LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
Afgelopen september heb ik mijn mobiel abonnement laten verlengen.
Eind november werd ik door een KPN medewerker gebeld met de mededeling dat de verkoper mij nog een extra cadeautje had mogen aanbieden. Namelijk een proef abonnement op Digitenne.
Deze medewerker vertelde mij, dat het mij niets ging kosten, dat ik Digitenne een maand lang gratis kon uitproberen. Na het een maand uitgeprobeerd te hebben kon ik het opzeggen.
Ik heb de medewerker verteld dat ik nu televisie kijk via de schotel en dat dit mij prima bevalt.
Maar, omdat mijn ouders televisie kijken via de kabel met slecht beeld, heb ik gevraagd of ik het ook bij mijn ouders kon uitproberen. Dit was geen probleem, er is immers in heel Nederland ontvangst. Na een maand kon ik het gewoon weer terug doen.
Ik heb hem gevraagd vanaf wanneer die maand op proef dan in zou gaan omdat ik niet elke dag bij mijn ouders op bezoek kom.
Hij zei dat de proefmaand zou ingaan vanaf de datum dat ik de ontvanger had aangesloten en er gebruik van ging maken. Vanaf wanneer ik de smartkaart geactiveerd zou hebben.
Rond 10 december heb ik een brief ontvangen met daarin een overzicht van de klantgegevens, getekend op 8 december.
Met deze brief kreeg ik ook een welkomstbrief van KPN met daarin;
‘binnenkort geniet u tegen een zeer aantrekkelijke prijs van digitale televisie en radio!
De levering van het Digitenne van KPN pakket door de TNT pakketservice staat gepland op 18-12-2007.’
Verder staat in deze brief dat als ik onverhoopt zou willen afzien van de bestelling dat ik dan tot uiterlijk 14-12-2007 dit kon doorgeven aan KPN op telefoonnummer 070-3013818.
Op 26-12-2007 heb ik het pakket geïnstalleerd en geactiveerd bij mijn ouders om het te testen.
Na lang gezocht te hebben naar een geschikte plek voor de antenne hadden we beeld en hebben we het pakket getest.
Afgelopen zaterdag, 12-01-2008, heb ik het pakket weer meegenomen omdat het niet geschikt is. Als de luxaflex naar beneden waren was het beeld weg en de antenne moesten ze steeds verplaatsen om goed beeld te krijgen. Uiteindelijk hebben ze er weinig tot niet televisie mee gekeken omdat er eerst veel tijd verloren ging om beeld te krijgen.
Daarom heb ik het Digitenne pakket weer ingepakt en meegenomen.
Nu heb ik vandaag, 14 januari, gebeld om het proef abonnement stop te zetten.
Tot mijn schrik hoorde ik dat ik te laat was met opzeggen!
Volgens de mevrouw aan de telefoon was het proefabonnement 8-01-2008 al afgelopen.
Dat zou inhouden dat de meneer, die mij in november het proefabonnement heeft gegeven, mij helaas niet juist heeft geïnformeerd.
Terwijl ik er juist specifiek naar gevraagd heb wanneer het proefabonnement in zou gaan.
Voor de zekerheid, omdat ik er al niet een goed gevoel bij had, heb ik juist nog vóór de eindtijd van 31 dagen gebeld om op te zeggen. Ik heb immers het pakket op 18-12-2007 ontvangen en ben er vanuit gegaan dat dat dan de startdatum zou zijn omdat dat ook in de brief stond die ik rond 10-12-2007 heb ontvangen. ‘binnenkort geniet u …… …… staat gepland op 18-12-2007’.
Hierbij wil ik vragen alsnog mijn proefabonnement te beëindigen, omdat;
Ten eerste heb ik nog geeneens de volledige 31 dagen het pakket kunnen proberen, ten tweede het resultaat van het proefabonnement viel ons tegen qua ontvangst, ten derde stabiliteit van het signaal en ik ben helaas verkeerd geïnformeerd door een KPN medewerker.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen belang heb voor Digitenne, maar misschien mijn ouders wel. Dit was geen probleem.
Graag zie ik een positieve reactie van u terug en hoop ik dat andere klanten beter worden geïnformeerd voordat zei een proefabonnement aannemen.
Gr Henk.
