LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CI+ wordt niet ondersteund door Ziggo bij Philips TV's
CI+ wordt niet ondersteund door Ziggo bij Philips TV's
Onlangs heb ik een LCD TV gekocht van Philips waar een CI+ kaart in kan voor digitale ontvangst.
Volgens de site van Ziggo werkt een CI+ kaart bij Philips TV's niet en verwijzen zij naar de Philips
site, dat het wachten is op een software update voor de Philips TV.
Wanneer ik digitale ontvangst wil ben ik genoodzaakt een digitale ontvanger te kopen, niet alleen
duurder maar je hebt ook weer een extra kastje met nog een afstandsbediening.
Ik ben klant bij Ziggo en mag verwachten dat de CI+ kaarten die zij verkopen ook werkzaam zijn op
Philips TV's of zie ik het verkeerd?
Volgens de site van Ziggo werkt een CI+ kaart bij Philips TV's niet en verwijzen zij naar de Philips
site, dat het wachten is op een software update voor de Philips TV.
Wanneer ik digitale ontvangst wil ben ik genoodzaakt een digitale ontvanger te kopen, niet alleen
duurder maar je hebt ook weer een extra kastje met nog een afstandsbediening.
Ik ben klant bij Ziggo en mag verwachten dat de CI+ kaarten die zij verkopen ook werkzaam zijn op
Philips TV's of zie ik het verkeerd?
Re: CI+ wordt niet ondersteund door Ziggo bij Philips TV's
Zou je wel verwachten dat dit ondersteund werd. Hier las ik inderdaad dat de vertraging bij Ziggo zit en het wachten op hun bordje ligt.
http://tweakers.net/nieuws/62520/ziggo- ... e-uit.htmlNieuwe televisies ondersteunen de CI+-standaard steeds vaker. Ziggo publiceerde in juli op zijn site al een lijst met gecertificeerde tv's van LG, Samsung en Sony. Binnenkort zal vermoedelijk ook een aantal hd-televisies van Philips aan de lijst worden toegevoegd; de modellen zouden al wel voor CI+ gecertificeerd zijn, maar nog niet door Ziggo.
Bezitters van CI+-compatibele televisies hebben met de aanschaf van een CAM CI+-module niet langer een settopbox en een extra afstandsbediening nodig voor het bekijken van het digitale televisieaanbod van Ziggo.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14 okt 2009 19:59
Re: CI+ wordt niet ondersteund door Ziggo bij Philips TV's
Philips tvs worden inderdaad niet ondersteund simpelweg omdat de software die Philips gebruikt nog niet gecertificeerd is door Ziggo, Doordat de software niet compatibel is met de CI+ module kan dit veel problemen opleveren.bhofman schreef:Onlangs heb ik een LCD TV gekocht van Philips waar een CI+ kaart in kan voor digitale ontvangst.
Volgens de site van Ziggo werkt een CI+ kaart bij Philips TV's niet en verwijzen zij naar de Philips
site, dat het wachten is op een software update voor de Philips TV.
Wanneer ik digitale ontvangst wil ben ik genoodzaakt een digitale ontvanger te kopen, niet alleen
duurder maar je hebt ook weer een extra kastje met nog een afstandsbediening.
Ik ben klant bij Ziggo en mag verwachten dat de CI+ kaarten die zij verkopen ook werkzaam zijn op
Philips TV's of zie ik het verkeerd?
Als je goed kijkt kun je zien dat Ziggo en Phillips samen aan het werken zijn om de CI+ module ook Philips compatibel te maken. Volg deze link en dan helemaal onderaan : http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus.
