LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consumentenbond opent meldpunt Ziggo-klachten

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Heeft deze actie zin?

Peiling eindigde op 11 jul 2008 10:16

ja
8
80%
nee
2
20%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Consumentenbond opent meldpunt Ziggo-klachten

Ongelezen bericht door Shine »

Dunkt me belangrijk nieuws. Maak er gebruik van!
Gepubliceerd op dinsdag 10 juni 2008

De Consumentenbond opent een meldpunt voor klachten over de nieuwe kabelmaatschappij Ziggo, een fusie van Multikabel, @Home en Casema vorige maand. Volgens de consumentenbond zijn er veel consumenten met klachten.
Op het meldpunt, dat vanaf vandaag open is, kunnen zowel leden als niet-leden van de Consumentenbond klagen over de nieuwe kabelreus, die in één klap de grootste provider van Nederland is geworden met de fusie van 16 mei. De bond wil met het meldpunt “inventariseren om welke problemen het gaat, hoe groot deze zijn en in hoeverre nog gesproken kan worden van ‘aanloopproblemen’”.

Dagelijks
De Consumentenbond zegt dagelijks veel klachten over Ziggo te ontvangen. Zo zouden internetverbindingen minder goed of helemaal niet werken en wachten klanten vaak lang op hulp. Met de meldingen wil de Consumentenbond onderzoeken waar de problemen zitten en hoe Ziggo omgaat met klachten. Eventueel wil de bond een dringend beroep gaan doen op de kabelaar om de dienstverlening te verbeteren.

Veel klachten
Ook op andere consumentenwebsites, zoals die van TROS Radar, regent het klachten over Ziggo. Wel laat het bedrijf zich daar zien, en plaatst berichten waarin de klager wordt uitgenodigd contact op te nemen met een speciale klantenservice voor klachtenafhandeling. Klagers hebben zelfs een speciale anti-Ziggo hyve opgericht. Ook de site van de oude Multikabel Gebruikers Vereniging, ziggo-gebruikers.nl staat vol met klachten en roept abonnees op zich aan te sluiten om de krachten te bundelen. Als reactie op de klachten heeft Ziggo het tarief voor de helpdesk verlaagd zodat klanten niet onnodig op kosten worden gejaagd. Ziggo heeft nog niet officieël gereageerd op het meldpunt van de Consumentenbond.
En zo staat het nieuws er vol van van deze consumentenbondactie.
http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... unt_'ziggo'

Ik zou zeggen,.........hoppa naar dat formulier:
LINK: http://www.consumentenbond.nl/test/formulieren/ziggo/

en allemaal invullen maar. Je hoeft géén lid te zijn om dit formulier in te vullen!!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Consumentenbond opent meldpunt Ziggo-klachten

Ongelezen bericht door Shine »

Update:

Aanstaande dinsdag, 17 juni 2008 vindt aan het einde van de dag een gesprek plaats tussen Ziggo en de Consumentenbond. Om alle meldingen verder te kunnen analyseren en een inventarisatie op te stellen sluit de bond het meldpunt Ziggo aan het einde van dit weekend. Op donderdag 19 juni komt de bond vervolgens met een aantal adviezen aan klanten van Ziggo over de stappen die zij zelf kunnen ondernemen.

Bron: http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... t_'ziggo'2

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Consumentenbond opent meldpunt Ziggo-klachten

Ongelezen bericht door Shine »

Jammer dat de consumentenbond actie nu al is afgelopen..
Had graag het formulier nogmaals willen invullen...

Probleem: slecht digibeeld en zelfs met regelmaat geen zenders. Blokjes, strepen, zwart beeld....

