LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale tv publieke omroep

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
jandevries

Digitale tv publieke omroep

Ongelezen bericht door jandevries »

Weet iemand wat de reden is dat wij in Nederland moeten betalen voor de digitale ontvangst van de publieke omroep via de ether.(Digitenne/KPN)
In ons omringende landen (Duitsland en Belgie) is dit gratis.
Er zijn plannen om de analoge zenders uit te schakelen, waarna de publieke omroep niet meer te ontvangen is zonder hiervoor te betalen.

Jan de Vries

Gast

Re: Digitale tv publieke omroep

Ongelezen bericht door Gast »

Tja we zitten hier opgescheept met een regering die denkt dat alles op te lossen is met "marktwerking".
Zelfs na vele flaters wordt er nog keer op keer naar dit middel gegrepen.

In andere landen is omroep uitzenden (en de kabel) nog een taak van een overheidsbedrijf, net als dat vroeger hier zo was.
Maar Nederland heeft besloten dat dat allemaal in private handen moet komen.
Dat levert de overheid een boel geld op want die verkoopt de bestaande spullen en zendvergunningen tegen opbod.

Uiteraard is de burger het slachtoffer, want die gigantische bedragen moeten wel worden terugverdiend, en de aandeelhouders willen winst zien. Het product wordt dus veel duurder dan wanneer de overheid het zou regelen.

ydrofsky

Ongelezen bericht door ydrofsky »

Ik heb ook digitale TV via de ether maar dan d.m.v. een schotel. Daar betaal ik helemaal niks voor! Ik heb alleen de Free To Air zenders, en ik noem daarvan de Nederlandstalige ff. Ned. 1+2+3, RTL 4+5+7, SBS6, Veronica/JETIX, TMF, Net5, BVN, L1mburg TV, LibertyTV NL, Raceworld TV, CLEAR TV.

Rob A.

Ongelezen bericht door Rob A. »

Volgens mij worden de publieke omroepen via DVB-t gratis als de analoge uitzendingen worden stopgezet.

Gesloten