LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale TV van Online

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
simoon_80

Digitale TV van Online

Ongelezen bericht door simoon_80 »

Jippie, eindelijk een nieuwe TV, maar toen ik mijn HDMI kabel in de ontvanger van Online willen pluggen bleek dat die optie er niet was. Nu is het beeld op de nieuwe TV dus vele malen slechter dan op mijn oude TV.

Even bellen met Online en dit was het antwoord:
Online biedt bewust geen ontvanger met een HDMI uitgang aan om de gemiddelde klant toch nog de TV via SCART aansluit en het signaal via SCART is prima voor een TV tot 32 inch. Als de TV groter is, is er nou eenmaal sprake van kwaliteitsverlies. Ook met een insteekmodule zul je geen beter beeld krijgen.

Hoe kan het dat je digitale TV afneemt terwijl het signaal via SCART analoog wordt overgedragen? En je als klant niet de mogelijkheid hebt om het signaal digitaal over te dragen?

Kan me iemand vertellen hoe ik wel fatsoenlijk beeld op mijn TV krijg?

Rim69

Re: Digitale TV van Online

Ongelezen bericht door Rim69 »

CI+ module plaatsen als je TV dat ondersteunt.

devious

Re: Digitale TV van Online

Ongelezen bericht door devious »

en Online biedt DVB-t televisie.

Digitaal signaal door de ether. Meer digitaal is er niet in die rommel. Bovendien heeft DVB-t een maximaal bereik van 4.1 Gig qua bandbreedte, 1 enkel HD-kanaal( waar je HDMI voor gebruikt ) zit al op 4.5 Gig. Digitale TV van Online heeft geen HD optie en dus geen HDMI-in/uitgang nodig.

Had men je ook aan de telefoon kunnen vertellen èn je wist zelf al dat er geen HD-kanalen waren

Gesloten