Op 16 september had ik mijn CV geplaatst op jobbingmall. Die zelfde dag werd ik gebeld door een vertegenwoordiger van ACN. Had werk voor mij. Deze is op 19 september bij mij langs geweest en heeft een soort presentatie gehouden. ACN is een bedrijf dat 10 jaar bestaat in USA en nu zins 4 jaar in NL. De klanten bellen 15 tot 20% goedkoper dan met KPN. Op korte termijn ook mobiel, internet, gas en elektra.
Ik moest na het inleggen van 653,=(voor de licentie) 3 vertegenwoordigers werven en 10 klanten (alleen famillie en vrienden). Die 3 deden weer het zelfde. Dit liep zo'n 7 keer door en dan had ik na afvallers 100 vertegenwoordigers en 1000 klanten. Dan zou ik 5% krijgen van een gemiddelde belrekening van 30,= dus 1500,= passief per maand. En dan binnen 60 dagen nog eens 30 klanten zodat je inkomen hoger werd. Zelfs je onkosten kon je dan opgeven aan de belasting. En dat allemaal in je eigen tijd! Wanneer je maar zin had.
Ik vondt het toch wel aantrekkelijk en tekende de overeenkomst.
2 dagen later kwam de vertegenwoordiger weer en toen werd er al druk op mijn gezet. Ik had nog geen klanten en mijn wervinglijst voor vertegenwoordigers was maar kort. Iedereen moest ik maar vragen, zelfs mijn oma, want ik kan niet oordelen of het niets was voor een ander persoon.
Om een lang verhaal kort te maken was ik de hele week 's-avonds niet thuis en werd ik 3x per dag gebeld. Moest famillie en vrienden gaan afbellen of ze intresse hadden in ACN. Niemand vertrouwde het en blijven liever bij KPN, dus na 1 week maar 1 klant.
Nu kreeg ik dit weekend de nieuwe Consumentengids van oktober 2003 onder ogen. En daar wordt ACN zeer goed beschreven(blz
Wie kan mij meer vertellen of heeft ook iets met ACN te maken gehad??
Ik heb gelukkig binnen 2 weken weer opgezegd en hoop deze week nog mijn geld retour te vangen. Maar ik denk dat er meer slachtoffers zijn die hun geld kwijt zijn.
Groetjes Disneymania