LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] canal digitaal.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
v.holland
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mei 2007 11:37

canal digitaal.

Ongelezen bericht door v.holland »

Ook wij hebben sinds een aantal weken problemen met ontvangst
van zenders van canaldigitaal
Ook wij hebben een ontvanger die niet tot de maatstaven van canaldigitaal behoort.
Je bent toch niet verplicht om een ontvanger aan te schaffen die
alleen de zenders van canaldigitaal ontvangt?
Je mag wel betalen maar ontvangen niet.
Wij hebben inmiddels abonnement opgezegt door deze slechte service en het het jaarlijkse verhogen van abonnement met 10 euro .
Bijna 50 euro in het jaar voor 6 zenders vinden ze dat ook nog goedkoop?
Slechte bereikbaarheid per telefoon , je krijgt niet eens meer persoonlijk antwoord van medewerkers van canaaldigitaal.
Hopelijk zijn er meer die ons volgen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door D1RK »

Omdat er op internet dingen te vinden waren waarmee je gratis naar alles kunt kijken gingen ze over van Seca 2 naar Seca 3.

Goedgekeurde zullen gewoon blijven werken.

Niet goedgekeurde zijn soms via software via Uw leverancier aan te passen of kijk bij het
merk ontvanger en via kabel in RS 232 poort of USB kun je deze aanpassen.

Alternatief als je een CI slot vrij hebt is een Canal Digitaal goedgekeurde kaartlezer kopen,
die zijn tussen de €50,- en € 89,- leverbaar.

Dit zijn eenmalige kosten.
Tijdens de aankoop wist U dat deze vermoedelijk iets goedkopere ontvanger niet goedgekeurd was!
Dus nu niet klagen, en omdat ik naast deze Canal Digitaal nog andere wil moest ik ook deze moduul kopen voor € 50,-.
Als je het gratis wilt, het Set Top Box pakket kun je opzeggen en kijk je NL 123 en regionale gratis.
Dus jaarlijks betalen hoeft niet en probeer eens een RTL 4, 5 of 7 programma achteraf online te kijken, het nadeel is dat je de reclame mist en de tijd minder als de helft word.....

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door piet44m »

reactie op D1rk 23 en 25 nov. Dat een goedgekeurd apparaat blijft werken is maar de vraag. kijk maar naar de lijst van niet meer ondersteude ontvangers. En met de kaartlezers is het ook niet zeker dat het werkt,in een c i ontvanger. En dat was door canaal digitaal wel op te lossen nml .DVB-S norm opvolgen

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door D1RK »

Verouderde ooit wel goedgekeurde Irdeco ontvangers worden niet meer ondersteund, en die zijn al redelijk oud.
Vaak kan er wel een kaartlezer in van €50,-

Het is veroorzaakt door mensen zoals ik die via Linux tuners probeerde gratis te kijken en ik wilde juist opzeggen omdat het lukte!
Ik kreeg alle kanalen, dus ook België en die weinig kleding bevatte zonder te betalen!

Daarom moesten ze wel de beveiliging aanpassen!
Ik en vele andere die liever gratis dan betalen en als het gat bekend is en rond gestuurd word moeten ze wel van Seca 2 naar Seca 3.

Seca 2 is 8 jaar oud en dat er afgelopen jaren nog Irdeco ontvangers verkocht werden is gewoon niet goed geweest.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door piet44m »

Ik heb het niet over irdeto ontvangers maar de mediaguard cds box , die worden niet meer allemaal ondersteund, om er een stel te noemen .Asscom- echostar2000- philips 7072- challenger,strong. En ik heb nog nooit illegaal gekeken,want ik wil een zekere ontvangst,en het is stelen en in die goedgekeurde media of irdeto boxen past geen cam in want er zit geen ci in.Als ze willen groeien moeten ze een keer stoppen met abonnees te pesten

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door piet44m »

HORNET bezitters!!!!!! ik heb een seca3 kaart in de hornet geprobeerd en die werkte weer met de zenders die zwart bleven.

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door Cor802 »

@Piet44m,

Welke lijst met ooit goedgekeurde ontvangers? alleen 3 types strong.

Als je bedoelt dat er geen nieuwe software ontwikkelingen meer voor zijn, da's logisch voor zeer oude apparaten. En toch werken ze nog. Bedenk wel dat een groot aantal van die apparaten op apegapen ligt, omdat ze 365 dagen van het jaar aanstaan. Je koelkast heeft ook niet het eeuwige leven, net zo min als van je auto. Om over computers nog maar te zwijgen.

