LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Rolandroland

Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Omdat ik een ontvanger kon krijgen had ik gekozen voor het entertainment pakket en daarnaast HD TV omdat hierbij een aanbieding was bij Canal Digitaal. Het HD pakket had ik al vrij vlot opgezegd. Hiervan had ik ook een bevestiging van gehad. Helaas kan ik de opzeg brief niet meer zo snel vinden. Volgens Canal Digitaal heb ik helemaal niets opgezegd en gaat het maand abonnement in totaal van 29,95 euro gewoon door.

Voor de zekerheid heb ik hun een e-mail gestuurd om op te zeggen. Dit is wat zij mij lieten weten:

Geachte heer Straatsma,


Helaas kunnen wij uw opzegging via e-mail niet verwerken. Om op te zeggen kunt u bellen met onze klantenservice op het telefoonnummer 0900-9323.

Met vriendelijke groet,


Klantenservice CanalDigitaal

Met een normale brief kun je niet opzeggen bij Canal Digitaal:

8. Opzegging van een Abonnement door de Klant dient telefonisch te gebeuren,
dan wel schriftelijk door het opsturen van een ingevulde opzeggingsbrief
waarvan het model is opgenomen op de Website en die tevens kan worden
opgevraagd bij de klantenservice van CanalDigitaal.

Conform de algemene voorwaarden. Vervolgens ging ik bellen met Canal Digitaal, het smartcard nummer herkende het telefoon menu systeem niet. Eindelijk kreeg ik iemand aan de lijn voor zoveel cent per minuut. Ik gaf aan dat ik het abonnement wilde stopzetten. Ik moest mijn abonnee nummer zeggen dus niet het smartcard nummer. Vervolgens moest hij me doorverbinden naar de afdeling "preventie?" en toen stond ik 8 minuten in de wacht. Deze meneer ging het opzeggen maar dan moest ik wel het officiële opzeg brief gaan invullen een eigen gemaakte brief geld niet bij Canal Digitaal. Het is dus erg lastig opzeggen bij Canal Digitaal. Ze houden je graag als klant.


De ontbinding vindt plaats door een schriftelijke verklaring van de daartoe gerechtigde. Indien de overeenkomst langs elektronische weg is totstandgekomen, kan deze tevens door een langs elektronische weg uitgebrachte verklaring worden ontbonden. Art. 227a lid 1 is van overeenkomstige toepassing. BW 6:267
Canal Digitaal stuurt je niet eens via de mail een opzeg formulier op of per post nadat je hun een e-mail gestuurd hebt. Je bent verplicht om hun dure telefoonnummer te bellen en lang in de wacht te staan. Zo gaat Canal Digitaal met haar klanten om. Ooit waren ze in Kassa om beterschap te beloven. Dus niets van dit alles. Het is zoals het was. Jammer, want mensen die van hun kabelaar af willen om naar een beter iets over te stappen: Vallen van de regen in de drup!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Har06 »

C D is een listige firma, uiteindelijk ben ik vorig jaar van ze af kunnen komen na een gedeeltelijke betaling en na dreigementen :mrgreen:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door snepke »

Har06 schreef:C D is een listige firma, uiteindelijk ben ik vorig jaar van ze af kunnen komen na een gedeeltelijke betaling en na dreigementen :mrgreen:
Ik ben er vanaf gekomen door een rechtszaak(die ze zelf begonnen zijn)

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Har06 »

snepke schreef:
Har06 schreef:C D is een listige firma, uiteindelijk ben ik vorig jaar van ze af kunnen komen na een gedeeltelijke betaling en na dreigementen :mrgreen:
Ik ben er vanaf gekomen door een rechtszaak(die ze zelf begonnen zijn)

En wat was de uitslag van de rechtbank uitspraak,ik denk dat de meeste klanten daar schrik voor hebben :)

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door nevermind »

Har06 schreef:C D is een listige firma, uiteindelijk ben ik vorig jaar van ze af kunnen komen na een gedeeltelijke betaling en na dreigementen :mrgreen:

En wat waren de dreigementen?