Deze brief heb ik naar KPN Klanten Reacties (Postbus 58800, 1040 JA Amsterdam) gestuurd op aanraden van de mevrouw aan de telefoon op 14 januari.
Hier heb ik dus nog steeds geen reactie op ontvangen van KPN.
Het pakket staat nog in de gang omdat ik geen retour nummer heb gekregen. (dus als ik hem terug stuur zonder aangeving hiervan moet ik het straks nog betalen ook..)
Mijn telefoontje op 14 januari is wel aangemerkt dat ik gebelt heb en verder zou het dor de klanten reacties worden verwerkt.
Verder kon deze dame mij niet helpen.
Wel ben ik inmiddels een bedrag van 29,95 lichter, dit is afgeschreven door KPN.
Wat kan ik het beste verder doen? Ik heb nu ook een klacht gestuurd via de website van kpn, waarvan ik een copy heb gekregen dat het binnnen 2 dagen wordt beantwoord.
gr henk
Eind november werd ik door een KPN medewerker gebeld met de mededeling dat de verkoper mij nog een extra cadeautje had mogen aanbieden. Namelijk een proef abonnement op Digitenne.
Deze medewerker vertelde mij, dat het mij niets ging kosten, dat ik Digitenne een maand lang gratis kon uitproberen. Na het een maand uitgeprobeerd te hebben kon ik het opzeggen.
Ik heb de medewerker verteld dat ik nu televisie kijk via de schotel en dat dit mij prima bevalt.
Maar, omdat mijn ouders televisie kijken via de kabel met slecht beeld, heb ik gevraagd of ik het ook bij mijn ouders kon uitproberen. Dit was geen probleem, er is immers in heel Nederland ontvangst. Na een maand kon ik het gewoon weer terug doen.
Ik heb hem gevraagd vanaf wanneer die maand op proef dan in zou gaan omdat ik niet elke dag bij mijn ouders op bezoek kom.
Hij zei dat de proefmaand zou ingaan vanaf de datum dat ik de ontvanger had aangesloten en er gebruik van ging maken. Vanaf wanneer ik de smartkaart geactiveerd zou hebben.
Rond 10 december heb ik een brief ontvangen met daarin een overzicht van de klantgegevens, getekend op 8 december.
Met deze brief kreeg ik ook een welkomstbrief van KPN met daarin;
‘binnenkort geniet u tegen een zeer aantrekkelijke prijs van digitale televisie en radio!
De levering van het Digitenne van KPN pakket door de TNT pakketservice staat gepland op 18-12-2007.’
Verder staat in deze brief dat als ik onverhoopt zou willen afzien van de bestelling dat ik dan tot uiterlijk 14-12-2007 dit kon doorgeven aan KPN op telefoonnummer 070-3013818.
Op 26-12-2007 heb ik het pakket geïnstalleerd en geactiveerd bij mijn ouders om het te testen.
Na lang gezocht te hebben naar een geschikte plek voor de antenne hadden we beeld en hebben we het pakket getest.
Afgelopen zaterdag, 12-01-2008, heb ik het pakket weer meegenomen omdat het niet geschikt is. Als de luxaflex naar beneden waren was het beeld weg en de antenne moesten ze steeds verplaatsen om goed beeld te krijgen. Uiteindelijk hebben ze er weinig tot niet televisie mee gekeken omdat er eerst veel tijd verloren ging om beeld te krijgen.
Daarom heb ik het Digitenne pakket weer ingepakt en meegenomen.
Nu heb ik vandaag, 14 januari, gebeld om het proef abonnement stop te zetten.
Tot mijn schrik hoorde ik dat ik te laat was met opzeggen!
Volgens de mevrouw aan de telefoon was het proefabonnement 8-01-2008 al afgelopen.
Dat zou inhouden dat de meneer, die mij in november het proefabonnement heeft gegeven, mij helaas niet juist heeft geïnformeerd.
Terwijl ik er juist specifiek naar gevraagd heb wanneer het proefabonnement in zou gaan.
Voor de zekerheid, omdat ik er al niet een goed gevoel bij had, heb ik juist nog vóór de eindtijd van 31 dagen gebeld om op te zeggen. Ik heb immers het pakket op 18-12-2007 ontvangen en ben er vanuit gegaan dat dat dan de startdatum zou zijn omdat dat ook in de brief stond die ik rond 10-12-2007 heb ontvangen. ‘binnenkort geniet u …… …… staat gepland op 18-12-2007’.
