LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afstandsbediening UPC reageert niet op mijn mediabox.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
stefan_hcc

Afstandsbediening UPC reageert niet op mijn mediabox.

Ongelezen bericht door stefan_hcc »

Mijn upc afstandsbediening reageert niet meer op mijn dvr mediabox. Ik heb al gebeld met upc en die zeggen dat ze wel een nieuwe afstandsbediening op willen sturen, die heb je dan binnen 3 werkdagen in huis maar kost me wel 10.-euro. Ik heb deze mediabox pas 4maanden en maak hier nauwlijks gebruik van, de afstandsbediening reageert eigenlijk vanaf het moment dat ik hem kreeg al slecht, alleen doet die nu helemaal niks meer. Upc zegt dat er op de afstandsbediening maar 1 maand garantie zit, dus als je binnen 1maand aan de bel had getrokken had ik gratis een nieuwe opgestuurd gekregen. Dit zegt eigenlijk wel genoeg als je maar 1maand garantie durft te geven op een produkt. Ik heb gelezen hoeveel mensen hier problemen mee hebben, graag advies wat nu te doen.

Ziggo-Coolstar

Re: Afstandsbediening UPC reageert niet op mijn mediabox.

Ongelezen bericht door Ziggo-Coolstar »

Heb ook zon box en die afstandsbediening is toch al vaak op de grond gepleurt en werkt nog steeds, snap niet dat je 10 euro moet betalen dacht dat wij die boxen huren bij upc...

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

voor de ab hoef je niet te betalen, ik weet niet waar ze dit vandaan halen? daarentegen het probleem hoeft niet in de ab te zitten, het kan ook aan de box zelf liggen, welk type box heb je?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De levensduur van een apparaat dient langer dan 1 maand te zijn!

Indien geen val schade of boven op gaan zitten is zou dit langer mee moeten gaan.

Ook is het niet uitgesloten dat de ontvanger defect is dus probeer uw afstandbediening eens bij buren.

Bij dit soort apparaten bij aanschaf dient een redelijke levensduur te zitten en garantie dus ook de afstandsbediening valt hier onder.
Als de batterij goed is dus eerst bij buren proberen want ik had ook ooit na 4x wisselen bij sateliet tuner dus geen defect maar het was de tuner zelf....

Dyllanw

Ongelezen bericht door Dyllanw »

Ik heb hier soms ook last vast. Heb je al geprobeerd de stekker van de mediabox een minuut uit het stopcontact te halen en daarna opnieuw aan te zetten. Zo worden de problemen bij mij meestal verholpen.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

@dyllanw

die stekker eruit halen is maar een tijdelijke oplossing, de box reset zich even, laadt zich als het ware weer ff op maar het probleem komt geheid weer terug.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Kan het probleem soms aan de batterij liggen? Als die leeg is gebeurt er ook niet veel meer he.

En dat een afstandsbediening een tientje kost klopt wel, ik heb hier glasvezel, als ik hier de ab moet vervangen kost ook een tientje. Ik heb het alleen niet hoeven betalen toen de mijne kapot was. Had het ding nog geen jaar.

mindless_c

Ongelezen bericht door mindless_c »

Wat voor een televisie heb je thuis staan? Het kan zijn (vooral bij plasma schermen) dat er door de tv een sterk infrarood licht word uitgezonden.

Dit kan storen op hetzelfde infrarode lampje op je afstandsbediening.
Mocht dit het geval zijn kun je gewoon een sticker aanvragen bij upc, deze plak je over de sensor op je decoder heen en dan moet het probleem opgelost zijn.

Als je echt denkt dat het aan de afstandsbediening ligt, pak even een digitale camera en neem het lampje op de voorzijde van de afstandsbediening op. (wel een redelijke camera nemen!) Zie je hem op het lcd scherm van je camera wel oplichten dan kan het zijn dat er toch een signaalstoring in je woning is.

Ik probeer maar even mee te denken.

Namastee

Ongelezen bericht door Namastee »

Het is inderdaad de lcd-tv die het infrarood signaal verstoord bij de afstandbediening van de media box. zie ook het radarforum artikel " UPC mediabox reageert slecht op afstandsbediening".

Wij thuis hebben net ook een nieuwe lcd-tv van phillips (maar het komt ook bij de andere lcd-types voor), en toen begon het probleem met de upc afstandbediening.

Ik vermoed dat dit in Nederland een groot item gaat worden, nu meer mensen
een lcd-tv in huis nemen.