Rolandroland

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Rolandroland »

http://www.deombudsman.nl/telecommunica ... ncommissie

Zijn ze al aangesloten bij de geschillencommissie?
Gaat Canaldigitaal zich aansluiten bij de Geschillencommissie?
18/03/2010

De Ombudsman ontvangt enkele tientallen klachten per jaar over Canaldigitaal. Canaldigitaal heeft in grote gebieden van Nederland een monopoliepositie. Mensen die in deze gebieden wonen kunnen alleen via Canaldigitaal TV-zenders ontvangen.

De klachten gaan meestal over de service en de administratie van Canaldigitaal: het opzeggen van abonnementen wordt niet goed verwerkt, Canaldigitaal reageert niet op brieven, zelfs niet wanneer deze aangetekend zijn en sluit het signaal af terwijl er nog een dispuut loopt.

Een stevig gesprek
Canaldigitaal is niet aangesloten bij de Geschillencommissie Centrale Antenne Inrichtingen. Dit betekent dat mensen die op Canaldigitaal zijn aangewezen hun klacht niet aan de Geschillencommissie kunnen voorleggen, maar ook niet kunnen overstappen naar een andere aanbieder. Dit alles zorgt voor een hoop frustratie onder klanten die een klacht hebben. Reden voor De Ombudsman om een stevig gesprek aan te gaan met de directie van de M7group uit Luxemburg, de nieuwe eigenaar van Canaldigitaal. Het bedrijf belooft beterschap en gaat ook serieus bekijken of zij zich kunnen aansluiten bij de geschillencommissie.

Natuurlijk zal De Ombudsman de vorderingen in de gaten houden. Treedt er geen verbetering op, dan zullen wij Canaldigitaal daar zeker weer op aanspreken. Ook zal De Ombudsman dan bekijken welke middelen wij kunnen inzetten om verbetering af te dwingen. Als Canaldigitaal zich niet aansluit bij de Geschillencommissie, dan zullen wij de Minister van Economische Zaken vragen Canaldigitaal daartoe te verplichten. Die bevoegdheid heeft de minister op grond van de Telecommunicatiewet.

Canal Digitaal B.V. Antwoordnummer 1100 1200 VB Hilversum < Stuurt u een brief wanneer u ook wilt dat zij zich aansluiten bij de Geschillencommisie. Een postzegel is niet nodig.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door nevermind »

Rolandroland schreef:
Zijn ze al aangesloten bij de geschillencommissie?
Nee, en voorlopig doen zij dat ook niet. :mrgreen:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door snepke »

Har06 schreef:
snepke schreef:
Har06 schreef:C D is een listige firma, uiteindelijk ben ik vorig jaar van ze af kunnen komen na een gedeeltelijke betaling en na dreigementen :mrgreen:
Ik ben er vanaf gekomen door een rechtszaak(die ze zelf begonnen zijn)

En wat was de uitslag van de rechtbank uitspraak,ik denk dat de meeste klanten daar schrik voor hebben :)
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=460

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 60&t=57806
Laatst gewijzigd door snepke op 26 feb 2012 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.

lemmerss
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2012 17:29

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door lemmerss »

Opzeggen... En dan? Dat is nu juist het probleem, is er een alternatief dan?

Of is het alternatief 'stoppen met tv-kijken' scheelt veel tijd en frustratie, maar of de pubers hier in huis dit gaan pikken?)

Rolandroland

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Hiervan heeft Canal Digitaal kennelijk niets van geleerd:

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... l/speel/1/

http://kassa.vara.nl/radio/afspeelpagin ... l/speel/1/

Opdrachtgever van Canal Digitaal: http://www.unamic.com/

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door snepke »

lemmerss schreef:Opzeggen... En dan? Dat is nu juist het probleem, is er een alternatief dan?
Interactieve tv.

Rolandroland

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Contract was 12 maanden.