Hierbij wil ik vragen alsnog mijn proefabonnement te beëindigen, omdat;
Ten eerste heb ik nog geeneens de volledige 31 dagen het pakket kunnen proberen, ten tweede het resultaat van het proefabonnement viel ons tegen qua ontvangst, ten derde stabiliteit van het signaal en ik ben helaas verkeerd geïnformeerd door een KPN medewerker.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen belang heb voor Digitenne, maar misschien mijn ouders wel. Dit was geen probleem.
Graag zie ik een positieve reactie van u terug en hoop ik dat andere klanten beter worden geïnformeerd voordat zei een proefabonnement aannemen.
Gr Henk.
Deze brief heb ik naar KPN Klanten Reacties (Postbus 58800, 1040 JA Amsterdam) gestuurd op aanraden van de mevrouw aan de telefoon op 14 januari.
Hier heb ik dus nog steeds geen reactie op ontvangen van KPN.
Het pakket staat nog in de gang omdat ik geen retour nummer heb gekregen. (dus als ik hem terug stuur zonder aangeving hiervan moet ik het straks nog betalen ook..)
Mijn telefoontje op 14 januari is wel aangemerkt dat ik gebelt heb en verder zou het dor de klanten reacties worden verwerkt.
Verder kon deze dame mij niet helpen.
Wel ben ik inmiddels een bedrag van 29,95 lichter, dit is afgeschreven door KPN.
Wat kan ik het beste verder doen? Ik heb nu ook een klacht gestuurd via de website van kpn, waarvan ik een copy heb gekregen dat het binnnen 2 dagen wordt beantwoord.
gr henk
Re: afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
"t is niet helemaal het zelfde, maar de kans dat je aan het abonnement vast zit is niet erg groot, volgens de nieuwsbrief van KPN kan je opzeggen als je het niet eens bent met de prijsverhoging van de helpdesk.
Cor
Gr.Heb je vragen over Digitenne? Bel dan met de helpdesk van Digitenne. Vanaf 1 maart 2008 kost het bellen naar de helpdesk € 0,45 per minuut. Als je bezwaar hebt tegen het nieuwe helpdesktarief, kun je je Digitenne contract voor 1 maart 2008 kosteloos beëindigen. De medewerkers van de helpdesk zijn 7 dagen per week bereikbaar van 08.00 – 22.00 uur. Ze kunnen je o.a. helpen met vragen over installatie, weten wat je moet doen als je gaat verhuizen en kunnen je helpen met al je overige vragen. Ook is het mogelijk op kpn.com een vraag te stellen via de e-mail.<
Cor
Re: afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
tenx cor! heb je ook een link van waar je dit stukje vandaan hebt?
gr henk
gr henk
Re: afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
Beste henkstr helaas ben je foutief geinformeerd. Als je digitenne afneemt heb je een proef periode van 30 dagen annuleren is mogelijk binnen die 30 dagen. Je zegt je hebt het pakket ontvangen op 18-12-2007 en je wou het opzeggen op 14-01-2008 dan had de medewerker van Digitenne het abbonnement gewoon binnen zicht termijn zonder kosten op moeten zeggen.
Als je het pakket eerder hebt ontvangen en later pas hebt aangesloten en je valt daardoor buiten de zicht termijn kan je inderdaad normaal gesproken pas opzeggen na 1 jaar. Maar ik begrijp dat er in maart een stijging van de kosten voor het digitenne nummer is en dat om die reden dan opgezegd kan worden.
Als je het pakket eerder hebt ontvangen en later pas hebt aangesloten en je valt daardoor buiten de zicht termijn kan je inderdaad normaal gesproken pas opzeggen na 1 jaar. Maar ik begrijp dat er in maart een stijging van de kosten voor het digitenne nummer is en dat om die reden dan opgezegd kan worden.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 jun 2007 21:23
Re: afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
Hoe dan ook. Je krijgt je geld toch niet terug. Ik wacht al vanaf augustus 2007 op terugstorting van 3 tuners. Doodleuk houden ze je aan het lijntje. Als je heel boos wordt zeggen ze eindelijk toe eens terug te bellen en het op te lossen, maar ze lossen het niet op. Ja, een helebool loze beloftes. Wij storten het geld binnen 3 weken. Nou, die drie weken duren nu al zes maanden.
