LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DOET ZIGGO AAN OPLICHTING?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
janhelmersmid
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 aug 2009 12:17

DOET ZIGGO AAN OPLICHTING?

Ongelezen bericht door janhelmersmid »

Op 15 mei j.l. deelde ik per brief de firma ZIGGO mee dat ik onmogelijk de kosten voor kabelaansluiting van meer dan 1.000 Euro voor een nieuw adres kon accepteren. E.e.a. gaf mij aanleiding om diezelfde dag met ene mevrouw Serella van de helpdesk van Ziggo te bellen met de vraag wat de kabelaansluitkosten voor een nieuwe aansluiting zouden moeten kosten. Zij deelde mij mede dat deze kosten maximaal 169,00 Euro zouden mogen bedragen. Tot zover de uitspraak van deze medewerkster. Trouwens herhaaldelijk vroeg ik vóór b.g. datum via de helpdesk om een specificatie van de berekende kosten, maar steeds tevergeefs.

Op 19 mei j.l. mailde mij Casema in antwoord op b.g. brief met het bericht dat mijn klacht was doorgegeven aan de afd. aanleg/nieuwbouw. E.e.a. zou z.s.m. in behandeling worden genomen. Een zekere Van Oort ondertekende deze email.

Op 3 juli j.l. vroeg ik per email laatstgenoemde medewerker om een reactie, helaas tevergeefs.

Op 10 juli j.l. herhaalde ik dit verzoek per brief.

Tot dusver heerst evenwel een oorverdovende stilte.

Mijn conclusie: kunnen we hier spreken van een integere organisatie?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: DOET ZIGGO AAN OPLICHTING?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat er verschil zit tussen aansluiten en aanleggen. Waarschijnlijk kost het aansluiten wel maximaal 169 euro, maar dan moet er wel eerst een kabel zijn aangelegd. En aan grondwerk etc. voor het aanleggen van een kabelleiding kun je zo 1000 euro kwijt zijn.

janhelmersmid
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 aug 2009 12:17

Re: DOET ZIGGO AAN OPLICHTING?

Ongelezen bericht door janhelmersmid »

Dank voor uw reactie.

Met alle respect is het onzin wat u vertelt. Ik vroeg om een kostenplaatje voor kabelaansluiting nieuw adres. Als men dan zegt dat kost maximaal E. 169,00 dan is dat E,. 169,00 en geen bedrag dat dit overschrijdt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: DOET ZIGGO AAN OPLICHTING?

Ongelezen bericht door kweenie »

Nee, het is geen onzin, het is juist de essentie van het misverstand. Er is een verschil tussen aansluiten en aanleggen.

Ter verduidelijking citeer ik de Ziggo site (met accenten door mij aangegeven):

"Aanlegkosten: € 149,95*

Dit zijn de standaardkosten voor de aansluiting van een nieuwbouwwoning

Bij nieuwbouw zijn de aanlegkosten vaak in de koop- of huursom inbegrepen. Raadpleeg hiervoor je koop- of huurcontract of neem contact op met de woningbouwvereniging of de opdrachtgever van je nieuwbouwwoning.

Als er nog geen kabelaansluiting in de woning zit, maken wij eerst een offerte op voor de aanlegkosten. Ga voor het aanvragen van een offerte naar Huisaansluitingen.nl of neem contact op met onze Klantenservice via 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut).

* Dit bedrag kan hoger uitvallen wanneer er extra aanlegwerkzaamheden moeten worden uitgevoerd."

De kosten bestaan dus uit het aansluiten (149,95) en de aanleg van de leidingen (kan veel duurder uitvallen).

janhelmersmid
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 aug 2009 12:17

Re: DOET ZIGGO AAN OPLICHTING?

Ongelezen bericht door janhelmersmid »

Mevrouw/meneer,

Gemis aan helderheid is troef. Ik heb altijd geleerd iemand antwoord te geven op vragen die worden gesteld. Waarden en normen worden door betreffende organisatie met voeten getreden. Rookgordijnen leggen en niet de beleefdheid hebben om je aan beloftes te houden. Vindt u dat normaal? Het is toch vreselijk onbeschoft wat hier gebeurt?

=

janhelmersmid
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 aug 2009 12:17

Re: DOET ZIGGO AAN OPLICHTING?

