LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] chaos door nieuwe software update op (oude) decoder tele2

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
boze tle 2klant

chaos door nieuwe software update op (oude) decoder tele2

Ongelezen bericht door boze tle 2klant »

In januari 2011 kwam Tele 2 met een (gedwongen) update van de software met de nieuwe, zo genaamde, goede menustructuur. Op het eerste gezicht niks mis mee zou je zeggen. helaas ...na de update, waar veel mensen, zo lees ik op internet en heb ik zelf ervaren, ook al problemen mee hebben gehad, werkt de interface heel traag .. zo traag dat de decoder om de haverklap vast loopt. Je merkt gewoon dat de processor en het ram geheugen niet geschikt zijn voor deze nieuwe software. Deze software update had dan ook nooit plaats mogen vinden zonder ook een nieuwe decoder op te sturen. Nu levert tele 2 hierdoor dus een wanprestatie.. een klant betaald voor de dienst TV kijken maar krijgt dit bijna niet voor elkaar. Alleen als je een zaploos gedrag vertoond heb je kans dat je ongestoord TV kunt kijken je hebt dan alleen nog kans dat de decoder wel eens voor een seconde of 5 vast loopt.... maar gewoon geduld hebben hij gaat het weer doen hoor..... Ga je echter zappen dan heb je een serieus probleem. De software is dus te zwaar voor de decoder of visa versa. De klantenservice heeft als opdracht, zo lijkt het, om niet te snel een passende nieuwe decoder op te sturen en hebben dus een scenario aan reset mogelijkheden bedacht om de klant maar aan het lijntje te houden. De klanten krijgen hierdoor geen waar voor hun geld en tele 2 blijft in gebreke. Een passende oplossing zou zijn om een excuus brief te sturen naar alle gedupeerde klanten met als genoegdoening bv een jaar gratis TV kijken. Ikzelf heb nu al een paar keer gemeld dat de decoder niet meer goed funtioneerd en geprobeerd een nieuwe decoder te krijgen wat niet is gelukt en nu doet hij het zelfs helemaal niet meer. Na een telefoongesprek van een kwartier met een callcentre van tele 2 is mij nu binnen 5 werkdagen een nieuwe decoder belooft. (toch weer 0,10 /pm, misschien is dat de bedoeling) Ben benieuwd, ik denk dat ze met zo'n ruil unit aan komen en dat ik weer terug bij af ben. Kan Tros radar niet een collectieve klachten centrum openen voor alle klanten met digitale TV voor tele 2 waardoor de klanten wel serieus genomen worden? Is er misschien een jurist die deze zaak collectief op wil pakken? Ik ben er 100% van overtuigd dat iedereen die deze update heeft gehad hier last van heeft en dat op internet alleen het topje van de ijsberg te lezen is simpel weg omdat dit een oude decoder met te zware software is ....Ik houd iedereen op de hoogte....

een zeer boze gedupeerde klant

keukenboerekinkel

Re: chaos door nieuwe software update op (oude) decoder tele2

Ongelezen bericht door keukenboerekinkel »

Ja, dit verhaal klopt helemaal als je het mij vraagt. Zit me sinds die update van tele 2 ook helemaal groen en geel te ergeren aan de sloomheid van het geheel. :evil: Dit was voorheen absoluut niet zo. Bellen met call-center, zegt zo,n schattig meisje dat het echt niet kan hoor, het heeft niets met de update te maken. Mooi wel dus en nu ik het vorige bericht lees weet ik het helemaal zeker. Tele2 moet dus gewoon eens laten zien wat klantvriendelijk is en iedereen een nieuwe decoder toesturen. Dit gaat ze anders heel veel klanten kosten!

rollertje

Ongelezen bericht door rollertje »

Wij hebben vandaag ook contact gehad met Tele2. Eerst de reset en daarna het verhaal dat er niets mis is met de update. We denken er nu serieus over om na 5 jaar weg te gaan bij tele2 voor de tv.

