LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Android TV op Samsung Smart TV

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ene van Belgium

Android TV op Samsung Smart TV

Ongelezen bericht door ene van Belgium »

Hallo iedereen,

Ik heb een Samsung UE55KS9000 Smart-TV met daarop het besturingssysteem Tizen (met browser).

Ik ben daar niet al te tevreden over qua mogelijkheden.
Weet er iemand of het mogelijk is om op mijn TV, Android-TV te installeren en hoe ik daar voor te werk moet gaan ?

Heeft er anders nog iemand goede ervaringen met andere besturingssystemen, met webbrowser, die ik zou eventueel kunnen installeren ?

Mvg en dank voor de hulp

gemist

Re: Android TV op Samsung Smart TV

Ongelezen bericht door gemist »

Een leuke pc met (heul-heul-heul) groot beeldscherm is goedkoper en veel handiger voor je. Dikke tv-kaart erin en klaar.
Niet gaan prutsen met tv's die onduidelijke OSen hebben. Het kàn wel, maar een leek gaat er gegarandeerd behoorlijk gefrustreerd van raken.

olaf79

Re: Android TV op Samsung Smart TV

Ongelezen bericht door olaf79 »

Je kunt geen ander os installeren.

Ik zou gewoon een android tv stick of box kopen. Die heb je al van 75 euro (nog goedkoper maar die kun je beter links laten liggen). Je hebt dan vrijwel alle mogelijkheden van wat android te bieden heeft. Log in met hetzelfde google account als op je smart phone en al je apps worden automatisch gedownload. Houd er wel rekening mee dat een klein aantal apps niet geschikt is voor op een groot scherm.
Koop eventueel een pakketje met muis en toetsenbord (eventueel geintegreerd in 1 apparaat) erbij, hoewel je met verschillende android apps voor op de smartphone je android stick ook kunt bedienen. Firefly is zo'n app. Ugoos heeft goede android sticks en boxen.

Gesloten