Hierbij heb ik een brief mogen ontvangen van CanalDigitaal:
Geachte heer, mevrouw,

Onlangs hebt u contact met ons gehad over het opzeggen van uw televisieabonnement bij CanalDigitaal.

Omdat we u waarderen als klant, doen we u graag nog één keer een uiterst aantrekkelijk aanbod. Maak nu gebruik van één van deze unieke persoonlijke aanbiedingen.

Aanbieding 1
Ontvang gratis een HD-ontvanger met digitale recorder in bruikleen, bij verlenging van uw Entertainment-pakket met een jaar. In combinatie met een tweejarig abonnement op het HDTV-pakket à € 5,- per maand, met alle populaire zenders in HD-kwaliteit.

Of

Aanbieding 2
Kies voor 5 maanden gratis kijken naar het Entertainment-pakket, bij een verlenging van uw contract met 2 jaar. Uw voordeel: € 124,75.

Met dit ultieme aanbod hopen wij u als klant te kunnen behouden, zodat u kunt blijven genieten van de televisiekwaliteit van CanalDigitaal. Bel ons op 0900-9323, optie 9 (€ 0,15 p/min.). Van maandag tot en met vrijdag staan we van 09:00 uur tot 21:00 uur voor u klaar om uw persoonlijk aanbod te verzilveren.

Besluit u om uw abonnement te beëindigen, dan vragen we u om bijgevoegd abonnementbeëindigingsformulier volledig ingevuld en ondertekend naar ons terug te sturen naar: CanalDigitaal Abonnementmutaties, Antwoordnummer 100, 1200 VB Hilversum (Een postzegel is niet nodig). Zodat we uw opzegging kunnen verwerken.

Bel vandaag nog om gebruik te maken van uw persoonlijke aanbieding.

Met vriendelijke groet,


CanalDigitaal Klantenservice

De ontvanger ontvang je gratis! Dus je hoeft gelukkig geen porto kosten te betalen! Dat scheelt weer in deze aanbieding. Er wordt gemakshalve geen prijs genoemd hoe duur het Entertainment-pakket kost ad € 24,95 euro per maand. Het Entertainment-pakket is voor 1 jaar. En het HD-TV pakket is een contract voor 2 jaar. Hoe zit het precies met wanneer je het Entertainment-pakket laat stoppen? Behoudt je dan alleen het HD-pakket voor € 5,- euro per maand?

Bij aanbieding 2 kun je er uit opmaken dat het Entertainment-pakket € 24,95 per maand gaat kosten. Transparant wordt het niet echt vermeld. Je kunt hun bellen om van deze aanbieding te profiteren zonder dat je een contract hoeft te ondertekenen. Nu je het wil opzeggen heeft CanalDigitaal wel opeens een formulier benodigd. Op het abonnementbeëindigingsformulier staat dat je alles volledig ingevuld moet hebben, anders nemen ze je opzegging niet in behandeling! Zo wordt er gevraagd om de reden waarom u het abonnement wilt laten stoppen. Echter je bent helemaal niet verplicht om dit te vermelden het is namelijk zo dat je zonder opgave van reden je abonnement mag laten stoppen. Hiermee handelen ze in strijd met de wet volgens mij. Let ook op de vetgedrukte letters.

Callcenter van CanalDigitaal werkt tevens voor andere bedrijven:

Ja, gratis in bruikleen daarom gaf ik ook aan dat je geen verzendkosten hoeft te betalen. Er werd beloofd door een medewerker van Canal Digitaal ( in wezen werkt hij in opdracht van... http://www.vacaturesbijunamic.nl/ ) dat ik na de abonnementsperiode weer terug zou kunnen vallen op het Set Top Box-pakket. Maar niets blijkt minder waar te zijn.

http://www.vacaturesbijunamic.nl/over-u ... evers.html

Het callcenter werkt tevens voor:

bol.com
CanalDigitaal
KPN
Marktplaats
OV-chipkaart
Samsung
UPC
Ziggo

Volgens mij heeft UPC ook een eigen callcenter en Ziggo zit tevens bij Cendris.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door olaf79 »

lemmerss schreef:Opzeggen... En dan? Dat is nu juist het probleem, is er een alternatief dan?