Mark1979

Ongelezen bericht door Mark1979 »

Ik ben nu drie jaar klant bij tele2, we hebben een alles in één pakket.
Het eerste jaar was er niets aan de hand en ging alles goed.
Het tweede jaar kregen we te maken met een storing op de televisie, een keer of tien op een avond liep het beeld vast(dit heeft zo ongeveer 5 maanden geduurd). Je wil niet weten wat voor verschillende raadgevingen die ik kreeg om de storing te verhelpen.
Hier even een opsomming:
- de decoder even uitzetten en weer aanzetten.
- de decoder spanningsloos maken gedurende 20 sec.
- het modem resetten.
- het modem spanningsloos maken gedurende 20 sec.
- een nieuwe decoder aanschaffen want u beschikt over een oude versie(1jaar geleden geïnstalleerd door de monteur van Tele2?).
- Het is een storing in de centrale waar u op aangesloten zit.
Na veel geduld en een hoop irritaties besloot ik toch nog maar eens te bellen naar de klantenservice. Deze keer kreeg ik weer iemand anders aan de lijn, hij snapte er echt niets van. Vertelde hem weer het hele verhaal, vertelde hem ook als ik de decoder 1minuut spanningsloos maakte en daarna de decoder weer voorzie van spanning dat ik dan weer een uurtje kon kijken voor het weer gebeurde. Hij vertelde me dat het allemaal zeer vervelend was en dat er volop aangewerkt werd. Hij zei ook:" als u nu een verlengkabel met een aan/uit schakelaar naar de zetel brengt dan hoeft u niet meer op te staan voor het spanningsloos maken van de decoder. Heb toen gedreigd met het opzeggen van mijn abonnement, maar ze gingen er weer spoed achter zetten".
Twee weken later was het nog steeds niet verholpen, heb toen besloten om niet te bellen en te wachten tot na mijn vakantie om te kijken of het dan opgelost zou zijn. Drie weken later komen we thuis en ik zet de televisie aan voor ons zoontje zodanig dat wij de auto rustig kunnen uitladen. Maar nee hoor, afgesloten van de services van tele2. "Wegens openstaande factuur" ik heb direct mijn mobiel genomen en gebeld naar de klantenservice van tele2, waar ik een vrouwtje aan de lijn kreeg die me vertelde dat ik de factuur nog niet betaald had en dat ik die eerst moest overmaken met de aansluitkosten en dat ik dan na drie werkdagen weer zou worden aangesloten. Toen werd ik pas pissig en vertelde de telefoniste dat ik gedurende het laatste half jaar altijd mijn factuur op tijd heb betaald terwijl ik geen enkele avond zonder storingen naar tv heb kunnen kijken. Nu ik 2 dagen te laat ben met betalen gelijk al werd afgesloten dat vind ik niet kunnen. Ik vertelde haar ook nog als ik vandaag niet terug werd aangesloten dat ik onmiddellijk mijn contract zou beëindigen de openstaande factuur niet zou betalen en een advocaat op de storingen zou zetten om er werk van te maken om mijn geld van de afgelopen 6 maanden ook weer terug te krijgen. De telefoniste zei toen gelijk dat ik vandaag nog zou aangesloten zou worden en dat ik een maand bedrag terug zou krijgen ten compensatie van de zes maanden ongemak. Tot mijn grote verbazing had ik twee uur later weer beeld zonder dat het uitviel of stil bleef staan. Vervolgens kreeg ik ook een maand abonnementsgeld in mindering gebracht.

Maar ja wat is nu 1 maand terwijl je er 6 maand last van hebt gehad en er 10 tallen euro's aan telefoonkosten hebt gehad.
Wat ik niet snap is dat je klant bent bij tele2"en je moet nog eens gaan betalen voor de klantenservice te bellen, terwijl je ze in de meeste gevallen alleen maar nodig hebt om te vertellen dat hun services het niet doen.
Gelukkig voor Tele2 is dit niet alleen bij hun zo.
Na veel geduld toch no

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste forumleden,

Vervelend dat jullie problemen ervaren met jullie tv-dienst.

