LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] factuur UPC. incasso wordt steeds vroeger en bedrag verhoogd

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ruudhuising

factuur UPC. incasso wordt steeds vroeger en bedrag verhoogd

Ongelezen bericht door Ruudhuising »

Vandaag zie ik dat UPC weer 3 weken eerder de kwartaalafrekening van mn bankrekening afschrijft dan het vorig kartaal. Ik vind het zot dat je met rentedatum 5/12 moet betalen voor, nog niet geleverde, diensten over een heel eerste kwartaal. Ook gaat het kwartaalbedrag weer eens, onaangekondigd omhoog.
De macht van het automomatisch incaseeren wordt hier misbruikt, ik heb de betaling laten storneren en een klacht bij UPC ingediend. Benieuwd naar de reactie

Ron58

Re: factuur UPC. incasso wordt steeds vroeger en bedrag verhoogd

Ongelezen bericht door Ron58 »

Vandaag zie ik dat UPC weer 3 weken eerder de kwartaalafrekening van mn bankrekening afschrijft dan het vorig kartaal. Ik vind het zot dat je met rentedatum 5/12 moet betalen voor, nog niet geleverde, diensten over een heel eerste kwartaal. Ook gaat het kwartaalbedrag weer eens, onaangekondigd omhoog.
Hebben ze geleerd van KPN, of KPN van UPC???? :lol: :lol:

Ik heb het net even nagekeken, bij mij incasseren ze al een jaar (ik heb alleen analoge tv via de kabel) rond de 10e van de maand. Er staat telkens een factuurnummer bij, alleen de bijbehorende factuur krijg ik nooit. Er wordt geïncasseerd in januari, april, juli en oktober, keurig in de eerste maand van het lopende kwartaal.

KPN flikte dat geintje wel, daar betaalde ik uiteindelijk op de 9e van de maand vóór de volgende periode (van 2 mnd), daar heb ik de machtiging tot automatische incasso ingetrokken, kennelijk deden veel meer klanten dit, want nu gaan ze 1,25 rekenen voor een acceptgiro.
Onder meer om deze reden ben ik helemaal bij KPN opgestapt.

Ik hoop dat UPC zich in dit geval blijft gedragen, als ik daar ook op zou willen stappen moet ik fors investeren in apparatuur en arbeid om op een andere manier tv te kunnen kijken.
Opstappen is nl. de enige manier om je niet op je kop te laten zitten door dit soort bedrijven, en ik heb er nu eenmaal een pesthekel aan om me op mijn kop te laten zitten :lol:

Gesloten