LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitaal met beperkingen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Excellent
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 apr 2009 19:02

Digitaal met beperkingen

Ongelezen bericht door Excellent »

Wat mij zeer stoort bij digitaal van Ziggo (en dat zal ongetwijfeld ook bij andere aanbieders zijn) is het feit dat als je een programma wilt opnemen op een bepaalde zender, je dit ook moet kijken omwille van het signaal. Waarom neem ik het dan überhaupt op?.

Wil je verder opnemen via een opslagmedium dan moet je eerst de TV aanzetten of "deze" wel op de goede zender staat omdat op de meeste decoders, die je krijgt van Ziggo geen, van buitenaf zichtbare kanaalaanduiding aanwezig danwel af te lezen is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Digitaal met beperkingen

Ongelezen bericht door kweenie »

Het ligt niet aan Ziggo, maar hangt helemaal af van de decoder die je kiest. Ik heb een Humax decoder met harde schijf, en deze kan twee kanalen tegelijk verwerken. Daarmee kun je dus het ene programma opnemen en het andere kijken. Of twee programma's opnemen en het derde programma afspelen. Ook kun je hierbij ook gewoon op het apparaat zien welke zender er wordt 'doorgegeven' naar de tv, dus hoef je daarvoor de tv niet aan te zetten.

Wellicht een idee om in het vervolg van tevoren te bekijken welke mogelijkheden de ontvanger heeft die je uitkiest?

Excellent
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 apr 2009 19:02

Re: Digitaal met beperkingen

Ongelezen bericht door Excellent »

Ik zeg ook niet dat het aan Ziggo ligt, ik geef enkel aan dat ik Ziggo heb. En uitzoeken?, vergeet het maar. Bij Ziggo zoek je niet uit, je krijgt gewoon zo'n flutkastje toegezonden, niets meer, niets minder.

Wat ik hiermee wil aanduiden is het feit dat je voor het blok wordt gegooid door het schrappen van analoge zenders. Een beetje PVR (twin tuner, hd enz.) begint vanaf 300 euro en hoger, wat helaas niet voor een ieder is weggelegd. Heb je zo'n apparaat niet dan worden je de geneugtes (welke je met simpele middelen bij analoog had) afgenomen.

bigjon
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2004 17:05

Re: Digitaal met beperkingen

Ongelezen bericht door bigjon »

Er is toch niemand die je verplicht om digitale tv te nemen?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Digitaal met beperkingen

Ongelezen bericht door Ron58 »

dat als je een programma wilt opnemen op een bepaalde zender, je dit ook moet kijken omwille van het signaal. Waarom neem ik het dan überhaupt op?.
Dat heet vooruitgang.
Bij analoge televisie kun je meerdere toestellen aansluiten en opnemen wat je wilt, je kunt je kanalen op je eigen volgorde zetten.
Bij digitaal is je beeldkwaliteit beter, maar voor de rest ga je terug naar het jaar nul.
Wil je meer toestellen aansluiten? Extra kastjes aanschaffen. Opnemen? zit je vast aan hun dure recorder of weer een extra kastje.

Excellent
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 apr 2009 19:02

Re: Digitaal met beperkingen

Ongelezen bericht door Excellent »

Er is toch niemand die je verplicht om digitale tv te nemen?
Wat is dit nu voor een reactie?
Dus we gaan maar terug naar 3 publieke zenders (immers dat zijn ze verplicht) waar we ooit mee begonnen zijn.

Daarbij vragen mensen zich af of ze geen reductie op het analoge prijskaartje kunnen krijgen, nu ze minder zenders tot hun beschikking hebben, maar schijnbaar kan dit niet en wordt er gezegd: "Moet je maar Digitaal pakken". Hoezo dan geen verplichting? dan ben je toch weer een dief van je eigen beurs.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Digitaal met beperkingen

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij Ziggo hoef je alleen de chipkaart af te nemen, de apparatuur kun je zelf uitkiezen. Natuurlijk kun je makkelijk doen en een door Ziggo gekozen apparaat nemen, of een 'installatiepakket', zoals ze dat daar noemen, maar dat is niet nodig. Je kunt ook bij een willekeurige winkel een decoder kopen. (Net als dat je bijvoorbeeld voor een KPN telefoonaansluiting ook telefoons kunt gebruiken die niet via KPN zijn gekocht.)

Bij het "Overzicht van gecertificeerde ontvangers" op de Ziggo-site kun je een heel rijtje ontvangers vinden waar je uit kunt kiezen en die gegarandeerd werken en blijven werken. Daarnaast zijn er hier en daar nog wat andere ontvangers die ook wel werken, maar niet gegarandeerd worden.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Digitaal met beperkingen

Ongelezen bericht door Ron58 »

Bij Ziggo hoef je alleen de chipkaart af te nemen, de apparatuur kun je zelf uitkiezen
Dat is dan al weer iets beter geregeld dan bij dat rottige UPC, wij zitten dus echt aan hun kastje vast, wat standby ook nog eens net zo veel stroom verbruikt als wanneer hij aan is. :cry:

doefje
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2008 17:26

Re: Digitaal met beperkingen

Ongelezen bericht door doefje »

wat denk je van "uitzending gemist"? je kunt daar zo ongeveer alles terugkijken van alle zenders. dan kun je ook kijken wanneer het jou uitkomt.

Rubke
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2006 14:52

Re: Digitaal met beperkingen

Ongelezen bericht door Rubke »

Digitale TV. Ik heb ZIGGO en ben super tevreden.
Ik heb het nog veel mooier. Ik heb een HUMAX TV met ingebouwde recorder en decoder. Ik las al dat je 2 x kunt opnemen en 1 x kunt kijken. Dat is bij mijn toestel ook zo. De chipkaart zit in de TV, geen losse decoders dus nodig. Werkt echt fantastisch.

