geenmono schreef:Als zij je papieren rekeningen moeten sturen omdat jij het wil
Nee dat wil ik niet. Ik wil kunnen betalen zonder dat het me geld kost.
Dan kies je voor automatische incasso of wissel je maar naar een bedrijf dat het doet zoals jij wil.
geenmono schreef:Jeetje, wil je het soms niet snappen ofzo?
Ik denk dat je het zelf niet snapt. Je kunt een automatische incasso blokkeren inderdaad maar dat is niet hetzelfde als stoppen. Misschien kan een deskundige van Radar dit onbegrip wat blijkbaar breed leeft uit de wereld helpen?
Jij bent degene die niet lijkt te snappen hoe automatische incasso in de praktijk werkt.
Letterlijk iedereen die "gemachtigd incassant" is (lees: door de bank gemachtigd om af te schrijven) kan incasseren van jouw rekening, als ze dat willen. Het enige wat ze hier verder voor nodig hebben zijn de IBAN gegevens.
DUS: als ik een bedrijf heb dat jij totaal niet kent en bij mijn klanten automatisch kan incasseren, kan ik tóch bij jou geld afschrijven als ik dat wil; machtiging of geen machtiging. Het mag dan wel niet, maar het kán wel.
Dat is o.a. ook waarom je kan storneren. Officieel een machtiging intrekken kan door de incassant te informeren, maar je kan ook (onterechte) automatische incasso's zelf blokkeren via internetbankieren of door bij de bank melding te maken van onterechte incasso met een opdracht tot blokkade.
In al deze gevallen wordt een automatische incasso gestopt.
Verder nog vragen?