Daarom zei ik, mits de decoders voor elke tv door CAIW volledig vergoed wordenVorig jaar begeeft mijn oude analoge TV het. Dus een nieuwe flatscreen aangeschaft. Daarbij expliciet gezocht naar een DVB-C tuner met CAM-slot. Nu dus een Sony van ruim 1000 euro staan.
Vorige maand kondigt Caiway aan dat ze CI+ CAMs gaan gebruiken. Mijn TV van net een jaar oud doet alleen CI CAM, en staat dus niet op de lijst van gegarandeerd werkende toestellen. Het kan werken maar ze garanderen niets... Ik moet dus alsnog weer gewoon een decoder aansluiten als ik zenders uit het pluspakket wil bekijken!
Weet het niet zeker of alle decoders dat hebben, maar mijn humax (bij ziggo) kun je een tijd en zender instellen en die springt dan automatisch naar dat kanaal op die tijd. Kan volgens mij voor meerdere keren. is lastiger(twee apparaten), daarom is ook de PVR uitgevonden, maar kan begrijpen dat je daar geen extra geld voor wilt neerleggen.Hetzelfde geldt voor de meeste DVD en HDD recorders. Er zijn erg weinig recorders die standaard met een DVB-C tuner worden uitgerust. Opnemen via de decoder is geen optie, want je kunt dan dus niet geprogrammeerd opnemen van verschillende zenders, iets dat ik vaak doe als ik een avond weg ben. Eerst een programma van zender 1 opnemen, daarna van zender 2: gaat je niet lukken met de decoder!
Nog een extra tip voor degene die bang zijn hun oude video niet meer te kunnen gebruiken: als deze geen scart IN heeft, hebben ze meestal wel een composiet IN (geel tulpplugje)