Of is het alternatief 'stoppen met tv-kijken' scheelt veel tijd en frustratie, maar of de pubers hier in huis dit gaan pikken?)
Digitenne, als is de kwaliteit niet zo goed als via sateliet. Anders tv via internet?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Rolandroland schreef:Hiervan heeft Canal Digitaal kennelijk niets van geleerd:

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... l/speel/1/

http://kassa.vara.nl/radio/afspeelpagin ... l/speel/1/

Opdrachtgever van Canal Digitaal: http://www.unamic.com/
Volgens nieuwe wetgeving moet opzeggen netzo verlopen als aanmelden. Dus contract afsluiten per telefoon betekent per telefoon kunnen opzeggen, etc...

Alexanderkruijt
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 feb 2012 13:17

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Alexanderkruijt »

:twisted: Begin vorig jaar werd ik door Canal Digitaal gebeld voor een actie: 3? maanden lang extra zenders tegen een gereduceerd tarief. Daarbij kreeg ik gratis een duo LNB. Ik mocht binnen 3 mnd opzeggen als het me niet beviel. Na een maand heb ik al telefonisch opgezegd omdat ik geen meerwaarde zag in het nieuwe pakket. Weer een maand of wat later heb ik echter een HD tv aangeschaft, nu heb je alleen lol van het HD effect wanneer je je op een HD pakket abonneert. Dus heb ik telefonisch een HD pakket aangeschaft voor € 24,95/mnd. Omdat de oude tv naar de slaapkamer verhuizde en er in de garage ook nog een tv staat heb gelijk 2 extra gewone kaarten genomen, voor elk €2,50. Ik zou drie ontvangers in bruikleen krijgen(tegen betaling van €400?) en de extra LNB, geschikt voor 4 tv's zou door een monteur worden geplaatst. Omdat ik ongeduldig was vroeg ik of de HD service direct in kon gaan. Nee u krijgt 3 nieuwe ontvangers en 3 nieuwe kaarten, was het antwoord! Toen ik na enige tijd zag dat er maandelijks 2 keer €29,95 werd afgeschreven heb ik een brief naar Canal D. gestuurd, met het verzoek hier mee te stoppen en het teveel betaalde te verrekenen. Helaas kreeg ik een standaard brief retour met als boodschap: uw gegevens zijn digitaal te bekijken wanneer u inlogt.vervolgens heb ik twee keer een heel uur aan de lijn gehangen met de helpdesk. De tweede keer werd me te verstaan gegeven dat ik op m'n oude kaart ook een duur abonnement had gekregen omdat ik dat zelf gewild zou hebben. Ik moest die kaart maar aan een ander verkopen want men wilde de fout niet corrigeren en het was trouwens mijn fout vond men. Vanaf dat moment heb ik steeds één van de 2 maandelijks afschrijvingen gestorneerd.
Op dit moment krijg ik post van incasso bureau Lindorff!! Ik zie de gang naar de rechter met veel vertrouwen tegemoet!! Wat een &*%$ bedrijf!!! Als ik niet tot sateliet tv veroordeeld was, had ik die ver%&$#de schotel allang bij het vuil gezet!!

Rolandroland

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Canal Digitaal heeft me gisteren gebeld en excuses aangeboden dat ze de opzegging niet via de mail wilden gaan uitvoeren. Volgens Canal Digitaal is de wetgeving op december 2011 ingegaan dat je ook via de mail mag opzeggen.

Rolandroland

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Van Canal Digitaal had ik een brief gekregen waaruit blijkt dat mijn abonnement was opgezegd. Ik had Canal Digitaal hier vervolgens via de telefoon op aangesproken dat het abonnement opgezegd was, maar had die brief niet bij de hand. De medewerker kon dit niet zien dat Canal Digitaal het had opgezegd. Vervolgens kreeg ik een brief van Canal Digitaal met daarin de volgende inhoud:

Geachte heer, mevrouw,

Bij deze bevestigen wij de ontvangst van uw brief waarin u aangeeft uw abonnement op uw CanalDigitaal-pakket te willen beëindigen.

