LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Highstreets
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2012 14:07

Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door Highstreets »

Na aanschaf (juni 2011) bij Ziggo van de interactieve recorder merk Cisco type 8485DVB bleek al snel dat bij het kijken naar BBC1 met ondertiteling het apparaat zich iedere keer ging resetten, waardoor je telkens gedurende een paar minuten naar een zwart scherm zat te kijken.

De technische dienst van Ziggo (een callcenter met dames en heren die een boekje met antwoorden voor hun neus hebben!?) wist eerst van niks.
Uiteindelijk wist een collega bij de TD me te vertellen dat dit een bekende klacht is. Een software fout van Cisco is de oorzaak en "er wordt aan gewerkt".

Na eindeloos volhouden (inmiddels zijn we 8 maanden verder) en tachtig keer van het kastje naar de muur gestuurd te zijn, heeft een dame bij de klantenservice mij vrijdag jl. beloofd dat ik mijn € 199 terug krijg en € 50 extra voor het ongemak. Na bijschrijving van de € 249 op mijn rekening dien ik het toestel uiteraard te retourneren.
Hèhè! Was dat nou zo moeilijk?

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door anita1971 »

En wat is nou de vraag????

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door nevermind »

anita1971 schreef:En wat is nou de vraag????
Ja, dat was interessant!
Dus je hebt nu geen receiver meer van Ziggo, maar een van....gekocht?

cpjwsmit
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2012 14:36

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door cpjwsmit »

Ik heb meegedaan aan de actie van Ziggo om voor €199,00 een Cisco8485 pvr aan te schaffen. Op 25 februari 2012 kwam deze binnen. Maar het opnemen via EPG gaat niet. Het beeld schokt. Ik heb een aantal zelfingestelde tijdopnames gemaakt en die zijn tot nu toe goed. Ook is het apparaat al 4x spontaan gaan rebooten. Restarten, opnieuw installeren, niets hielp. Echter toen ik na anderhalve week de klanten"service" van Ziggo hierover belde kreeg ik de "oplossing" om het apparaat op te sturen voor reparatie. Een nieuw apparaat! Ik zou dan zo'n 2 weken zonder digitale TV zitten. Toen ik voorstelde om het apparaat om te ruilen werd hierop negatief gereageerd. Opsturen was de enige optie. Toen ik de medewerker vroeg hoe hij als klant dat zelf zo zou vinden, vond hij het ook onacceptabel. "Maar zo zijn nu eenmaal de regels". Er werd totaal geen moeite gedaan om tot een aanvaardbare oplossing te komen. Dat er dingen kapot kunnen zijn bij aflevering kan gebeuren. Maar een bedrijf als Ziggo moet daar toch op voorbereid zijn en is aan haar stand verplicht om het ongemak voor hun klanten tot een minimum te beperken. Zeker nu ik op internet vele klachten over dit apparaat lees. Ik vermoed dat Ziggo met deze actie de voorraad rommel snel wil opdoeken.

Conclusie in mijn geval: slecht apparaat, nog slechtere service van Ziggo!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door Frantic2 »

@highstreet, ik heb dan ws jouw apparaat nu gekregen :D

Ik had alleen nog niet door dat dit alleen bij BBC kijken was.... Bij mij doet hij het iig bij BBC2.....

Ik ga ook mijn geld terugeisen, ik heb hem al eens teruggestuurd, gisteren retour gekregen en vandaag heeft hij al 2 resets gedaan....

Maar wat dan? Ik wil wel graag interactief kijken met een hdd recorder.... Ik betaal voor TV extra en dat wil ik ook gebruiken toch?

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door Mousy »

Ik heb zelf een aantal jaren geleden ook gedonder gehad met ziggo, we hebben toen een brief aan de directeur gestuurd en probleem was in no time opgelost.

Ziggo hoofdkantoor
t.a.v. Bernard Dijkhuizen
Atoomweg 100
3542 AB Utrecht

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door Frantic2 »

zover ben ik niet.... en wie zegt dat die man nog steeds directeur is?

Ik ben de inhoud van je bericht al vaker tegengekomen, maar voor mij geeft het geen extra dimensie... en zijn slechtere bedrijven dan Ziggo.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

http://managementscope.nl/manager/berna ... tekent-bij

Inderdaad, als iemand een provider weet met EN een goed product waar geen fouten gemaakt worden... stap ik meteen over.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:http://managementscope.nl/manager/berna ... tekent-bij

Inderdaad, als iemand een provider weet met EN een goed product waar geen fouten gemaakt worden... stap ik meteen over.

Geweldig, vind ik goed! :lol:

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door ruvada »

Het is on-ge-lo-fe-lijk. Bij Ziggo weten ze al minstens een jaar, dat die Cisco-ontvangers van geen kant deugen. Toch blijven ze er maar mee adverteren en die rotzooi op grote schaal verspreiden.

