Ik heb sinds kort KPN compleet afgesloten. Eerste factuur wordt automatisch geïncasseerd en die blijkt beel te hoog te zijn. Wat blijk, het ziggo sportkanaal is dubbel in rekening gebracht terwijl deze ook al gratis als pakketkorting was gegeven. Eigenlijk dus zelfs in rekening gebracht.
Ik heb een mail gestuurd naar kpn en de incasso terug laten boeken.
Wat doe kpn... ze blokkeren mijn internet en tv
Ik naar de chat: “nou meneer u moet gewoon betalen, dan heffen we de blokkering weer op... “
Ik: “maar ik ga toch niet teveel betalen?”
Kpn: “het teveel betaalde corrigeren we dan volgende maand en dan krijgt u het bedrag weer terug”
Ik: “ ik ben geen bank, ik wil geen 2 maanden wachten op geld dat onterecht is geïncasseerd”
Kpn: “meneer, wat doet u moeilijk, dit komt heel vaak voor en andere klanten betalen dan gewoon “
Dat andere klanten bereidt zijn voor bank te spelen, wil toch niet zeggen dat ik dit ook koet accepteren? KPN maakt een fout, dus zorg maar eerst voor een correcte factuur dan betaal ik die netjes. Ik wil zelfs het correcte bedrag vooruitlopend daarop wel betalen, maar ik ga toch echt niet teveel betalen in de hoop dat kpn dat wel weer corrigeert in de toekomst?
Ondertussen heb ik ook geen tv en internet (wat eigenlijk wel lekker rustig is), dus zou ik wat mij betreft ook niet hoeven te betalen voor deze periode.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kpn brengt teveel in rekening
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 01 dec 2009 15:15
Re: Kpn brengt teveel in rekening
Dat klopt, ik kan enkel het hele Bedrag storneren. Ik heb aan kpn direct gevraagd hoe ik het correcte bedrag alsnog kon betalen, maar volgens hun moet ik het incorrecte bedrag nogmaals betalen waarna ze het verschil 2 maanden later zullen verrekenen...
Ik wil dus graag betalen, maar niet het te hige bedeag. En als het betalen ban het correcte bedrag niet resulteert in het opheffen van de blokkering, dan wil ik dat ook niet betalen. Immers, waar betaal ik dan voor?
Ik wil dus graag betalen, maar niet het te hige bedeag. En als het betalen ban het correcte bedrag niet resulteert in het opheffen van de blokkering, dan wil ik dat ook niet betalen. Immers, waar betaal ik dan voor?
Re: Kpn brengt teveel in rekening
Johan123456 schreef: ↑13 okt 2020 18:21
Ik wil dus graag betalen, maar niet het te hige bedeag. En als het betalen ban het correcte bedrag niet resulteert in het opheffen van de blokkering, dan wil ik dat ook niet betalen. Immers, waar betaal ik dan voor?
Ik raad je aan het wel te doen. Ze storten het inderdaad een maand later terug. Eerlijk is het niet maar bij zo'n groot bedrijf trek je aan het kortste eind.
grun
en moederslink
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Kpn brengt teveel in rekening
Ze heffen de blokkade op zodra u heeft betaald.
Doe dat maar gewoon, de verrekening vindt sowieso toch straks wel plaats.
Het zit in de systemen van dit soort logge grote jongens .
Met storneren en gedoe raakt het ' systeem overstuur " en wordt er vooralsnog in ieder geval helemaal niets opgelost.
Het is heel vervelend , maar beter ff slikken i.p.v dwarsliggen.
U heeft er alleen uzelf mee.
Doe dat maar gewoon, de verrekening vindt sowieso toch straks wel plaats.
Het zit in de systemen van dit soort logge grote jongens .
Met storneren en gedoe raakt het ' systeem overstuur " en wordt er vooralsnog in ieder geval helemaal niets opgelost.
Het is heel vervelend , maar beter ff slikken i.p.v dwarsliggen.
U heeft er alleen uzelf mee.
Re: Kpn brengt teveel in rekening
Hahahaha! Ik zou vooral zo door blijven gaan. Wel kans dat de rust uiteindelijk een keer verstoord wordt door een deurwaarder.Johan123456 schreef: ↑13 okt 2020 18:00Ik heb sinds kort KPN compleet afgesloten. Eerste factuur wordt automatisch geïncasseerd en die blijkt beel te hoog te zijn. Wat blijk, het ziggo sportkanaal is dubbel in rekening gebracht terwijl deze ook al gratis als pakketkorting was gegeven. Eigenlijk dus zelfs in rekening gebracht.
Ik heb een mail gestuurd naar kpn en de incasso terug laten boeken.
Wat doe kpn... ze blokkeren mijn internet en tv
Ik naar de chat: “nou meneer u moet gewoon betalen, dan heffen we de blokkering weer op... “
Ik: “maar ik ga toch niet teveel betalen?”
Kpn: “het teveel betaalde corrigeren we dan volgende maand en dan krijgt u het bedrag weer terug”
Ik: “ ik ben geen bank, ik wil geen 2 maanden wachten op geld dat onterecht is geïncasseerd”
Kpn: “meneer, wat doet u moeilijk, dit komt heel vaak voor en andere klanten betalen dan gewoon “
Dat andere klanten bereidt zijn voor bank te spelen, wil toch niet zeggen dat ik dit ook koet accepteren? KPN maakt een fout, dus zorg maar eerst voor een correcte factuur dan betaal ik die netjes. Ik wil zelfs het correcte bedrag vooruitlopend daarop wel betalen, maar ik ga toch echt niet teveel betalen in de hoop dat kpn dat wel weer corrigeert in de toekomst?
Ondertussen heb ik ook geen tv en internet (wat eigenlijk wel lekker rustig is), dus zou ik wat mij betreft ook niet hoeven te betalen voor deze periode.
Re: Kpn brengt teveel in rekening
Wie problemen zoekt, die zal problemen vinden en als het probleem niet groot genoeg is dan zorgen we ervoor dat het probleem vanzelf uit de hand gaat lopen en dat terwijl de oplossing van het probleem toch zo ontzettend simpel is. (zie de 'quote' )Johan123456 schreef: ↑13 okt 2020 18:00
Kpn: “het teveel betaalde corrigeren we dan volgende maand en dan krijgt u het bedrag weer terug”
Re: Kpn brengt teveel in rekening
Ik heb het topic van ts van 10 jaar geleden ook even doorgelezen. Strekking is wel redelijk overeenkomstig. 2 maandtermijnen van de hypotheek te laat betaald. Achterstand overgedragen aan GGN. Correcte bedragen overgemaakt aan bank, incassokosten open laten staan, vervolgens beslag gelegd op de voorlopige teruggave. Ik weet dat het 10 jaar geleden is, maar ik zie wel overeenkomsten.