In uw schrijven geeft u tevens aan reeds eerder uw abonnement op het CanalDigitaal-pakket te hebben opgezegd. Helaas hebben wij u brief niet ontvangen.

Indien u eerder uw brief per aangetekende post heeft verzonden dan verzoeken wij u vriendelijk het nummer en de datum van de verzending aan ons door te geven.

Na ontvangst van het verzendbewijs of het nummer van uw aangetekende brief zullen wij uw aanvraag opnieuw in behandeling nemen. Zonder dit verzendbewijs hanteren wij uw huidige contractperiode en zal uw abonnement per 20/03/12 worden beëindigd.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben kunt u ook terecht op onze website http://www.canaldigitaal.nl/service

Met vriendelijke groet,

Canal Digitaal



Vervolgens gevraagd aan Canal Digitaal dat zij niet in hun systemen konden kijken dat zij deze brief naar mij hebben verzonden. Dat kon wel, maar dan moest ik een exacte datum hebben. Die had ik niet paraat.

Ik heb uiteindelijk de opzegbrief van Canal Digitaal gevonden in mijn administratie. Hij was verzeild geraakt achter de bureau lade.

Daarin stond het volgende:


Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben uw verzoek tot het aanpassen van uw huidige abonnement op het HDTV-pakket verwerkt en wordt conform de Algemene Voorwaarden op 20/03/12 doorgevoerd. Vanaf die datum kunt u niet meer kijken naar het HDTV-pakket. Eventuele aanpassingen aan andere (optie)pakketten worden separaat aan u bevestig. Het is mogelijk dat de aanpassing en de nota van de maand waarin dit wordt doorgevoerd elkaar kruisen. Eventueel teveel in rekening gebrachte abonnementskosten die hieruit voortvloeien worden verrekend met de daaropvolgend

Wij vertrouwen erop van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Canal Digitaal


Deze brief heb ik verstuurd aan Canal Digitaal en dus géén verplichte vereiste van Canal Digitaal om een verzendbewijs te overhandigen.

Canal Digitaal heeft dit uitgezocht waarin het mis is gegaan. Tijdens de upgrade een (van pakket basis naar het Entertainment pakket) en contract verlenging is het HDTV-pakket ook mee gegaan.

Ik krijg nu met terugwerkende kracht het geld terug van dit pakket wat ik al opgezegd had. Daarbij heeft het wel vanaf mijn zijde langer geduurd voordat ik de juiste bewijsstukken kon vinden. Eind goed al goed?

Zie ook een bericht van de Ombudsman waaruit blijkt dat Canal Digitaal haar opzeggingen in de administratie niet goed ten uitvoer brengt: http://www.deombudsman.nl/telecommunica ... taal-bij-g

Rolandroland

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Eind goed, al goed?

Helaas!

Ik heb veel overleg gehad met Canal Digitaal om zaken op te lossen. Na enkele telefoontjes te hebben gehad denk je dat het opgelost is. Per 18 maart zou mijn abonnement afgelopen zijn. Nu bekijk ik mijn nota:


Entertainment-pakket
€ -24,95
01/04/2012 t/m 30/04/2012
€ 24,95

Terwijl ik terug zou gaan naar het Set Top Box pakket.

Bij het laatste telefoontje kreeg ik van de medewerker te horen dat ik graag naar het Entertainment pakket wilde gaan. Ik gaf toen aan: NEE, we hebben afgesproken dat ik naar het Set Top Box-Pakket wilde gaan.

Werken de programma's waarmee de medewerkers van Canal Digitaal zo ingewikkeld dat het lastig is zaken in te voeren zijn? Of hebben ze mensen niet een gedegen opleiding gegeven om data goed in te voeren? Of moeten ze onder grote tijdsdruk werken zodat het correctief werken onmogelijk wordt?

