LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digistennis KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
B-erg
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2007 15:48

Digistennis KPN

Ongelezen bericht door B-erg »

Voor het eerst liet ik me via de telefoon een product aansmeren.

In dit geval 'digitenne'van KPN. Kon ik alles mee wat ik al kon met de kabel, maar nu digitaal en 5 euro goedkoper dan kabelabonnement. Een tuner en antenne zat erbij. Moest ik wel eerst aan TNT 95 euro betalen, maar kon via voucher 89 euro weer terugkrijgen.

De tuner bleek een single tuner te zijn. Dus kan dan niet meer iets opnemen met de videorecorder en tegelijk een ander kanaal kijken.
Volgens het instructieboekje moest ik daarvoor een twin-tuner hebben.
Voor elke andere TV in huis heb je overigens nog zo'n tuner nodig. Kassa voor KPN

Bij de helpdesk wisten ze te melden dat twin-tuners niet meer verkocht worden. Wel een harddiscrecorder van 399 euro. Hoeveel wilt u er? :evil:

Alles snel weer in de doos en teruggestuurd na 2 euro kwijt te zijn aan helpdeskkosten.
Stom, stom, stom Geen telefoonverkoper die mij nog maar iets kan verkopen. Nog iemand tips om zo snel mogelijk verlost te zijn van deze dames/heren zonder al te onbeleefd te zijn?

janbemel
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 mar 2007 11:15

Re: Digistennis KPN

Ongelezen bericht door janbemel »

Zoals het er nu voorstaat kan Digitenne niet worden gezien als volledige vervanging van de analoge kabel. Daarvoor is het (betaalde) zenderaanbod nog te klein vergeleken met dat van een standaard analoog kabelabonnement. Die verkopers moeten van hun bazen hun verkooppraatjes zo presenteren, dat het voor de buitenwereld mooier wordt voorgesteld dan het in werkelijkheid is. Ikzelf zie de digitale ether-TV (DVB-T), zoals door Digitenne/KPN/Nozema verzorgd, meer als een aanvulling op wat ik al heb via de kabelaar, al overlappen de twee diensten elkaar gedeeltelijk. Die aanvulling bestaat in mijn geval uit 11 TV-zenders (10 Duitse en één regionale Nederlandse) en 1 radiozender (regionale Nederlanse). En zolang er nog geen werkelijk "centrale ontvanger" bestaat in het apparatuuraanbod van KPN, waarmee je meerdere TV's van digitaal verspreide zenders kunt voorzien, is de dienst nog geen vervanger van de analoge kabel. Maar ja, dat mag zo'n colporteur natuurlijk niet vertellen...

KCee
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2007 15:47

Re: Digistennis KPN

Ongelezen bericht door KCee »

We kregen 3 weken geleden een brief:
Digitenne nu ook in 'mijn woonplaats!'
1 maand gratis, ontvanger 89,95 gratis, geweldig!

Nou heb je effe?

= 1 =
Ik kijk eens op de Internet-site; daar staat een postcodecheck:
--> HELAAS; Digitenne is op dit moment nog niet beschikbaar op ons adres.
--> In 2007 Digitenne van KPN beschikbaar in de rest van Nederland
Kaartje toont toch echt nog witte vlekken en daar wonen wij toevallig.
--> Ik stuur een mailtje; pas na 2 weken een lullig antwoord:
"het kan zijn dat het toch wel bij u werkt; als dat niet zo is, dan kunnen wij u geen technische ondersteuning met monteur kunnen bieden omdat u buiten het dekkingsgebied woont. Wel kunt u gebruik maken van onze telefonische helpdesk." :(

= 2 =
Op de Internet-site staat dat er eenmalige aansluitkosten zijn à E 29,95.
--> Daar staat niets in in de brief en de Digitenne check.
--> Dat voelt al niet lekker aan.
--> Ik stuur een mailtje; en weer na 2 weken weer zo'n nietszeggend antwoord.

= 3 =
Donderdag 29 maart krijgen we een brief:
--> Abonnement is ingegaan op 23 maart (de dag dat we toehapten, dom dom dom); we hebben nog niet eens de digitale ontvanger.

