LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afsluiting door Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Eef1981

Afsluiting door Ziggo

Ongelezen bericht door Eef1981 »

Hoi Allemaal,

Ik ben hier terecht gekomen na weer een zeer frustrerend gesprek met een ziggo medewerker.

Ik zal proberen het kort uit te leggen.

Sinds juli 2008 meent Ziggo van mij 30 euro te krijgen terwijl ik een creditnota heb van 39 euro, notabene een tegemoetkoming in de kosten wegens herhaalde storingen van internet. Ik ben met internet al overgestapt en had alleen tv van ze.
De eerste aanmaning stuurde ze in juni 2009. Een jaar later dus! Ik heb meteen gebeld, alles uitgelegd, ronduit een onbeschoft antwoord: ja eeh mevrouw dat stamt allemaal uit het @home tijdperk en dat kunnen we niet meer inzien die facturen, gewoon betalen.
:| dat dacht ik niet. Ik heb netjes een brief gestuurd en om uitleg gevraagd voorzien van kopiefacturen waarvan hun menen ze terecht te kunnen incasseren.
Die kreeg ik niet, wel nog een paar aanmaningen. Diverse brieven met telkens andere factuurnummers. Om gek van te worden! Weer netjes een brief terug geschreven. Als antwoord kreeg ik een ingebrekestelling van Bos incasso??!!
Hier weer bezwaar op aangetekend. Medewerker van Bos gaf aan dat de vordering weer terug naar Ziggo ging vanwege het dispuut.
Medio september nog een keer het klachtenformulier op de website van Ziggo gebruikt, geen antwoord gekregen. En zojuist ontvang ik na 2 maanden maar een afsluitbrief!! Ik sprong echt uit mn vel toen ik dat las.
Ik heb meteen gebeld, weer zo'n medewerker die doodleuk zegt: ja mevrouw dan vult u maar een klacht in op de website. De afsluiting kan ik niet tegenhouden.

Dit is toch ronduit belachelijk??!! Ziggo moet zich schamen om zulke bedragen zulke maatregelen te nemen wat notabene niet terecht is aangezien ik geld van hun tegoed heb.
Ik heb mn rechtsbijstand ingeschakeld en inmiddels maar KPN digitenne aangevraagd. Zie er weinig in om zonder tv de winter in te gaan.
Maar het erbij laten zitten nooit, het gaat mij echt niet om die 30 euro maar om het principe.

Hoe herkenbaar is dat voor de leden hier, dat Ziggo zo met klanten omgaat?

Eef1981

Re: Afsluiting door Ziggo

Nou mijn moeder die voor mij aan het bellen is gegaan omdat ik aan het werk ben en geen tijd had is dus voor de druk en dreiging gezwicht en heeft betaald.
Erg jammer, maar wel lief van dr natuurlijk.

Ik heb meteen weer een contactformulier gestuurd dat ik eis dat ze het tegoed wat nu inmiddels is opgelopen naar 73 euro per direct overmaken.
Ik heb een termijn gesteld tot 30-11. Daarna zeg ik alles op en wil ik niks meer met ze te maken hebben. Ook heb ik gebeld, een mevrouw Melissa Selvi van de afdeling opzeggen. De eerste medewerker van Ziggo die begrip toonde voor de situatie, toegaf dat niet alles netjes afgehandeld werd en de belofte heeft gedaan om dit uit te zoeken en netjes af te halen.