Sinds de invoering van het nieuwe menu zijn er een aantal klanten die problemen ondervinden met deze update. Ik heb deze problemen al gesignaleerd en doorgezet naar de juiste afdeling. Uiteraard wordt er gewerkt aan de verbetering en optimalisering van onze producten en wordt jullie feedback hierin meegenomen.

Bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

keukenboerekinkel

Ongelezen bericht door keukenboerekinkel »

Beste Danielle; jij bent zeker dat schattige meisje wat ik aan de telefoon had.....

boze tle 2klant

Ongelezen bericht door boze tle 2klant »

En ja hoor daar is I weer ..... het oude type decoder is omgeruild voor een ..... juist oude type decoder dus ... hij doet het weer.....maar nog steeds erg traag dus ... hij zal zo wel weer stuk gaan ... de processor wordt namelijk erg heet ... het is hetzelfde als op een oude PC, laten we zeggen commedore 64, windows XP laten draaien .. gaat niet goed komen....ben benieuwd hoelang het duurt.....

ejvww

Ongelezen bericht door ejvww »

boze tle 2klant schreef:IDe klantenservice heeft als opdracht, zo lijkt het, om niet te snel een passende nieuwe decoder op te sturen en hebben dus een scenario aan reset mogelijkheden bedacht om de klant maar aan het lijntje te houden.

Ik ben er 100% van overtuigd dat iedereen die deze update heeft gehad hier last van heeft en dat op internet alleen het topje van de ijsberg te lezen is simpel weg omdat dit een oude decoder met te zware software is .....

een zeer boze gedupeerde klant
Dat dit het topje van de ijsberg is klopt op het tele2 forum staan ook al veel klachten over de software up-date, zie http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=712&page=1 .

Aan de hand van de data van de berichtten blijkt dat Tele 2 nu al al vele weken op de hoogte is van de klachten. Op het tele2 forum staat een bericht van 28 januari 2011 waarin tele2 webteam "Daniele" dat : Sinds de invoering van het nieuwe menu zijn er een aantal klanten die problemen ondervinden met deze update. Ik heb deze problemen gesignaleerd en doorgezet naar de juiste afdeling. Uiteraard wordt er gewerkt aan de verbetering en optimalisering van onze producten en wordt jullie feedback hierin meegenomen.

Ook op dit forum belooft Daniele dat er gewerkt aan verbeteringen. Deze belofte is vele weken later maar als gebruiker merk ik helemaal niks. Ik heb eerder het idee dat Daniele voor tele2 een soort van damage control is om sympathiek te kweken. Zodat mensen welke dit forum lezen denken dat Tele2 ziet de problemen en is er meer bezig met een oplossing, het zal vast wel goed komen.

Ik begin sterk te twijfelen of tele2 dit probleem snel gaat oplossen. Terwijl de oplossing eenvoudig is oude decoders vervangen of een software up-date terug naar de oude browser of korting op het abonnement.

Waarom doet tele2 dit niet?
Zelf denk ik dat de oplossingen niet worden aangeboden vanwege commerciële redenen:
- Vervangen van de decoders vind tele2 te duur,
- De decoders zijn niet leverbaar op dit moment uitgebreid reclame voor de nieuwe decoder en duidelijke menu structuur. Waardoor alle decoders aan nieuwe klanten worden gegeven. Bestaande klanten hebben pech.
- Het installeren van de oude software zal tele2 waarschijnlijk te duur vinden omdat de oude decoders dan op een andere omgeving draaien met als gevolg dat tele2 twee systemen moet onderhouden. Dit kost geld en leidt tot minder winst.

