LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuurkosten Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
jfortron

Re: Factuurkosten Ziggo

Ongelezen bericht door jfortron »

geenmono schreef:
Het verbaast me dat ik over dit onderwerp geen discussies zie. Betaalt iedereen dan met automatische incasso?
En dat monopoly van Ziggo?

R. Jansen
Waarom een discussie voren, als alles geregeld kan worden met een maandelijks incasso.
Monopoly van Ziggo, hoe kom je erbij.
Er zijn genoeg andere alternatieven, en deze zou ik dan ook waarnemen en niet met zo´n bedrijf dan Ziggo in zee gaan, die jou het leven toch zo zuur maken. :mrgreen:

geenmono

Ongelezen bericht door geenmono »

#
Laatst gewijzigd door geenmono op 17 mar 2016 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

jfortron

Ongelezen bericht door jfortron »

geenmono schreef:Dit krijg ik als reactie van Ziggo.
Beste meneer Jansen ,

Als zij je papieren rekeningen moeten sturen omdat jij het wil
Nee dat wil ik niet. Ik wil kunnen betalen zonder dat het me geld kost.
Kan, via incasso! :wink:

Faye1971

Ongelezen bericht door Faye1971 »

geenmono schreef:Dit krijg ik als reactie van Ziggo.
Beste meneer Jansen ,

Bedankt voor uw reactie.
De ING is gestopt met het aanbieden van Finbox. Hierdoor moesten wij uw betaalwijze dus aanpassen. Op dit moment heeft u de keuze tussen maandelijks per acceptgiro of maandelijks per automatische incasso.
Een andere optie heb ik helaas ook niet voor u.
Jeetje, wil je het soms niet snappen ofzo?
Ik denk dat je het zelf niet snapt. Je kunt een automatische incasso blokkeren inderdaad maar dat is niet hetzelfde als stoppen. Misschien kan een deskundige van Radar dit onbegrip wat blijkbaar breed leeft uit de wereld helpen?
Nog maar een keer dan;

1.Accorderen na ontvangst van een digitale factuur in Mijn Ziggo is gratis!
2.Automatische incasso is gratis!
3.Via iDEAL betalen is gratis!

Betalen via een acceptgiro is niet gratis. Dan betaal je € 1,00 extra per factuur. Er zijn wel degelijk meer dan 2 gratis betaalmogelijkheden bij Ziggo.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/adm ... n/betalen/

geenmono

#

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

geenmono schreef:
Dan kies je voor automatische incasso of wissel je maar naar een bedrijf dat het doet zoals jij wil.
geenmono schreef:
Jeetje, wil je het soms niet snappen ofzo?
Ik denk dat je het zelf niet snapt. Je kunt een automatische incasso blokkeren inderdaad maar dat is niet hetzelfde als stoppen. Misschien kan een deskundige van Radar dit onbegrip wat blijkbaar breed leeft uit de wereld helpen?
Jij bent degene die niet lijkt te snappen hoe automatische incasso in de praktijk werkt.

Letterlijk iedereen die "gemachtigd incassant" is (lees: door de bank gemachtigd om af te schrijven) kan incasseren van jouw rekening, als ze dat willen. Het enige wat ze hier verder voor nodig hebben zijn de IBAN gegevens.

DUS: als ik een bedrijf heb dat jij totaal niet kent en bij mijn klanten automatisch kan incasseren, kan ik tóch bij jou geld afschrijven als ik dat wil; machtiging of geen machtiging. Het mag dan wel niet, maar het kán wel.

Dat is o.a. ook waarom je kan storneren. Officieel een machtiging intrekken kan door de incassant te informeren, maar je kan ook (onterechte) automatische incasso's zelf blokkeren via internetbankieren of door bij de bank melding te maken van onterechte incasso met een opdracht tot blokkade.

In al deze gevallen wordt een automatische incasso gestopt.

Verder nog vragen?

geenmono

#

Faye1971

geenmono schreef:Beste Faye,

Dus bij de klantenservice van Ziggo weten ze dat niet?: Nog maar een keer dan:
Op dit moment heeft u de keuze tussen maandelijks per acceptgiro of maandelijks per automatische incasso.
Een andere optie heb ik helaas ook niet voor u.
Het kan zijn dat desbetreffende medewerker het niet weet. Want er zijn wel degelijk meerdere gratis mogelijkheden. Elke Ziggo klant kan een Mijn Ziggo-account aanmaken. Jij dus ook.

Inderdaad nog maar een keer dan;

1.Accorderen na ontvangst van een digitale factuur in Mijn Ziggo is gratis!
2.Automatische incasso is gratis!
3.Via iDEAL betalen is gratis!

Betalen via een acceptgiro is niet gratis. Dan betaal je € 1,00 extra per factuur. Er zijn wel degelijk meer dan 2 gratis betaalmogelijkheden bij Ziggo. Zie ook de volgende link, staat op de website van Ziggo;

https://www.ziggo.nl/klantenservice/adm ... /betaling/

Wat mij betreft zoek je het verder maar uit.