De vraag aan radar is of ze wellicht dit willen belichten in een tv-uitzending.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vermoed dat dit in Nederland een groot item gaat worden, nu meer mensen
een lcd-tv in huis nemen.
Ik denk het niet, want:
Mocht dit het geval zijn kun je gewoon een sticker aanvragen bij upc, deze plak je over de sensor op je decoder heen en dan moet het probleem opgelost zijn.
Het probleem is bekend bij UPC en ze lossen het op deze manier op.

Ouwe aap

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Dan moeten ze ook niet over een nieuwe afstandsbediening beginnen voor een tientje.
Daarbij is het toch een beetje raar, want die box krijg je toch in bruikleen/huur je. Hoe kunnen ze 1 maand garantie geven op iets wat hun eigendom is ?
Ik denk ook dat je er zat voor betaald elke maand, maar goed, dat is mijn mening.

Namastee

witte angora schreef:Ik denk het niet, want:
Naar ons hebben ze ook stickers gestuurd. Alleen die waren voor de HDmediabox. Terwijl we duidelijk aangegeven hebben de non-hdmediabox te hebben.

Ik zal die stickers vandaag erop plakken. Ik laat het weten of het werkt.

Namastee

HET DOET HET WEER.

Hè Hè.. UPC -afstandbediening doet het weer..
na sticker geplakt te hebben op het infrarood oog (ondanks dat die eigenlijk voor HDmediabox was) + aluminiumfolie om de tv.

Hoewel ik ook op internet las dat in het donker het nog mis kan gaan.
Dus vanavond ook maar weer kijken of die het doet.

Rano

Ongelezen bericht door Rano »

Dit is bij mij de oplossing!

Na van alles te hebben geprobeerd deed ik voor de grap het volgende en het werkte ook nog!!

Draai de infrarood positie van de UPC Mediabox weg van de infrarood op de televisie. Op onze televisie een Samsung LCD bevind de infrarood ontvanger rechts onderin de hoek dus ik heb de UPC Mediabox een kwartslag naar links gedraaid met als resultaat dat de afstandbediening van de UPC Mediabox het nu opeens wel doet :D eindelijk gewoon zappen zoals het hoort, ik weet dat dit niet de mooiste oplossing is maar je moet toch wat.

Zie afbeelding hoe ik dit heb gedaan
Afbeelding

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ook is het niet uitgesloten dat de ontvanger defect is dus probeer uw afstandbediening eens bij buren.
Misschien een tip , om een afstandsbediening uit te proberen, zet je webcam aan en richt de afstandsbediening op de webcam. Aangezien webcams infrarood gevoelig zijn moet je het ledje aan de voorkant van de afstandsbediening aan zien gaan als je op een knop drukt.

creijnen

Ongelezen bericht door creijnen »

Ook de afstandsbediening van mijn mediabox reageert vanaf het begin niet goed: eerst viel de 1, daarna de 2 en na verloop van tijd werkte alle cijfers niet meer. We veranderen van zender met de vooruit/achteruit knop. Nu moeten we wel een nieuwe kopen omdat we geen films meer kunnen huren. Jammer dat we niet binnen een maand hebben gereageerd!! Waardeloos.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
Misschien een tip , om een afstandsbediening uit te proberen, zet je webcam aan en richt de afstandsbediening op de webcam. Aangezien webcams infrarood gevoelig zijn moet je het ledje aan de voorkant van de afstandsbediening aan zien gaan als je op een knop drukt.

fantastische buren , wie heeft er een webcam ?????????

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:
bprosman schreef:

fantastische buren , wie heeft er een webcam ?????????

Daar heb je lang over moeten nadenken :mrgreen:
Denk dat vanaf aug 2012 een en ander reeds zal zijn opgelost.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

[

Daar heb je lang over moeten nadenken :mrgreen:
Denk dat vanaf aug 2012 een en ander reeds zal zijn opgelost.[/quote][/quote]

je kunt geen technisch antwoord geven of iedereen een webcam in gebruik heeft??????????

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

je kunt geen technisch antwoord geven of iedereen een webcam in gebruik heeft??????????
ALS je WEL een webcam hebt is dit een mogelijkheid om een afstandsbediening te controleren, heb je GEEN webcam dan kun je dat op deze manier inderdaad niet controleren.

Logisch toch (vrij naar de Amsterdamse filosoof JC).

Gesloten