LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring CI+ module Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
yassine
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2011 13:53

Ervaring CI+ module Ziggo

Ongelezen bericht door yassine »

Ik heb momenteel een basispakket TV van Ziggo (ook met internet en telefonie).

Ik zou graag digitale tv willen hebben om te kunnen genieten van een betere beeldkwaliteit. Nu is het zo dat mijn LG TV het gebruik van de CI+ module ondersteund. Ik vroeg mij dan ook af of er mensen zijn die ervaring hebben met het gebruik van deze module. Al zoekende weet ik nu dat het belangrijkste verschil tussen CI+ en de standaard Common Interface is dat CI+ consumenten beperkingen oplegt bij het opnemen van televisieprogramma's, dit vind ik niet erg.

Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen tav beeldkwaliteit, eventuele traagheid, gemak etc.

Dank.

comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: Ervaring CI+ module Ziggo

Ongelezen bericht door comeyer »

de kwaliteit van Ziggo is ondermaats, niet aan beginnen

dutchaugust
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2011 13:38

Re: Ervaring CI+ module Ziggo

Ongelezen bericht door dutchaugust »

Heb sinds 1 jaar het complete ziggo pakket via een 82 cm samsung hdtv met c1+ module, kijk boven ook digitaal ovia een samsung 58 cm hdtv met c1+ module en neem met dvd recorder ook digitaal op met een oud digitaal tv kastje van samsung. Ontvangst is prima, alleen eurosport hd laat te wensen over met regelmatig blokken in beeld. Ik woon in zuid limburg en ben heel tevreden over ziggo. :D

twijland
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2011 11:10

Re: Ervaring CI+ module Ziggo

Ongelezen bericht door twijland »

comeyer schreef:de kwaliteit van Ziggo is ondermaats, niet aan beginnen
Wat een onzin zo'n opmerking. Geef dan op zijn minst een onderbouwing... :?

Gr.
Thierry

Abito52
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2011 19:01

Re: Ervaring CI+ module Ziggo

Ongelezen bericht door Abito52 »

Hallo Yassine,

Als je TV Ziggo gecertificeerd is, kontroleren op de Ziggo site, dan maakt het digitaal TV kijken met een CI+ module met Ziggo smartcard niets uit in vergelijking met een digitale ontvanger van Ziggo.
Het "zappen" van beide systemen is traag, is inherent aan digitale TV. :?

Bij het installeren, heel goed de gebruiksaanwijzing lezen en eerst de TV digitaal installeren, voordat je de CI+ module en smartcard plaatst. :shock:
Lees deze handleiding: https://static.ziggo.nl/images/20110615 ... 4-7922.pdf
En lees ook de handleiding installatie Digitale TV, en stel de juiste Frequentie en netwerknummers goed in, zie hoofdstuk 4 : https://static.ziggo.nl/images/handleid ... 4-1911.pdf

En heel belangrijk steek de smartcard op de juiste manier in de CI+ module en steek de CI+ module ook op de juiste manier in het CI slot. Let op, het kan op 2x + 2x manieren, dus lees de handleiding van je TV! :shock:

Als je het verkeerd doet dan blokkeert de smartcard, je krijgt dan het bericht "deze zender behoort niet tot je abonnement" je ontvangt wel NEDERLAND 1 en een regiozender! Je kunt je smartcard zelf deblokkeren, via je Ziggo account "Mijn Ziggo" hier kun je je smartcard activeren en herstellen.
Zet de TV aan en login op Mijn Ziggo en ga naar "Mijn producten"en daarna "Smartcards" hier zie je geactiveerde smartcards en de vraag: Krijg je op je TV een E16-, E19- of een E30-melding? druk dan op "Herstel"

Succes en veel plezier, het beeld en zender aanbod is zeer goed, ik heb geen klachten.
Als je een blokkerig signaal krijgt dan is je antenne/kabelsignaal te laag, door te lange coaxkabels of te veel splitters gebruikt zijn. Gebruik dan een TV versterker zo dicht mogelijk bij het SOP punt (waar het TV signaal binnenkomt, meestal in de meterkast) goede multimedia versterker is een Hirschmann GHV 41M.
Lees: http://www.hirschmann-multimedia.nl/ghv ... iging.aspx
en gebruik goede dubbel afgeschermde coaxkabels en aansluitkabels met vol metalen stekers! :) :)

Gesloten