LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] drie jaar dubbel betaald bij ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Atropa

drie jaar dubbel betaald bij ziggo

Ongelezen bericht door Atropa »

Mijn man en ik hadden drie jaar dubbel kabel betaald bij ZIGGO. Nu kreeg ik gisteren een telefoontje en werd mij gezegd dat ik voor één jaar terug betaald krijg want dat zijn de regels, maar omdat ik er al langere tijd mee bezig ben willen ze me tegemoet komen met een bedrag van vierhonderd euro. Mijn vraag is dan ook klopt dit wel? Moet ik niet voor de volledige drie jaren terug betaald krijgen?

Groetjes Atropa

RTD-Z

Re: drie jaar dubbel betaald bij ziggo

Ongelezen bericht door RTD-Z »

tja lijkt me wel , al is het wel dom dat je daar pas na 3 jaar achterkom beetje vaag allemaal weer.

Atropa

ja maar het werd van mijn rekening geschreven en dat van hem. Toen ik belde met zigzooi werd mij verteld dat we helemaal niet dubbel betaalde, op mailtjes werd niet gereageerd etc. etc...

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja er geld een verjaringstermijn van 5 jaar. Ik zou je willen adviseren om een aangetekende brief te versturen waarin je meld dat:
- je het volledige bedrag eist
- en wel voor een datum (over tien dagen) welke opgevat moet worden als 'falende termijn'
- en dat zij daar na 'in verzuim' zijn
- en jij dan tevens de wettelijke rente (4%) eist
- en dat de kosten om dit geld terug te krijgen voor hun rekening komen.

Welk bedrag in rekening mag worden gehaald, voor proceskosten en je advocaat hangt van het bedrag waarover een geschil bestaat.

Je kan ook naar de politie gaan en aangifte doen van verduistering. Diefstal als zij het hebben afgeschreven.

Atropa

Heel erg bedankt! Vanmiddag had ik een telefoontje gekregen van het juridisch loket met een soort gelijk verhaal.

Groetjessss :mrgreen:

RTD-Z

Ongelezen bericht door RTD-Z »

ah ok ik snap je verhaal bedrag werd van jou en je partner zn rekening gehaald ok lekker zigzooi :D

maar je zal het wel terugmoeten krijgen denk ik zo zou van het gekke zijn he.

ken je lekker shoppen 36 maanden x ..Euro :D

jlthkoch2

Ongelezen bericht door jlthkoch2 »

Wat voor administratie heeft Ziggo als ze kennelijk voor een aansluitadres/aansluiting/klantnummer kennelijk twee rekeningnummers in hun systeem hebben staan en dat ze"gewoon" drie jaar dubbel incasseren zonder dat het systeem daar een signaal o.i.d. van geeft? En hoe boeken ze de binnengekomen bedragen dan als er twee keer geld binnenkomt?

NicoleGe

Ongelezen bericht door NicoleGe »

Wij hebben 1 klantnummer en toch werd alles dubbel geteld, nee, geen signaal dus ....

Jammer dat Ziggo klanten zo slecht behandeld door nergens op te reageren etc. Over de producten hebben wij niet te klagen, maar ik krijg echt een vreemde indruk van het bedrijf.

EnyaMae

Ongelezen bericht door EnyaMae »

Het zal best dat je juridisch gezien je geld terug kunt krijgen over alle 3 de jaren maar ik vind ook dat je zelf erg slordig geweest bent dat je niet gezien hebt dat bij zowel jou als je man het abonnement afgeschreven wordt. Ziggo zal wel een enorm groot bedrijf zijn en daar gaan dingen fout. Je zou redelijk kunnen zijn en de gulden middenweg kiezen. Ziggo heeft fouten gemaakt, jij in principe ook. Ik zou elkaar tegemoet komen. Beiden fout in mijn ogen.

alfatrion

Het is niet fout om je bankrekening niet te controleren op onterechte afschrijvingen.

De fout ligt hier geheel bij Ziggo. Zij hebben namelijk geld afgeboekt zonder dat daaraan een machtiging of zelfs maar een overeenkomst ten grondslag lag.

Als de gulden midden weg in zou houden dat Ziggo een deel van het onterecht afgeboekte bedrag zou mogen houden, dan wordt het onterecht geld afboeken onnodig lonend gemaakt. Ze hebben nu een gratis lening gehad en dat moet maar genoeg zijn.

Als Ziggo geen zin heeft om dat geld terug te boeken dan staat daarmee vast dat ze het gestolen/verduisterd hebben.

