LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo blokkeerd nummers van sommige providers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jurilouisa
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 okt 2008 12:27

ziggo blokkeerd nummers van sommige providers

Ongelezen bericht door jurilouisa »

hallo

na een aantal malen mijn klacht bij ziggo neergelegd te hebben toch maar een bericht hier. Ziggo doet nl niks...

Ziggo blijkt de vaste telefoonnummers van Het Net abbonnees te blokkeren ! Met mijn ziggo vaste telefoon kan ik vele vaste nummers niet bellen, krijg ik simpelweg een bandje te horen wat zegt : dit nummer is niet in gebruik.

Bel ik vervolgens hetzelfde nummer met mijn mobiele telefoon of via de kpn aansluiting van buren verderop kan ik gewoon hen bellen !

Nu snap ik dat hetnet vervelend adverteerd voor ziggo, beetje over de rug van ziggo heen, maar dat heeft ziggo ook verdiend (heb als sinds april/mei problemen en niks wordt opgelost en ik betaal gewoon door...
Maar ik betaal elke maand gewoon een vast bedrag waarmee ik ALLE vaste nummers in nederland gratis kan bellen, dan moeten ze geen providers gaan blokkeren !

Vanavond zowieso nog een tv accefietje gehad met ziggo maar dat komt in tv topic...

Wie heeft nog meer deze problemen met ziggo ?

Bernardo
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2009 22:36

Re: ziggo blokkeerd nummers van sommige providers

Ongelezen bericht door Bernardo »

Hoi Jurilouisa,

Wij hebben een beetje hetzelfde soort probleem met Ziggo als jij hebt.
Sinds wij overgestapt zijn van de KPN naar Ziggo kunnen wij niet meer gebeld worden door mensen die bellen met KPN of Het Net.
Dit probleem speelt intussen zo'n 2 maanden. Een aantal keer heb ik daarover naar Ziggo gebeld maar ze konden er niets mee. Eerst moest ik maar eens nummers en data en tijdstippen van de telefoontjes gaan verzamelen. Nu een ruime maand geleden heb ik de klacht weer bij Ziggo neergelegd en ik ben nog net zo ver als ik 2 maanden geleden was.
Volgens Ziggo ligt het probleem bij de KPN, die zouden mij niet goed overgesloten hebben. Volgens KPN hebben zij alles keurig afgehandeld en ligt het probleem bij Ziggo.
Ik heb besloten het nu nog af te wachten tot het einde van de maand en dan zeg ik mijn contract bij Ziggo op en ga ik waarschijnlijk terug naar de KPN.

dslam
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2008 21:28

Re: ziggo blokkeerd nummers van sommige providers

Ongelezen bericht door dslam »

he das toevallig hoorde ook z'n verhaal van een kennis van mij in Groningen.Was van KPN over gegaan naar Ziggo en bellen ho maar.Bellen met ziggo bla bla nee ligt aan KPN ....KPN bla bla... nummer overdracht naar ziggo is afgerond.Inmiddels na 2 maand nog niet bellen,dus weer terug naar KPN en nu werkt het weer via adsl(IPB).Het blijft spannend in telefoon land. :lol:..doet i het of doet i het niet :!:

lousje04
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:20

Re: ziggo blokkeerd nummers van sommige providers

Ongelezen bericht door lousje04 »

het is een oud topic...
Maar sinds gisteren blokkeert Ziggo weer nummers van Hetnet.
Heb 2 jaar geleden ruim 9 maanden !!! geen telefoonnummers van Hetnet kunnen bellen met mijn vaste toestel. Betaal elke maand een vast tarief voor vaste nummers in Nederland. Maar hetzelfde probleem als hierboven, kreeg gewoon een bandje, dit nummer is niet in gebruik.

En sinds gisteren gebeurd dit dus weer !!! Met gsm kan ik de nummers gewoon bellen en zij kunnen mij ook bellen.

