| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] dreiging afsluiting Ziggo
-
Roosje1957
dreiging afsluiting Ziggo
Door een fout van Ziggo krijg ik nu steeds rekeningen over mijn 'abonnement' op Eredivisie Live, een abonnement waar ik nooit om heb gevraagd.
Toen ik direct na ontvangst van de wijziging reageerde, kreeg ik keurig een aanpassing en was het signaal bij Eredivisie Live weer verdwenen.
Toch krijg ik hier een rekening van anderhalve maand over, die nu steeds verder oploopt. Sterker nog: er wordt gedreigd met afsluiting.
Kan dit zo maar? Terwijl er nog een klacht loopt?
Het gaat maar om een paar tientjes, maar ik vind het eigenlijk belachelijk dat ik dat zou moeten betalen door hun fout.
En als ik het geld eerst zou betalen, geloof ik niet het ooit terug te zien.
Ik hoor graag adviezen/reacties.
Toen ik direct na ontvangst van de wijziging reageerde, kreeg ik keurig een aanpassing en was het signaal bij Eredivisie Live weer verdwenen.
Toch krijg ik hier een rekening van anderhalve maand over, die nu steeds verder oploopt. Sterker nog: er wordt gedreigd met afsluiting.
Kan dit zo maar? Terwijl er nog een klacht loopt?
Het gaat maar om een paar tientjes, maar ik vind het eigenlijk belachelijk dat ik dat zou moeten betalen door hun fout.
En als ik het geld eerst zou betalen, geloof ik niet het ooit terug te zien.
Ik hoor graag adviezen/reacties.
-
stofzuigertje
Re: dreiging afsluiting Ziggo
Via formulier op website melden en schrijf gelijk dat het hier ook staat en dan worden dit soort dingen beter opgelost.
Niet bellen, 0900 is duur, ze beloven alles en doen vaak niets.
Niet bellen, 0900 is duur, ze beloven alles en doen vaak niets.
-
Roosje1957
Als ik wil bellen, krijg ik alleen maar te horen dat er een dermate lange wachttijd is dat ze me niet binnen afzienbare tijd te woord kunnen staan.....zucht
Je tip om het via het webformulier door te geven, ga ik gelijk doen.
Dank je wel voor je snelle reactie!!!!
Je tip om het via het webformulier door te geven, ga ik gelijk doen.
Dank je wel voor je snelle reactie!!!!
-
stofzuigertje
Online krijg je bewijs van jou vraag, per telefoon alleen een rekening....
Vermeld ook Uw vraag hier want dat vinden ze niet leuk en lossen ze het meestal eerder op en hopen op een complimentje van Uw kant.
Bij afsluiten kunt U schade claim indienen of gratis via buren signaal lenen want dat is officieel verboden maar ik weet iemand die nu al 3 jaar wacht op herstel signaal en teruggave van geld.
Dus 36x €15,- = € 540 schade voor Quicknet/Zippo.....
Vermeld ook Uw vraag hier want dat vinden ze niet leuk en lossen ze het meestal eerder op en hopen op een complimentje van Uw kant.
Bij afsluiten kunt U schade claim indienen of gratis via buren signaal lenen want dat is officieel verboden maar ik weet iemand die nu al 3 jaar wacht op herstel signaal en teruggave van geld.
Dus 36x €15,- = € 540 schade voor Quicknet/Zippo.....
Nee, dat mag niet zomaar.
Klagen kun je het beste schriftelijk doen. Wat je moet is betwisten dat jij de andere overeenkomst bent aangegaan. Op dat moment mogen ze je niet afsluiten, maar sommige provider doen het toch. Op dat moment mag jij stoppen met te betalen. En ik denk zelfs dat je kunt overstappen naar een ander. Dat zou denk ik de meest praktische weg zijn. Stuur voor alle zekerheid wel een ingebrekenstelling met een 'falende' termijn voor nakoming.
Klagen kun je het beste schriftelijk doen. Wat je moet is betwisten dat jij de andere overeenkomst bent aangegaan. Op dat moment mogen ze je niet afsluiten, maar sommige provider doen het toch. Op dat moment mag jij stoppen met te betalen. En ik denk zelfs dat je kunt overstappen naar een ander. Dat zou denk ik de meest praktische weg zijn. Stuur voor alle zekerheid wel een ingebrekenstelling met een 'falende' termijn voor nakoming.
