| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Digitenne KPN van 2 walletjes eten.
Digitenne KPN van 2 walletjes eten.
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar wat hulp,
Vorig jaar augustus ben ik naar de KPN winkel geweest om digitenne af te sluiten. Aangezien er op dat moment sprake was van het 'uitproberen' van digitenne en ik in maart 2012 op stage ging in het buitenland, heb ik expliciet gevraagd naar de voorwaarden. De verkoper was heel vriendelijk en heeft mij duidelijk gemaakt dat ik wanneer ik maar wou kon opzeggen zonder extra kosten. Dit omdat het een speciale actie was van KPN.
Aangezien het voor mij niet logisch zou zijn om op dat moment een jaarcontract af te sluiten, waren deze voorwaarden ideaal. In december is mijn ontvanger ermee gestopt en toen heb ik mijn digitenne alvast opgezegt voor maart want ik was er wel klaar mee dat het niet functioneerde.
Donderdag 22-3-2012 kreeg ik in mijn email inbox ineens een factuur. Binnen 3 dagen werd er nog 5 maanden abbonement afschreven van mijn rekening. Naar aanleiding van deze mail heb ik KPN gebeld en gevraagd waar dit vandaan kwam. Volgens KPN had ik een contract ontvangen waarin duidelijk stond dat ik een jaarcontract had afgesloten. De verkoper had mij verteld dat het contract nog nagezonden werd en dat is nooit aangekomen maar dat terzijde. Nadat ik mijn verhaal verteld had werd mij duidelijk gemaakt dat ze hier ECHT niets aan konden doen omdat ik een jaarcontract had en dat de verkoper 'gewoon' de verkeerde informatie had verschaft.
Na dit telefoontje had ik mij erbij neergelegd totdat mijn vriendin met de opmerking kwam dat als ik er toch voor moest betalen ze gewoon de service moeten leveren waar ik voor betaal. Na weer met KPN gebelt te hebben werd mij duidelijk gemaakt dat het terugdraaien van de annulering ook niet ging en dat het dan weer een jaarcontract ging worden.
Zoals jullie begrijpen eet KPN van meerdere walletjes en zijn ze niet bereid tot het helpen van goede klanten. Wat hier tegen te doen? Het is namelijk belachelijk dat ze mij op de eerste plaats de verkeerde informatie verschaffen, dan mijn geld willen voor een annulering maar niet de dienst leveren.
Alvast bedankt.
Ik ben opzoek naar wat hulp,
Vorig jaar augustus ben ik naar de KPN winkel geweest om digitenne af te sluiten. Aangezien er op dat moment sprake was van het 'uitproberen' van digitenne en ik in maart 2012 op stage ging in het buitenland, heb ik expliciet gevraagd naar de voorwaarden. De verkoper was heel vriendelijk en heeft mij duidelijk gemaakt dat ik wanneer ik maar wou kon opzeggen zonder extra kosten. Dit omdat het een speciale actie was van KPN.
Aangezien het voor mij niet logisch zou zijn om op dat moment een jaarcontract af te sluiten, waren deze voorwaarden ideaal. In december is mijn ontvanger ermee gestopt en toen heb ik mijn digitenne alvast opgezegt voor maart want ik was er wel klaar mee dat het niet functioneerde.
Donderdag 22-3-2012 kreeg ik in mijn email inbox ineens een factuur. Binnen 3 dagen werd er nog 5 maanden abbonement afschreven van mijn rekening. Naar aanleiding van deze mail heb ik KPN gebeld en gevraagd waar dit vandaan kwam. Volgens KPN had ik een contract ontvangen waarin duidelijk stond dat ik een jaarcontract had afgesloten. De verkoper had mij verteld dat het contract nog nagezonden werd en dat is nooit aangekomen maar dat terzijde. Nadat ik mijn verhaal verteld had werd mij duidelijk gemaakt dat ze hier ECHT niets aan konden doen omdat ik een jaarcontract had en dat de verkoper 'gewoon' de verkeerde informatie had verschaft.
Na dit telefoontje had ik mij erbij neergelegd totdat mijn vriendin met de opmerking kwam dat als ik er toch voor moest betalen ze gewoon de service moeten leveren waar ik voor betaal. Na weer met KPN gebelt te hebben werd mij duidelijk gemaakt dat het terugdraaien van de annulering ook niet ging en dat het dan weer een jaarcontract ging worden.