Ik heb destijds gekozen voor tele2 omdat Ziggo een ongelofelijke puinhoop maakt van haar dienstverlening. Dit zal bij tele2 toch hopelijk ook niet gaan gebeuren?

euro5000

Ongelezen bericht door euro5000 »

Ben er zelf helemaal klaar mee met Tele2.
Wij zijn nu zo'n 3 misschien wel 4 jaar Tele2 lid.
Het "Goldpakket"
TV, Internet en bellen.
Het was altijd wel wat met Tele2. vooral storing met de decoder.
De stekker eruit, paar minuten wachten en dan kon je weer verder kijken.
Moet je proberen een klacht door te geven als je verbinding verdwenen was.
Kan je met je mobiel een betaalde klantenservice proberen te bellen.
Moet je wel ergens het nummer van Tele2 hebben bewaard, anders had je op voorhand al pech.
Want zonder internet en telefoon is het lastig op Tele2 te bereiken.
En dan krijg je een bandje: Er is nu storing in de plaatsen Lutjebroek en Schubbekutteveen, die worden zo snel mogelijk opgelost, en dan de hoorn op de haak. (zoek het maar uit!)
Vervolgens als je weer verbinding had, maar even een klacht naar de klantenservice sturen, had je gedacht!!
Krijg je zo'n computer die je wel even door de FAQ doorbladert, want bij Tele2 kan je niet (makkelijk) een klacht plaatsen. Hierdoor hou je het klachtenpercentage wel lekker laag. Als je dan geluk had, en de juiste combinatie woorden gebruikt, dan weet de computer het ook niet meer en mag je bij Godsgratie een klacht achterlaten.

Vorige week was de druppel die de emmer deed overlopen.
Die nieuwe (ongewenste) programma gids, vertraagd de heleboel.
Even in de reclame wegzappen is er niet meer bij.
Het duurt gemiddeld 8 !! seconden voordat je op een andere zender zit, en als je te snel wil doorzappen, is de decoder ophol geslagen. En slaat ie vast.
Stekker eruit, en weer een paar minuten wachten. Wil je echt niet als je een programma probeert te volgen.

Klacht weten te versturen naar Tele2.
Wordt je 2 dagen later terug gebeld, horen ze je klacht aan.
Verteld die persoon dat het komt omdat je een verouderde decoder heb. (ja jôh, wie zijn decoder is het eigenlijk?)
Maar als ik een contactje teken, voor 2 jaar kunnen ze wel een nieuwe opsturen.
Nee wie is er hier nu gek?
Wordt ik doorverbonden met de "technische dienst".
Voordat ik kon vertellen wat het probleem was, wist hij al dat het aan de verouderde decoder lag, en dat de problemen bij Tele2 bekend zijn.
Ja en nu? (vraag ik)
Ja, makkelijk contractje voor 2 jaar en dan heb ik een nieuwe decoder, en zouden de problemen weg moeten zijn.

Nou ik neem absoluut geen nieuw contract, ik ben vaste klant voor zo'n 60-70 euro per maand. (incl belkosten) En ik betaal voor de hele dienst, en dan verwacht ik ook dat alles naar behoren werkt.
Het is gewoon 1 grote truuk geweest om alle oudere klanten weer opnieuw vast te leggen voor een langere periode.
Maar dan op een goedkope manier.

CHEAP BÊÊH
CHEAP BÊÊH

bznfan

Ongelezen bericht door bznfan »