Dus ik Ziggo klantenservice gebeld...hij vroeg naar het probleem, dus ik zei vriendelijk.. heeft Ziggo misschien weer ruzie met Hetnet dat ze die telefoonnummers weer blokkeren..?
Hij reageerde stil en verbaasd.Zo van wat denkt u dan dat Ziggo doet, ik heb toen als antwoord gegeven, ze gooien gewoon een schakelaar om waardoor de klanten die nummers niet meer kunnen bellen. Heeft al een keer 9 mnd geduurd tot er hier een keer een hogere piet van Ziggo kwam die dat knopje heeft omgezet en ik gelijk weer die nummers kon bellen. Ben niet van plan weer 9 mnd te wachten en zit nog steeds te wachten op afhandeling van al mijn klachten... Maar uiteindelijk na overleg van zijn kant kwam hij met de mededeling ; u heeft helemaal gelijk mevrouw over het "probleem" ik zorg ervoor dat ik binnen 24 uur die nummers weer kan bellen...
helaas pindakaas, nummers nog steeds niet bereikbaar...

Het is toch niet normaal dat Ziggo gewoon klanten kan duperen omdat ze strijd hebben met een concurrent ? En dit truckje zijn ze al een keer bijna een jaar mee weggekomen...hoelang gaat het nu weer duren voordat er ingegrepen wordt.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: ziggo blokkeerd nummers van sommige providers

Ongelezen bericht door aaten »

even advocaat van de duivel spelen:

wie zegt dat hetgeen gesteld wordt ook echt zo is? Is het niet KPN die de inkomende gesprekken van Ziggo blokkeert?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: ziggo blokkeerd nummers van sommige providers

Ongelezen bericht door renegade66 »

u heeft helemaal gelijk mevrouw over het "probleem" ik zorg ervoor dat ik binnen 24 uur die nummers weer kan bellen...
en wat denk je dat hij verder gedacht heeft?

iets in de trend van, je zoekt het maar lekker uit dom mens, dit bepalen wij zelf wel ff, is niet ons probleem verder.

lousje04
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:20

Re: ziggo blokkeerd nummers van sommige providers

Ongelezen bericht door lousje04 »

inmiddels nogmaals contact gehad met Ziggo , het probleem is nog niet opgelost. Voor degene die stelt dat kpn ziggo zou blokkeren, in 2009 heeft het zon 9 mnd geduurd en bleek ook Ziggo de verantwoordelijke....Hetnet adverteerde toen met zoiets van ook problemen met ziggo, kom bij hetnet.. ziggo als tegenreactie dus die blokkade.

Er is op den duur per toeval iemand van hogerop ziggo bij me geweest en die had het binnen 5 minuten op kantoor weer opgelost ! Gewoon een bepaalde poort weer opengooien. Hij werkt daar helaas niet meer anders had ik hem weer kunnen bellen.

Maar ik betaal abonnement enz om naar ALLE vaste nummers te kunnen bellen, niet alleen naar providers die ziggo leuk vindt...

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: ziggo blokkeerd nummers van sommige providers

Ongelezen bericht door seconds-out »

lousje04 schreef:
Maar ik betaal abonnement enz om naar ALLE vaste nummers te kunnen bellen, niet alleen naar providers die ziggo leuk vindt...
Natuurlijk, een telefoon met beperkingen is waardeloos!
Verbazingwekkend wat Ziggo allemaal uitvreet....en...hoe makkelijk ze er ook mee weg komen.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ziggo blokkeerd nummers van sommige providers

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

aaten schreef:even advocaat van de duivel spelen:

wie zegt dat hetgeen gesteld wordt ook echt zo is? Is het niet KPN die de inkomende gesprekken van Ziggo blokkeert?
Als je een abo hebt van Ziggo dan worden de inkomende gesprekken toch door Ziggo verwerkt en niet van KPN ?

Gesloten