Zoals jullie begrijpen eet KPN van meerdere walletjes en zijn ze niet bereid tot het helpen van goede klanten. Wat hier tegen te doen? Het is namelijk belachelijk dat ze mij op de eerste plaats de verkeerde informatie verschaffen, dan mijn geld willen voor een annulering maar niet de dienst leveren.
Alvast bedankt.
Re: Digitenne KPN van 2 walletjes eten.
Ben inderdaad bang dat je door de verkoper verkeerd voorgelicht bent. In principe sluit je een jaarcontract af maar zijn ze de eerste 2 maanden heel soepel met opzeggen.
Wat me wel opviel in je post was :
Wat was er mis met de ontvanger en waarom heb je geen contact opgenomen met KPN hierover ?
Wat me wel opviel in je post was :
Dat is wel iets anders dan een KPN die de "dienst" niet levert.In december is mijn ontvanger ermee gestopt.
Wat was er mis met de ontvanger en waarom heb je geen contact opgenomen met KPN hierover ?
Ja dat het wat anders is dan dat KPN de dienst niet levert snap ik, maar dat gaat meer over het feit dat ik vind dat het wel zo netjes zou zijn om gewoon van maart tot augustus gewoon te leveren aangezien ik ervoor moet betalen, het kan niet zo zijn dat ik ergens voor betaal waar ik dan vervolgens geen gebruik van kan maken. Dat is vrij scheef.
Ik heb hier verder niets mee gedaan omdat ik er al zoveel problemen mee had gehad dat ik zoiets had van ik kan gewoon opzeggen dus stik er maar in ik hoef die onzin niet meer.
Ik heb verder mijn mobiele abbo ook bij KPN dus je zou ervan uit mogen gaan dat ze klanten willen behouden.
Ik heb hier verder niets mee gedaan omdat ik er al zoveel problemen mee had gehad dat ik zoiets had van ik kan gewoon opzeggen dus stik er maar in ik hoef die onzin niet meer.
Ik heb verder mijn mobiele abbo ook bij KPN dus je zou ervan uit mogen gaan dat ze klanten willen behouden.
Wat staat er in je contract mbt opzegtermijnen ?
Nooit een contract gekregen. Heb wel een bewijs van afsluiting, zo'n algemeen formuliertje met wie ik ben en wat ik gekocht heb maar geen contract.
Ik neem aan dat ze gelijk hebben dat ik gewoon moet betalen, maar ik ga toch niet betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak?
Ik ga geen jaarcontract aan als ik van maart tot augustus niet in het land ben..
Ik neem aan dat ze gelijk hebben dat ik gewoon moet betalen, maar ik ga toch niet betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak?
Ik ga geen jaarcontract aan als ik van maart tot augustus niet in het land ben..
Verkopers zijn altijd vriendelijk. Beloftes van verkopers zijn leuk, maar ze zijn ook geldig tot aan de deur. Daarbuiten telt alleen dat wat je zwart op wit hebt.De verkoper was heel vriendelijk en heeft mij duidelijk gemaakt dat ik wanneer ik maar wou kon opzeggen zonder extra kosten. Dit omdat het een speciale actie was van KPN.
Nooit maar dan ook nooit iets baseren op aannames en vermoedens. De tekst "de klant is koning" wordt al jaren niet meer gebruikt en 'trouwe klanten' zijn er alleen maar als ze je een nieuw (=duurder) produkt kunnen aansmeren.Ik heb verder mijn mobiele abbo ook bij KPN dus je zou ervan uit mogen gaan dat ze klanten willen behouden.
Het kan geen kwaad om zelf van te voren zaken uit te zoeken om dan goed voorbereid naar winkel te gaan. Vertel de verkoper vervolgens exact wat je wil en toon de 'bewijzen' die je vooraf bij elkaar gezocht hebt en laat je verder niets aansmeren.
De moraal : een gezond wantrouwen bij verkopers is niet verkeerd.
Er spelen hier een aantal zaken en die maken dat u sterk staat en de KPN zwak
1) Geen contract ontvangen. Dit betekent dat de AV nooit aan u ter hand zijn gesteld. Dat betekent dat de AV niet gelden.
2) U heeft duidelijk aangegeven dat u geen jaarcontract wil. De verkoper heeft verkeerde info gegeven. Dat is niet uw probleem maar dat van KPN.
3) Als de kpn u houdt aan een opzegtermijn betekend dit dat het contract gewoon doorloopt tot en met einde opgezegtermijn. U hoort dus gewoon digitenne te ontvangen en de zender hoort vervangen dan wel gerepareerd te worden.