Na 20 minuten in de wacht een medewerker: (en verkorte weergave)

Medw: U moet de kabels vernieuwen dan is uw probleem opgelost
Antw: Dit verhaal ken ik al, maar lost het probleem niet op. Met mijn kabels is niets aan de hand. Het ligt aan de doorgave van Ziggo.
Medw: Wilt u geholpen worden of niet?
Antw: Ja, maar niet met een verhaal van kabels als het probleem breed bij Ziggo ligt.
Medw: U wilt helemaal niet geholpen worden, want u wilt uw kabels niet vernieuwen.
Antw: Mijn vernieuwde kabels hebben het probleem niet opgelost. Het probleem ligt bij Ziggo. Iets wat ook bij Ziggo bekend moet zijn omdat ik niet de enige met deze klachten ben.
Medw: U moet uw kabels vernieuwen en als u deze niet wilt vernieuwen dan lost het probleem van uw slechte ontvangst zich niet op. Maar u wilt helemaal niet geholpen worden, u wilt helemaal niet meewerken. (de onbeschofde toonzetting van de medewerker spreekt inmiddels al duidelijke taal) U bent een niet meewerkende klant.
Antw: Ter info: ik neem dit gesprek op. Mag ik weten met wie ik spreek?
Medw: Nee, u mag dit gesprek niet opnemen. (toon nog schreeuweriger)
Antw: Ik wil graag weten met wie ik spreek, per slot weet u ook met wie u spreekt.
Medw: Nee, dat mag u niet weten. Dat gaat u niets aan. U bekijkt het maar.....
Vervolgens smijt de medewerker de hoorn op de haak en zit ik met stomheid geslagen nog met de telefoon in mijn hand.

Voor de duidelijkheid: Ik ben en bleef rustig en fatsoenlijk. Iets wat van de medewerker niet gezegd kan worden.
Onbeschofd en schreeuwerig.

Lang leve de klantenservice van Ziggo.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Consumentenbond opent meldpunt Ziggo-klachten

Ongelezen bericht door Wubo »

splitters, versterkers ertussenuit, testen en kijken of het oplost.
dit werkt vaak, zo zie je of het in die twee dingen kan zitten, ook al gebruik je die al jaren.
e48 e52 lossen heir vaak ook mee op.
Heb het vaak aan de hand gehad, met nieuwe splitter was het opgelost.
raar dat ze dat niet als advies hebben gegeven

ReFa
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2008 13:57

Re: Consumentenbond opent meldpunt Ziggo-klachten

Ongelezen bericht door ReFa »

@ Shine: Had je voor de fusie ook al Digitale TV, en zo ja, had je toen wel goed beeld?

@ Wubo: Hoewel de reclames doen vermoeden dat Ziggo naar de klant wil luisteren, blijkt daar nog maar weinig van. Zo kreeg ik een antwoord op een klacht, dat totaal geen antwoord op de klacht was.
Zie ook: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=61088

Gr, Remco

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Consumentenbond opent meldpunt Ziggo-klachten

Ongelezen bericht door Wubo »

@remco, ik reageerde op klacht die topic starter had, daar is die tip goed voor, 'k lees nogal veel over die dingen.

Probleem waar je last van had had ik al gelezen inderdaad, hoop dat die webcontact er wat mee kan.

ReFa
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2008 13:57

Re: Consumentenbond opent meldpunt Ziggo-klachten

Ongelezen bericht door ReFa »

Wubo, ik haalde het hier ook aan tesamen met het verhaal van Shine.
Indien Shine voor de fusie wel goed beeld had, kan het inderdaad niet opeens aan de kabels liggen tenzij er een zeldzaam toeval van toepassing is :)

En aangaande mijn verhaal, ik ga vanochtend als ik wakker wordt meteen de mail sturen.

Gr, Remco

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Consumentenbond opent meldpunt Ziggo-klachten

Ongelezen bericht door Shine »

Nee ik ben van na de fusie.
Maar zoals ik ook al in mijn schrijven aangeef:
Mijn vernieuwde kabels hebben het probleem niet opgelost
Klaarblijkelijk moeten volgens Ziggo reeds vernieuwde kabels nogmaals vernieuwd worden....
Ach kom nou toch.

Als ik breed op het internet kijk en lees is dit digitale beeld een overall drama, waarbij het niet toe doet of je nou van vóór de fusie of nà de fusie bent. Ziggo heeft haar zaakjes niet op orde en de klant is daar de dupe van. Oud en nieuw.
Het meest schrijnende binnen het verhaal wat ik hier geplaatst heb is de manier waarop deze persoon van de Ziggo klantenservice met haar klanten omgaat.
Met dergelijke werknemers win je in ieder geval niet de 'oorlog'.

