LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Analoge publiekeTVzenders vervangen door versleuteld signaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Publieke omroep: FTV of FTA

FTV (versleuteld)
0
Geen stemmen
FTA (vrij te ontvangen)
17
89%
Geen mening/weet niet
2
11%

Totaal aantal stemmen: 19

SimonleBon

Re: Analoge publiekeTVzenders vervangen door versleuteld signaal

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Opa's bewijs:
NMa keurt overname Nozema Services goed
En de uitverkoop van het publieke goed gaat maar door.... :roll:
Laatst gewijzigd door SimonleBon op 28 jun 2006 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

SimonleBon

Link:ongecorrigeerd stenogram: het wetsvoorstel Wijziging van de Mediawet in verband met additionele bezuinigingen op de rijksomroepbijdrage, verbeteringen in de financiële verslaglegging en de naamswijziging van het Bedrijfsfonds voor de pers (30402).
Veel tegengas van vrijwel alle grotere partijen tegen de toepassing van de smartcard/versleuteling. De staatssecretaris geeft niet eens fatsoenlijk antwoord en schermt met informatie van kpn, dienstverlening etc. Het lijkt er sterk op dat de staatssecretaris niet op de hoogte is van de techniek, en de belangen voor het Nederlandse volk ondergeschikt maakt aan de commerciele belangen van de kpn. Veel steun lijkt ze daarin niet te hebben.

Ik blijf me afvragen waarom de publieke omroep versleuteld uitgezonden moet worden. Ik heb geen behoefte aan de 'extra dienstverlening' van kpn om het journaal in mijn tuin te kunnen kijken (nu met sprietantenne). En wil er niet op EXTRA kosten voor gejaagd worden. Ik wil dat men voor de ontvangst van de publieke en regionale omroepen gewoon zal vrij zijn in de keuze van apparatuur. Waarom de distributie van de zenders niet zoals in Engeland, Duitsland of Denemarken en het merendeel van Europa? Publieke zenders FTA en de commerciele versleuteld. Er zijn genoeg potentiele klanten die de commerciele zenders ook willen ontvangen. Buiten de nadelen die versleuteling met zich meebrengt vind ik ook dat vrije en ongeregistreerde ontvangst een recht is. Vind het ook van de zotte dat Donner het in zijn hoofd haalt fundamentalistische islamistische zenders te verbieden in Nederland, maar dat is een andere discussie.

Ik wil publieke omroep zonder gedoe met registratie, (her)activeringen en de opgelegde beperkingen van kpn. Alleen maar hinderlijk om bij voorbaat gebonden te worden aan het dienstenaanbod van kpn. Als ik het totale aanbod van kpn echt zou willen, kies ik er wel voor. Maar ze moeten niet proberen onder vals voorwendsels "kwaliteit garanderen" de versleuteling erdoor te drukken. Voor CDS (canal digitaal) gelden andere voorwaarden omdat deze via de satelliet geheel Europa bestrijken en hierdoor met auteursrechten in de knel komen. DVB-T heeft echter een beperkt dekkingsgebied (landelijk) en geen Europees.

Waarom zou ik mee moeten werken aan de strategie die door kpn is uitgezet om gebruik te kunnen maken van een publieke dienst? Waarom al die hindernissen, beperkingen en extra kosten voor de gebruikers? Publieke omroepen worden toch niet voor niets aangeduid met PUBLIEK.

Rob A.

Ongelezen bericht door Rob A. »

Heb na enig speurwerk waarschijnlijk de reden waarom er voor FTV ipv FTA is gekozen;

Bij de huidige digitenne ontvangers is de FTA ontvangstmogelijkheid uitgeschakeld!!
Eigenlijk denk ik van niet.
NL 2 is FTA en kan je ontvangen met Digitenne ontvangers.
Woon je dicht bij België, dan kan je ook de Belgische FTA zenders ontvangen met je Digitenne kastje.

Ik vraag me af of ze in de toekomst ook op de VHF-band gaan uitzenden, aangezien ik een gecertificeerd kastje (van Strong) heb, die alleen de UHF-band kan ontvangen. In Amsterdam zit de analoge NL1 op een VHF-frequentie en als die vrij komt kan deze dus niet worden gebruikt Of een aantal mensen kunnen de uitzendingen op die frequentie dan niet ontvangen met hun Strong tuner.