-
Roosje1957
Is het ook niet zo dat als je dus zoals ik nu, ten onrechte Eredivisie Live krijgt opgedrongen... je meldt dit direct... een week later wordt het signaal afgesloten.... je het evt. 'contract' ontbindt?
Net zoals je binnen een week iets bij de winkel mag terugbrengen?
Het bizarre is ook dat ik direct na melding ben afgesloten van Eredivisie Live, maar toch voor bijna 2 maanden moest betalen.
Heb inmiddels wel betaald
Kostte me wel moeite, maar wilde toch het risico niet lopen afgesloten te worden.
Maar blijf het zo oneerlijk vinden!
Net zoals je binnen een week iets bij de winkel mag terugbrengen?
Het bizarre is ook dat ik direct na melding ben afgesloten van Eredivisie Live, maar toch voor bijna 2 maanden moest betalen.
Heb inmiddels wel betaald
Kostte me wel moeite, maar wilde toch het risico niet lopen afgesloten te worden.
Maar blijf het zo oneerlijk vinden!
-
stofzuigertje
Bij opzeggen deze dienst moet U de opzegtermijn betalen!
Bij ONTBINDEN betaal je niets en krijg je wegens ongevraagde dienst alles terug.
Daarom altijd mailen en U heeft bewijs en de telefoon doet daar maar wat.
Ze doen maar wat en je kunt toch niets bewijzen en betaalde dure 0900 kosten.
Geld via opnieuw Uw antwoord terug sturen geld terug vragen voor deze ONTBONDEN nooit gevraagde dienst dus alle kosten die U ooit extra betaalde, ongeacht of U gebruik van maakte of niet.
Bij ONTBINDEN betaal je niets en krijg je wegens ongevraagde dienst alles terug.
Daarom altijd mailen en U heeft bewijs en de telefoon doet daar maar wat.
Ze doen maar wat en je kunt toch niets bewijzen en betaalde dure 0900 kosten.
Geld via opnieuw Uw antwoord terug sturen geld terug vragen voor deze ONTBONDEN nooit gevraagde dienst dus alle kosten die U ooit extra betaalde, ongeacht of U gebruik van maakte of niet.
-
Roosje1957
Ik heb vanmiddag ook mijn klacht online bij het webteam neergelegd.
Kreeg binnen een uur antwoord dat ze het gaan uitzoeken.....
Ben benieuwd!
Kreeg binnen een uur antwoord dat ze het gaan uitzoeken.....
Ben benieuwd!
-
zegjijhetmaar-
Contact zoeken via de digitale thuishulp van Ziggo wil ook nog wel eens helpen.
-
Roosje1957
Digitale thuishulp? Dat is nog weer een ander team dan het webteam?
Hoe bereik ik hen dan?
Hoe bereik ik hen dan?
-
Ziggo Webteam Dennis
Geachte Roosje1957,
We helpen u graag het probleem op te lossen. Als u ons webformulier invult, zoeken we uit of we iets voor u kunnen betekenen en nemen we contact met u op.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam
Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Dennis
We helpen u graag het probleem op te lossen. Als u ons webformulier invult, zoeken we uit of we iets voor u kunnen betekenen en nemen we contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Dennis
Ach Dennis, ook dit helpt niets.
Als je nu eens alles van Ziggo bekijkt wat er op Tros Radar staat, heb jij zeker tot eind dit jaar nodig om ook maar iets op te lossen.
Als je nu eens alles van Ziggo bekijkt wat er op Tros Radar staat, heb jij zeker tot eind dit jaar nodig om ook maar iets op te lossen.
Nee, er kan niets ontbonden worden want er is helemaal geen overeenkomst.Roosje1957 schreef:Is het ook niet zo dat als je dus zoals ik nu, ten onrechte Eredivisie Live krijgt opgedrongen... je meldt dit direct... een week later wordt het signaal afgesloten.... je het evt. 'contract' ontbindt?
Dat geld enkel bij een colportrage of koop op afstand.Roosje1957 schreef:Net zoals je binnen een week iets bij de winkel mag terugbrengen?
Dat vind ik erg onverstandig. Voor het zelfde geld leid de rechter daaruit af dat je nu wel een overeenkomst heb gesloten. Onmiddelijk terug vorderen als zijnde onverschuldigd betaald. En geef aan dat je dit binnen 8 dagen na dagtekening wilt hebben, waarna ze wettelijke rente verschuldigd zijn.Roosje1957 schreef:Heb inmiddels wel betaald
kan het zijn dat jij of iemand anders in jou gezin mee heeft gedaan aan een actie van eredivisie live(2 maanden gratis b.v) en het niet (goed) hebt opgezegd. er kan iets mis zijn gelopen.