Die criminelen met hun super-bonussen zouden zich hun ogen uit hun kop moeten schamen. Maar nu ze op de beurs genoteerd zijn hebben ze geld zat om hun salarissen weer flink te verhogen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Ach, zolang de klanten het woord "Gratis" of "Korting" zien staan houden ze zowiezo op met denken en kun je ze pepers voor krentenbollen verkopen.
Geef wat meer geld uit en koop een fatsoenlijke Humax.

mvdwater
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2012 16:27

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door mvdwater »

ik heb ook een gelijke HD Recoder van Ziggo
wat een ramp is ZIGGO!

het ding reset zich om de haverklap en Ziggo is niet thuis.
en als je Ziggo belt dan beven ze gewoon niet thuis
nu naar lang trekken moet ik hem opsturen, ja en dan zonder TV al die tijd.
niet hun probleem.
wel gek dat ze je een produkt mogen verkopen en dan niets leveren

Hoe zou je de klanten service van Ziggo toch zo ver kunnen krijgen dat ze er voor hun klanten zitten!

duidelijker

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door duidelijker »

Zelf heb ik een set up box van Samsung gekocht geen enkel probleem en
prachtige TV opnames ook als je opneemt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Humax (5200) t zelfde... Interactieve TV en opnemen zonder problemen. En ook nog een leuke DLNA server voor mijn muziek en opnamen afkijken op andere plaatsen in huis.

harryhar
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2012 16:36

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door harryhar »

Ook ik heb een Cisco interactieve decoder/recorder sinds 2011.

Meerdere malen vastgelopen en een cruciaal programma niet opgenomen.
Harddisk loopt vol omdat deze recorder niet 'over zichzelf' kan opnemen (dagelijk programma dat je gewoon als één programma wil opnemen over zichzelf). Functionaliteit die mijn Pioneer van 8 jaar oud al kon.....
Menustructuur klopt niets van, zeer onlogsich en onbegrijpelijk.
Programma kopen kan niet eens via de recoder, moet je eerst via internet doen dan pas kan je het gaan kijken.

Al met al lijkt het interactieve televisie kijken zo'n mooie belofte maar is het feitelijk een prut apparaat.

Nog nooit zo'n slecht apparaat van toch zo'n gerenomeerd merk gezien.

Afrader!!

pauljvan
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:41

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door pauljvan »

Sinds mei 2012 maak ik gebruik van de Cisco 8485DVB recorder. Tot en met de zomer was dit prima, totdat sommige opnames begonnen te stotteren. Nu neemt hij helemaal niet meer op. Er gaat wel een rood lampje branden, maar bij controle achteraf blijkt hij niets te hebben opgenomen. Bij OPNAMES vind je aan het eind wel de ingestelde programma's, maar daarachter staat een rood rond opnamesymbooltje met een kruis er doorheen. In de handleiding van het apparaat staat hier niets over (er staat sowieso vrijwel niets in) en in de ZIGGO handleiding ook niet. Als er een foutcode was, dan zou je die nog kunnen opzoeken, maar nee hoor, hij geeft geen enkele fout aan!

Ik moet er nog achteraan bij ZIGGO, maar ... ik voel de donkere wolken van zo'n klaagoperatie al hangen, zucht.

Paul

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door nevermind »

pauljvan schreef:Sinds mei 2012 maak ik gebruik van de Cisco 8485DVB recorder. Tot en met de zomer was dit prima, totdat sommige opnames begonnen te stotteren. Nu neemt hij helemaal niet meer op. Er gaat wel een rood lampje branden, maar bij controle achteraf blijkt hij niets te hebben opgenomen. Bij OPNAMES vind je aan het eind wel de ingestelde programma's, maar daarachter staat een rood rond opnamesymbooltje met een kruis er doorheen. In de handleiding van het apparaat staat hier niets over (er staat sowieso vrijwel niets in) en in de ZIGGO handleiding ook niet. Als er een foutcode was, dan zou je die nog kunnen opzoeken, maar nee hoor, hij geeft geen enkele fout aan!

Ik moet er nog achteraan bij ZIGGO, maar ... ik voel de donkere wolken van zo'n klaagoperatie al hangen, zucht.

Paul

Probeer de harde schijf te formatteren, en kijk of het dan weer werkt.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door Frantic2 »

gewoon resetten dmv stekker eruit en na een paar minuten er weer in.....

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door nevermind »

Frantic2 schreef:gewoon resetten dmv stekker eruit en na een paar minuten er weer in.....

Dan is de harde schijf niet gewist.
Het gaat om het afspelen van opgenomen uitzendingen.

willemson
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2012 22:49

Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo

Ongelezen bericht door willemson »

Net overgestapt naar Ziggo en het eerste probleem dient zich al aan met de 8485DVB HD PVR van Cisco nl al 1 programma niet opgenomen terwijl ik wel een rode R heb staan achter het programma.
Bij OPNAMES vind ik aan het eind wel de ingestelde programma's, maar daarachter staat een rood rond opnamesymbooltje met een kruis er doorheen. In de handleiding van het apparaat staat hier niets over. Net als bij pauljvan. Waarom het programma niet is opgenomen is voor mij een raadsel.

Gesloten