| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Digitenne op mijn LG
Digitenne op mijn LG
Ik heb een vraag,
Ik heb via mijn huisbaas een smartcard gekregen voor in mijn LG tv.
Er zit in de achterkant van de tv een opening waar deze kaart in geschoven zou moeten worden. De eerste keer dat ik dit deed was de kaart nog niet geactiveerd en kreeg ik een melding in beeld dat de media niet herkend werd. Nu is de smartcard inmiddels geactiveerd en geeft hij geen mededeling meer.
Echter vraag ik me af of ik voor digitenne op mijn LG een Conax CI module nodig heb. Ik kan hier echter geen informatie over vinden in de handleiding van de tv (waarover eigenlijk wel?).
Ik wil best een Conax CI module bestellen maar hoe kan ik erachter komen of de smartcard dan wel werkt op mijn LG?
Ik heb via mijn huisbaas een smartcard gekregen voor in mijn LG tv.
Er zit in de achterkant van de tv een opening waar deze kaart in geschoven zou moeten worden. De eerste keer dat ik dit deed was de kaart nog niet geactiveerd en kreeg ik een melding in beeld dat de media niet herkend werd. Nu is de smartcard inmiddels geactiveerd en geeft hij geen mededeling meer.
Echter vraag ik me af of ik voor digitenne op mijn LG een Conax CI module nodig heb. Ik kan hier echter geen informatie over vinden in de handleiding van de tv (waarover eigenlijk wel?).
Ik wil best een Conax CI module bestellen maar hoe kan ik erachter komen of de smartcard dan wel werkt op mijn LG?
Re: Digitenne op mijn LG
Zit er een opening waar een kaart of een kaartmodule ingeschoven moet worden ?Er zit in de achterkant van de tv een opening waar deze kaart in geschoven zou moeten worden.
Op de rand van de opening staat het volgende: PMCCIA Cardslot. Als ik een kaart er insteek blijft er nog veel ruimte over. Echter gaf hij de eerste keer dus wel aan dat hij de kaart niet herkende.
Dan heb je toevallig met de chip van je kaart een paar contacten geraaktAls ik een kaart er insteek blijft er nog veel ruimte over. Echter gaf hij de eerste keer dus wel aan dat hij de kaart niet herkende.
Dan moet er eerst een zogenaamde CI+ module in , zie deze pagina, middelste plaatje :
http://www.digitenne.nl/digitenne-ontvangers/
Ik weet niet of digitenne met "gecertificeerde TV's" werkt, de kabelaars wel namelijk, en wel handig om dat eerst te verifieren voor je kosten gaat maken op een kaart. Je kunt ook goedkoop op marktplaats een Digitenne decodertje scoren waar deze kaart in past.
Bedankt! Deze tv moet volgens MediaMarkt werken met Digitenne. Al zeiden die dat er ook een LAN aansluiting in zatbprosman schreef:Dan heb je toevallig met de chip van je kaart een paar contacten geraaktAls ik een kaart er insteek blijft er nog veel ruimte over. Echter gaf hij de eerste keer dus wel aan dat hij de kaart niet herkende.![]()
Dan moet er eerst een zogenaamde CI+ module in , zie deze pagina, middelste plaatje :
http://www.digitenne.nl/digitenne-ontvangers/
Ik weet niet of digitenne met "gecertificeerde TV's" werkt, de kabelaars wel namelijk, en wel handig om dat eerst te verifieren voor je kosten gaat maken op een kaart. Je kunt ook goedkoop op marktplaats een Digitenne decodertje scoren waar deze kaart in past.
Digitenne signaal gaat door de lucht, niet over je lan verbinding.
Dat snap ik, maar er zou wel een internet optie op zitten 
Mediamarkt heeft de CI+ modules voor digitenne ook.
Deze is bij MediaMarkt 79,- op internet kon ik hem krijgen voor 37,50 inmiddels op marktplaats gevonden voor 25,- en om kwart voor negen op te halen.bprosman schreef:Mediamarkt heeft de CI+ modules voor digitenne ook.
Let wel op dat je de "Digitenne" versie krijgt en niet die van Ziggo, of UPC.
Dat wordt weer klagen want voor dit bedrag krijg je geen goed werkende module.Rtax schreef:Deze is bij MediaMarkt 79,- op internet kon ik hem krijgen voor 37,50 inmiddels op marktplaats gevonden voor 25,- en om kwart voor negen op te halen.bprosman schreef:Mediamarkt heeft de CI+ modules voor digitenne ook.
Ik denk dat Bram het goed heeft geschreven, maar TS is de module halen en kan het niet meer lezen.
Let wel op dat je de "Digitenne" versie krijgt en niet die van Ziggo, of UPC.
Kan natuurlijk een 2e hands module zijn van een 'overstapper'.Dat wordt weer klagen want voor dit bedrag krijg je geen goed werkende module.