LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afgesloten door achterstand oude bewoners

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
De Kruisvaarder
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 dec 2008 12:34

Afgesloten door achterstand oude bewoners

Ongelezen bericht door De Kruisvaarder »

Hallo hebben jullie ook negative ervaringen met UPC als het gaat
om het afsluiten, wat wordt veroorzaakt door onbetaalde nota's
van de vorige bewoners?

Ik ben namelijk 2 weken geleden afgesloten, door dat de vorige bewoners
hun rekeningen niet hebben betaald. Dit heeft mij minimaal 2 uur telefoonwerk
en een vrijedag gekost en een aangetekend schrijven. Het enige wat zij doen is een bedrag van € 17,50 terugstorten, omdat ik 5 dagen zonder tv/radio heb gezeten en een bedrag van € 34,40.

Verder kunnen ze de incasso procedure niet stop zetten en weet men in een
reactie op mijn klachtenbrief te melden, dat waneer het incassobureau
mij lastig valt, ik maar een uitrekkels uit het GBA en een huurovereenkomst
moet overleggen. Opdat zij kunnen zien dat ik de nieuwe bewoner ben. Want
anders loop ik het risico dat ik weer wordt afgesloten.

Ik zelf werk bij een grote organisatie op een debiteuren afdelling maar dit heb ik
toch nooit meegemaakt. Dat ik tegen onze klant ga zeggen dat zij maar moeten bewijzen dat zij niet die wanbetaler zijn.

Kan ik mijn klacht ergens anders indienen, bijvoorbeeld een branch vereniging?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Afgesloten door achterstand oude bewoners

Ongelezen bericht door Emmy75 »

U kunt een klacht indienen bij ConsuWijzer.
Ook kunt u de klacht voorleggen aan onderstaande geschillencommissie. Deze tekst komt van de website van UPC.
Geschillencommissie elektronische communicatiediensten
Als uw klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, kunt u een geschil indienen bij de geschillencommissie elektronische communicatiediensten (ECD). Dit kunt u doen tot drie maanden na het ontstaan van het uit de klacht voortkomende geschil.

De adresgegevens van de geschillencommissie ECD zijn:

Postbus 90600
2509 LP Den Haag

Telefoon 070-3105310
Fax 070-3658814

Verdere gegevens zijn te vinden op de website van De Geschillencommissie. Op de behandeling van de klacht is het reglement van de Geschillencommissie Telecommunicatie van toepassing
Mocht er in de tussentijd nog een brief van het incassobureau komen, kunt u een aangetekende brief sturen dat de vordering geen betrekking heeft op u en dat dit over de vorige bewoners gaat, evt. met de bewijsstukken.
Verder geeft u in uw schrijven aan dat u niet meer lastig gevallen wenst te worden door het incassobureau en dat zij dan een gerechterlijke procedure moeten starten en dat u deze met vertrouwen tegenmoet ziet. Uw tegeneis (eis in reconventie) zal dan zijn vergoeding voor de gemaakte kosten en mogelijke wettelijke rente.

Wel even controleren aan wie de brief geadresseerd is? Mogelijk dat dit aan de vorige bewoners geadresseerd wordt..

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Afgesloten door achterstand oude bewoners

Ongelezen bericht door tennis »

Wel even controleren aan wie de brief geadresseerd is? Mogelijk dat dit aan de vorige bewoners geadresseerd wordt..
Maar dan ook niet openen!

De Kruisvaarder
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 dec 2008 12:34

Re: Afgesloten door achterstand oude bewoners

Ongelezen bericht door De Kruisvaarder »

Bedankt voor het duidelijke antwoord, Emmy75. Jammer dat het altijd
op deze wijze moet gebeuren. Ik vraag mij dan ook af in hoeverre
bedrijven, door instanties hier duidelijk opgewezen gaan worden, dat
men niet zo met consumenten om kan gaan.

Ik werk ook bij een groot bedrijf met bijna 4,5 mil. klanten.
Het is het rondpompen van de administratie en gebruik maken
van het piepsysteem. De klant belt vanzelf wel een keer en dan zien we
wel.
:roll:
Gr.

