LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonder toestemming internet aan abonnement gekoppeld

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ypho
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2009 09:12

Zonder toestemming internet aan abonnement gekoppeld

Ongelezen bericht door Ypho »

Dag allemaal,
Een aantal maanden geleden heeft mijn vriendin een abbonnement van Hi afgesloten waar zij een gratis telefoon bij kreeg. Dit heeft ze telefonisch afgesloten. Het was een goedkoop abbonnement, het ging namelijk alleen om het af en toe bellen. Internet etc was niet nodig (dit is duidelijk gemaakt aan de verkoper aan de telefoon!).

Na een aantal dagen kwam de telefoon binnen en deze deed het perfect. Alles zag er goed uit, tot de eerste rekening kwam. Deze was een 10 euro hoger omdat er opeens internet bij het abbonnement zat.

Mijn vriendin heeft toen gebeld, maar de meneer aan de telefoon kon (of wilde) hier niets aan doen. Ze moest een brief schrijven, en dan zou Hi eventueel de tape af kunnen luisteren.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb haar geholpen om een brief te maken, waarin duidelijk staat dat er *geen* toestemming is gegeven voor het abbonnement mét internet, maar alleen het abbonnement voor bellen/smsen. Vooraf was ook niet duidelijk verteld dat het internet erbij zou zitten, dit staat ook in de brief (inclusief referentie naar Burger wetboek over onvolledige informatie bij een verkoop). Tevens hebben wij aangegeven dat wij binnen 4 weken schriftelijk een bevestiging willen dat het internet van het abbonnement wordt afgehaald, of het hele abbonnement maar omgezet moet worden naar prepaid.

Nu zijn de 4 weken al voorbij, de volgende factuur is al binnen (weer met internet) en we hebben nog geen reactie gehad. Laten storneren (betaling gaat via incasso) kan eigenlijk niet, omdat er wel gebruik wordt gemaakt van het bellen.

Wat raden jullie aan om te doen? Een tweede brief sturen? Nog een keer bellen? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Zonder toestemming internet aan abonnement gekoppeld

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt in een aangetekende brief met ontvangstbevestiging aangeven dat u binnen de gestelde termijn van 4 weken geen bewijs van het tegendeel ( dat er een abonnement inclusief internet was afgesloten) heeft ontvangen.

U geeft Hi nog uiterlijk 14 dagen de tijd om het abonnement te corrigeren naar wat is overeengekomen:....................
Geeft aan dat mocht er binnen deze termijn geen schriftelijke reactie komen en geen correctie van zowel vorm abonnement als hoe het teveel betaalde gerestitueerd gaat worden, u e.e.a. voorlegt als een geschil bij de Geschillencommissie.

Ypho
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2009 09:12

Re: Zonder toestemming internet aan abonnement gekoppeld

Ongelezen bericht door Ypho »

Zojuist gebeld door Hi, we krijgen 2x geld terug, en vanaf nu wordt het niet meer afgeschreven.

Gesloten