4) De smoes dat annulering niet ongedaan gemaakt kan worden is onzin. U hoort gewoon tot opzegging diensten geleverd te krijgen en zo niet dan is KPN in gebreken.
1) Geen contract ontvangen. Dit betekent dat de AV nooit aan u ter hand zijn gesteld. Dat betekent dat de AV niet gelden.
2) U heeft duidelijk aangegeven dat u geen jaarcontract wil. De verkoper heeft verkeerde info gegeven. Dat is niet uw probleem maar dat van KPN.
3) Als de kpn u houdt aan een opzegtermijn betekend dit dat het contract gewoon doorloopt tot en met einde opgezegtermijn. U hoort dus gewoon digitenne te ontvangen en de zender hoort vervangen dan wel gerepareerd te worden.
4) De smoes dat annulering niet ongedaan gemaakt kan worden is onzin. U hoort gewoon tot opzegging diensten geleverd te krijgen en zo niet dan is KPN in gebreken.
Als je via de tel. een contract afsluit vragen ze expliciet of je bekend bent met , en accoord gaat met de leveringsvoorwaarden.1) Geen contract ontvangen. Dit betekent dat de AV nooit aan u ter hand zijn gesteld. Dat betekent dat de AV niet gelden.
De reden dat ik dat zeker weet is dat ik niet zo lang geleden zelf een contract afgesloten heb en de juffrouw geantwoord heb " Nee, ik ben er niet bekend mee zou u ze even voor willen lezen"
Volgens mij zijn ze in Smilde nog bezigen de zender hoort vervangen dan wel gerepareerd te worden.
Het ging hier niet om tel. verkoop. De AV hadden ter hand moeten worden gesteld en dat is niet gebeurd. Einde oefening voor KPN. Je kunt je als bedrijf niet verschuilen achter de incomptentie van je eigen medewerkers. Hoe kun je als klant de AV weten en begrijpen als medewerkers dat niet eens doen?bprosman schreef:Als je via de tel. een contract afsluit vragen ze expliciet of je bekend bent met , en accoord gaat met de leveringsvoorwaarden.1) Geen contract ontvangen. Dit betekent dat de AV nooit aan u ter hand zijn gesteld. Dat betekent dat de AV niet gelden.
De reden dat ik dat zeker weet is dat ik niet zo lang geleden zelf een contract afgesloten heb en de juffrouw geantwoord heb " Nee, ik ben er niet bekend mee zou u ze even voor willen lezen"
Oeps foutje, ik bedoelde natuurlijk de ontvanger.Volgens mij zijn ze in Smilde nog bezigen de zender hoort vervangen dan wel gerepareerd te worden.
Het enige wat ik in mijn bezit heb is een overzicht van mijn bestelling. Natuurlijk zal er vast wel ergens een handtekeningetje staan want anders krijg je het niet mee. Dat er vervolgens aan mij verteld word dat er een bevestiging gestuurd word via een brief en die niet aankomt daar kan ik verder niets aan doen.
Maar wat kan ik het beste doen dan? Ik heb aangegeven dat het belachelijk is dat ik moet betalen vanaf 8 maart tot 31 augustus voor lucht. En dat dat niet gaat gebeuren.
Maar wat kan ik het beste doen dan? Ik heb aangegeven dat het belachelijk is dat ik moet betalen vanaf 8 maart tot 31 augustus voor lucht. En dat dat niet gaat gebeuren.
In ieder geval mag de KPN, als zij de opzegging betwisten (dwz u houden aan de gebruikelijke termijn van 1 jaar), de levering van haar diensten niet staken. Zij moet gewoon leveren omdat in haar ogen het contract pas over 5 maanden (einde 1e contractsjaar) kan worden opgezegd.McGrds schreef:Het enige wat ik in mijn bezit heb is een overzicht van mijn bestelling. Natuurlijk zal er vast wel ergens een handtekeningetje staan want anders krijg je het niet mee. Dat er vervolgens aan mij verteld word dat er een bevestiging gestuurd word via een brief en die niet aankomt daar kan ik verder niets aan doen.
Als u geen zin heeft deze 5 maanden te betalen omdat u in het buitenland zit, kunt u zich beroepen op foutieve voorlichting. U ontbindt het contract dan wegens dwaling. Immers, u had het contract nooit aangegaan als u wist dat dit alleen voor een heel jaar kon. U heeft de verkoper daar ook expliciet naar gevraagd. Tevens heeft u nooit een contract, noch de algemene voorwaarden ontvangen. KPN staat daarmee dus gewoon heel zwak en kan zich niet beroepen op AV die u nooit ter hand zijn gesteld.