Re: afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
Dit komt uit de nieuwsbrief die ze me gestuurd hadden in januari, dus ik heb helaas geen link voor je.tenx cor! heb je ook een link van waar je dit stukje vandaan hebt?
Su6 verder
Gr.
Cor
" Recht hebben is nog geen recht krijgen"
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 feb 2008 12:35
Re: afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
Beste Henkstr,
Ik heb een soortgelijk probleem. Telefonisch werd mij een geheel gratis proefabonnement aangeboden van KPN digitenne, als bonus voor het nemen van een duurder telefoonabonnement.
Ik dacht, gratis... alright, waarom niet, dus ik stemde toe.
Ik zou een pakket krijgen, en eventueel een brief met bedragen die ik kon negeren. Ik heb inderdaad het pakket ontvangen, en dat wat laten liggen wegens tijdgebrek. Toen werd er ineens geld afgeschreven door "KPN TV".
€28,40.
Daar was ik het niet zo mee eens, dus ik de rabobank bellen, en die waren het met me eens dat ze daar geen toestemming voor hadden. Het bedrag is zonder problemen terug geboekt. Nu heb ik een brief ontvangen van KPN TV dat ik KPN gemachtigd zou hebben om het bedrag van een of andere factuur voor KPN TV / Digitenne automatisch van mijn rekening af te laten schrijven. Ik wist van niks, dus ik bellen met die lui. Een heel voicemenu waar je doorheen moet graven, toen iemand aan de lijn. Twee zinnen, verbinding verbroken. Hmmmz. Nog maar weer bellen, weer dat veel te uitgebreide menu, nieuwe mevrouw, doorverbonden, weer nieuwe mevrouw. Dus ik maar weer mijn verhaal verteld, werd ik opeens wéér koud doorverbonden. Enfin, pas bij de 4e mevrouw kon ik fatsoenlijk mijn woord doen. Wat blijkt: Telefonisch toezeggen van een gratis proefabonnement bij KPN betekent dat KPN vindt dat ze even later een jaar lang elke maand €28,40 van je rekening af mogen schrijven. Begeleidende brieven ontbraken, of sloten niet aan op het telefoongesprek. Op mijn vraag aan de mevrouw of ze dat niet een vreemde gang van zaken vond antwoordde ze dat haar mening niet uit maakt, maar dat het gaat om de regeltjes van het bedrijf. Ik kon eventueel een klacht indienen, en ze adviseerde mij om het product toch maar te gaan gebruiken.
Maar goed. Ik heb niks ondertekend, dus wat dat betreft sta ik in mijn recht. Net de rabobank gebeld en de betreffende tegenrekening van de automatisch incasso maar laten blokkeren....
triest.
-Kees
Ik heb een soortgelijk probleem. Telefonisch werd mij een geheel gratis proefabonnement aangeboden van KPN digitenne, als bonus voor het nemen van een duurder telefoonabonnement.
Ik dacht, gratis... alright, waarom niet, dus ik stemde toe.
Ik zou een pakket krijgen, en eventueel een brief met bedragen die ik kon negeren. Ik heb inderdaad het pakket ontvangen, en dat wat laten liggen wegens tijdgebrek. Toen werd er ineens geld afgeschreven door "KPN TV".
€28,40.
Daar was ik het niet zo mee eens, dus ik de rabobank bellen, en die waren het met me eens dat ze daar geen toestemming voor hadden. Het bedrag is zonder problemen terug geboekt. Nu heb ik een brief ontvangen van KPN TV dat ik KPN gemachtigd zou hebben om het bedrag van een of andere factuur voor KPN TV / Digitenne automatisch van mijn rekening af te laten schrijven. Ik wist van niks, dus ik bellen met die lui. Een heel voicemenu waar je doorheen moet graven, toen iemand aan de lijn. Twee zinnen, verbinding verbroken. Hmmmz. Nog maar weer bellen, weer dat veel te uitgebreide menu, nieuwe mevrouw, doorverbonden, weer nieuwe mevrouw. Dus ik maar weer mijn verhaal verteld, werd ik opeens wéér koud doorverbonden. Enfin, pas bij de 4e mevrouw kon ik fatsoenlijk mijn woord doen. Wat blijkt: Telefonisch toezeggen van een gratis proefabonnement bij KPN betekent dat KPN vindt dat ze even later een jaar lang elke maand €28,40 van je rekening af mogen schrijven. Begeleidende brieven ontbraken, of sloten niet aan op het telefoongesprek. Op mijn vraag aan de mevrouw of ze dat niet een vreemde gang van zaken vond antwoordde ze dat haar mening niet uit maakt, maar dat het gaat om de regeltjes van het bedrijf. Ik kon eventueel een klacht indienen, en ze adviseerde mij om het product toch maar te gaan gebruiken.