Quisquid

Ongelezen bericht door Quisquid »

alfatrion schreef:Ja er geld een verjaringstermijn van 5 jaar. Ik zou je willen adviseren om een aangetekende brief te versturen waarin je meld dat:
- je het volledige bedrag eist
- en wel voor een datum (over tien dagen) welke opgevat moet worden als 'falende termijn'
- en dat zij daar na 'in verzuim' zijn
- en jij dan tevens de wettelijke rente (4%) eist
- en dat de kosten om dit geld terug te krijgen voor hun rekening komen.

Welk bedrag in rekening mag worden gehaald, voor proceskosten en je advocaat hangt van het bedrag waarover een geschil bestaat.

Je kan ook naar de politie gaan en aangifte doen van verduistering. Diefstal als zij het hebben afgeschreven.
Hier is gewoon sprake van een vordering wegens onverschuldigde betaling. Er is hier geen strafrechtelijk aspect (diefstal of verduistering), maar alles zal gewoon civielrechtelijk moeten worden afgewikkeld.
[Aan een strafrechtelijk traject zou je ook niet veel hebben; bij veroordeling volgt er een boete uit die naar de staatskas vloeit, maar daarmee heb je je centen nog niet terug.]

De wettelijke rente wordt vaak aangepast en varieert naar gelang de periode waarover die moet worden berekend. Daarbij moet je in aanmerking nemen dat niet elke terug te vorderen maandtermijn even "oud" is. Dat wordt nog een flinke rekensom.

Ziggo Webteam Dennis

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Dennis »

Geachte Atropa,

We helpen u graag het probleem op te lossen. Als u ons webformulier invult, zoeken we uit of we iets voor u kunnen betekenen en nemen we contact met u op.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam Dennis

Atropa

Hallo Dennis,

Al meerdere keren heb ik contact met jullie gehad. Ook via het contactformulier. Jullie zijn hiervan op de hoogte. Afgelopen week heb ik een aangetekende brief naar jullie klantenservice gestuurd.

Groetjes

alfatrion

Quisquid schreef:Er is hier geen strafrechtelijk aspect (diefstal of verduistering), maar alles zal gewoon civielrechtelijk moeten worden afgewikkeld.
Artikel 310 Sr schreef:Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
Wie van de bankrekening van een ander geld overboekt neemt een goed weg dat aan een ander toebehoort. Wie daartoe niet gemachtigd is doet dit wederrechtelijk c.q. in strijd met de wet. Aan bijna alle elementen wordt hier voldaan. De verdachte kan zich alleen verweren met het argument "het was een foutje". Dat kan maar dan is de vraag waarom wordt dat niet gecorrigeerd? Het verweer lijkt hier te zijn: dat is nu van mij.

Verduistering is een variant om het delict diefstal.
Quisquid schreef:[Aan een strafrechtelijk traject zou je ook niet veel hebben; bij veroordeling volgt er een boete uit die naar de staatskas vloeit, maar daarmee heb je je centen nog niet terug.]
Je kunt je voegen in strafzaken. Een van voordeel van een strafrechtelijk traject is dat de overheid dan achter je geld aangaat.
Quisquid schreef:De wettelijke rente wordt vaak aangepast en varieert naar gelang de periode waarover die moet worden berekend. Daarbij moet je in aanmerking nemen dat niet elke terug te vorderen maandtermijn even "oud" is. Dat wordt nog een flinke rekensom.
Met een spreadsheet gaat zo iets heel gemakkelijk. Maar dan neem jij het standpunt in dat de verkoper in verzuim is op het moment dat het onterecht is afgeschreven. Ik weet niet of dat houdbaar is.

Ziggo-Coolstar

Ongelezen bericht door Ziggo-Coolstar »

Atropa schreef:Mijn man en ik hadden drie jaar dubbel kabel betaald bij ZIGGO. Nu kreeg ik gisteren een telefoontje en werd mij gezegd dat ik voor één jaar terug betaald krijg want dat zijn de regels, maar omdat ik er al langere tijd mee bezig ben willen ze me tegemoet komen met een bedrag van vierhonderd euro. Mijn vraag is dan ook klopt dit wel? Moet ik niet voor de volledige drie jaren terug betaald krijgen?

Groetjes Atropa
en daar kom je naar 3 jaar achter?

mja dan nog ze betalen je nu dan 2 jaar terug want kabel kost 16,25 p/m (alleen analoge TV) tja toch vreemd dat je er na 3 jaar pas achter komt... misschien is jou administratie ook niet helemaal zuiver :)

Gesloten