Nee, dan zo'n hornet. wat een wereldapparaat Die hebben gelukkig nooit problemen. :roll:

Verder lijkt het me weinig zin om te refereren aan apparaten die niet meer te koop zijn sinds een jaar of 5.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door piet44m »

sinds dat cds met de seca3 codering begonnen zijn gingen de hornet en vele anderen op zwart zij konden de geldige seca2 kaart niet meer vinden. maar nu met de nieuwe kaart is het probleem vanzelf weg. En`` goedgekeurd ``is een begrip dat helemaal niet had moeten bestaan , er zijn namelijkEEg regels en de DVB norm , met de common interface en een geldige smartcard, en dat moet gewoon werken.En dat het niet zo is ligt niet aan de vrije settop boxen producenten. Maar aan CDS

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door Cor802 »

Mooi verhaal Piet44M,

maar je verhaal klopt niet. DVB heeft niets met een codering te maken. en dat er pruts bakken zijn die alleen maar goed is op het moment van kopen, daar wil ik het nu maar liever niet over hebben.

Kijk eens naar KPN, die hebben dat een stuk beter voor elkaar, niks geen pruts bakken.

Helaas geldt bij de meeste die zich satelliet handelaar noemen dat het grote geld voor gaat, reden voor mij geweest te kappen met satelliet.
Service kennen ze niet als er wat met je ontvanger is.

Ik had een probleempje met m'n huidige ontvanger en die werd zonder problemen omgeruild door KPN.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door piet44m »

DVB is de standaard van digitaal tv uitzenden, en daarbij hoort in het geval van gecodeerde programma`s een cam met kaart in een ci (schacht) ontvanger te werken. En de uitzender hoort te zorgen dat een dvb ontvanger dat ook kan. DVB is er in c-kabel,s-satelliet.t-terrestrisch en ook nog met de toevoeging 2 voor mpeg4 (hd). En over prutsbakken gesproken dat zijn toch zeker de provider boxen het eerste. EN de ontvangst problemen waren er met de NL zenders op de sat niet door defecte ontvangers, en ook niet met derden Die ook op de sat uitzenden.EN KPN is digitenne en dat is niet dit forum

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door Cor802 »

ZUCHT.

Beste Piet, Je geeft blijk van een geringe kennis van digitale tv. Da's niet erg, maar ga die beperkte kennis niet hier ventileren. De klok en klepel, je kent het verhaal wel.

je zegt, er zijn meer DVB standaarden, en zelfs DVB-S2. Dat klopt. Binnen DVB zijn afspraken gemaakt hoe beeld en geluid digitaal uitgezonden dienen te worden. Of dit gecodeerd of ongecodeerd gaat maakt voor de DVB norm niet uit. Maar daar denk jij vast anders over.
Dat mag, maar voordat je hier op ingaat zou het fijn zijn als je eerst je huiswerk doet en niet je kennis opdoet op allerlei forums, waar eenoog koning is. ( of moderator :roll: ) kleine tip, google even op DVB.

Helaas zijn er nogal wat prutsers die software aanpassen/herschrijven. Zie het maar als een computerprogramma waar de kopieerbeveiliging uitgehaald is.(is een voorbeeld, hoef je niet inhoudelijk op te reageren) Het werkt wel, maar updates en nieuwe ontwikkelingen betekent dat de "prutser" weer opnieuw aan het werk kan. En jij dus geen beeld hebt. Maar dat is dan niet de schuld van de prutser, maar van diegene die het in zijn hoofd haalde om iets nieuws te verzinnen. :wink:

Dat prutsers geen boodschap hebben aan welke standaard, of afspraken, is duidelijk. En jammer voor diegene die zo'n box hebben, Zoals ik vroeger.

Oh ja, De EEG, die bestaat niet meer. Dat heet al weer enige tijd EU.

verder gaat het in dit forum over digitale tv, dat is digitenne ook.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door piet44m »

cor802 Natuurlijk is de dvb de uitzendstandaard. Als ze gecodeerd uit zenden is hun recht , maar die codering moet wel in een dvb- norm, ontvanger met een common interface ,waarin een decodeer module van de desbetrefende codering is geplaatst , ontcijferd kunnen worden met een smartcard van de provider. En dat heeft niks met pruts ontvangers te maken ,want ik heb het hier niet over illegaal kijken,Want het is zelfs onrechtmatig dat de provider.het gebruik van een volgens dvb norm werkende ontvanger uitrangeerd.En CDS levert zelf een mediaguard module.Dat moesten ze van de EU. Jij werkt zeker bij CDS -vriend cor

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door Cor802 »

Vriend Piet,

Als ik al die onzin van jullie (in dit geval jou) moet geloven dan werkte ik voor de NS, KPn en nu dus ook canal.

