LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Einde Ziggo signaal en narekening
Einde Ziggo signaal en narekening
Ik heb Ziggo Z1 (analoog) per eind mei 2010 opgezegd en ook een bevestiging van Ziggo ontvangen dan komt ook de eindafrekening. Ik heb nu CanalDigitaal.
Nu heb ik gehoord dat Ziggo het signaal op de kabel laat staan (analoog), dus dat je evengoed beeld hebt en niet betaald.
Zijn er mensen die ervaring hebben hiermee dat Ziggo misschien na een jaar toch probeerd een rekening testuren omdat je signaal op de kabel hebt staan? Of valt dat wel mee.
Mienpiet
Nu heb ik gehoord dat Ziggo het signaal op de kabel laat staan (analoog), dus dat je evengoed beeld hebt en niet betaald.
Zijn er mensen die ervaring hebben hiermee dat Ziggo misschien na een jaar toch probeerd een rekening testuren omdat je signaal op de kabel hebt staan? Of valt dat wel mee.
Mienpiet
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
Sterkte daarmee,heb je nodig bij firma list en bedrogMienpiet schreef: Ik heb nu CanalDigitaal.
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
Ik denk eerder dat u een brief van Ziggo gaat krijgen dat het anologe abo niet opgezegd kan worden, immers canal digitaal wordt door deze anologe signaal verstuurt. Of u wordt toch afgesloten en dan is het einde canal digitaal. Ziggo laat echt het signaal niet bestaan als er niet betaald wordt. U had zelf kunnen bedenken dat het één niet zonder het ander kan werken en als u problemen met Ziggo krijgt is dat mede aan u zelf te danken.
Ronald.
Ronald.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
ronald g schreef:Ik denk eerder dat u een brief van Ziggo gaat krijgen dat het anologe abo niet opgezegd kan worden, immers canal digitaal wordt door deze anologe signaal verstuurt. Of u wordt toch afgesloten en dan is het einde canal digitaal. Ziggo laat echt het signaal niet bestaan als er niet betaald wordt. U had zelf kunnen bedenken dat het één niet zonder het ander kan werken en als u problemen met Ziggo krijgt is dat mede aan u zelf te danken.
Ronald.
als je er niets vanaf weet is het misschien het beste dat je niks post... canal digitaal gaat niet over de kabel.
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
Excuus, de vraagstelling is wat verwarrend, in deze tijd weet je niet eens meer wat kabelaars aanbieden. Een koppeling tussen Ziggo en canal digitaal is dan gauw gemaakt. Ziggo zal na contract einde de stekker er uit trekken.
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
Wat heb je dan voor problemen met CD ?snepke schreef:Sterkte daarmee,heb je nodig bij firma list en bedrogMienpiet schreef: Ik heb nu CanalDigitaal.
Als je iets roept, dan moet je ook met de billen bloot!
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
Jongens en meiden, ik heb geen problemen met CanalDigitaal via de schotel, Het gaat mij om Ziggo die ik heb opgezegd per einde van deze maand. Nu heb van horen zeggen dat het singnaal (analoog = Ziggo Z1 abonnemet) op de kabel blijft staan dus niet afgesloten wordt? De vraag was dan ook: kan het misschien zijn dat ZIGGO na een jaar bv. toch probeerd een rekening te sturen over dat jaar? Heeft iemand misschien hier een ervaring mee?
Ik denk dat ik Ziggo een aangetekende brief stuur dat ik de kabel Z1 abonnement opgezegd heb per einddatum mei 2010.
Groetjes Mienpiet
Ik denk dat ik Ziggo een aangetekende brief stuur dat ik de kabel Z1 abonnement opgezegd heb per einddatum mei 2010.
Groetjes Mienpiet
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
Lees het topic "Beeindigen canal digitaal onmogelijk en Lindorff B.V en Transfair"maar eens dan weet je wat ik bedoeltennis schreef:Wat heb je dan voor problemen met CD ?snepke schreef:Sterkte daarmee,heb je nodig bij firma list en bedrogMienpiet schreef: Ik heb nu CanalDigitaal.
Als je iets roept, dan moet je ook met de billen bloot!
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
Over Ziggo en een eventuele rekening voor het signaal na de einddatum: als je een bevestiging van je opzegging hebt, waarin de einddatum staat genoemd, dan hoef je nergens bang voor te zijn. Als Ziggo het signaal pas later beeindigt, dan is dat het probleem van Ziggo en hoef jij daar niet voor te betalen. Zorg er gewoon voor dat je de bevestiging van Ziggo een paar jaar bewaart.
