LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale televisie aanvragen, en UPC algemeen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Bonneke
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2009 13:35

Digitale televisie aanvragen, en UPC algemeen

Ongelezen bericht door Bonneke »

Ik ben al jaren lang klant van UPC (voorheen Chello) en begin onderhand moedeloos te worden van de klantenservice van UPC en UPC als bedrijf in het algemeen. Mijn geschiedenis ervaringen met UPC.

Ik was een van de allereerste klanten met een breedband internet verbinding van UPC. Althans zo vertelde de monteur mij dat destijds, ik hoorde bij de eerste 50 aansluitingen in Nederland. Dus een klant van het allereerste uur te noemen. We hadden vaak storingen en de klantenservice was zeer slecht bereikbaar, maar ze beloofde beterschap. Na ongeveer 3 jaar zag je de eerste beterschappen komen. De helpdesktijden waren korter. Maar 3 jaar lang wel enorme hoge kosten voor urenlange wachtrijen.
En vaak kreeg je dan te horen: Mevrouw helaas kunnen we niets voor u betekenen.

Vlak daarna vond een verhuizing plaats en we besloten weer TV en internet te nemen via UPC, omdat het even een paar maanden prima leek te gaan. De monteur van UPC heeft de nieuwe aansluiting geregeld, vlekkenloos verliep dat niet maar oke we kregen uiteindelijk wel weer TV en internet. Tot weer een keer een storing waarbij we moesten bellen. Deze helpdeskmedewerker beweerde dat we niet verhuisd waren. Na ontelbare keren bellen, drong het eindelijk bij de administatie door dat we wel verhuisd waren. Wel vreemd gezien de UPC monteur was geweest voor de aansluiting op het nieuwe adres naar aanleiding van een verhuismelding.

Vervolgens komt UPC met een nieuw product digitale televisie. Zonder dat we daarom gevraagd hadden, werd deze bezorgd voor ons bij de buurvrouw die nietsvermoedend een krabbeltje heeft gezet voor ontvangst. Ik weer die dure helpdesk bellen, ik wil geen digitale TV en heb er ook niet om gevraagd. Of ik hem dan maar wilde terugsturen. Ophalen konden ze hem niet, ik mocht hem ook niet onaangebroken hier laten liggen. Nee moest echt de moeite nemen hem terug te sturen. Oke de beroerste niet, wilde er zo snel mogelijk van af.

Nog geen twee maanden later een callcenter aan de lijn, namens UPC of ik wist dat ze digitale TV aanbieden? Ja weet ik maar heb al aangegeven geen intresse te hebben, en wil hier ook niet meer over gebeld worden. Mevrouw helaas kunnen wij in die zin niets voor u betekenen want we bellen namens UPC daar moet u wezen. UPC maar weer gebeld, ze zouden het regelen. Niet dus. Weer een paar maanden later telefoontje aanbieding met digitale TV. Mijn moedeloosheid steeg ten top, oke dan doe dan maar. Het voelde echt als een soort stalking, en dan ben ik daar in ieder geval van af. Hun aanhoudende verkooppraat had gewonnen. En hoe bevalt digitale TV via UPC?

Als je van sleuteltjes op je TV houdt, en verder geen TV zender wilt zien is digitale TV wel leuk. Maar als je normaal TV wilt kijken niet. Na weer tig keer bellen monteurs enz. Ik bleef sleuteltjes zien en geen normaal ontvangst. Monteur zou hem meenemen onze ontvanger was vermoedelijk defect en een nieuwe opsturen. Ook deze wederom deed het niet. UPC maar weer eens bellen, nummer kan ik dromen. Kunnen jullie de boel komen ophalen? Nee mevrouw daarin kunnen we niets voor u betekenen. Dus wederom een ritje naar het postkantoor. Ik vroeg wel of ik wederom een tegoedkoming kon krijgen voor alle gemaakte extra kosten en ongemak. Ja dat kon, ik kon twee gratis flims krijgen via de digitale TV naar eigen keuze. Terwijl ik zei dat ik geen ontvangst had en hem terug zou sturen. Geweldige tegemoedkoming, films kijken via een ontvanger die het niet doet. Lata maar zitten UPC, deze tegemoedkoming heb ik niets aan.