Ongelezen bericht door janhelmersmid »

Ik kom graag nog even terug op het geleverde kommentaar van KWEENIE:

Zoals door mij gezegd is er op 15 mei j.l. contact geweest met de Ziggo medewerkster ( Serella) van de helpdesk. Zij constateerde dat op het huisnummer naast het nummer van het pand waar het om gaat, dat daar (ook)
geen kabel ligt. Desondanks deelde ze mij mee dat de kosten niet meer dan E. 169,00 zouden bedragen.
De gesprekken zijn opgenomen, dus voor Ziggo een koud kunstje om mijn woorden te controleren met de feiten.
Ik blijf er bij dat ik het in hoge mate hufterig vind dat ik totaal geen antwoord krijg op de gestelde vragen in diverse brieven en emails.
Ik vraag daarom de lezers van de weblog van Tros Radar om hun eventuele identieke ervaringen met mij te delen opdat we gezamenlijk een "juridische vuist"tegen de Ziggo organisatie kunnen voorbereiden wegens onbehoorlijk bestuur.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: DOET ZIGGO AAN OPLICHTING?

Ongelezen bericht door kweenie »

"Bij nieuwbouw zijn de aanlegkosten vaak in de koop- of huursom inbegrepen." Daarom kan ik mij voorstellen dat alleen de standaard aansluitkosten worden genoemd. Ook omdat het nogal uitmaakt of je huis 2 meter van de weg staat of 100 meter, is er zo over de telefoon totaal geen uitspraak te doen over de kosten voor het aanleggen van de leiding. En tenslotte, als je vraagt naar de "kabelaansluitkosten", dan vraag je dus niet naar de aanlegkosten voor de leidingen, maar naar de aansluitkosten.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: DOET ZIGGO AAN OPLICHTING?

Ongelezen bericht door Wubo »

Ahum, even ter verduidelijking.

De aanleg van een kabel wordt op een aanvraag gedaan, de aanvrager krijgt hiervan eerst een offerte of prijsopgaaf waarvoor getekent wordt, de aanvrager weet dus van te voren al wat dit gaat kosten. Geen presentjes achteraf.

Of

Er is een aannemer geweest die het project geleid heeft.
Bijvoorbeeld vaak bij een nieuwbouwhuis wordt er in de koopakte een regel opgenomen dat de kosten voor deze aanleg, of voor eigen rekening komen of rekening van de aannemer, hier wordt ook voor getekent.
Neem dus goed je koopakte door...

Een aanleg van een kabel kan wel degelijk boven een bedrag uit komen van
€ 149,95 of de genoemde €169,95!

Geloof me, ik heb voor meerdere panden aanvragen gedaan voor deze aanleg, voor klanten die bedragen tussen de € 1000 en € 50.000 neer moesten leggen om een kabel aan te laten leggen.

Niet omdat Ziggo geld wilt trekken, kosten zijn puur afhankelijk wat de afstand is tussen de woning en de eindversterker.
Zit je dichterbij dan zal een kortere afstand overbrugt moeten worden en maak je minder kosten.

Als je een grote afstand overbruggen moet, heb je meer materiaal nodig, zul je vaak toestemming moeten vragen aan gemeente om weg open te mogen breken, dit kost tijd en geld. Je moet mogelijk door een erf van de buren heen, die moeten toestemming geven.
Mankracht, apparatuur, bekabeling, alles moet in de oude staat teruggebracht worden en dat kost niet niks.

En ja, dit betreft een simpele kabel voor radio & televisie.

Telefonisch kan er niet klakkeloos een toezegging gedaan worden als dit proces via officiele weg doormiddel van prijsopgaven en offertes gaat, waarvoor de aanvrager geacht is te tekenen voor accoord.

Het staat dan zwart op wit.

jellemans
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2009 13:06

Re: DOET ZIGGO AAN OPLICHTING?

Ongelezen bericht door jellemans »

Waarom neem je niet gewoon digittenne van KPN?
Heb je helmaal geen kabel nodig,en is iedere maand een euro of 6 goedkoper.

janhelmersmid
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 aug 2009 12:17

Re: DOET ZIGGO AAN OPLICHTING?

Ongelezen bericht door janhelmersmid »

Ter verduidelijking aan Kweenie en Wubo het volgende:

Omstreeks 11 september 2008 is er een telefoontje geweest van ziggo dat in het bewuste pand al een aansluiting ( en dus kabel) lag. Inderdaad was er voor de verbouwing van het pand een kantoor gevestigd met alle aansluitingen van dien voor Internet e.d.

2. Ik heb nimmer voor accoord getekend voor de kabelkosten;

3. omdat Ziggo destijds dreigde de "zaak op zwart te zetten"als er niet betaald zou worden heb ik maar betaald onder protest.

4. Ziggo weigert te antwoorden op schriftelijke opmerkingen/vragen mijnerzijds.

Om bovengenoemde reden zal ik publiekelijk Ziggo aanklagen en verder via de media trachten het publiek voor de strapatsen van Ziggo te waarschuwen.

Gesloten