Zoals eerder door mij aangegeven, u hoeft niet de dupe te worden van het feit dat een kpn medewerker foutieve informatie geeft. U heeft aan uw plicht voldaan te informeren naar de voorwaarden en kpn heeft zijn informatieplicht verzaakt.
Ik zou de kpn dus een aangetekende brief sturen waarin u e.e.a. uiteenzet en vervolgens eist het contract per onmiddellijke ingang te ontbinden. KPN moet tevens binnen redelijke termijn al het teveel geincasseerde geld terugstorten, in ieder geval binnen 30 dagen.
Ik snap even een paar zaken niet.
Even de feiten. Er is een contract voor Digitenne afgesloten. Vervolgens gaat na een paar maanden de ontvanger kapot en besluit de TS om meteen zijn contract op te zeggen. Vervolgens beweerd de TS, dat hij geen voorwaarden heeft ontvangen en dat de verkoper beloofd heeft, dat hij altijd mag opzeggen.
Volgens mij is het probleem dat TS niet weet, dat hij een jaarcontract heeft afgsloten. En dat is het erg 'handig' om meteen te laten weten, dat je geen voorwaarden ontvangen hebt.
Voor wat betreft de voorwaarden is het een patstelling. Als KPN dat je ze ontvangen hebt zou het zo kunnen zijn dat het zo is. TS schrijft zelf namelijk "Natuurlijk zal er vast wel ergens een handtekeningetje staan want anders krijg je het niet mee". Misschien was dat wel de handtekening voor het akkoord met de meegegeven voorwaarden, die bij het uitpakken weggegooid zijn.
En over het al dan niet leveren van een dienst kun je ook heel kort zijn. Als je een jaarcontract afsluit, moet je voor een jaar betalen. Mocht je tussentijds besluiten om je contract te beëindigen (wat TS gedaan heeft), dan kan dat, alleen moet je wel betalen voor het hele jaar. KPN heeft dus eigenlijk gewoon gedaan wat TS gevraagd heeft, meer niet. En eigenlijk heeft de verkoper ook gelijk gehad, want opzeggen mag altijd, toch.
Conclusie : feitelijk is er eigenlijk niets foutgegaan, TS wilde opzeggen en KPN heeft het goed verwerkt ,rekening houdend met de voorwaarden.
(Maar een beetje begrip van KPN kan nooit kwaad natuurlijk.......)
Even de feiten. Er is een contract voor Digitenne afgesloten. Vervolgens gaat na een paar maanden de ontvanger kapot en besluit de TS om meteen zijn contract op te zeggen. Vervolgens beweerd de TS, dat hij geen voorwaarden heeft ontvangen en dat de verkoper beloofd heeft, dat hij altijd mag opzeggen.
Volgens mij is het probleem dat TS niet weet, dat hij een jaarcontract heeft afgsloten. En dat is het erg 'handig' om meteen te laten weten, dat je geen voorwaarden ontvangen hebt.
Voor wat betreft de voorwaarden is het een patstelling. Als KPN dat je ze ontvangen hebt zou het zo kunnen zijn dat het zo is. TS schrijft zelf namelijk "Natuurlijk zal er vast wel ergens een handtekeningetje staan want anders krijg je het niet mee". Misschien was dat wel de handtekening voor het akkoord met de meegegeven voorwaarden, die bij het uitpakken weggegooid zijn.
En over het al dan niet leveren van een dienst kun je ook heel kort zijn. Als je een jaarcontract afsluit, moet je voor een jaar betalen. Mocht je tussentijds besluiten om je contract te beëindigen (wat TS gedaan heeft), dan kan dat, alleen moet je wel betalen voor het hele jaar. KPN heeft dus eigenlijk gewoon gedaan wat TS gevraagd heeft, meer niet. En eigenlijk heeft de verkoper ook gelijk gehad, want opzeggen mag altijd, toch.
Conclusie : feitelijk is er eigenlijk niets foutgegaan, TS wilde opzeggen en KPN heeft het goed verwerkt ,rekening houdend met de voorwaarden.
Ja dat dacht ik dus al. Nu zou ik een contract en algemene voorwaarden nooit weggooien.. Maar dat zal hun woord tegen het mijne zijn.Dirkie schreef:Ik snap even een paar zaken niet.
Wel heb ik nog een brief waarin staat dat een bevestiging gestuurd zal worden die ik nooit ontvangen heb en heb ik het zogenoemde aankoopoverzicht.