Vervolgens een jaartje rust met UPC, geen storingen, geen klachten, geen verkooppraatjes meer van UPC zelf, of callcenters die namens UPC bellen. En toen kwam er weer eens eentje, of ik telefonie, digitale TV en internet wilde via UPC, 3 in 1 pakket. Telefoon ging toen nog via KPN. Ik wilde telefoon via UPC wel proberen maar geen digitale TV. UPC zou alles regelen. Ook het opzeggen bij KPN enz. Dit is het enige wat goed is gegaan, UPC kon het dus voor die ene keer wel perfecte dienstverlening bieden. (eerlijk is eerlijk dit ook te vermelden)

En het kon niet uitblijven weer het verkooppraatje voor digitale TV, uitgelegd dat mijn ervaringen slecht waren. Antwoord UPC: We hadden opstart problemen mevrouw, maar nu is alles op orde. Ik vreesde dat deze verkooppraat echt nooit zal stoppen, ook als vele malen aangeeft echt geen intresse hebt. En als je dan als klant geirriteerd raakt, doen ze er niets aan om het werkelijke probleem te verhelpen. Ophouden met doorzeuren (zo voelde dat met digitale TV te blijven aanbieden)

Ik krijg per half juli op mijn werk een ander contract, en draai dan alleen nog maar nachtdiensten. Steeds dat gebel overdag leek me geen succes, en dan is opname en terugkijk mogelijkheden via digitale TV misschien wel makkelijk. Want UPC heeft mijn internetsnelheid ook verlaagd waardoor ik uitzending gemist wat ik voorheen vlekkenloos kon zien nu ook niet meer werkt. UPC kreeg een allerlaatste kans, om alsnog digitale TV aan te bieden per 21 juli a.s. Ik alle gegevens ingevuld op de website, en bij gewenste leverdatum 21 juli aangegeven. Bij opmerkingen neer gezet niet eerder leveren AUB. Mocht dit bij u problemen opleveren mail dat dan even aan mij door. Die dag ben ik zeker thuis en vrij, en is mijn vader bij ons thuis die handig is met aansluitingen. Want ik voorzie weer opstart problemen.

Vanmorgen 5 juni ruim een maand voor de gewenste leverdatum postbode aan de deur, jawel hoor UPC komt de digitale TV ontvanger aanbieden. Ik heb hem niet in ontvangst genomen en UPC maar weer gebeld. Ik zei tegen deze helpdeskmedewerker dat ik nu echt heel boos aan het worden ben, en me niet serieus genomen voel. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, maar keer op keer zulke domme fouten.
Zijn antwoord: Mevrouw hier kan UPC niets aan doen, wij hebben die website niet gemaakt. En de makers hebben deze optie erop gezet terwijl dat niet kan. Hij zou me nog doorverbinden naar een collega zodat ik er zeker van kon zijn, dat ik er nu wel vanaf ben. Haar dezelfde vraag gesteld waarom kunnen jullie nu niet leveren of even bellen mailen enz. als de leverdatum veranderd alsvolgens de afspraak is. Ze waren op de hoogte van dit probleem, ons excuus. Bellen naar de klanten kan ook niet, want ze weten niet welke klanten het betreft. Bovenstaand verhaal helemaal aan deze dame uitgelegd, kunt u nu als UPC echt niet eens een keer iets doen, behalve zeggen, sorry voor het ongemak, en verder kunnen we niets voor u betekenen? Nee helaas dat kon ze niet doen, maandje gratis internet ofzo? Nee alleen een fijn weekend.