Julie4444

geenmono schreef:Werk je bij Ziggo?
Nee.
Rare vraag.

Ik heb gewoon even mijn gezonde verstand gebruikt en dit gelezen. Vreemd trouwens dat daar accept giro niet eens genoemd wordt.

Maar goed, het mag duidelijk zijn dat je geen oor hebt voor praktisch iedereen die hier het zelfde vertelt, naar wat lijkt alleen maar omdat je het er niet mee eens bent.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

MichielFRL schreef:Alleen al de postzegel kost een euro.
Dan de handmatige verwerking.
Kortom, die euro is niet kostendekkend.
Die kosten moet men halen uit de algemene middelen. De ING brengt voor de werking van een acceptgirokaart € 0,35 in rekening. En ik dacht dat Ziggo bij de ING zat, dus mag Ziggo daarvoor niet meer vragen dan € 0,35. Dat is de nieuwe wetgeving zoals deze vanaf 13 juni 2014 van kracht is.

Zie het guidance document van de EU, hoofdstuk 9:
http://ec.europa.eu/justice/consumer-ma ... nce_en.pdf
http://ec.europa.eu/justice/consumer-ma ... nce_nl.pdf

OdiugRtv

Ongelezen bericht door OdiugRtv »

Begrijp inderdaad dat Ziggo nu 2 gratis mogelijkheden aanbied, Dat is echter nog wel behoorlijk verborgen als je je in je 'Mijn Ziggo' omgeving bevind.
Daar worden er slechts twee aangeboden , (auto-incasso & acceptgiro +1€). Precies zoals ook de klantenservice de klant strikt mededeelt...

Dus bedankt voor deze link
https://www.ziggo.nl/klantenservice/adm ... n/betalen
Online accoderen lijkt me een prima vervanging voor de FinBox via ING.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarbij ik dan nog steeds niet snap waarop je zou willen kiezen voor een omslachtige en foutgevoelige manier van betalen, terwijl het ook heel makkelijk, simpel en goedkoop kan. Maar goed, ieder zijn meug...

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="Moneyman"]Waarbij ik dan nog steeds niet snap waarop je zou willen kiezen voor een omslachtige en foutgevoelige manier van betalen, terwijl het ook heel makkelijk, simpel en goedkoop kan. Maar goed, ieder zijn meug...[/quote]

Indien Ts geen goed gevoel erbij heeft is dat haar goed recht, andere hoeven dat niet te snappen :P

Moneyman

Har06 schreef:
Moneyman schreef:Waarbij ik dan nog steeds niet snap waarop je zou willen kiezen voor een omslachtige en foutgevoelige manier van betalen, terwijl het ook heel makkelijk, simpel en goedkoop kan. Maar goed, ieder zijn meug...
Indien Ts geen goed gevoel erbij heeft is dat haar goed recht, andere hoeven dat niet te snappen :P
Dat is waarom ik zeg "ieder zijn meug" :roll:

Maar dan niet over een paar maanden weer hier komen klagen dat er incassokosten betaald moeten worden omdat er een rekening vergeten is te betalen...

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Moneyman schreef:
Har06 schreef:
Moneyman schreef:Waarbij ik dan nog steeds niet snap waarop je zou willen kiezen voor een omslachtige en foutgevoelige manier van betalen, terwijl het ook heel makkelijk, simpel en goedkoop kan. Maar goed, ieder zijn meug...
Dat is waarom ik zeg "ieder zijn meug" :roll:

Maar dan niet over een paar maanden weer hier komen klagen dat er incassokosten betaald moeten worden omdat er een rekening vergeten is te betalen...
Money?man is dat jouw afdeling ? laat dat aan de moderator over :roll:

Moneyman

Har06 schreef:Money?man is dat jouw afdeling ? laat dat aan de moderator over :roll:
Heb je ook nog iets zinnigs aan de discussie toe te voegen? Of zit je te zeuren om het zeuren?

Als je niet snapt wat de relevantie is van mijn opmerkingen ten opzichte van het hier besproken "probleem", tsja, dan zijn we uitgepraat.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

In theorie heeft TS gelijk, een automatische incasso kun je stoppen door de incassant een zogenaamde "rode kaart" te sturen.
Doemdenkers kunnen dan inderdaad bedenken dat Ziggo deze rode kaart door de shredder haalt en er niets mee doet.

In die gevallen kun je nog steeds :
a. Storneren tot 8 weken na incasso.
b. Incasso blokkade instellen voor Ziggo dan valt er niets meer te incasseren.

TS vertelt (of ziet) dus maar de helft.

prem

Ongelezen bericht door prem »

TS zou het geld het liefst iedere maand even contant langs brengen.

Julie4444

MichielFRL schreef:TS had ook even Google kunnen gebruiken https://www.ziggo.nl/klantenservice/adm ... /betaling/
En hier is reeds 3 maal naar gelinkt in dit topic.. 4 als je deze post meetelt. :lol:

Faye1971

Het kan niet vaak genoeg herhaald worden. :D
Ik zal die link nu dan ook niet nogmaals plaatsen.

Gesloten