Resultaat 1ste gesprek met de bond:
http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... mentenbond

Opmerkelijk detail:
en heeft de bond gepleit voor financiële compensatie van die mensen die sinds de fusie problemen hebben ondervonden met de internet- of telefoniedienst.
Laat de bond nou ook al de digitale televisiekijkers met haar problemen in de kou staan?

BTW: Wat is/zijn: e48 e52 lossen heir vaak ook mee op. ??

ReFa
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2008 13:57

Re: Consumentenbond opent meldpunt Ziggo-klachten

Ongelezen bericht door ReFa »

Als je al nieuwe kabels hebt lijkt mij inderdaad dat daar het probleem niet in zit.

De manier van te woord staan zoals bij jou mag gerust belachelijk genoemd worden. Niet bepaald een manier om klanten tevreden te houden.

De conclusie van de bond mag ook enigszins opmerkelijk genoemd worden gezien het aantal mensen dat klachten had over de TV ontvangst.

Internet 68,8%
TV 35,7%
Telefoon 35,2%
Email 25,7%

En..., betreffende je vraag over E48/E52, uit de handleiding:

E48, E52 Geen signaal
De digitale ontvanger heeft geen of onvoldoende signaal. Controleer de aansluiting van
de kabels. Raadpleeg hiervoor de handleiding van de digitale ontvanger en hoofdstuk 6
en 7 van deze handleiding.
Ontvangt u regelmatig E48- of E52-meldingen “Geen signaal” op uw scherm, controleert
u dan of u alle bekabeling goed heeft aangebracht volgens de handleiding van uw
digitale ontvanger.
E48-meldingen of E52-meldingen worden veroorzaakt door geen of onvoldoende kabelsignaal.
Bekijkt u daarom eerst of u het apparaat correct heeft aangesloten. Is dit
het geval, dan adviseren wij u om uw binnenhuisinstallatie kritisch te bekijken. Het is
mogelijk dat binnen uw huis er teveel signaalverlies optreedt waardoor programma’s
blokkeren of soms zelfs helemaal niet meer doorkomen.



Gr, Remco

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Consumentenbond opent meldpunt Ziggo-klachten

Ongelezen bericht door Wubo »

wat refa zegt

e48 en e53 staan voor twee codes, zoeken naar signaal en geen signaal

eraan toegevoegd:

- Signaal kan verminderen door een splitter die na loop van tijd niet meer goed functioneerd
- of een versterker die na loop van tijd niet goed meer werkt, het blijven toch gebruikersvoorwerpen.
- de kabel, coax, scart.
- Als je je scart omdraaid kan dit vaak ook al helpen.
- Extern apparatuur (deffecte apparatuur) Video apparaat trekt signaal weg, ook als deze niet aan staat, dvd, blue ray, trekken signaal weg, op dezelfde manier.
- 2e tv boven, signaal vermindering, als er dan geen goed werende versterker tussen zit die het signaal dan versterkt dan krijg je ook zo'n dergelijke melding.

Mocht dit allemaal getest zijn, kan het best in het signaal liggen vanuit de provider, toch moeten de voorgaande dingen uitgesloten zijn.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Consumentenbond opent meldpunt Ziggo-klachten

Ongelezen bericht door Shine »

Dank voor de uitgebreide helpende antwoorden.

Het probleem lijkt nu opgelost. Oorzaak: inderdaad de splitter!

Splitter er tussenuit gehaald en toen was het goed. De toekomst moet uitwijzen of het ook stabiel blijft.
Maar,.....hoe krijg je nu -analoog- tv beeld boven zonder splitter?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Consumentenbond opent meldpunt Ziggo-klachten

Ongelezen bericht door BBCS »

Wat dacht je van een antenneversterker?

Een tip:
Neem niet zo'n goedkope, maar wel een goede.

Antenneversterkers van Hirshmann zijn behoorlijk goed.

Gesloten