Bij mij is de maat nu echt vol. Ik ga weg bij UPC als klant van het allereerste uur. Internet neem ik ADSL via XS4all. Prima service, geen verkooppraatjes, en een betaalbare helpdesk die mij prima te wordt stonden. En zeiden: Mevrouw we kunnen iets voor u betekenen, we kunnen ook uw telefoonaansluiting regelen via KPN. Ingangsdatum zelf bepalen, terugbel afspraak wanneer ik u wilt geen probleem. Nu nog kijken via wie ik de televie aansluiting zal nemen. Oke dan betaal ik wel wat meer, maar frustraties zijn dan voorbij. Iemand tips voor een goede betaalbare TV aansluiting regio Arnhem. Hoeft niet digitaal te zijn, schotel wil ik niet vindt ik zo lelijk op mijn kleine balkon en wil in het zonnetje kunnen zitten.

Nu hopen dat opzeggingen via UPC wel goed zal werken en dan helemaal hopen dat ze alle gegevens wissen. En ik niet weer een telefoontje krijg: Uw was een oud klant van ons en weet u wat we nu hebben bij UPC. Dan zal ik nog moeten overstappen naar een ander geheim telefoonnummer. Ja ja, we hebben een geheimtelefoonnummer, die UPC doorgeeft aan call centers. Iemand ervaringen met opzeggingen via UPC?

Als iemand van UPC reactie geeft, bespaart u zichzelf de moeite, deze klant bent u echt kwijt. Reden kort en duidelijk:
- Verkooppraatjes
- Extreem dure helpdesk, die zelden iets kunnen doen.
- Niet tot slecht luisteren naar de klant
- En wat me met name erg steekt is dat uw organisatie klanten van het eerste uur niet als een soort ere klanten wilt behouden.

Wie heeft dezelfde ervaringen? En wilt ook van UPC af, en overstappen is een grote stap. Maar misschien kun je krachten bundelen en samen sta je sterker dan alleen. Advies en tips zijn welkom

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: Digitale televisie aanvragen, en UPC algemeen

Ongelezen bericht door marjorin »

Om veilig te zijn kun je beter overstappen op adsl dan naar een nieuwe kabelaanbieder want het schijnt dat het enorm lang kan duren voordat UPC hun signaal van je kabel afhaalt en in de tussentijd kan er dus geen andere aanbieder op.

Ik had een combinatie abonnement en heb dit per 4 juni opgezegd, had toen met ingang van 4 juni alleen digitale tv willen hebben maar heb sinds 4 juni al een week geen beeld en een bericht in beeld dat de installatie voltooid is en als ik binnen 15 minuten geen beeld heb moet ik de dure helpdesk bellen. Ten eerste vind ik het een schandalige situatie, dat ik dat dure nummer moet bellen als zij hun zaken niet goed regelen, ten tweede kan ik dat nummer niet bellen, want er is twee maanden geleden misbruik gemaakt van mijn telefoonaansluiting en in drie dagen tijd voor 836 euro naar 0906 nummers gebeld. Meteen na ontdekking bij UPC alarm geslagen en gevraagd hoe het in Godsnaam kan dat er zomaar zonder toestemming in zo'n korte tijd voor zoveel geld naar betaalnummers gebeld kan worden, waarna ik te horen kreeg dat ze het erg vervelend voor me vinden maar dat dit mijn eigen schuld was, had ik maar een blokkade op de 090x nummers moeten zetten - dat heb ik nu dus gedaan en telefoon en internet van UPC opgezegd. Hoe die opzegging is verlopen weet ik nog niet want er gaat een geschil worden neergelegd bij de geschillencomissie.