Maar goed. Ik heb niks ondertekend, dus wat dat betreft sta ik in mijn recht. Net de rabobank gebeld en de betreffende tegenrekening van de automatisch incasso maar laten blokkeren....
triest.
-Kees
Re: afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
de wonderen zijn de wereld nog niet uit !!
na het sturen van een brief met daarin de situatie uitgelegd kreeg ik telefoon, met de mededeling dat de medewerkster het verkeerd had begrepen en dat het om een proefabbo ging 'via de post'.
daarbij zou je 40 dagen de tijd hebben om terug te bellen.
en aangezien ze een gespreksgeschiedenis aanhouden bij kpn (als je daar om vraagd), hebben ze gezien dat ik binnen de 40 dagen zat vanaf 8-12-2007.
du ik heb alsnog een retournummer gekregen waarmee ik het pakket kan terugsturen.
nu nog afwachten wanneer ik mijn gekld terug gestort krijg.
ik neem aan pas als zei het pakket weer hebben ontvangen, ik hou je op de hoogte.
na het sturen van een brief met daarin de situatie uitgelegd kreeg ik telefoon, met de mededeling dat de medewerkster het verkeerd had begrepen en dat het om een proefabbo ging 'via de post'.
daarbij zou je 40 dagen de tijd hebben om terug te bellen.
en aangezien ze een gespreksgeschiedenis aanhouden bij kpn (als je daar om vraagd), hebben ze gezien dat ik binnen de 40 dagen zat vanaf 8-12-2007.
du ik heb alsnog een retournummer gekregen waarmee ik het pakket kan terugsturen.
nu nog afwachten wanneer ik mijn gekld terug gestort krijg.
ik neem aan pas als zei het pakket weer hebben ontvangen, ik hou je op de hoogte.
Re: afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
Als dit onderstaande uit hun nieuwsbrief komt...
mogen ze hun taal eens drastisch aan passen.
Als je de klanten al zo te woord staat mooi visitiekaartje.
mogen ze hun taal eens drastisch aan passen.
dat ge-jeHeb je vragen over Digitenne? Bel dan met de helpdesk van Digitenne. Vanaf 1 maart 2008 kost het bellen naar de helpdesk € 0,45 per minuut. Als je bezwaar hebt tegen het nieuwe helpdesktarief, kun je je Digitenne contract voor 1 maart 2008 kosteloos beëindigen. De medewerkers van de helpdesk zijn 7 dagen per week bereikbaar van 08.00 – 22.00 uur. Ze kunnen je o.a. helpen met vragen over installatie, weten wat je moet doen als je gaat verhuizen en kunnen je helpen met al je overige vragen. Ook is het mogelijk op kpn.com een vraag te stellen via de e-mail.<
Als je de klanten al zo te woord staat mooi visitiekaartje.
Re: afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
Beste Kees Vleugels en anderen,
Ik zit in precies hetzelfde schuitje,
ik heb zojuist voor de tweede maal een automatische incasso waar ik geen toestemming voor gegeven heb, teruggeboekt.
Morgen ga ik de Postbank vragen het rekeningnummer van KPN te blokkeren.
Nu ben ik echter bang dat er aanmaningen en ander gezeur van komt.
Weet iemand hoe sterk je staat in dit geval ? Hoe kom ik van KPN af ?
Ik ben ook misleid met een gratis aanbod. Ik doe dit nooit meer.
Wat staat me nog te wachten ? Een deurwaarder ??
Johan.
Ik zit in precies hetzelfde schuitje,
ik heb zojuist voor de tweede maal een automatische incasso waar ik geen toestemming voor gegeven heb, teruggeboekt.
Morgen ga ik de Postbank vragen het rekeningnummer van KPN te blokkeren.
