LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Digitale tv UPC
Digitale tv UPC
Sinds december 2005 werden wij opgezadeld met de nieuwe decoder. Vanaf dag 1 is het beeld krakkerig en valt het beeld regelmatig uit. Tal van telefoontjes en bezoekjes van monteurs heeft nog steeds geen positief resultaat. De mensen van de helpdesk weten vaak ook niet wat te zeggen.
Re: Digitale tv UPC
Bel ze eens op en vraag eens wat je doorgifte is. Mijn probleem was te weinig signaal. Extra versterker erop en je probleem is wellicht verholpen!
IS gebeurd maar het probleem blijft zich voor doen.
Heb je misschien ook een powerblock van Monster? Ik heb de extra versterker hierop gezet en wat blijkt heb ik weer slechter beeld met de digitale decorder Ik ben er mee bezig maar als UPC het verder dan niet kan oplossen gaat de decorder alsnog de deur uit.
Ik zou even contact opnemen met de upc.
Laten Nazien hoe hard het signaal binnenkomt.
Om goed beeld te krijgen moet het ogeveer 65 db zijn.
Omdat u nu beiden al de versterker hebt,gaat de upc de volgende stap ondernemen.
Waarschijnlijk het signaal in een tussen station op peppen.
Laten Nazien hoe hard het signaal binnenkomt.
Om goed beeld te krijgen moet het ogeveer 65 db zijn.
Omdat u nu beiden al de versterker hebt,gaat de upc de volgende stap ondernemen.
Waarschijnlijk het signaal in een tussen station op peppen.
De Consumentenbond heeft pas een vernietigend rapport geschreven over digitale televisie.
Over de Mediabox van UPC wordt geschreven dat deze ook in de stand-by stand stroom vreet. UPC adviseert na het uitzetten van het tv toestel de Mediabox steeds in de stand-by stand te laten staan, omdat er anders geen updates gezonden kunnen worden.
Inderdaad, sinds december (ongeveer vanaf de datum dat ik de Mediabox heb) ging de maandelijkse bijdrage electra bij mij met sprongen omhoog.
Ik zet nu de Mediabox af als ik geen tv kijk, hoewel dat dus van UPC eigenlijk niet mag. Er zit geen aan/uit knop aan dat apparaat, dus de stekker er gewoon uit.
Tjongejonge, die digitale tv van UPC is wel een kindje met groeistuipen...
Zie ook: http://www.hetparool.nl/nieuws/2006/APR/27/eco1.html
Over de Mediabox van UPC wordt geschreven dat deze ook in de stand-by stand stroom vreet. UPC adviseert na het uitzetten van het tv toestel de Mediabox steeds in de stand-by stand te laten staan, omdat er anders geen updates gezonden kunnen worden.
Inderdaad, sinds december (ongeveer vanaf de datum dat ik de Mediabox heb) ging de maandelijkse bijdrage electra bij mij met sprongen omhoog.
Ik zet nu de Mediabox af als ik geen tv kijk, hoewel dat dus van UPC eigenlijk niet mag. Er zit geen aan/uit knop aan dat apparaat, dus de stekker er gewoon uit.
Tjongejonge, die digitale tv van UPC is wel een kindje met groeistuipen...
Zie ook: http://www.hetparool.nl/nieuws/2006/APR/27/eco1.html
tja ... over het internetten via de kabel krijgt UPC geen klachten meer (waarschijnlijk doordat de meesten zijn overgestapt zodra ze de kans kregen ). Dus nu is hun volgende slachtoffer aan de beurt : de 'digitale' tv.
Als ik dit zo lees is het circus weer van voren af aan begonnen :
- monteurs die van niks weten
- helpdesk die wel geld kost, maar niks weet
- veel kastje naar muur verhalen en vergelijkbare ellende ...
- en maar verkopen terwijl ze verdomd goed weten dat ze niet kunnen leveren wat beloofd wordt ...
Als ik dit zo lees is het circus weer van voren af aan begonnen :
- monteurs die van niks weten
- helpdesk die wel geld kost, maar niks weet
- veel kastje naar muur verhalen en vergelijkbare ellende ...
- en maar verkopen terwijl ze verdomd goed weten dat ze niet kunnen leveren wat beloofd wordt ...