Toolboy

Re: Afgesloten door achterstand oude bewoners

Ongelezen bericht door Toolboy »

De Kruisvaarder schreef:Hallo hebben jullie ook negative ervaringen met UPC als het gaat
om het afsluiten, wat wordt veroorzaakt door onbetaalde nota's
van de vorige bewoners?

Ik ben namelijk 2 weken geleden afgesloten, door dat de vorige bewoners
hun rekeningen niet hebben betaald. Dit heeft mij minimaal 2 uur telefoonwerk
en een vrijedag gekost en een aangetekend schrijven. Het enige wat zij doen is een bedrag van € 17,50 terugstorten, omdat ik 5 dagen zonder tv/radio heb gezeten en een bedrag van € 34,40.

Verder kunnen ze de incasso procedure niet stop zetten en weet men in een
reactie op mijn klachtenbrief te melden, dat waneer het incassobureau
mij lastig valt, ik maar een uitrekkels uit het GBA en een huurovereenkomst
moet overleggen. Opdat zij kunnen zien dat ik de nieuwe bewoner ben. Want
anders loop ik het risico dat ik weer wordt afgesloten.

Ik zelf werk bij een grote organisatie op een debiteuren afdelling maar dit heb ik
toch nooit meegemaakt. Dat ik tegen onze klant ga zeggen dat zij maar moeten bewijzen dat zij niet die wanbetaler zijn.

Kan ik mijn klacht ergens anders indienen, bijvoorbeeld een branch vereniging?
Jep hier is de upc een kei in.
Helaas kunnen zij nagenoeg alles doen wat zij willen.
Deze monopolist heeft werknemers in dienst die de hele dag met niets anders bezig zijn dan geld genereren ten koste van wat en wie dan ook.
Wilt u verhaal halen:Jammer u krijgt en niets wetende student aan de telefoon,die een bedrijfs protocol moet voorlezen.
Deze jongeren of geldbehoevende ouderen knokken voor hun eigen centen.
Voordat u er erg in heeft daagt de upc u voor de rechter.

Mijn tip laat ze zelf maar de gba raadplegen.
En het was de upc die hun vriendjes van het incasso buro inschakelden ,Dus kunnen zij dat simpel oplossen.

T

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Afgesloten door achterstand oude bewoners

Ongelezen bericht door Shine »

Dit gebeurt niet alleen bij UPC maar bij menig bedrijf. Denk daarbij aan bijv. energie leveranciers.
Het lijkt me vrij logisch dat als de vorige bewoner een wanbetaler was, u als nieuwe bewoner moet aantonen dat u daadwerkelijk een nieuwe bewoner bent. Zeker als de zaak al bij een incassobureau ligt. En zeker in situaties als deze.
Wel zou het netjes zijn als UPC het incassobureau informeert, nadat UPC de benodigde bewijsstukken van u hebben ontvangen. UPC kan prima een incasso traject stopzetten op uw adres. Net zoals ze een incassotraject kunnen opstarten. Het incassobureau moet dan maar uitzoeken waar de oude bewoner naartoe is verhuisd. Maar u niet meer verder lastig vallen.
Stuur de stukken ongeopend retoud naar het incassobureau met daarop vermeld "woont hier niet meer. Nieuw adres onbekend."
UPC kan en mag u niet nogmaals afsluiten omdat u aan hun hebt aangetoond dat u de nieuwe bewoner bent en indien u uw rekening netjes en op tijd betaald.

Vergeet niet: een incassobureau is feitelijk niets meer of minder dan een ingehuurd administratiekantoor. Ze werken in opdracht van een opdrachtgever. In dit geval UPC.
U hoeft niet nogmaals allerlei bewijzen (GBA uitreksel) op te halen voor het incassobureau. Paspoort en huurbewijs volstaan. Mocht het incassobureau voor uw deur staan. Maar dat zou eigenlijk al niet meer mogen omdat UPC wel degelijk dit traject op uw adres stop kan zetten. Immers........de opdrachtgever bepaalt !!!!!!!!!!

Gesloten