Nu ben ik echter bang dat er aanmaningen en ander gezeur van komt.
Weet iemand hoe sterk je staat in dit geval ? Hoe kom ik van KPN af ?
Ik ben ook misleid met een gratis aanbod. Ik doe dit nooit meer.
Wat staat me nog te wachten ? Een deurwaarder ??
Johan.
Re: afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
Er gaat veel mis bij de verkoop van de proefabonnementen.
De verkoopgesprekken zijn vaak zo dat het lijkt alsof je geheel vrijblijven het spul een maandje kunt proberen.
Dat klopt ook, maar er hoort nog een stukje informatie bij.
Op het moment dat een verkoper de 'ja' hoort voert hij een abonnement in. Die datum is de ingangsdatum, ongeacht wat er door een verkoper verzonnen wordt. Binnen 30 dagen kun je het dan kostenloos opzeggen. Omdat versturen per post wat lang duurt, rekenen ze daar 10 dagen bij op, dus inderdaad 40 dagen.
Wel ontvang je vrijwel meteen een brief met je abonnementsgegevens en aansluitkosten enzo.
Dit gaat allemaal pas in nadat je de eerste maand voorbij bent.
Met die opzeggingen lijkt het af en toe nog wel eens mis te gaan. Het is absoluut belangrijk om zo'n retournr te hebben en het bewijs van afgifte van de post te bewaren. Zonder dat nr legt kpn de fout neer bij de klant. Onterecht, maar het gebeurt toch.
De afschrijvingen blijven soms door een fout doorlopen. Blijf dat aangeven. Storneren helpt uiteraard wel voor je eigen geld.
Maar dan wordt je abonnement automatisch na 2 maand geblokkeerd en nog wat later helemaal opgeheven.
Nog niet zo'n groot probleem, als je er vanaf wilt. Dat bedrag onthouden ze wel, maar er wordt verder weinig mee gedaan.
Wil je op een later moment toch zo'n ding, komt dat echter terug (of je vraagt hem dan aan op naam van je vrouw)
Die € 0.45 per minuut is echt schandalig. Zolang ze niet kunnen garanderen dat de wachttijd korter is dan 5 minuten mag je daar niet zoveel voor vragen, vindt ik.
Kijk eens op vraagalex.nl Daar staan voor heel veel grote bedrijven allerlei gratis nrs, of nrs van de receptie van zo'n belfabriek. Vaak gegeven door werknemers zelf.
Van kpn staat er een of ander storingsnr op. Bel je die en houdt je vol het menu goed te hebben gevolgd, kunnen ze je meestal wel doorverbinden. Duurt dan even, maar is dan toch gratis.
De verkoopgesprekken zijn vaak zo dat het lijkt alsof je geheel vrijblijven het spul een maandje kunt proberen.
Dat klopt ook, maar er hoort nog een stukje informatie bij.
Op het moment dat een verkoper de 'ja' hoort voert hij een abonnement in. Die datum is de ingangsdatum, ongeacht wat er door een verkoper verzonnen wordt. Binnen 30 dagen kun je het dan kostenloos opzeggen. Omdat versturen per post wat lang duurt, rekenen ze daar 10 dagen bij op, dus inderdaad 40 dagen.
Wel ontvang je vrijwel meteen een brief met je abonnementsgegevens en aansluitkosten enzo.
Dit gaat allemaal pas in nadat je de eerste maand voorbij bent.
Met die opzeggingen lijkt het af en toe nog wel eens mis te gaan. Het is absoluut belangrijk om zo'n retournr te hebben en het bewijs van afgifte van de post te bewaren. Zonder dat nr legt kpn de fout neer bij de klant. Onterecht, maar het gebeurt toch.
De afschrijvingen blijven soms door een fout doorlopen. Blijf dat aangeven. Storneren helpt uiteraard wel voor je eigen geld.
Maar dan wordt je abonnement automatisch na 2 maand geblokkeerd en nog wat later helemaal opgeheven.
Nog niet zo'n groot probleem, als je er vanaf wilt. Dat bedrag onthouden ze wel, maar er wordt verder weinig mee gedaan.
Wil je op een later moment toch zo'n ding, komt dat echter terug (of je vraagt hem dan aan op naam van je vrouw)
Die € 0.45 per minuut is echt schandalig. Zolang ze niet kunnen garanderen dat de wachttijd korter is dan 5 minuten mag je daar niet zoveel voor vragen, vindt ik.