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

internetbk
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2008 15:41

Re: Digitaal met beperkingen

Ongelezen bericht door internetbk »

Evenals kweenie heb ik een digitale decoder van Humax,gekocht in een tv winkel Dit is de iPVR 9200C duovisio.Is bestemd voor Ziggo.Het voordeel van deze harddiskrecorder is ook dat je de ondertiteling via teletekst kan opnemen en naar keuze kan weergeven.Goed voor doven en slechthorenden maar ook als ondersteuning bij het kijken naar buitenlandse zenders waarvan je de taal niet zo goed machtig bent.

Met groeten Ben

arie-gustaaf
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2007 19:59

Re: Digitaal met beperkingen

Ongelezen bericht door arie-gustaaf »

Snap he tprobleem niet, ik heb goedkopste kastje digitaal tv , met mijn VHS video kan ik zonder problemen opnemen en op de TV naar andere zenders kijken , denk toch dat je aansluitingen niet goed zitten.
Voor de bijdehande die zegt, je hoeft toch geen digitaal te nemen , weet die wel dat er minder zenders zijn op analoog.Voor veel kommentaar hier zou ik wilen aanraden , lees de tekst even goed en dan geef je niet van die domme reacties.
Groetjes,
Arie-Gustaaf

adjudant
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2004 16:33

Re: Digitaal met beperkingen

Ongelezen bericht door adjudant »

:? Feit is, dat de beelden een stuk mooier zijn dan bij analoge aanlevering. Feit is ook dat je niet zo makkelijk meer even iets opneemt en tegelijkertijd wat anders bekijkt: hiervoor moet je weer dieper in de buidel tasten en je bestaande apparatuur weg doen. Je bent dus echt wel enigszins beperkt. :cry:

Hoe het precies bij Ziggo werkt weet ik niet. Ik heb 'gewoon' een Humax decoder van CAIWAY aangeschaft (10 euri's) via onze kabelaar (REKAM Gouda) en verder geen enkel pakket: resultaat al m'n zenders nog steeds analoog en verder de publieke omroepen, RTL8, NGC, alle regionale zenders digitaal [en nog een aantal waar ik nooit naar kijk]. :)

Het opnemen (ik heb twee DVD/HD recorders) gebeurt dus gewoon via de analoge kanalen. De enige zenders die ik daarvoor moest inleveren waren (helaas) BBC1 en 2. Het zij zo; ik betaal voor dit geheel € 13,50 per kwartaal en heb dus geen enkele behoefte aan een compleet digitaal aanbod. :roll:
Laatst gewijzigd door adjudant op 25 apr 2009 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Dutchy1405
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2009 20:25

Re: Digitaal met beperkingen

Ongelezen bericht door Dutchy1405 »

Je kan ook een splitter gebruiken. Een kabel naar je decoder voor digitaal. Een andere kabel naar je recorder. Deze neemt dan niet digitaal maar analoog op.
Wil je toch digitaal opnemen, dan zit je toch vast aan een digitale decoder met harddiskrecorder.

raster
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 nov 2008 17:16

Re: Digitaal met beperkingen

Ongelezen bericht door raster »

Excellent,
Je kunt wel een digitale zender opnemen en een willekeurige andere zender analoog kijken.
Verder ben ik het met je eens dat je voor die honderd euro wel een erg simpele digitale ontvanger krijgt en daar kan Ziggo wel degelijk wat aandoen.
Gr.,
raster.

Henk.L
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2009 15:50

Re: Digitaal met beperkingen

Ongelezen bericht door Henk.L »

Beste mensen,

Na wat startmoeilijkheden heb ik via Ziggo een gratis dig. kastje van Humax. Voor €49,95 p/m heb ik een alles in een pakket incl. card. Ik had voorheen alles los, tv, telefoon, internet van v/h casema en geen dig. tv. en was € 45,50 kwijt. (Buiten de belkosten) Het totaal pakket heb ik na een maand opgezegd, want ik kijk niet naar 70% overbodige zenders.
Overigens ben ik niet ontevreden.

Ik heb geen full HD Tv, dus moet mij tevreden stellen met iets minder en toch iets meer. Het beeld is dig. helderder en geeft geen atmosferische storingen. Ik overweeg een HD kastje aan te vragen, maar vindt het aantal zenders die dit uitzenden veel te weinig.
Ik heb een Pioneer home cinema set. Omdat de recorde toch niet dig. is heb ik deze direct op de analoge antenneaansluiting gezet en de TV uiteraard op het Humax kastje. Voor ontvangst zou het Humax kastje anders constant aan staan. Met die recorder kan ik gewoon opnemen en terwijl naar iets anders kijken. Ik kan het een opnemen, tegelijk een en dvd kijken of naar een eerder opgenomen programma kijken.

Het enige vervelende is dat het geluid via de afstandbediening de TV harder gezet moet worden als ik dig. kijk en als ik overschakel naar analoog -als ik daar geen erg in heb- schetter ik de tent uit.
Een tweede punt is dat het TV-geluid op de via de Home cinema set wordt weergegeven, deze vertraagd/eerder? is.
Gr. Henk.L

raster
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 nov 2008 17:16

Re: Digitaal met beperkingen

Ongelezen bericht door raster »

Henk.L,
Ook ik heb het probleem bij de Humax digitale ontvanger dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld als hij niet direct op de tv is aangesloten maar b.v. :evil: :evil: via de hdd recorder.
Hij kost veel geld (99,99 euro) maar dan heb je ook niks.
Gr.,
raster.

Gesloten