Als iemand iets schrijft en iemand beweert het tegendeel en je kunt niet tegen kritiek , hou je dan gedeisd. En roep geen onzin.

Blijkbaar heb jij meer belangen bij je beweringen dan ik. Dat mag, maar ik roep over jou toch ook niet dat je illegaal bezig ben. :!:

Dus waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel als we het over iets hebben als DVB. En je hebt klaarblijkelijk nog steeds niet gegoogled ernaar, anders zou je niet terug komen met je paradepaardje.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door piet44m »

De enigste die onzin zit te verkopen ben jij cor 802 Wie begint er over illegaal kijken en de software .jij bekt op een zeer eigenwijze manier iedereen af. En de lijst van ex- goedgekeurde door cds groeit nog steeds, en niet alleen van strong maar ook philips en nog meer., die ondersteunen ze gewoon niet meer.

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door Cor802 »

Nogmaals, je onzin betreft DVB. Ik heb het niet over illegaal gehad.

Maar van mij mag je het laatste woord hebben.

Ik ben er klaar mee.

Jij niet, maar jij hebt blijkbaar andere belangen. Dat mag.

Daarom kijk ik nu via kpn.

Door lui als jij. :?

samenjurre
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:57

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door samenjurre »

breek me de bek niet open over canal digitaal.ik heb t ook gehad,maar het is al-tijd wat.tuner niet canal-goedgekeurd,tweede lnb[45 euro]veel storingen,facturen die niet kloppen,modulles en zo kan ik nog wel even doorgaan.ziet er eigenlijk ook niet uit,zon schotel aan de muur.ff gebeld met kpn ,2 weken later had ik interactieve tv.............wat een verademing.doei!!

Koos Timmer
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2009 22:50

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door Koos Timmer »

Hallo Allemaal.

Ik ben erg blij dat de benzine pomp niet kan zien wat voor merk auto we hebben, het is immers maar de vraag of de auto wel wil rijden met deze benzine.

Dit slaat op goedgekeurd en niet goedgekeurde ontvangers.

dat er gepiraat wordt zal altijd zo blijven denk ik.
maar om nu zo machtig te worden dat mensen met zogenaamde niet goedgekeurde ontvangers of cammen niet meer met hun oficiele smartkaartje (waar ze voor betalen) kunnen kijken gaat mij iets te ver.

mischien moeten ze in brussel maar eens wakker worden.
en er voor zorgen dat er meer aanbieders voor nl komen via de schotel net als bij kabel tv.
en dat deze mij niet voorschrijven welk merk auto ik moet rijden.

met de vriendelijke groeten Koos Timmer.
:?

samenjurre
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:57

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door samenjurre »

ben ik blij dat ik geen [opel]astra meer heb!!!!!!!!!!!!pffffffffffff dadelijk komt er nog n hotbird overvliegen gratis af te halen:xtreme tuner met schotel etc.ik kom er maar niet vanaf.....lang leve itv :wink:

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door piet44m »

Als je bedoeld dat de nl zenders zwart bleven met de extreme. nu de seca3 uitgzonden wordt samen met de oude seca 2 codering, Kan het wel zijn dat met de nieuwe seca3 smartcard het probleem is opgelost, dat was met de hornet wel het geval ,die komt ook van de Kaon fabriek

stijnvogel
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2009 08:17

Re: canal digitaal.

Ongelezen bericht door stijnvogel »

Ook ik heb verleden week nieuwe kaarten gekregen van Canal Digitaal. Blijkbaar vernieuwen deze kaarten elke dag hun codes. Wat ik nu 's avonds opneem kan ik de volgende dag al niet meer bekijken. Dit omdat mijn ontvanger (TopField TF7710PVHDR) niet, wanneer ik twee programma's gelijktijdig opneem, deze programma's ongecodeerd op mijn harddisk zet. Dit kan en mag toch niet de bedoeling zijn? Nu heb ik twee maanden geleden deze ontvanger gekocht (á € 600,--) en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. De leverancier van de ontvanger zegt dat het aan de firmware ligt en dat valt niet onder de garantie????? Tewvens zegt de leverancier dat het allemaal wel goed gaat komen want er komt nieuwe firmware aan.....Canal Digitaal zegt dat ik een niet goedgekeurde ontvanger gebruik en daar zit je dan als consument die veel geld heeft uitgegeven. Moet hier niet eens een vuist tegen worden gemaakt?

Gesloten