Yukkie

Ongelezen bericht door Yukkie »

Staan jullie nog niet eens stil bij het feit dat je per aanwezige tv een antenne, decoder etc moet aanschaffen???? Het analoge systeem laat toe dat je met één antenne, of via abonnement (kabel), alle tv's met signaal kunt voeden. Verder schijnt het zo te zijn dat vanaf 2007 alle nieuwe tv's digitale signalen moeten kunnen ontvangen ( in de V.S.) Nu is het zo dat je met een analoge tv nog steeds geen perfect beeld hebt via zoiets als digitenne, daarvoor heb je dus weer een tv voor nodig met een digitale ontvanger erin. Zie tekst

** Digital Receiver Availability and FCC Tuner Requirements **

Remember, even with a set-top converter box, your current analog TV will not display the full picture quality of DTV. To enjoy the full picture quality, you must have a DTV set or a separate DTV receiver and a digital display monitor. The FCC requires that many new television receivers sold in the U.S. today include the capability to receive digital TV signals. By March 2007, all TVs (and other devices that are designed to receive broadcast television signals) are required to have digital tuners built in.

Ook heeft men in de V.S. een syteem bedacht om tegemoet te komen in de kosten die met zo'n omschakeling gepaard gaan :

** Beginning in 2008, your household may be able to obtain up to two coupons worth $40 each toward the purchase of converter boxes. The National Telecommunications and Information Administration (NTIA) has responsibility for administering the coupon program, and will issue rules regarding the coupons in the future. Additional information can be found at www.ntia.doc.gov.

Laat ze dát hier nou ook eens doen!

Yukkie :evil: (is erg boos op kortzichtige beleidsmedewerkers en politici)

Yukkie

Ongelezen bericht door Yukkie »

Als we willen dat RADAR hier echt iets aan doet moeten we wat vaker op het "CONTACT" knopje klikken, rechts boven op de pagina !!!
En dit onderwerp starten op ELK aanwezig forum van deze site, om de mensen wakker te schudden. Want echt veel publiciteit heeft het nog niet gehad.

Yukkie :twisted: (wordt steeds bozerrrrr)

SimonleBon

Staan jullie nog niet eens stil bij het feit dat je per aanwezige tv een antenne, decoder etc moet aanschaffen???? Het analoge systeem laat toe dat je met één antenne, of via abonnement (kabel), alle tv's met signaal kunt voeden.

Als je op alle tv's naar verschillende zenders wilt kijken heb je idd een ontvanger voor elke tv nodig. Daarom vind ik het extra zuur dat er voor FTV (gecodeerde uitzending) gekozen is, omdat dit altijd duurder is. FTA ontvangers zijn goedkoper en je hebt geen (administratieve) binding met kpn.

Het subsidie(couponnen)-systeem zou wel een optie kunnen zijn, maar de publieke en regional omroepen zouden FTA te ontvangen moeten zijn. Het zijn niet voor niets publieke voorzieningen.

Er is in de nieuwsgroepen ook uitgebreid over gediscussieerd
Link: nl.media.satelliet

L.Rozenwater

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Er is slechts 1 reden, waarom in Nederland gecodeerd wordt: Degene met een smartcard wordt met NAW gegevens geregistreerd en dat biedt marketingmogelijkheden....... Is het NU duidelijk ??

jandevries

Ongelezen bericht door jandevries »

Zou het dan toch gebeuren ?

Volgens de website http://www.dutchmedia.web-log.nl/ gaan de publieke zenders na de omschakeling ongecodeerd uitzenden.
Een ieder die gemaild heeft naar de tweede kamerleden en speciaal SimonleBon bedankt.
Mijn vertrouwen in de democratie is weer wat gestegen.

Jan de Vries

SimonleBon

Het lijkt inderdaad officieel Jan :D

Link: Ministerie van OCW - Publieke omroep

Na aanvankelijk een wat wrange smaak van de streek van duo Brinkhorst/M. v.d. Laan is ook mijn vertrouwen in de politiek wat toegenomen. Maar ook KPN (zie brief van KPN aan OCW) heeft het goed gedaan met haar bereidheid om zelfs regionale zenders, die nu niet in de ether zitten, FTA uit te zenden.

Denk dat hierdoor de verspreiding/bekendheid en dus de markt van DVB-T ontvangers vele malen groter wordt, waarvan zij ook weer de vruchten van kan gaan plukken. Als het grote publiek er achterkomt hoe makkelijk DVB-T eigenlijk is, is dit een duidelijke win-win situatie.

Ministerie van OCW - Publieke omroep

Dus Jan, dank JOU en een ieder die zich hiervoor ingezet heeft.

:D :D :D

Gesloten