Ik ben zeer benieuwd maar heb er weinig tot geen vertrouwen in....

plien37

Ongelezen bericht door plien37 »

Sinds 1 augustus heb ik het internet en vaste telefonie afgesloten. Alleen een telefonische bevestiging ontvangen nooit een schriftelijke. Wel nog een nieuw product genomen digitale tv. Alleen was er geen overzicht meer op facturen e.d.Doordat ik geen email meer had kon ik niet meer inloggen op mijn facturen. Dit heb ik meerdere keren gemeld via een contacten formulier, er werd eerst geen antwoord gegeven en toen kreeg ik een email van ene Tim waarin niets stond behalve reclame en in het midden: geef hier het antwoord in, vergeten dus. Ik terug mailen maar weer geen reactie. Ik heb een herinnering van een factuur maar die leek me niet juist, weer een mail maar weer een antwoord van log maar in op mijn factuur...Toen een dreigbrief van Bos incasso met weer andere bedragen. Weer een email naar hen en de betalingen onderzocht van vorig jaar ik kwam op een bedrag van 27 uit die heb ik direct overgemaakt. Een email gestuurd naar Bos, geen reactie. Tijdje later een email van Ziggo ontvangen van XXX, directeur klantenservice: ook daarin werd weer gemeld dat er bedragen open stonden maar niet hoe, wat en hoeveel. Na nog een email naar XXX kreeg ik een email van een meneer of mevrouw XXX. Daarin werden 2 factuurnummers genoemd en de mededeling dat ik die posten zo snel mogelijk moest voldoen om de afsluiting te voorkomen. Onder dwang, heb ik ook vermeld bij de betaling heb ik dit bedrag in september overgemaakt. Een paar weken geleden ontving ik weer een brief van XXX, senior Agent gedateerd 16 april 2008?????Daarin heeft hij het over 2 facturen van november en december 2008????Vreemde datum vreemde brief. Ik weer een email naar Ziggo met dit erin en tot nu toe geen reactie per email maar ene kaartje van de montuur dat we vandaag afgesloten zijn. Ik maar weer eens proberen om te bellen, meestal heeft dat geen zin, of je komt er niet door en daarnaast kost het ook wel wat. Nu kreeg ik een hele vriendelijke vrouw, haar naam heb ik helaas niet die het wou uitzoeken. Eerst had ze het over een openstaande betaling van oktober dit jaar, terwijl op mijn internetbankieren duidelijk staat dat deze wel betaald is. Dan belt ze met de afdeling Incasso die komt met een ander bedrag van € 29,40 maar hoe en wat verder wordt niet medegedeeld. Ik leg alles nog eens uit aan haar, nooit een normaal antwoord, steeds wisselende bedragen, vreemde brief van ene senior die niet een juiste datum gebruikt, wat moet ik hier mee. Het enige wat ze voor me kon regelen was uitstel van betaling voor dat kleine bedrag, kan ik ook niets mee. Als ik het moet betalen waarom zou ik dat niet doen? Dan wordt mevrouw verteld door de incasso dat ze wel een versnelde procedure kunnen doen als het bedrag binnen is, normaal is het 4 werkdagen om weer aan te sluiten. Dat zeg ik haar ook en vraag hoelang het dan gaat duren. Daar krijgt mevrouw echter ook geen antwoord op en het leuke is ook nog dat de aansluitkosten waarschijnlijk ook nog in rekening wordt gebracht. Ben nog geen stap verder, ik vindt dit echt heel erg en zal er alles aan doen om mijn gelijk te krijgen en ze erop te wijzen dat je zo niet met mensen om kan gaan.

Eef1981

Erg herkenbaar Plien, maar ik heb er weinig vertrouwen is. Volgens mij werken ze daar nog met een telraam en zijn ze op de kleuterschool vergeten te vertellen wat plus en min is en wat er dan onder de streep uitkomt.

Ik geef het iig ook niet op en wat mij betreft wordt het een rechtzaak. Als ze slim zijn handelen ze het voor die tijd af, dit gaat ze nog veel meer geld kosten. Aan medewerkersuren en procedurekosten. Ik werk zelf als incassomedewerker en weet heel goed hoe het werkt en ik ben in het gelukkige bezit van een rekenmachine.

Als ik twijfelde aan mn eigen geestelijk vermorgen had ik het gelaten voor wat het is maar ik weet 200% zeker dat ik in mn recht sta.

Gesloten