Ik wil ook graag mijn verhaal kwijt over dit zelfde onderwerp.
Wij wonen in Almere, en kregen in 2006, volgens mij als één van de eersten digitale tv van tele 2, in die tijd was er nog geen keuze van pakketten.
Af en toe wat storingen maarja dat was de begin tijd.
Verder zijn we altijd tevreden klanten geweest van tele2.
Tot deze update......
Wat een ellende met zappen !
En veel vaker blokkerig beeld, of zelfs beeld dat vast loopt, en moet je het digitale kastje weer opnieuw opstarten.
Ook "leuk" is als de buren de boormachine of andere machine aan doen, dan staat mijn tv beeld stil in blokjes.
"Vroeger hadden we wel eens blokkerig beeld, maar dat kwam meestal door onweer in de lucht of zo.
Dat kwam veel minder vaak voor als nu.
Maar goed,buiten dit probleem om, wilde wij ook graag onbeperkt bellen overdag er bij hebben.
Dus ik belde tele 2
Nou ja leuk verhaal van een nieuw pakket met tv kastje met harde schijf of zo...
én onbeperkt bellen altijd.
Nou ja prima, dacht ik...
Maar de medewerker kreeg het niet ingevoerd, en snapte niet waarom.
Ik zou terug gebeld worden... gebeurde niet.
Twee weken later belde ik zelf nog eens, "ja mevrouw er IS toch tegen u gezegd dat u terug gebeld wordt? dan DOEN ze dat ook !!"(ze zeiden er niet bij in welk JAAR ik terug gebeld zou worden...)
Maargoed, Het bleek dus, na veel belkosten,dat we géén nieuw pakket bij tele 2 kunnen nemen,want via de postcode check is er NIETS leverbaar op ons adres ??????
Wij hebben een 2 jaar contract op dit moment, wat nog tot 11 november 2011 loopt.......
Als wij NU overstappen (ik denk aan kpn glasvezel wat al aangelegd is bij ons) dan moeten wij een BOETE betalen van een paar honderd euro omdat we nog een lopend contract hebben !
Ik wordt wel eens gebeld door bedrijven die internet aanbieden, en vragen of ik over wil stappen.
Dat wilde ik nooit, we waren dik tevreden.
Al wonen wij 4 km. van het hoofdpunt af. en hebben we ongeveer maar 8 m bit van de beloofde TOT 20 m bit....
Maar nu ik mijn beklag deed over tele 2 zei die man dat doordat de postcode check aangeeft dat bij ons géén tele 2 leverbaar is, dat ik onder het contract uit kan....
Dus vanmorgen ging ik naar de site van tele 2, en probeerde contact te krijgen zonder te hoeven bellen.
Via die chat.
Die snapte me natuurlijk niet.
Nou ja ik kon ergens mijn telefoon nummer invoeren en dan werd ik terug gebeld, en wauw zeg, binnen een paar seconden ging de telefoon al !
"Heeft u om dit gesprek gevraagd?" hoorde ik, dan moest ik een 1 kiezen, oke gedaan, en tuut tuut tuut, verbinding verbroken, dus ik nog twijfelen of ik dan het verkeerde cijfer ingedrukt had misschien.
wéér mijn telefoonnummer ingevoerd,maar toen kreeg ik de melding van u heeft dit nummer al ingevoerd en we hebben het erg druk en we bellen u zo spoedig mogelijk terug, ik denk ja die bellen niet meer, omdat de verbinding was verbroken.
Dus ik ging weer chatten, het ding begreep me weer niet en toen kreeg ik een échte medewerkster op de chat.ene N.
Nou ja oke, ik alles uitgelegd, en dat ik kosteloos weg wou OF onbeperkt bellen altijd en beter tv beeld.
ja was NIET mogelijk.
Want er is geen NIEUW pakket voor ons leverbaar maar het oude loopt gewoon door....
En we zitten evengoed nog aan het contract vast tot 11 november 2011.......
We hadden nu een totale rekening met de telefoonkosten er bij van 85 euro !
Daarom wil ik overdag gratis kunnen bellen.. maar dat kunnen we er niet bij krijgen....
Ik snap niet dat dit zomaar kan !
Dat tele 2 ZO omgaat met trouwe klanten !

bznfan

Ongelezen bericht door bznfan »