= 4 =
In die zelfde brief staat ineens dat het abonnement E 13,95 per maand kost. Maar we krijgen E 6,-- korting bij KPN omdat we het telefoon-abonnement daar ook hebben.
--> Dat klopt niet met de vaste lage prijs van E 9,95.
--> Die korting is leuk, maar zou van de E 9,95 af moeten en niet van de E 13,95 die vermeld staat in die brief.
--> Dus als we naar een andere provider voor telefoon gaan, moeten we ineens meer betalen? Waar stond dat vermeld?

= 5 =
Een KPN medewerker had verteld dat bij de installatie niets gedaan hoefde te worden; de apparatuur stelt alles zelf in.
--> Is natuurlijk onzin; alle frequenties moeten in de tv & video
heringesteld worden.

= 6 =
Pakket zou donderdag 29 maart komen. KPN had verteld dat we contant aan de deur moeten betalen en dat kost dus E 90,--.
--> Vrijdag (dag te laat dus, dag voor niets thuis gewacht) komt de post en vraag E 95,--.
--> E 5,-- is waarschinlijk verzendkosten; wordt niet verteld vantevoren.
--> Wat een omslachtige kostenverspillende methode; eerst betalen en dan het geld terugkrijgen.

EN TOEN WEIGERDEN WE HET PAKKETJE !!!!!
--> EN DAAR ZIJN WE NU VRESELIJK BLIJ MEE !!!!
--> METEEN GEBELD DAT WE HET ZAT WAREN !!!!

= 7 =
Op de site blijkt dat in de 'Digitenne zenderoverzicht' de zender National Geographic niet wordt aangeboden.
--> Telefonisch contact vertelde dat zowel NG als Discovery gewoon te ontvangen waren.

= 8 =
En toen kregen we een brief van KPN dat het abonnement inderdaad was gestopt en dat ze hoopten dat we veel plezier van deze dienst
hebben gehad. Wat een automatiseringbagger.

Conclusie
=========
--> Digitenne werkt misschien; maar de processen deugen van geen meter!

PaulV
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 apr 2007 14:24

Re: Digistennis KPN

Ongelezen bericht door PaulV »

Als de Digitenne op het adres wel beschikbaar is hanteerd de KPN wel erg agressieve verkoop methoden. Als je gebeld wordt door de KPN met de vraag of je belangstelling hebt zeg dan altijd NEE! Belangstelling zien ze meteen als een abonement! Alleen als je tijdig reageerd kun je er nog onderuit zonder kosten (tijdig = maximaal een dag na ontvangst van de "opdracht bevstiging) Het gesprek met de KPN schijnt op een band opgenomen te zijn. Mijn advies is dus om nooit het woord JA in het gesprek te noemen, een bandopname is namelijk altijd te monteren en dus te manipuleren.

Omdat je al een trouwe klant van de KPN bent staat in de "opdracht bevestiging" ook je bankrekening nummer waarvan ze gaan incasseren.
Ongeacht of ze dit recht wel hebben ga ik wel de KPN incasso-machtigin zsm laten blokeren.

PAUL, gelukkig is KPN geen monopolist meer!
Laatst gewijzigd door PaulV op 08 apr 2007 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Digistennis KPN

Ongelezen bericht door agro »

Voor elke andere TV in huis heb je overigens nog zo'n tuner nodig
Als de kabelproviders overstappen op digitale tv, (en dat zal binnen niet al te lange termijn zo zijn) heb je ook voor elke tv een decoder nodig, met bijbehorend abonnement.
Dus niet alleen kassa voor kpn, maar zeker ook voor de kabelaanbieders.

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: Digistennis KPN

Ongelezen bericht door willemo »

Om bij Digitenne tegelijk te kunnen kijken heb je nodig:
- een Twintuner (alleen nog te koop via marktplaats e.d.),
of
- een Personal Recorder van KPN.
of
- twee Single Tuners van KPN.

Met vriendelijke groet,
Willem

Gesloten