-
Roosje1957
Ziggo Webteam Dennis schreef:Geachte Roosje1957,
Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Dennis
Hallo Dennis,
ik waardeer het zeer dat je reageert en jullie hulp aanbiedt.
Ik heb echter al op 24 september een mail gestuurd naar het Webteam.
Binnen een uur reageerde Sony dat er een credit voor me aan is gemaakt.
Dit is inderdaad gebeurd, dat kan ik zien bij mijn rekeningen online.
Verder heb ik hier niets meer op gehoord. Ook niet hoe ik deze credit kan gebruiken. Het bedrag op de credit is lager dan mijn werkelijke kosten.
Eigenlijk heb ik er geen vertrouwen meer in.
Het gaat om een klein bedrag, nog net geen 30 euro.
Dat was voor mij de reden om maar wel te betalen.
Ik vind dit geen bedrag om een afsluiting voor te riskeren en al helemaal niet om het voor een rechter te laten komen.
Bewonderenswaardig echter zijn de mensen die dit wel kunnen....
Het blijft natuurlijk gewoon te gek voor woorden dat je moet betalen voor iets waar je nooit om hebt gevraagd.
Helaas.... in mijn ogen is Ziggo gewoon een machtsorganisatie, waar je als gewone consument nergens staat.
Ik vrees dat dit niet alleen bij Ziggo is, maar bij al dit soort grote bedrijven.
-
Roosje1957
Nee.... volgens Ziggo is het online gebeurd en ik ben de enige hier met een wachtwoord.lammi schreef:kan het zijn dat jij of iemand anders in jou gezin mee heeft gedaan aan een actie van eredivisie live(2 maanden gratis b.v) en het niet (goed) hebt opgezegd. er kan iets mis zijn gelopen.
Ik ben wel op die wijzigingspagina geweest. Kan me niet herinneren dat ik Eredivisie Live heb aangeklikt. Zou dat ook nooit doen, want zowel mijn dochters als ik houden totaal niet van sport kijken.
Maar zelfs als ik het wél gedaan zou hebben, heb ik nog binnen een week aangegeven dat ik het niet wilde.
Plus het feit dat het signaal ook direct na mijn melding verdwenen was.
Kortom: 1 week Eredivisie Live, 7 weken geen signaal, maar wel betalen voor 8 weken..... zucht
-
Roosje1957
Eerlijk = eerlijk:
het Webteam heeft geholpen.......
Zoals ik al eerder meldde, kreeg ik na melding bij het Webteam al vrij snel een reactie dat ik een credit kreeg voor het bedrag.
Tot vandaag wist ik niet wat ik met zo'n 'credit' moest.
Het blijkt een creditnota te zijn, die nu is verrekend met mijn nieuwe nota.
Oftewel:
A. melden bij het Webteam helpt WEL (sorry Dennis voor mijn eerdere pessimistische reactie)
B. ik heb mijn geld terug (nou ja, niet alles, maar het voelt in elk geval wel als voldoening)
Even voor alle duidelijkheid: er is een contactformulier voor de klantenservice (die helpen je dus niet), maar er is ook een formulier voor het Webteam. Dit Webteam bestaat uit Ziggo-gebruikers. Zij worden dus niet door Ziggo betaald maar hebben wel (enige) invloed.
(Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, Dennis?)
Kortom: Dank je wel Dennis, Sony en jullie mede-Webteamgenoten!!!!
het Webteam heeft geholpen.......
Zoals ik al eerder meldde, kreeg ik na melding bij het Webteam al vrij snel een reactie dat ik een credit kreeg voor het bedrag.
Tot vandaag wist ik niet wat ik met zo'n 'credit' moest.
Het blijkt een creditnota te zijn, die nu is verrekend met mijn nieuwe nota.
Oftewel:
A. melden bij het Webteam helpt WEL (sorry Dennis voor mijn eerdere pessimistische reactie)
B. ik heb mijn geld terug (nou ja, niet alles, maar het voelt in elk geval wel als voldoening)
Even voor alle duidelijkheid: er is een contactformulier voor de klantenservice (die helpen je dus niet), maar er is ook een formulier voor het Webteam. Dit Webteam bestaat uit Ziggo-gebruikers. Zij worden dus niet door Ziggo betaald maar hebben wel (enige) invloed.
(Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, Dennis?)
Kortom: Dank je wel Dennis, Sony en jullie mede-Webteamgenoten!!!!