Kijk eens op vraagalex.nl Daar staan voor heel veel grote bedrijven allerlei gratis nrs, of nrs van de receptie van zo'n belfabriek. Vaak gegeven door werknemers zelf.
Van kpn staat er een of ander storingsnr op. Bel je die en houdt je vol het menu goed te hebben gevolgd, kunnen ze je meestal wel doorverbinden. Duurt dan even, maar is dan toch gratis.
Re: afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
Wat een tuig...
45 cent per minuut voor de helpdesk van een brak product.
Hoe durven ze.
Tsss
45 cent per minuut voor de helpdesk van een brak product.
Hoe durven ze.
Tsss
Re: afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
Vandaag zag ik tot mijn verbazing dat er in plaats van €89,95 was teruggestort, er €15,43 was geïncasseerd.
Ik heb gebeld met de helpdesk. Deze bleek echter niet €0,10 per minuut te kosten zoals op de paperassen en nu nog op hun website staat aangegeven, maar een belachelijke €0,45 per minuut.
Bij helpdesk heb ik inclusief wachttijd 8 minuten aan de lijn gezeten.
Van de helpdesk mocht ik met facturering bellen, 0900-0244. Deze kostte wel zoals beloofd €0,10 per minuut. Bij de helpdesk heeft afdeling facturering er voor gezorgd dat het OK was dat ik de €15,43 kon storneren bij mijn bank. (Lekker handig, mag ik het weer doen.) Over de €89,95 konden ze me geen zinnig woord zeggen. Daarvoor moest ik Digitenne weer hebben, maar zij konden mij gelukkig doorverbinden (binnen de €0,10 per minuut).
Digitenne kon mij nu zeggen dat het 6 tot 8 weken duurt voordat het geld van de tuner is teruggeboekt en dat ik het dus eind maart kon gaan verwachten. Ze konden me niet zeggen of de tuner bij hen weer was aangekomen.
Omdat ik niet blij was met de gemaakte telefoonkosten werd ik weer doorverbonden met de klantenservice. Ik zal alweer dik 25 minuten aan de €0,10 per minuut.
Dus om €15,43 terug te krijgen mocht ik lekker 25*0,10 + 8*0,45 = €6,10 aan telefoonkosten maken (exclusief de normale telefoonkosten van T-Mobile).
Klantenservice zei me binnen 48 uur terug te gaan bellen. We zullen zien...
Sinds Digitenne door KPN is overgenomen zuigt het echt erg.
Ik heb gebeld met de helpdesk. Deze bleek echter niet €0,10 per minuut te kosten zoals op de paperassen en nu nog op hun website staat aangegeven, maar een belachelijke €0,45 per minuut.
Bij helpdesk heb ik inclusief wachttijd 8 minuten aan de lijn gezeten.
Van de helpdesk mocht ik met facturering bellen, 0900-0244. Deze kostte wel zoals beloofd €0,10 per minuut. Bij de helpdesk heeft afdeling facturering er voor gezorgd dat het OK was dat ik de €15,43 kon storneren bij mijn bank. (Lekker handig, mag ik het weer doen.) Over de €89,95 konden ze me geen zinnig woord zeggen. Daarvoor moest ik Digitenne weer hebben, maar zij konden mij gelukkig doorverbinden (binnen de €0,10 per minuut).
Digitenne kon mij nu zeggen dat het 6 tot 8 weken duurt voordat het geld van de tuner is teruggeboekt en dat ik het dus eind maart kon gaan verwachten. Ze konden me niet zeggen of de tuner bij hen weer was aangekomen.
Omdat ik niet blij was met de gemaakte telefoonkosten werd ik weer doorverbonden met de klantenservice. Ik zal alweer dik 25 minuten aan de €0,10 per minuut.
Dus om €15,43 terug te krijgen mocht ik lekker 25*0,10 + 8*0,45 = €6,10 aan telefoonkosten maken (exclusief de normale telefoonkosten van T-Mobile).
Klantenservice zei me binnen 48 uur terug te gaan bellen. We zullen zien...
Sinds Digitenne door KPN is overgenomen zuigt het echt erg.