Ik denk trouwens dat het wel mee zal vallen: zelf ben ik in januari overgestapt van Ziggo naar Digitenne en ik heb van Ziggo geen rekening voor een signaal na de einddatum gehad.
Ik denk trouwens dat het wel mee zal vallen: zelf ben ik in januari overgestapt van Ziggo naar Digitenne en ik heb van Ziggo geen rekening voor een signaal na de einddatum gehad.
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
Mijn ervaring met UPC (alweer 5 jaar geleden) is dat men bevestigd dat je geen (analoog) abonnement meer hebt, maar dat het nog heel lang kan duren voordat een monteur het kabeltje ergens buiten los trekt.Mienpiet schreef:Nu heb ik gehoord dat Ziggo het signaal op de kabel laat staan (analoog), dus dat je evengoed beeld hebt en niet betaald.
Zijn er mensen die ervaring hebben hiermee dat Ziggo misschien na een jaar toch probeerd een rekening testuren omdat je signaal op de kabel hebt staan? Of valt dat wel mee.
Zo heb ik nog meer dan een jaar signaal gehad (handig voor FM-radio) zonder dat er sprake was van een abonnement.
Ook na een verhuizing (vorige bewoners hadden UPC) heeft er nog ruim een jaar signaal op de kabel gestaan. Zonder dat ze hiervoor een nota sturen, dat dan weer wel.
Zó vlot zijn ze dus ook weer niet
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
[quote="snepkeLees het topic "Beeindigen canal digitaal onmogelijk en Lindorff B.V en Transfair"maar eens dan weet je wat ik bedoel[/quote]
Doe mij a.u.b. eens de link !
Doe mij a.u.b. eens de link !
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
Voor het opzeggen van abonnementen geldt bij Ziggo een maand opzegtermijn, gerekend vanaf de dag na vandaag. Men krijgt daarvoor een schriftelijke bevestiging met daarin de einddatum van het contract.
De internet, telefonie en DTV levering stopt op de dag van beëindiging van het contract. Het analoge signaal kan langer op de kabel blijven staan, dit moet door een monteur in de eindversterker in de straat afgesloten worden.
Na die maand stopt facturatie, alleen voor telefonie worden natuurlijk nog de laatste gesprekskosten gefactureerd aan het einde van de maand na opzegging.
Ondanks dat er mogelijk nog signaal op de kabel staat zal de oud-klant hiervoor niet gefactureerd worden.
De internet, telefonie en DTV levering stopt op de dag van beëindiging van het contract. Het analoge signaal kan langer op de kabel blijven staan, dit moet door een monteur in de eindversterker in de straat afgesloten worden.
Na die maand stopt facturatie, alleen voor telefonie worden natuurlijk nog de laatste gesprekskosten gefactureerd aan het einde van de maand na opzegging.
Ondanks dat er mogelijk nog signaal op de kabel staat zal de oud-klant hiervoor niet gefactureerd worden.
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
Beste Mienpiet,
Indien u een beëindiging heeft doorgegeven van uw abonnement op het kabel signaal en u heeft een bevestiging ontvangen van de beëindiging, hoeft u zich geen zorgen te maken. Het signaal zal uiteindelijk door een monteur worden afgesloten zodra deze de opdracht heeft ontvangen. Dit kan echter op een later tijdstip zijn. Aangezien het een keuze van Ziggo is om het signaal erop te laten zitten, zullen hier uiteraard geen kosten voor in rekening gebracht worden.
Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Jelle
Indien u een beëindiging heeft doorgegeven van uw abonnement op het kabel signaal en u heeft een bevestiging ontvangen van de beëindiging, hoeft u zich geen zorgen te maken. Het signaal zal uiteindelijk door een monteur worden afgesloten zodra deze de opdracht heeft ontvangen. Dit kan echter op een later tijdstip zijn. Aangezien het een keuze van Ziggo is om het signaal erop te laten zitten, zullen hier uiteraard geen kosten voor in rekening gebracht worden.
Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Jelle
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
Jelle had beter het echte antwoord kunnen geven;
Omdat vele die opzeggen verhuizen of het te koop zetten willen ze de nieuwe bewoners na 4 tot 6 maanden een brief sturen met als je niet snel reageerde stopt het signaal.
Dus na opzeggen is er meestal enkele maanden signaal en ik zit na 4 jaren nog steeds met Kabel TV zonder me ooit aangemeld te hebben....
Wel ooit een kaart gehad maar wacht nog steeds op afsluiting.
Ik gebruik al jaren satelliet en kreeg deze dus gratis.
Omdat vele die opzeggen verhuizen of het te koop zetten willen ze de nieuwe bewoners na 4 tot 6 maanden een brief sturen met als je niet snel reageerde stopt het signaal.