Ik heb nu adsl maar heb begin mei weer digitale tv aangevraagd van UPC, kreeg echter geen bericht dus dacht dat mijn aanvraag was geweigerd. Vanaf 4 juni, per beëindiging van het oude abonnement, geen beeld meer op de tv. Op 9 juni kreeg ik een brief dat mijn aanvraag voor digitale tv is geaccepteerd en dat het signaal al actief is. Echter... nog steeds geen beeld. Op 10 juni via de website gemaild dat ik geen beeld heb en dat ik wil afzien van mijn bestelling van digitale tv, krijg ik antwoord via de mail dat de installatie nog niet helemaal was afgerond maar dat die inmiddels moet werken, dus dat ik geen reden meer heb om op te zeggen. Nou, raad eens... werkt nog streeds niet. En vandaag kreeg ik een doos met een tweede DVR aan de deur, terwijl ik gevraagd heb om een doos om de eerste DVR in te kunnen stoppen en terug te kunnen sturen. Niet slim, UPC.

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: Digitale televisie aanvragen, en UPC algemeen

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

@ Bonneke: Het spijt me te lezen dat e.e.a zo is verlopen. Mochten we je toch nog ergens mee van dienst kunnen zijn, dan hoor ik het graag.

Je kunt een mailtje sturen naar [email protected] sturen met daarin je gegevens.

@ marjorin:

Ik wil graag even voor je nakijken wat precies de status is van het aangevraagde abonnement op UPC Digital TV. Zou je je gevens naar [email protected] willen mailen?

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Digitale televisie aanvragen, en UPC algemeen

Ongelezen bericht door agro »

Kijk eens op onderstaande topics hoe de klanten van de firma list en bedrog belazerd worden, je mag wel betalen voor snel internet, waar vervolgens je snelheid beperkt wordt als je er teveel gebruik van maakt naar hun mening.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=71760

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=71521

zie ook onderstaande site:
http://www.eweka.nl/nl/status_meldingen/70/

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: Digitale televisie aanvragen, en UPC algemeen

Ongelezen bericht door marjorin »

@ wassily, ik ben vandaag opgebeld, en ik hoop dat de bestelling nu geannuleerd is.

Het spijt me ook heel erg voor de UPC medewerkers, want ik weet zeker dat het geen opzet is. Iedereen is altijd erg vriendelijk en behulpzaam. Er was zelfs een vergissing in mijn voordeel gemaakt en een bedrag van 53.91 dat ik naar UPC had gestort als tegemoetkoming op de spookfactuur van vorige maand was niet alleen bij UPC aangekomen, het was zelfs twee keer van de factuur afgehaald, terwijl het maar één keer van mijn rekening is afgeschreven. Daarover heb ik wel weer een brief geschreven, want ik heb er niet zo veel aan om stiekem 50 euro te weinig te betalen op een rekening van meer dan 500 euro waar ik het totaal niet mee eens ben.

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Digitale televisie aanvragen, en UPC algemeen

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

@ agro flikker es op met je troll gedrag. Dat jij het verneukt hebt bij UPC wil niet zeggen dat het allemaal aan hun ligt;)

gast007
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jul 2006 20:58

Re: Digitale televisie aanvragen, en UPC algemeen

Ongelezen bericht door gast007 »

Helemaal mee eens.

Agro, hou daar eens mee op !!!!!!!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Digitale televisie aanvragen, en UPC algemeen

Ongelezen bericht door agro »

:lol: :lol: Wordt er op je geliefde firma list en bedrog naar je mening teveel kritiek gegeven :?: als je er niet tegen kan lees je het toch niet, :roll: :wink: niemand dwingt je daartoe. :idea:
Dat jij het verneukt hebt bij UPC
En waarop baseer je dat?
Stuur mij de stukken of publiceer ze hier waaruit blijkt dat dit zo is, of ben je ( :idea: nieuw alias van henri42 :?: )een zo'n dappere held dat je alleen anoniem dit soort uitingen veilig achter je computertje durft te doen zonder ook maar enige onderbouwing, en een te grote lafaard om je onzinnige uitspraken te verantwoorden, je zal de eerste niet zijn welke door de moderator gewaarschuwd wordt dit soort insuniaties achterwege te laten.

Gesloten