LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor iets wat ik dan niet meer heb? UPC/KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Shine

Betalen voor iets wat ik dan niet meer heb? UPC/KPN

Ongelezen bericht door Shine »

Even mijn huidige situatie:
Internet kabel: UPC
TV kabel (standaard): UPC
Telefoon: KPN.

Ik orienteer me op het gebied van digitale TV. Digitenne van de KPN ziet er aanlokkelijk uit. Daarnaast zijn de kosten aanzienlijk lager dan wat ik nu voor mijn standaard kabelTV betaal. (193.= p/jr)
Dus denk je kom, gaan voor die banaan. Maar wat schetst mijn verbazing als ik verder nog eens goed kijk.......

Om mijn internetverbinding met UPC te kunnen behouden MOET ik het standaard kabelTV pakket van UPC hebben. Wat er dus op neer komt dat zou ik overstappen naar Digitenne van de KPN, ik upc nog steeds 193,= moet betalen voor een TV-dienst waar ik dan totaal geen gebruik meer van maak. Zou ik me dus aanmelden voor digitenne, betaal ik dubbele kosten voor dezelfde tv zenders bij twee verschillende firma's.
Ik zie de reactie al komen: dan ga je met je internetverbinding toch ook weg bij UPC! Maar als ik dat niet wil omdat ik al sinds '97 aangesloten ben op de kabel voor internet en ik daar weinig tot geen klachten over heb, is overstappen onzin.
De crux is dat ik door UPC gedwongen wordt om dan ook maar het standaard kabeltv pakket te moeten nemen/behouden a raison van 193,= per jaar (excl. internetpakketkosten) is natuurlijk van de zotte.
Op deze manier word ik min of meer gedwongen om mij voor digitale tv aan te melden bij UPC.

***Let op: Om internet van UPC te bestellen dient u te beschikken over, in ieder geval, het standaardpakket radio en TV van UPC. Indien u hier niet over beschikt, kunt u dit bij bestellen***
voor bestellen kun je ook lezen behouden

gravedigger

Re: Betalen voor iets wat ik dan niet meer heb? UPC/KPN

Ongelezen bericht door gravedigger »

Kom je daar nou pas achter? Enig idee hoeveel topics daarover volgeschreven zijn? Dat is dus de macht van monopoliebedrijven :|

Joyyyyy

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

beetje minder mag ook wel digger, niet iedereen is bekend met upc en de bekende (wan)praktijken, upc leeft namelijk op mensen die nog in onwetendheid verkeren

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

UPC

Tsja, dat is nu een van die nadelen van UPC.
Betaald u echt 193 euro voor kijken en internetten??
Per maand?????

Ik kan dit bijna niet geloven!

Betaal zelf zo'n 9,95 p/mnd Digitenne.
Zo'n zelfde bedrag aan vaste telefoon en 23 euro p/mnd aan een internetprovider.
En nog vind ik dat duur en kijk naar nog goedkoper (met diezelfde kwaliteiten of beter).

Weliswaar afhankelijk waar u woont mbt digitenne-ontvangst en de keuze van een andere provider kunt u toch minstens 100 euro p/mnd besparen??

Want inderdaad!
UPC doet wat internet betreft aan koppelverkoop.
1 van de redenen waarom ik niets met UPC te maken wil hebben!

Grootvader

gravedigger

Alleen het t.v. abo is al 15,50 per maand Kano. Er worst ook niet gesprojen dat dat incl. Chello is. Dat komt er dan nog bij.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Alleen het t.v. abo is al 15,50 per maand Kano
Per gemeente kan (nog) iets in prijs verschillen, maar het standaard analoge tv signaal bij upc is € 16,05 per maand, en zal binnen enkele jaren overal gelijk getrokken zijn.
Wil je digitale tv van upc komt daar ook nog eens het abo hiervan bovenop.

