LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AT5 ook weg bij KPN TV

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Hasjroker1
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:14

AT5 ook weg bij KPN TV

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Als je de website van AT5 mag geloven wordt volgende week AT5 bij KPN TV weggehaald. Reden is dat KPN vindt dat AT5 een locale zender is. De Box komt er voor in de plaats. Wel jammer voor de jongens van AT5. Ook de truck van Communist werkt bij mij hier in 's-Graveland en heb ik TV Utrecht erbij. Het zou trouwens wel fijn zijn als de KPN na deze migratie het pakket nu even laat zoals het is. Het geeft zo een onrustige indruk. Dat lijkt mij niet bevordelijk voor het product. De beeldkwaliteit is trouwens wel heel mooi. Dus KPN, niet teveel wisselingen meer a.u.b.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: AT5 ook weg bij KPN TV

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik heb van tevoren een brief in huis gehad dat je de lokale zenders er tijdelijk bij kreeg en dat ze op den duur weer zouden verdwijnen. Wij hebben nu tijdelijk AT5 en TV Flevoland erbij, maar ik zou ze niet missen als ze weer weg zijn.

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: AT5 ook weg bij KPN TV

Ongelezen bericht door Stanley »

Op AT5 / Flevoland / Rijnmond TV zit ik niet te wachten. Van mij mogen die weg. Ik heb liever Discovey Civilisation of iets dergelijks.

hafever
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 mar 2006 11:19

Re: AT5 ook weg bij KPN TV

Ongelezen bericht door hafever »

AT5 zit niet eens bij de digitale satellietzenders! Gelukkig heb ik ook nog het kabelpakket waar 'ie wel in zit, maar voor hoelang? :!:

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: AT5 ook weg bij KPN TV

Ongelezen bericht door KPN »

Hiermee bewijst KPN maar weer eens een onbetrouwbaar bedrijf te zijn.
Voor veel Amsterdammers was de aanwezigheid van AT5 een reden om Digitenne te nemen.

Het lijkt me nu ook wel duidelijk dat KPN zeker niet van plan is, zoals in het verleden wel is beloofd, meer zenders en/of betere kwaliteit te geven na de uitschakeling van de analoge uitzendingen.

Wat is KPN toch (net als hun beeldkwaliteit) misselijkmakend zeg!!

Ik hoop dat dit ze veel klanten zal gaan kosten. :idea:

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: AT5 ook weg bij KPN TV

Ongelezen bericht door Stanley »

Zo te zien is deze meneer een kruistocht tegen KPN begonnen :lol:

Prachtig om te zien wat mensen allemaal in staat zijn en wat er in hun (.......) psyche zich afspeelt om iemand af te "zeuren" en om de laatste woord te hebben.

zeuren = z*iken (systeem stond het niet toe) 8)

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: AT5 ook weg bij KPN TV

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 10 Dec 2006 21:37 door Stanley


--------------------------------------------------------------------------------

Zo te zien is deze meneer een kruistocht tegen KPN begonnen

Prachtig om te zien wat mensen allemaal in staat zijn en wat er in hun (.......) psyche zich afspeelt om iemand af te "zeuren" en om de laatste woord te hebben.

zeuren = z*iken (systeem stond het niet toe)
Een prachtige analyse van jezelf.
Alleen ben je geen kruistocht tegen KPN bent begonnen, maar een kruistocht tegen mensen op dit forum.
En je hebt het er behoorlijk druk mee zo te zien.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: AT5 ook weg bij KPN TV

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

AT5 zal in de regio Amsterdam gewoon beschikbaar blijven. Het enige wat er nu gebeurt is dat deze zenders tijdelijk ook buiten Amsterdam te zien zijn.

Ik meen dat ergens rond maart 2007 deze situatie weer rechtgetrokken wordt en iedereen zijn eigen lokale zenders weer krijgt.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: AT5 ook weg bij KPN TV

Ongelezen bericht door KPN »

AT5 VERDWIJNT VAN DIGITENNE! ONEENS?

AT5 zal met ingang van 15 december a.s. niet langer te ontvangen zijn via Digitenne. KPN is voor 90% eigenaar van dit netwerk De communicatiegigant heeft landelijke ambities met Digitenne en vindt dat het niet logisch is een lokale zender als AT5 uit te zenden.

Alle regionale zenders in Nederland zijn als gevolg van van een overeenkomst met overheid en NOS wel verzekerd van doorgifte, hoewel sommige van die regionale zenders veel minder huishoudens bedienen dan AT5.