Voor nu is het nog even afwachten totdat beide partijen groen licht geven
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 02 mar 2009 10:15
Re: CI+ wordt niet ondersteund door Ziggo bij Philips TV's
De tv's zijn weliswaar nog niet gecertificeerd, met de laatste software-update werken de tv's wel met de Cammodule. Er zijn echter nog wat punten die niet correct werken waardoor ze nog geen certificaat van ziggo hebben (oa. EPG met max 50 zenders, Teletekst die alleen werkt op ned1 HD en nog wat punten). Op het ziggo forum zijn gebruikers met een 9000 serie de nieuwste (beta) software aan het testen waar de meeste punten mee zijn opgelost en waarmee de tv's gecertificeerd worden, verwacht ik. Als die software is goedgekeurd zal ook de software voor de overige series snel komen (ik denk zo'n 2 weken, dit was bij de vorige software release namelijk ook zo).
Re: CI+ wordt niet ondersteund door Ziggo bij Philips TV's
ik ben ook van mening dat de overheid en de kabelaars snel met duidelijkheid moeten komen, wie een nederlands-model ci of ci+ tv toestel koopt moet er gewoon vanopaan kunnen dat je een werkend produkt koopt gedurende de economische levensverwachting, en dus niet het risico loopt over 8 of 10 jaar geen digitaal meer kunt kijken.
Re: CI+ wordt niet ondersteund door Ziggo bij Philips TV's
Ikzelf werk in een audio/witgoed zaak en heb al een 20 tal philips tv's werkend gekregen voor iig het beeld. De laatste firmware update moet ook het teletekst verhaal oplossen.
Ik ben iig druk bezig voor klanten deze firmware te installeren op hun lcd tv's
Ik ben iig druk bezig voor klanten deze firmware te installeren op hun lcd tv's
Re: CI+ wordt niet ondersteund door Ziggo bij Philips TV's
Inmiddels is er een nieuwe software versie te downloaden voor mijn
Philips TV maar op de site van Ziggo wordt nog steeds vermeld dat
de CI+ kaart bij Philips niet wordt ondersteund.
Waarom heeft Ziggo zo ongeloofelijk veel tijd nodig om het werkend
te krijgen bij Philips Tv's, ik kan niets anders bedenken dan consumentje
pesten.
Philips TV maar op de site van Ziggo wordt nog steeds vermeld dat
de CI+ kaart bij Philips niet wordt ondersteund.
Waarom heeft Ziggo zo ongeloofelijk veel tijd nodig om het werkend
te krijgen bij Philips Tv's, ik kan niets anders bedenken dan consumentje
pesten.
Re: CI+ wordt niet ondersteund door Ziggo bij Philips TV's
Nou enkele weken geleden al weer is er bekend gemaakt dat de philips ci+ certificering niet meer voor de modellen van 2009 gerealiseerd zal worden.
Bij de de modellen van 2010 gaan ze opnieuw proberen
Bij de de modellen van 2010 gaan ze opnieuw proberen
Re: CI+ wordt niet ondersteund door Ziggo bij Philips TV's
waarom krijgt ziggo het op de schuld als philips de software niet heeft?
Als philips de software voor elkaar heeft, zal ziggo het certificeren, vooral als ik hier een reactie lees van iemand uit de wit/bruingoed brance die het beeld wel voor elkaar heeft maar teletekst niet. Dus de zaken werken niet, dan geef ik ziggo groot gelijk dat ze de certificering niet uitgeven, anders had je een ander topic gehad onder de naam: gecertificeerde tv werkt niet met ziggo
als ik alleen philips en ci+ in toets in google krijg ik al genoeg meldingen, dus klagen nadat de koop heeft plaats gevonden vind ik dan een beetje zwak, je moet jezelf wel een beetje informeren voordat je iets koopt, en dan niet gaan klagen als je zelf geen vooronderzoek hebt gedaan.
Als philips de software voor elkaar heeft, zal ziggo het certificeren, vooral als ik hier een reactie lees van iemand uit de wit/bruingoed brance die het beeld wel voor elkaar heeft maar teletekst niet. Dus de zaken werken niet, dan geef ik ziggo groot gelijk dat ze de certificering niet uitgeven, anders had je een ander topic gehad onder de naam: gecertificeerde tv werkt niet met ziggo
als ik alleen philips en ci+ in toets in google krijg ik al genoeg meldingen, dus klagen nadat de koop heeft plaats gevonden vind ik dan een beetje zwak, je moet jezelf wel een beetje informeren voordat je iets koopt, en dan niet gaan klagen als je zelf geen vooronderzoek hebt gedaan.