Heeft u ook klachten over Canal Digitaal? Laat het weten aan het facilitair callcenter van Canal Digitaal: http://www.unamic.com/nl/call-me-back < U wordt dan gratis terug gebeld. Geeft u aan dat u niet tevreden bent over de dienstverlening van Canal Digitaal en u géén duur 0900 nummer daarvoor wilt bellen.

http://www.deombudsman.nl/telecommunica ... ncommissie
De Ombudsman ontvangt enkele tientallen klachten per jaar over Canaldigitaal. Canaldigitaal heeft in grote gebieden van Nederland een monopoliepositie. Mensen die in deze gebieden wonen kunnen alleen via Canaldigitaal TV-zenders ontvangen.

De klachten gaan meestal over de service en de administratie van Canaldigitaal: het opzeggen van abonnementen wordt niet goed verwerkt, Canaldigitaal reageert niet op brieven, zelfs niet wanneer deze aangetekend zijn en sluit het signaal af terwijl er nog een dispuut loopt.

Een stevig gesprek
Canaldigitaal is niet aangesloten bij de Geschillencommissie Centrale Antenne Inrichtingen. Dit betekent dat mensen die op Canaldigitaal zijn aangewezen hun klacht niet aan de Geschillencommissie kunnen voorleggen, maar ook niet kunnen overstappen naar een andere aanbieder. Dit alles zorgt voor een hoop frustratie onder klanten die een klacht hebben. Reden voor De Ombudsman om een stevig gesprek aan te gaan met de directie van de M7group uit Luxemburg, de nieuwe eigenaar van Canaldigitaal. Het bedrijf belooft beterschap en gaat ook serieus bekijken of zij zich kunnen aansluiten bij de geschillencommissie.

Natuurlijk zal De Ombudsman de vorderingen in de gaten houden. Treedt er geen verbetering op, dan zullen wij Canaldigitaal daar zeker weer op aanspreken. Ook zal De Ombudsman dan bekijken welke middelen wij kunnen inzetten om verbetering af te dwingen. Als Canaldigitaal zich niet aansluit bij de Geschillencommissie, dan zullen wij de Minister van Economische Zaken vragen Canaldigitaal daartoe te verplichten. Die bevoegdheid heeft de minister op grond van de Telecommunicatiewet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door berndv »

Na alle berichten hier op het forum over het opzeggen zag ik er erg tegen op om ook de stap te wagen en op te zeggen, niet wetende waar ik mij in zou storten. Maar heel eerlijk gezegd is het me heel erg mee gevallen. Begin februari heb ik een gewone, niet aangetekende, brief naar canal digitaal gestuurd dat ik mijn contract met inachtneming van de opzegtermijn van 1 maand wilde opzeggen. En wat dacht je? Binnen 3 weken keurig een bevestiging van de opzegging in huis, niets aan het handje.

Zo kan het dus ook gaan.

Ben nu blij aan het genieten van mijn ziggo alles in 1 pakketje.

PeterJ172
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2012 14:35

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door PeterJ172 »

Canaldigitaal opzeggen, zeer lastig.
CanalDigitaal vermeld op de website dat je telefonisch moet opzeggen. Vervolgens wordt je verteld dat de opzegging in order wordt gemaakt.
Niet dus.

Zodra je dat ontdekt, krijg je van CanalDigitaal te horen dat je een brief had moeten downloaden, en dat daarover een email is verzonden.
Hoe kun je dat weten als dat niet op de site wordt vermeld,

quote:
Je kunt je abonnement opzeggen als je contract is afgelopen. Je vindt de einddatum van je abonnement op je contract.
Je hebt volgens onze algemene voorwaarden altijd een opzegtermijn van een maand (voor het einde van de contractdatum).
Let op:

Om je abonnement op te zeggen, neem je telefonisch contact op met onze Klantenservice via het telefoonnummer 0900 - 9323 (€ 0,15 p.min.).

unquote.

CanalDigitaal blijft maar abonnementsgeld incasseren.

Gesloten