Re: afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
Nou, ik ben dus niet teruggebeld binnen 48 uur. Ik heb hen vandaag weer gebeld. 6 minuten a €0,10 per minuut, is weer €0,60...
Het bleek dat er helemaal geen melding was gemaakt van dat ik teruggebeld zou worden... Sure.
Ik zal voor het einde van de dag worden teruggebeld. We zullen zien.
Het bleek dat er helemaal geen melding was gemaakt van dat ik teruggebeld zou worden... Sure.
Ik zal voor het einde van de dag worden teruggebeld. We zullen zien.
Re: afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
Wat krijgen we nou? Ik ben net terug gebeld!
Volgende afrekening van KPN (of net die er na) wordt er €10 verrekend.
Op het laat terugbellen na wel netjes...
(Nou nog alleen de €10 en de €89,95 van de tuner daadwerkelijk ontvangen ... )
Volgende afrekening van KPN (of net die er na) wordt er €10 verrekend.
Op het laat terugbellen na wel netjes...
(Nou nog alleen de €10 en de €89,95 van de tuner daadwerkelijk ontvangen ... )
Re: afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
Tientje korting op de telefoonkosten heb ik allang ontvangen...
Maar de 89,95 euro zit ik nog altijd op te wachten :/
Maar de 89,95 euro zit ik nog altijd op te wachten :/
Re: afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
De 89,95 heb ik nog steeds niet ontvangen
Ik heb net 25 minuten aan de lijn gezeten met KPN
Ik heb 3 keer doorverbonden naar afdeling facturering en 2 keer naar Digitenne.
Uiteindelijk een brutale knaap aan de lijn gehad die me kon zeggen dat er een opdracht is aangemaakt om het geld retour te krijgen. Maar ik moet nog maar even wacht. De KPN proef pakket was namelijk zo een succes dat een boel mensen hun geld terug willen en ik moet maar wachten net zoals zij.
Ik heb nu al VIER MAANDEN gewacht! En moet nu nog steeds wachten. Hij kon me niet zeggen hoe lang.
Ik heb net 25 minuten aan de lijn gezeten met KPN
Ik heb 3 keer doorverbonden naar afdeling facturering en 2 keer naar Digitenne.
Uiteindelijk een brutale knaap aan de lijn gehad die me kon zeggen dat er een opdracht is aangemaakt om het geld retour te krijgen. Maar ik moet nog maar even wacht. De KPN proef pakket was namelijk zo een succes dat een boel mensen hun geld terug willen en ik moet maar wachten net zoals zij.
Ik heb nu al VIER MAANDEN gewacht! En moet nu nog steeds wachten. Hij kon me niet zeggen hoe lang.
Re: afzeggen proefabonnement digitenne binnen 31 dagen
Ook wij zijn slachtoffer geworden van de KPN Klantenservice Digitenne. Klant worden ging binnen 5 minuten. De matige beeldkwaliteit en de vele storingen, uiteenlopend van blokken in het beeld, tot stilstaand beeld en geen beeld waren aanleiding om het abonnement binnen de proefperiode te beeindigen. En dat kan alleen maar via de Klantenservice van KPN Digitenne. Het heeft mij gisteren in totaal 3 keer bellen, samen meer dan een uur tegen 45 cent per minuut gekost om van het abonnement af te komen. Dus zo'n 30 euro verbeld. Ik ben hier erg pissig over en heb een klacht ingediend bij Consuwijzer van de Opta. Ik heb vandaag bericht gekregen van Consuwijzer met de mededeling dat de klacht is geregistreerd bij de Opta. In geval van individuele klachten doet de Opta in principe niets, maar als meerdere mensen zich melden met eenzelfde klacht, dan wel.
Dus mensen: bent u net als ik van mening dat 45 cent per minuut en vervolgens mensen maar aan de lijn houden niet kan, meld u dan een klacht bij Consuwijzer.
Bij het intypen van Opta in de adresbalk van de internetexplorer kom je op de site van Opta, alwaar Consuwijzer ook vermeld staat.
Dus mensen: bent u net als ik van mening dat 45 cent per minuut en vervolgens mensen maar aan de lijn houden niet kan, meld u dan een klacht bij Consuwijzer.
Bij het intypen van Opta in de adresbalk van de internetexplorer kom je op de site van Opta, alwaar Consuwijzer ook vermeld staat.