Ik had hier gereageerd omdat ik erg ontevreden was, nu vind ik dat ik dan ook hoor te melden dat tele2 wel degelijk moeite voor ons heeft gedaan.
Na mijn verhaal op het tele2 forum (ik wist eerst niet eens dat die bestond, dus een tip voor iedereen met problemen met tele2, daar lezen medewerkers van tele2 , en als je geluk hebt proberen ze het met je op te lossen, je moet dan even je postcode, huisnummer en klantnummer mailen naar Daniëlle van tele2 in een persoonlijk bericht), ben ik vandaag door iemand gebeld van tele2, die mij aanbood om een maand lang het nieuwe pakket uit te proberen,we krijgen dan een nieuwe decoder én belonbeperktaltijd (overdag gratis bellen), en daar bovenop krijgen we een deel van de belkosten over maart en april terug, omdat ik al begin maart probeerde dat belonbeperktaltijd te krijgen.
Dit nieuwe pakket proberen we een maand uit, en als het nog niet bevalt kunnen we binnen die maand kostenloos van het contract af.
We worden tussendoor weer gebeld door tele2 met de vraag hoe het dan bevalt.
Ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat deze kans ons geboden wordt, omdat we anders echt helaas naar de concurent gegaan waren.
Want mijn man doet ook radio uitzendingen via internet en dat moet wel allemaal goed blijven gaan.
Als wij van collega DJ's horen hoe vaak andere providers storingen hebben, dan zijn wij altijd dik tevreden geweest met tele2.
Dus ik hoop dat we straks met de nieuwe decoder gewoon weer tevreden klanten zijn.

euro5000

Ja, dat zal vast allemaal wel mooi geregeld zijn.
Maar het blijft een feit dat je dus een nieuw contract aangaat met Tele2.
En daar klopt iets niet.
Je moet (waarschijnlijk) weer een 2 jarig contract nemen bij Tele2.
En dan ben je volgens Tele2 weer een nieuwe klant. Zoals iedereen een nieuwe klant kan worden bij Tele2, en dus ook een nieuwe decoder krijgt.

Maar ik weiger om een nieuw contract te nemen.
Want ik ben een (in mijn ogen) een goede klant.
En als Tele2 niet wil meewerken aan een oplossing, voor de oudere (huidige) klanten, dan ben ik toch echt genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen.
En dan denk ik aan betalingen opschorten, en/of minder over te maken.

Mij hebben ze ook ondertussen al 2 keer gebeld, maar steeds dringen ze erop aan om een nieuw contract af te sluiten. Als ik dan weiger, kunnen ze me niet helpen.

Maar dat kunnen ze wel, en dat blijkt dus uit meerdere zaken. Alleen ze weigeren te helpen, omdat ze een huidige abonnee geen nieuwe decoder sturen.

Werijeto

Ongelezen bericht door Werijeto »

Ik heb sinds enige tijd ook erg veel problemen. Mijn oude Samsung decoder ging stuk en deze werd omgeruild voor een nieuwe Samsung decoder. Sindsdien duurt het eindeloos lang om te zappen of het geluid te bedienen met de afstandsbediening. Soms is het "maar" 20-40 seconden, maar het duurt regelmatig wel 3 minuten of langer voordat de zender die ik indrukte ook daadwerkelijk wordt getoond.

Verder hakkelt en stottert het beeld en het geluid. Meestal samen, maar soms ook alleen het geluid, waardoor er diverse woorden wegvallen en dat is knap irritant.
Ook gaat het beeld zo'n 5 tot 6 x per uur op zwart voor 2-6 seconden. Of het beeld bestaat uit 'blokjes" en hakkelt.

Ik heb hierover meermalen contact gehad met Tele2. Telkens zegt men dat ik de decoder en of het modem moet resetten. Dat heb ik telkens braaf gedaan, maar dat lost het probleem niet op. Ook heeft men een software update uitgevoerd op de decoder (op afstand), ook dit heeft het probleem niet opgelost.

Het enige dat mij rest, aldus Tele2, is een ander abonnement afsluiten. Ik krijg dan een andere decoder, een die zou beter werken. Men verkoopt het abonnement voor "goedkoper", maar dat is het zeker niet als ik alle diensten wil behouden die ik nu ook heb. Ik ga dan zeker 15 to 20 euro meer betalen per maand. Ik krijg dan ook wel wat extra's daarvoor, maar dat hoeft van mij niet, ik wil geen HD tv bijvoorbeeld, maar wél mijn uitzending gemist houden zonder daarvoor per keer te moeten betalen.

Ik betaal toch voor goedwerkende diensten? De decoder is toch eigendom van Tele2? Waarom moet ik dan meer betalen voor een goedwerkende dienst?
Kan Tele 2 dit zomaar doen? Heb ik als consument ook nog rechten, of moet ik dit maar gewoon slikken?