Een leuk alternatief is dan en schotel antenne, waarmee je ook nog eens met 1 abonnement in principe een onbeperkt aantal tv's op kan aansluiten d.m.v. cardsharing.

old no.7

Ongelezen bericht door old no.7 »

Dit noemt men volgens mij koppelverkoop en ik dacht dat dat verboden was. Zit overigens in hetzelfde schuitje. Zit aan de kabel van UPC vast omdat ik geen ADSL op mijn adres kan hebben en dus afhankelijk voor mijn internet van de kabel van UPC ben.

Zit overigens met smart te wachten op concurrentie op de kabel. Concurrentie op de telefoonlijn is er volop maar bij de kabel noppes.

Ik betaal overigens € 50,00 per maand voor TV en Internet.

Shine

@ digger,..inderdaad kom ik daar nu pas achter. Dat krijg je als je nu pas een inhaal/orientatieslag moet maken mbt digiTV.
Ik had al wel wat gezocht maar had hierover nog niets gevonden aan topic. Ook hier niet. Daarom dit topic.
Ik dacht dat ik zelfstandig iets had ontdekt wat anderen nog niet wisten. Hoe naief naar nu blijkt. :?

@ Kanovaarder:
Nee, zoals ik schrijf betaal ik 193,= per jaar voor kabelTV. Dit is excl mijn maandelijkse internetkosten.
Omgerekend betaal ik maandelijks 60,= voor TV én internet aan de UPC.

Ik zou inderdaad en en ander kunnen besparen door ook over te stappen van internet provider. Echter dit heeft verstrekkende gevolgen waardoor ik dit niet gedaan heb en ook niet doe. (welbekende kosten/baten verhaaltje)

Als koppelverkoop volgens de wet niet mag, waarom wordt dit dan wel door de overheid (of weet ik welke kabel toezichthoudende autoriteit) toegelaten?
De 'vrije markt' op dit gebied is dan erg onvrij.

Ik betaal internetproviderkosten aan de provider (kabel) en in deze kosten zitten dan ook de kosten voor gebruik van die kabel tbv internet. En niet daaraan nog een volwaardig basis TV abonnement als eis vastkoppelen. Levering van kabel tbv internet kan vast op een andere constructiemanier.
Lijkt me dat hier een interessante taak weggelegd ligt voor overheid en talloze consumentenprogramma's. Of is dit niet interessant genoeg?

gravedigger

Ik meen te weten(verbeter me maar a;ls ik het fout heb) dat IPC daarvoor een ontheffing heeft. De ellende is dat UPC de eigenaar is van het kabelnetwerk en dus niemand hoeft toe te laten. De overheid heeft niet over de kabel te vertellen.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

UPC (mijn slotwoord)

Pas later zag ik inderdaad 195 p/jr.
(ook ik lees weleens slecht)

Maar hier een stukje UPC.

In Amsterdam wordt glasvezelkabel aangelegd.
Eigenlijk bedoeld als een openbaar net ten behoeve van alle Amsterdammers.

Echter was het UPC die met een kennelijk omkoopbaar raadslid van de gemeente de geheime afspraak maakte om ook dat glaskabelnet onder UPC-vleugels te krijgen waarvoor het symbolische bedrag van 5 euro zou worden betaald voor de stadszender.
Dit heeft een nieuwsgierige journalist bij die "koop" zijn twijfels had ook op het spoor gezet van die geheime deal.
Deze deal kwam juist op tijd in de krant anders had dit raadslid de gemeenteraad achter zich gehad.
Met die vele protesten die volgden op deze monopoliepoging van UPC moest de gemeenteraad Amsterdam die zaak wel afblazen (in het jaar van verkiezingen-dat wel).

Kortom, ook met dit kabinet, met de gemeenteraad van Amsterdam en de deelraden heb ik maar erg weinig op.
En met dit illigale,stiekeme gedoe van UPC is mijn gedachten over dat bedrijf ver onder 0 gezakt.
-------------------------------
Overigens heb ik begrip voor uw twijfels omtrent overstappen want ook ik weet wat ik heb maar weet niet wat ik krijg.

Grootvader

Shine

Zeg, ik heb eens even verder gekeken, maar @home stelt deze eis voor zover ik kan ontdekken niet. KLopt dat?

Gesloten