEER niet terug gebeld!
Toen heb ik ‘weer’ zelf gebeld, en kreeg te horen dat ze daar niks aan kon doen, dat dynafix had vermeld dat het door onjuist gebruik maken van de telefoon komt wat volkomen belachelijk is.
Ze zei: U moet zelf anders contact op nemen met dynafix om het verder op te lossen.
Volgens mij heb ik de telefoon bij (belsimpel) gekocht en niet bij een reparateur van LG.
Maar goed, 17Juni dynafix proberen tebellen maar na 27minuten in de wacht testaan en €22,- lichter aan belkosten heb ik opgehangen!
Dit is niet de normaalste gang van zaken en zeer slecht geregeld door beide partijen!!!!
Dynafix wilt de 19de de telefoon retour sturen ongerepareerd tegen een bedrag van € 50,52 die ik uiteraard niet zal betalen!
Ik heb vandaag een aantal keer contact hier overgehad met mijn rechtsbijstand DAS.
DAS kan helaas weinig voor mij betekenen omdat ik de telefoon niet heb gekocht maar mijn vriendin, en helaas heeft zij geen rechtsbijstandverzekering.
Later heeft dynafix mij gebeld om een afspraak temaken voor het retouren van de mobiel, waarop ik heb geantwoord nog 2 weken tewachten ivm ik hier niet mee eens ben.
Ik ben radeloos wat tedoen nu...
Belsimpel komt niet met een compromis om met mij wat te regelen voor het repareren van de telefoon.
Das verzekeringen kan niks doen voor mij.
Dynafix al helemaal niet.
Mvg,
Vincenzo van Houwelingen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zeer slechte service van BELSIMPEL & LG DYNAFIX.
-
vincenzovh
Re: Zeer slechte service van BELSIMPEL & LG DYNAFIX.
Je hebt gelijk, van kastje-naar-de-muur is niet leuk.
De telefoon komt van Belsimpel, dus die moeten het oplossen. Dien daar een schriftelijke klacht in ( of per mail ) en leg het allemaal eens netjes punt voor punt uit. Daar moeten ze op reageren, doen ze dat niet dan rest je niets anders dan een enkeltje Geschillencommissie. ( dat mag je trouwens ook wel vermelden in de In-gebreke-stelling )
Oh ja, succes, want leuk is anders
De telefoon komt van Belsimpel, dus die moeten het oplossen. Dien daar een schriftelijke klacht in ( of per mail ) en leg het allemaal eens netjes punt voor punt uit. Daar moeten ze op reageren, doen ze dat niet dan rest je niets anders dan een enkeltje Geschillencommissie. ( dat mag je trouwens ook wel vermelden in de In-gebreke-stelling )
Oh ja, succes, want leuk is anders
... "one flew over the cuckoo's nest"...M.Martens schreef:..
Anders krijgt je nog 0 op je recket.
-
vincenzovh
Dat zal ik zeker gaan doen!
Bedankt!
Bedankt!