AT5 wil weten wat de kijker van het besluit van KPN vindt en roept iedereen op een reactie te sturen of plaats een reactie op hun forum.
Je hoeft hiervoor niet in te loggen.

AT 5 verwijnt per 15 december aankomende uit het DVB-T aanbod van KPN (Digitenne van KPN).

Dit schrijft AT 5-adjunct-directeur Roel van den Ende in antwoord op vragen van DutchMedia. KPN verlengt de overeenkomst met AT 5 niet omdat ze 'digitale ruimte nodig heeft voor alternatieve doeleinden' aldus Van den Ende. "AT 5 kan helaas niet veel in het verweer brengen tegen een dergelijke beslissing," aldus de AT 5-adjunct directeur. AT 5 is in de hoofdstad en omgeving de belangrijkste televisienieuwsbron voor hoofdstedelijk nieuws en wordt zeer goed bekeken. Voor sommigen was AT 5 de belangrijkste reden om een abonnement op het DVB-T aanbod van KPN te nemen, aangezien dit voor AT 5 het enige alternatief was ten opzichte van de hoofdstedelijke UPC-kabel.

Uit de sinds deze week geldende nieuwe frequentie-opbouw van het DVB-T netwerk blijkt dat AT 5 in de gehele Randstad wordt doorgegeven, net als (ongecodeerd) TV Rijnmond en TV Flevoland. In de loop van 2007 is het de bedoeling dat de beide regio-zenders alleen regionaal in DVB-T beschikbaar blijven en niet in de hele Randstad, zoals thans ook met TV Noord-Holland het geval is. AT 5 was sinds de start van het DVB-T aanbod dat KPN heeft overgenomen, beschikbaar tegen betaling als onderdeel van het 'Digitenne van KPN' pakket in de Stadsregio Amsterdam.

Bij de overschakeling van analoge naar digitale ethertelevisie heeft de regering met de NOS, regionale zenders en KPN bewerkstelligd dat de regionale publieke zenders alsmede de publieke landelijke zenders via de digitale ether (DVB-T) free to air/ongecodeerd worden uitgezonden. De NOS heeft op haar eigen toegewezen frequenties daartoe een accomodatieplicht. Voor de hoofdstedelijke publieke (lokale) zender AT 5 is dit niet voorzien. AT 5 bedient in de gemeente Amsterdam (kerngebied) circa 743.000 mensen, onderverdeeld in circa 406.700 huishoudens.Sommige regionale zenders die thans in DVB-T (en satelliet) zijn gefaciliteerd hebben in hun kerngebied beduidend minder inwoners/huishoudens.

AT 5 is met deze stap alleen nog via de kabel te ontvangen in de Stadsregio Amsterdam (UPC, Casema, Multikabel, CAIW). Het nog commercieel te lanceren DSL-TV aanbod van KPN/Mine (IPTV) biedt AT 5 daarnaast ook aan. AT 5 heeft zelf onvoldoende middelen om op satelliet uit te zenden.

Overigens zal KPN naar verwachting per 16 december de zendercombinatie Nickelodeon/The Box doorgeven in DVB-T ten behoeve van haar betalende abonnees
.

Bron: http://dutchmedia.web-log.nl

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: AT5 ook weg bij KPN TV

Ongelezen bericht door Fiore »

oh
en ik vond het pakket al niet echt veel soeps...
24 kanalen geloof ik, waarvan 1 spice, en geen gewone BBC.. toen ik destijds aan digitenne begon, ging ik er vanuit dat het pakket mettertijd wel zou worden uitgebreid.. maar er wordt alleen ingekrompen!
AT5 doet trouwens bij mij al een tijdje raar: de teletekst doet het niet meer, en ook geeft de tv de programmainformatie onder in beeld niet meer door (vind ik juist zo'n handige functie, kun je zien wat er nu en straks op de zender is)

MissFrodo
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2006 14:16

Re: AT5 ook weg bij KPN TV

Ongelezen bericht door MissFrodo »

AT% zal ik persoonlijk niet missen, maar ik vind het een slechte zaak dat er steeds zenders worden weggehaald.
Toen ik lid werd stond er vermeld de NGC erop zat, dit bleek na installatie niet zo te zijn. Navraag leerde dat deze zender al 6 maanden geleden uit het pakket was gehaald.
Beetje raar dat er dan nog mee geadverteerd wordt....

Gesloten