LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Caiway schakelt zowel analoog als DVB-C uit

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Fibertothehome

Caiway schakelt zowel analoog als DVB-C uit

Ongelezen bericht door Fibertothehome »

CIF legt in Krimpen aan den IJssel een heel nieuw glasvezelnetwerk aan tot in de woning. Caiway gaat hierop zijn diensten aanbieden.

Iedereen heeft nu coaxkabels lopen vanaf de meterkast naar zijn de kamers waar televisies staan.

Nu gaat Caiway straks niet alleen analoog uitschakelen zoals in de rest van haar gebied, maar gaat ze ook digitale televisie door middel van DVB-C uitschakelen De coaxkabels worden dus compleet overbodig in je huis.

Caiway gaat uitsluitend IPTV aanbieden via glasvezel, dus iedere televisie krijgt een kastje met een UTP aansluiting. Iedereen in Krimpen moet dus UTP kabels of een draadloze oplossing maken in hun huis.

Alle DVB-C apparatuur zoals ingebouwde digitale tuners in je televisie of een digitale kabel PVR zoals de Humax 5050c worden in één klap straks onbruikbaar en nutteloos. Caiway weigert om DVB-C door te geven via de glasvezel, terwijl dit technisch probleemloos mogelijk is en andere glasvezelaanbieders dit ook doen om de mensen met bestaande apparatuur tegemoet te komen.

Kan Caiway dit IPTV gebeuren de burger zomaar door de strot duwen?

corriej

Re: Caiway schakelt zowel analoog als DVB-C uit

Ongelezen bericht door corriej »

Hallo
het is ronduit schandalig waar caiw mee bezig is/zijn.
ik heb al verschillende mails verstuurd met mijn klacht over Caiw.
bvb, Pro-analoog.Radar,CDA(die mee kijkt wat Caiw aan het doen is)en ook naar Caiw zelf. ik ben niet tegen digitaal. maar dat je gedwongen word om hoge kosten te maken om digitaal te gaan gaat mij tever.en omdat je geen keuze heb. me tv en deed het prima tot dat zij een aantal zenders af hebben gehaald mijn beeld is nu ook slechter geworden ''is dat ziekerij?'' ik heb een uitkering! ik kan geen dure kastjes veroorloven. en hoe zit het met al die oudere mensen! ik ben zelf 55 jaar.
heel veel mensen gaan hier echt de dupe van worden.
en ja. Caiw schijnt dit zomaar door onze strot te kunnen duwen.
als jullie ook niet eens zijn met wat Caiw aan het doen is. stuur een protest mail naar Pro-analoog.zij verzamelen alle klachen over Caiw .
groetjes.uit schiedam :roll:

Fibertothehome

Ongelezen bericht door Fibertothehome »

Inmiddels is bekend dat DVB-C blijft in Krimpen aan den IJssel.

Maar Caiway gaat wel in tegenstelling tot de rest van haar gebied, het basispakket achter de smartcard knallen.

Dat worden dus zelfs met nieuwe televisietoestellen, torenhoge kosten om het basispakket te kunnen zien. ( smartcard en CI+ )

Het lijkt wel of Caiway de Krimpenaren een poot uit wil rukken.

deffjam

Ongelezen bericht door deffjam »

Het is idd niet sjiek wat ze doen. Maarrrr toen 5 a 6 jaar geleden ongeveer de eerste digitale kastjes werden uitgereikt (toen 10 euro bezorgkosten). Werd al aangegeven dat op termijn de analoge kanalen zouden verdwijnen. En je nu zijn we 4 a 5 jaar verder en gaat het analoge signaal er af. Dit om ruimte te maken op de kabel voor oa HDTV en waarschijnlijk ook sneller Internet. :D

Maar de opmerking dat het basis pakket achter de smartcard verdwijnt is niet waar. Want juist het basispakket wat nu analoog wordt bekeken is kleiner als het basispakket dat digitaal wordt bekeken. En eigenlijk betaal je als je nog analoog kijkt ook al voor het digitale signaal. :shock:

Maar wat ik irritant vind is dat mocht er nu een probleem zijn met het digitale signaal kan je nog overschakelen naar analoog. En dat valt straks weg en dat is erg jammer. Dat DVB-C in Krimpen uit wordt geschakeld vind ik dan ook weer heel vreemd.

Maar blijft staan dat het geen sjieke actie is, maar helaas hadden ze dit al aangekondigd. :(

prodigitaal

Ongelezen bericht door prodigitaal »

Ik ben alleen maar blij met analoge uitschakeling.

Ben ook erg blij dat Caiway DVB-C blijft doorgeven in Krimpen.

Nu alleen nog het basicpakket voor het hoge tarief wat Caiway vraagt.

We zitten nu opgescheept met het oude Krimpense digitale pakket zonder EPG en haast geen HD zenders.
Het lijkt wel of de tijd stil blijft staan op de coax hier.

Gesloten