LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo alles in één

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Ziggo alles in één

Ongelezen bericht door newmikey »

Eindelijk van KPN af! Was erg bang voor de overstap, zeker met alle berichten over de "service" van Ziggo. Had al digitale TV (standaard pakket) en internet (Z2) en belde met 2 lijnen, 4 nummers via KPN ISDN2.

Wou eigenlijk terug naar KPN analoog, één lijn, maar de helden van KPN begrepen maar niet dat we ons oorspronkelijke analoge nummer wat sinds de overstap naar ISDN door een KPN fout een bijnummer was geworden, terug wilden. Bleven maar aandringen dat één van de subnummers ons hoofdnummer was. We hebben nog briefpapier, visitekaartjes etc. van ons oorspronkelijke nummer dus dat was een probleem.

De laatste paar keer dat ik belde naar de KPN helpdesk kreeg ik zelfs mensen die niet wisten wat ISDN is! (Oh, is dat dan géén internet meneer?"). Na de zoveelste keer tig keer vruchteloos doorverbonden te zijn geweest heb ik er de brui aan gegeven.

Overstap naar 3-in-1 Ziggo (Z3) geregeld maar wel bij onze plaatselijke electronicawinkel, die er ook nog iets van meepikken en die al jaren onze huisleverancier van TV's, telefoons etc zijn. Kon zelf kiezen welk nummer ik liet porteren, géén probleem. Afspraak werd gepland op 30 november tussen 17:00 en 21:00 - ik was benieuwd en benauwd tegelijk. Weekend zonder TV, internet en telefoon?

KPN sloot op de ochtend van de 30ste al onze telefoonlijn af,één dag eerder dan de bevestiging aangaf. Knudde dus, maar om 17:30 verscheen een vriendelijke jongeman, Jasper genaamd. Hij was met ongeveer een 30 minuten klaar. Heeft een aantal aansluitingen die er al tig jaar zaten in de meterkast vervangen door nieuwer spul (splitter etc.)

Had van te voren een setje van 3 Panasonic DECT telefoons aangeschaft (ja, óók bij de plaatselijke winkel) dus basisstation in de meterkast, géén gelazer met kabeltjes door het hele huis. Jasper heeft één voor één doorgelopen of zowel TV, telefoon en internet het deden, heeft nog even een speedtest met me gedaan ( wifi 50 mbit/sec wat het dubbele was van een paar uur daarvoor).

TV: OK, internet: beter dan OK, telefoon: doet het en op ons eigen oude nummer.

Waar ik erg bang voor was, de echo die ik een paar jaar geleden bij de eerste overstappers vaak hoorde op de lijn, haal ik opgelucht adem: niet te onderscheiden spraakkwaliteit van ISDN of analoge telefoon.

Was getekend: een verbaasde azijnpisser die altijd wel iets te zeuren heeft over elke leverancier. Mag ook eindelijk wel eens: iets wat uitgevoerd is exact zoals overeengekomen op exact de afgesproken tijd met exact het gewenste resultaat. Verbluffend!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo alles in één

Ongelezen bericht door nevermind »

Hoe heet het spreekwoord: De soep......
Zelf ondervinden, dan kan je meepraten, maar sommige hebben het over horen zeggen.
Gefeliciteerd met de overstap, ook ik heb geen hinder ondervonden.
Had van te voren een setje van 3 Panasonic DECT telefoons aangeschaft (ja, óók bij de plaatselijke winkel) dus basisstation in de meterkast, géén gelazer met kabeltjes door het hele huis


Dit was een goede zet, want ik wist niet , dat de kl....toestellen van KPN niet bij Ziggo werkten.
Succes.

Zwaplans
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 nov 2012 00:47

Re: Ziggo alles in één

Ongelezen bericht door Zwaplans »

Van Reggefiber dus KPN heeft een x aantal aandelen van ze maar is niet de baas. Glasvezel is het neusje van de zalm...zeg maar :wink:

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ziggo alles in één

Ongelezen bericht door newmikey »

Zwaplans schreef:Van Reggefiber dus KPN heeft een x aantal aandelen van ze maar is niet de baas. Glasvezel is het neusje van de zalm...zeg maar :wink:
Geef mij maar een lekker harinkje! Die zalm mag je houden.

Jan Witjes
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 sep 2012 14:08

Re: Ziggo alles in één

Ongelezen bericht door Jan Witjes »

Er gaat niets boven de toekomst...proost :D

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo alles in één

Ongelezen bericht door bprosman »

Glasvezel is het neusje van de zalm
Van Foppe dan toch :mrgreen:

Jan Witjes
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 sep 2012 14:08

Re: Ziggo alles in één

Ongelezen bericht door Jan Witjes »

Je kunt overal een vergiftiging oplopen. Bij een ziekenhuis opname ben je nu ook niet veilig meer.

En Ziggo is een kabelaar die te duur is een log bedrijf dus..maar ja als er in je buurt geen glas is, dan ben je dus aan ze overgeleverd :D
Laatst gewijzigd door Jan Witjes op 01 dec 2012 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ziggo alles in één

Ongelezen bericht door newmikey »

bprosman schreef:
Glasvezel is het neusje van de zalm
Van Foppe dan toch :mrgreen:
Afbeelding

Gesloten