Ik ben al klant bij Tele 2 sinds Zonnet, dus nu een jaar of 12 tot 13. Ik ben altijd een meer dan zeer tevreden klant geweest. Maar dit is voor mijn gevoel zéér onrechtvaardig.

Alvast bedankt voor uw reactie!

Hartelijke groet,

Dory

jolanda77

Ongelezen bericht door jolanda77 »

vandaag opgezegt werd zeer ombeschoft te woord gestaan op 28 april loop alles af en zij zeggen nee in aug nou ik denk het niet heb all printscreen gemaakt
dus ik betaal tot 28 mei en dan kunnen ze hoog en laag springen bij dat bedrijf wat een drama zeg dat tv en internet bellen heb ik geen klachten over

maar als je ombeschoft te woord word gestaan dan kunnen ze van mijn het bos in

rollertje

Ongelezen bericht door rollertje »

Ik heb mijn tv aansluiting bij Tele 2 nu ook opgezegd. Ben al vijf jaar lid. Ook hier de problemen bij het zappen en de uitzendingen. Over gebeld en we konden nieuwe decoders krijgen. Maar moesten dan ook eee nieuw abonnement voor twee jaar afsluiten. Dat vonden we te ver gaan en we hebben nu digitenne van KPN. Veel beter beeld en geen vertraging bij zappen. Ik vind het wel ene heel erg slechte service van TELE 2.

nansel61

Ongelezen bericht door nansel61 »

Ook wij ondervinden ellende na de update van Tele 2 met onze oude decoder. Gisteren contact opgenomen om de klachten door te geven. Ons werd doodleuk medegedeeld dat ze pas na de update constateerden dat de oude decoders het nieuwe systeem niet aankunnen. Op de vraag of wij dan een nieuwe decoder konden krijgen werd gezegd dat we eerst ons huidige contract op moesten zeggen en bij afsluiting van een nieuw contract wij wel een nieuwe decoder kunnen krijgen. Wij hebben duidelijk proberen te maken dat Tele 2 zelf destijds heeft besloten om op een nieuwe digitale wijze uit te gaan zenden en dat zij dus voor goed werkende decorders dienen te zorgen voor de klanten die nog een oude in bezit hebben. Na oeverloos gezwam van de medewerker uiteindelijk de toezegging gekregen dat iemand van Tele 2 telefonisch contact met ons zou opnemen maar zoals we wel dachten Tele 2 laat niets meer van zich horen. Televisie kijken is nu, zonder dat wij daar voor gekozen hebben, een regelrechte ramp. Omschakelen naar een andere zender duurt een eeuwigheid en het beeld blijft continu hangen. Uiteraard moeten wij wel iedere maand betalen voor een produkt dat niet naar behoren werkt sterker nog totaal NIET functioneert. RADAR doe hier iets mee, wij vinden dat Tele 2 maar weer eens goed op de vingers getikt dient te worden.

euro5000

Aan een ieder die het wilt weten:

Mijn problemen zijn opgelost!
Ik heb contact gehad met iemand van tele2 die dit soort forums ook leest, en dan de zaken probeert op te lossen.
Via de site van radar ben ik achter het email adres gekomen van:
danielle@tele2.com

Hier mijn problemen voor de laatste keer neergelegd, en ik kreeg uiteindelijk bericht van: (emailadres)
[e-mailadres verwijderd door de moderator]

Ik wilde geen nieuw (vast) contract. Ik wil opzeggen wanneer ik het wil, en niet pas na een bepaalde periode. Als Tele2 de boel over een paar maanden weer zou veranderen, zit ik er nog een jaar aan vast, of ik het leuk zou vinden of niet.

Dit voorstel kreeg ik van Tele2, ik citeer:
"Dit zijn de abonnementen die ik u kan aanbieden, ik wil hierbij melden dat ik het u aanbied zonder contractsperiode.
dit is eenzelfde abonnement als wat u nu heeft alleen een andere decoder"

Ik kon kiezen uit mijn oude abb. of met onbeperkt bellen.