Maar goed ik meen me te herinneren dat digitenne rond de tijd dat ik het afsloot een bepaalde actie waarmee opzeggen op ieder moment kon. Niet het 1,2,3 maanden uitproberen zoals ze nu hebben maar toendertijd elk moment. Daar heb ik specifiek naar gevraagd en duidelijk aangegeven waarom ik geen jaarcontract wou.
Maar zoals Dirkie al aangeeft heb ik dus geen poot om op te staan behalve 'coulance' van KPN waar geen sprake van is en het feit dat ze een erg goede klant kwijtraken.
Nog vreemder is dat ts met een kapotte tuner(?) besluit om in december het contract miv maart volgende jaar te beeindigen? Tuner gekocht op marktplaats voor 20 euro of zo!
Tsjaa dan gaan ook mijn haren recht overeind staan.
De voorwaarden staan op een velletje van circa 14x20 cm
zullen dus wel met het vuil in de afvalbak zijn verdwenen.
Simpel u heeft de bevestiging nooit ontvangen. Laat kpn maar bewezen dat het is verzonden. Geen bevestiging = geen contract en al helemaal geen gestandhouding van de AV. Einde verhaal voor kpn.McGrds schreef:Ja dat dacht ik dus al. Nu zou ik een contract en algemene voorwaarden nooit weggooien.. Maar dat zal hun woord tegen het mijne zijn.Dirkie schreef:Ik snap even een paar zaken niet.
Wel heb ik nog een brief waarin staat dat een bevestiging gestuurd zal worden die ik nooit ontvangen heb en heb ik het zogenoemde aankoopoverzicht.
Maar goed ik meen me te herinneren dat digitenne rond de tijd dat ik het afsloot een bepaalde actie waarmee opzeggen op ieder moment kon. Niet het 1,2,3 maanden uitproberen zoals ze nu hebben maar toendertijd elk moment. Daar heb ik specifiek naar gevraagd en duidelijk aangegeven waarom ik geen jaarcontract wou.
Maar zoals Dirkie al aangeeft heb ik dus geen poot om op te staan behalve 'coulance' van KPN waar geen sprake van is en het feit dat ze een erg goede klant kwijtraken.
Moeilijk te snappen? Nou niet echt. TS geeft aan die binnenkort naar het buitenland gaat. Dan snap ik dat hij die tuner niet laat repareren. Als het ding klaar is zit hij waarschijnlijk al hoog en droog in een verweggiestan...pima schreef:Nog vreemder is dat ts met een kapotte tuner(?) besluit om in december het contract miv maart volgende jaar te beeindigen? Tuner gekocht op marktplaats voor 20 euro of zo!
-
smit0653jean
Inhakend op gelezen reacties het volgende.
Wij hebben de overstap gemaakt van KPN digitenne naar UPC All In One.
De redenen waren dat bij KPN er geen mogelijkheid was om HDTV te ontvangen en daarnaast de recorder kapot was.
In februari jl. is digitenne opgezegd met als einddatum 30 maart.
Eind maart werd er toch een maandbedrag voor april afgeboekt.
De klantenservice van KPN gaf aan dat dit normaal is omdat later het bedrag teruggestort zou worden. Hierop heb ik aangegeven dat ik het bedrag zou storneren. Dat was geen probleem. Op 31 maart ontvang ik een brief met het dringende verzoek tot betaling anders zou aansluiting geblokkeerd worden terwijl dit op de 31ste al gebeurd was.
Dus waarom een maand betalen voor een afgesloten maand?
Wij hebben de overstap gemaakt van KPN digitenne naar UPC All In One.
De redenen waren dat bij KPN er geen mogelijkheid was om HDTV te ontvangen en daarnaast de recorder kapot was.
In februari jl. is digitenne opgezegd met als einddatum 30 maart.
Eind maart werd er toch een maandbedrag voor april afgeboekt.
De klantenservice van KPN gaf aan dat dit normaal is omdat later het bedrag teruggestort zou worden. Hierop heb ik aangegeven dat ik het bedrag zou storneren. Dat was geen probleem. Op 31 maart ontvang ik een brief met het dringende verzoek tot betaling anders zou aansluiting geblokkeerd worden terwijl dit op de 31ste al gebeurd was.
Dus waarom een maand betalen voor een afgesloten maand?
Bij KPN wel, digitenne niet.De redenen waren dat bij KPN er geen mogelijkheid was om HDTV te ontvangen