Re: CI+ wordt niet ondersteund door Ziggo bij Philips TV's
Dit had ik niet beter kunnen schrijven,Chapeauberndv schreef:waarom krijgt ziggo het op de schuld als philips de software niet heeft?
Als philips de software voor elkaar heeft, zal ziggo het certificeren, vooral als ik hier een reactie lees van iemand uit de wit/bruingoed brance die het beeld wel voor elkaar heeft maar teletekst niet. Dus de zaken werken niet, dan geef ik ziggo groot gelijk dat ze de certificering niet uitgeven, anders had je een ander topic gehad onder de naam: gecertificeerde tv werkt niet met ziggo
als ik alleen philips en ci+ in toets in google krijg ik al genoeg meldingen, dus klagen nadat de koop heeft plaats gevonden vind ik dan een beetje zwak, je moet jezelf wel een beetje informeren voordat je iets koopt, en dan niet gaan klagen als je zelf geen vooronderzoek hebt gedaan.
Het is al langer bekent, dat de Philips toestellen dit niet ondersteunen.
Er zijn er zelf ook nog Samsung welke dit probleem hebben.
Om dit te omzeilen heb ik nu een schotel!
Misschien een suggestie !
Re: CI+ wordt niet ondersteund door Ziggo bij Philips TV's
Het is belachelijk dat Ziggo de schuld krijgt van het falen van philips echt belachelijk dat mensen zo snel hun conclusies trekken. Zet dit pas op internet als je er zeker van bent!
Als een fabrikant een tv ontwikkeld met een ingebouwde decoder dan kunnen ze contact opnemen met ziggo voor het verkrijgen van een ziggo certificaat, op die manier garandeerd ziggo het signaal in combinatie met de ci+ module van Ziggo in het desbetreffende toestel. Hiervoor moet de fabrikant samen met ziggo een aantal testen uitvoeren, sommige fabrikanten weigeren dit en verkopen toch hun toestellen als zijnde ziggo gecertificeerd, dit is dwaling. Ook veel verkopende winkels maken zich hier schuldig aan. Het is gebleken dat veel toestellen niet werken omdat er problemen zijn met de software. Als de ingebouwde decoder dan niet werkt krijgt ziggo hier de schuld van terwijl er niks mis is met het signaal dat in de woning binnen komt.
Als jullie een waterkoker kopen bij de Blokker en deze werkt niet gaan jullie dan ook naar de Essent/Nuon bellen om te melden dat hun stroom niet deugd? of gaan jullie dan met de waterkoker terug naar de Blokker?!!!
denk eens na aub!!!!
Als een fabrikant een tv ontwikkeld met een ingebouwde decoder dan kunnen ze contact opnemen met ziggo voor het verkrijgen van een ziggo certificaat, op die manier garandeerd ziggo het signaal in combinatie met de ci+ module van Ziggo in het desbetreffende toestel. Hiervoor moet de fabrikant samen met ziggo een aantal testen uitvoeren, sommige fabrikanten weigeren dit en verkopen toch hun toestellen als zijnde ziggo gecertificeerd, dit is dwaling. Ook veel verkopende winkels maken zich hier schuldig aan. Het is gebleken dat veel toestellen niet werken omdat er problemen zijn met de software. Als de ingebouwde decoder dan niet werkt krijgt ziggo hier de schuld van terwijl er niks mis is met het signaal dat in de woning binnen komt.
Als jullie een waterkoker kopen bij de Blokker en deze werkt niet gaan jullie dan ook naar de Essent/Nuon bellen om te melden dat hun stroom niet deugd? of gaan jullie dan met de waterkoker terug naar de Blokker?!!!
denk eens na aub!!!!