Dus na opzeggen is er meestal enkele maanden signaal en ik zit na 4 jaren nog steeds met Kabel TV zonder me ooit aangemeld te hebben....
Wel ooit een kaart gehad maar wacht nog steeds op afsluiting.
Ik gebruik al jaren satelliet en kreeg deze dus gratis.
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
B**s***t*Ziggo Web Rolf schreef:knip......
Na die maand stopt facturatie, alleen voor telefonie worden natuurlijk nog de laatste gesprekskosten gefactureerd aan het einde van de maand na opzegging.
Ondanks dat er mogelijk nog signaal op de kabel staat zal de oud-klant hiervoor niet gefactureerd worden.
Opzegging ivm met overlijden op 16 April verzonden met kopie overlijdensakte,
Bevestiging van opzegging op 23 April binnen met Einddatum NIET in de zelfde maand als volgens jullie eigen voorwaarde geld bij overlijden, maar een maand later op 24 Juni. Gebeld, excuses meneer ik regel het direct voor u, nieuwe opzegging binnen met einddatum 24 April, ok alles nu goed. Vandaag vastgesteld dat er gewoon weer gefactureerd is door ZIGGO over Juni EN Juli.....!!!!
ZIGGO, een hele dikke onvoldoende!!!!!
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
@ Tuut - Tuut,
Als ze na overlijden nog geld willen, terug halen en blokkeren.
Dan kunnen ze zelf uitzoeken wat ze fout doen.
Een deurwaarder zal dan ook voor niets komen maar dat is hun probleem.
Na uw melding niets meer doen, bellen koste geld en tijd, moeten ze maar betere administratie bijhouden!
Als ze na overlijden nog geld willen, terug halen en blokkeren.
Dan kunnen ze zelf uitzoeken wat ze fout doen.
Een deurwaarder zal dan ook voor niets komen maar dat is hun probleem.
Na uw melding niets meer doen, bellen koste geld en tijd, moeten ze maar betere administratie bijhouden!
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
Ik weet het maar soms moet je nog wel eens frustraties kwijt, overigens het zijn tik geiten die er zitten, de schriftelijk opzegging was in hun systeem opgenomen met als reden, "klant niet akkoord met prijs", zat nota bene een kopie overlijdensakte bij!!stofzuigertje schreef:@ Tuut - Tuut,
Als ze na overlijden nog geld willen, terug halen en blokkeren.
Dan kunnen ze zelf uitzoeken wat ze fout doen.
Een deurwaarder zal dan ook voor niets komen maar dat is hun probleem.
Na uw melding niets meer doen, bellen koste geld en tijd, moeten ze maar betere administratie bijhouden!
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
Dit is geen goed advies. Vaak is het zo dat de opzegging in dit geval plaats heeft gevonden terwijl de factuur al klaar stond. Omdat er een maand vooruit betaald wordt zal dit met de factuur welke een maand na de opzegging volgt terugbetaald worden.@ Tuut - Tuut,
Als ze na overlijden nog geld willen, terug halen en blokkeren.
Dan kunnen ze zelf uitzoeken wat ze fout doen.
Een deurwaarder zal dan ook voor niets komen maar dat is hun probleem.
Na uw melding niets meer doen, bellen koste geld en tijd, moeten ze maar betere administratie bijhouden!
@ tuut - tuut, indien u een bevestiging heeft gekregen dat alles per 24 april zou stoppen en nu nog steeds geactureerd wordt, is het verstandig om contact op te nemen met de klantenservice. Ook kan ik dit voor u nakijken. Stuurt u mij daarvoor een PM met uw klantgegevens (klantnummer of postcode + huisnummer) en een telefoonnummer waarop wij u kunnen bereiken.
Re: Einde Ziggo signaal en narekening
Probleem is reeds opgelost.Ziggo Webteam Jelle schreef: @ tuut - tuut, indien u een bevestiging heeft gekregen dat alles per 24 april zou stoppen en nu nog steeds geactureerd wordt, is het verstandig om contact op te nemen met de klantenservice. Ook kan ik dit voor u nakijken. Stuurt u mij daarvoor een PM met uw klantgegevens (klantnummer of postcode + huisnummer) en een telefoonnummer waarop wij u kunnen bereiken.
Jullie databasebeheerder moet eens zorgen dat er op 1 adres niet meerdere klantnummers kunnen onstaan of een duidelijke waarschuwing geven in het systeem bij invoer/mutatie op adres dat er reeds een klantnummer bekend is op het adres, scheelt een op ergenis en miscommunicatie!