Voor de zekerheid heb ik hun een e-mail gestuurd om op te zeggen. Dit is wat zij mij lieten weten:
Geachte heer Straatsma,
Helaas kunnen wij uw opzegging via e-mail niet verwerken. Om op te zeggen kunt u bellen met onze klantenservice op het telefoonnummer 0900-9323.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice CanalDigitaal
Met een normale brief kun je niet opzeggen bij Canal Digitaal:
8. Opzegging van een Abonnement door de Klant dient telefonisch te gebeuren,
dan wel schriftelijk door het opsturen van een ingevulde opzeggingsbrief
waarvan het model is opgenomen op de Website en die tevens kan worden
opgevraagd bij de klantenservice van CanalDigitaal.
Conform de algemene voorwaarden. Vervolgens ging ik bellen met Canal Digitaal, het smartcard nummer herkende het telefoon menu systeem niet. Eindelijk kreeg ik iemand aan de lijn voor zoveel cent per minuut. Ik gaf aan dat ik het abonnement wilde stopzetten. Ik moest mijn abonnee nummer zeggen dus niet het smartcard nummer. Vervolgens moest hij me doorverbinden naar de afdeling "preventie?" en toen stond ik 8 minuten in de wacht. Deze meneer ging het opzeggen maar dan moest ik wel het officiële opzeg brief gaan invullen een eigen gemaakte brief geld niet bij Canal Digitaal. Het is dus erg lastig opzeggen bij Canal Digitaal. Ze houden je graag als klant.
Canal Digitaal stuurt je niet eens via de mail een opzeg formulier op of per post nadat je hun een e-mail gestuurd hebt. Je bent verplicht om hun dure telefoonnummer te bellen en lang in de wacht te staan. Zo gaat Canal Digitaal met haar klanten om. Ooit waren ze in Kassa om beterschap te beloven. Dus niets van dit alles. Het is zoals het was. Jammer, want mensen die van hun kabelaar af willen om naar een beter iets over te stappen: Vallen van de regen in de drup!De ontbinding vindt plaats door een schriftelijke verklaring van de daartoe gerechtigde. Indien de overeenkomst langs elektronische weg is totstandgekomen, kan deze tevens door een langs elektronische weg uitgebrachte verklaring worden ontbonden. Art. 227a lid 1 is van overeenkomstige toepassing. BW 6:267