Dit leek mij een mooi voorstel.
Heb vanmiddag mijn decoder opgehaald, en alles werkt perfect!
binnen 2 seconde een nieuwe zender in beeld. TT werkt zoals het ooit bedoeld is geweest.
En de programmagids vind ik niet meer storend maar eerder prettig.
HD kwaliteit, en een volledig scherm. Wat voorheen een boven en een onder balk had. (met een vieze bruine/ grijze balk door de donkere plekken in het beeld!)

Nu kan ik de komende maanden beslissen of ik dit (Tele2) behoudt of alsnog overstap op een nieuwe aanbieder.

Dus aan een ieder die zijn voordeel er mee wilt doen, stuur een mail naar danielle!

l.uiterwijk

Ongelezen bericht door l.uiterwijk »

Ik heb precies het zelfde probleem, sinds die verplichte update heb ik telkens dat hij de tv gids moet laden en daarna krijg ik geen beeld het enige wat dan tijdelijk helpt is resetten. Ook uitzending gemist werkt niet naar behoren. De ene keer doet hij het wel de andere keer niet. Bij de klanten service zeggen ze dat het inderdaad aan de update ligt. Als ik het wil oplossen moet ik maar een nieuw abonnement afsluiten!!!
Voor de rest kunnen ze niets voor me betekenen.
Zo werkt dat toch niet? Ik ben klant van tele2 sinds aug 2007!! Dan mag je toch als vaste klant wel wat service verwachten!!??

Ik hoop dat er nog iets mee gedaan wordt.

Met vriendelijke groet,

L. Uiterwijk

Werijeto

Ongelezen bericht door Werijeto »

Ja, dat zou je inderdaad denken ja. Ik ben al sinds dat Tele 2 nog Zonnet was klant (nu bijna 13 jaar) en het maakt ze geen snars uit. Als we niet een ander (duurder) abonnement afsluiten, dan is het helaas pindakaas voor ons. Ik heb exact dezelfde problemen die u ook heeft en meer en ze zijn nu, maanden later, nog steeds niet opgelost. Triest en frustrerend.

h.onnekink

Ongelezen bericht door h.onnekink »

Ik heb hetzelfde probleem. Heb 2 decoders een nieuwe en een oude (boven). En zoals wij allen hier hebben, doet de oude het niet (goed). Alles is een drama maar vooral teletekst. Ik vertel jullie waarschijnlijk niets nieuws. Ben niet van plan over te stappen omdat ik verder erg tevreden ben en geen illusie heb dat het ergens anders altijd goed is. Maar dat is ieder zijn eigen keuze.

Maar n.a.v. het telefoongesprek dat ik had met Tele2 heb ik besloten om mijn rechtsbijstand in te schakelen. Het verhaal wat mij verteld werd kan gewoon niet waar zijn.

De situatie is als volgt volgens Tele2.

Ik heb de 2e decoder indertijd bij Versatel gekocht voor €50,-. Dit klopt inderdaad. Nu zegt Tele2 dat ik het moet vergelijken met een apparaat dat ik apart in een winkel koop en daardoor is het geen eigendom van Tele2 en valt het niet onder hun verantwoordelijkheid.

Nou ben ik volgens mij niet helemaal gek en vind ik wat ze zeiden ook prima maar dan vind ik het nogal brutaal om ongevraagd software op MIJN apparaat te zetten. Sterker nog zij zijn verantwoordelijk voor het niet meer functioneren van MIJN decoder. Ik heb dus ook direct gevraagd om de ongevraagde software er af te halen zodat MIJN decoder weer prima werkt. Maar u raadt het al, dit gaat natuurlijk niet.

Nu mag ik wel voor €5,- per maand een nieuwe huren. Nou ik dacht het dus niet. Ik hoop dat ik dit forum als referentie mag gebruiken en ik houd iedereen die dat wilt op de hoogte.

Met vriendelijke groet,
Harald

Gesloten