LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] @Home wijzigt aanbod

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Janssen55
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2006 21:55

@Home wijzigt aanbod

Ongelezen bericht door Janssen55 »

Tot mijn grote spijt, heeft onlangs @Home - Essent inmiddels - het zenderaanbod gewijzigd, waardoor er een aantal interessante kanalen NIET meer te ontvangen zijn. ik dacht dat digitale TV een verrruiming van aanbod zou zijn, maar als ook hier de zenders vervallen en worden vervangen door flutkanalen, is mij zin gauw over. Is er echt niet van het contract af te komen? Zijn er meer mensen die hier een probleem mee hebben???

:(

JanE_nl
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2006 12:08

Re: @Home wijzigt aanbod

Ongelezen bericht door JanE_nl »

Dat denk ik niet.
Maar ze maken nog wel eens een foutje dus wie weet. Ik had een klacht dat ik het er niet mee eens was dat het abonnement een € 1,- duurder werd terwijl dit niet was afgesproken. Want een 2 maanden ervoor een flyer in de bus "meer zenders maar niet duurder en prompt was ik afgesloten van het extra gebeuren.

rjdrent
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2005 19:59

Re: @Home wijzigt aanbod

Ongelezen bericht door rjdrent »

Ik heb ook het nieuwe aanbod van @home ontdekt. Sinds enkele maanden hebben wij TV Digitaal (dus de gratis variant). Ik vind het niet logisch dat de nieuwe publieke kanalen in het TV Digitaal Extra pakket worden gestopt. Daar moet namelijk 9.95 per maand voor worden betaald, terwijl de genoemde kanalen van de Publieke Zenders afkomstig zijn. De kanalen van de Publieke Zenders worden altijd gefinancierd met belastinggeld, dus wij hebben er al voor betaald.
Om dan ook nog eens extra aan de kabelmaatschappij te betalen is eigenlijk dubbel.

Ik pleit er voor om de digitale Publieke Zenders in het gratis pakket te zetten.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: @Home wijzigt aanbod

Ongelezen bericht door queenfan »

@rjdrent, volgens mij zijn de klabelmaatschappijen verplicht om de publieke zenders gratis door te geven ivm calamiteiten.

Belinda17
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:30

Re: @Home wijzigt aanbod

Ongelezen bericht door Belinda17 »

Klopt, de kabelmaatschappijen moeten een aantal zenders doorzenden en dat doen ze ook via de analoge kabel. Digitaal is daar in tegen een keuze van de klant. @home bied als enige digitaal basis gratis aan. Voor digitaal extra betaal je 8,95 en niet zoals hierboven aangegeven 9,95.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: @Home wijzigt aanbod

Ongelezen bericht door queenfan »

@Belinda17, volgens mij is de doorgift van de publieke zenders altijd gratis

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: @Home wijzigt aanbod

Ongelezen bericht door KPN »


Geplaatst op: 29 Okt 2006 20:34 door queenfan
@Belinda17, volgens mij is de doorgift van de publieke zenders altijd gratis
Geplaatst op: 27 Okt 2006 10:57 door queenfan

@rjdrent, volgens mij zijn de klabelmaatschappijen verplicht om de publieke zenders gratis door te geven ivm calamiteiten.
Nee queenfan, dat zijn kabelbrijven helemaal niet verplicht.

De overheid is verplicht om de publieke netten "gratis" door te geven. De overheid doet dat dan ook, door de ether. Met een antenne kun je gewoon de publieke netten ontvangen. Vanaf december heb je er dan een digitale ontvanger bij nodig omdat de publieke netten dan digitaal gaan en het analoge signaal wordt uit geschakeld.
Via zo'n kastje met antenne kun je gewoon gratis de publieke netten ontvangen.
Gratis is het niet echt, want we betalen er vet voor via de belasting.


Wanneer je de kabeltelevisie niet betaalt, dan ontvang je op een gegeven moment niets meer via die kabel. Ook geen publieke netten.

Kabeltelevisie is een luxe product dat je absoluut niet nodig hebt. Daarom is het ook onzin dat het gratis zou moeten zijn. Er werken genoeg mensen bij de kabelbedrijven die ook graag salaris ontvangen aan het einde van de maand.

Gesloten