LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Firmware Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Firmware Digitenne

Ongelezen bericht door Simon_W »

Is er een truc je firmware te upgraden bij Digitenne. De personal recorder die ik heb heeft een lange tijd uit gestaan en loopt duidelijk achter wat firmware betreft. Van het scherpere beeld d.m.v. de nieuwe firmware kan ik dus nog niet genieten.

Wanneer komen ze anders weer met nieuwe firmware?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Firmware Digitenne

Ongelezen bericht door kanovaarder »

nieuwe firmware Digitenne.

Volgens mij moet die laatste upgrade nog gewoon binnen te halen zijn.
Al zelf dit geprobeerd met Menu-Fabrieksinstellingen-Opnieuw installeren van zenders?

Want inderdaad, die laatste upgrade gaf wel een duidelijk zichtbare verbetering en nu een logische indeling van zenders.

In Niieuwendam in ieder geval goed beeld.
Het kan dus wel zonder die UPC!

Grootvader

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: Firmware Digitenne

Ongelezen bericht door Simon_W »

Nou de meest voor de hand liggende methode is aanklikken "Software vernieuwen" maar dan geeft hij aan dat ik de laatste software heb. Dat klopt echter niet want ik heb versie 1.04.0A en de laatste versie volgens de site van KPN is ...
Samsung Personal Recorder softwareversie 1.16.0a

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Firmware Digitenne

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Software vernieuwen Digitenne.

[quote] Nou de meest voor de hand liggende methode is aanklikken "Software vernieuwen" maar dan geeft hij aan dat ik de laatste software heb.[quote].

Tsja, dat is nogal logisch. Hij leest gewoon welke software aanwezig is, verder niets.
Wat standaard gebeuren moet staat overigens ook in het fraaie boekje dat 'gebruiksaanwijzing' heet.

Grootvader

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Firmware Digitenne

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 16 Aug 2007 22:41 door kanovaarder


--------------------------------------------------------------------------------

Software vernieuwen Digitenne.
Nou de meest voor de hand liggende methode is aanklikken "Software vernieuwen" maar dan geeft hij aan dat ik de laatste software heb
.

Tsja, dat is nogal logisch. Hij leest gewoon welke software aanwezig is, verder niets.
Wat standaard gebeuren moet staat overigens ook in het fraaie boekje dat 'gebruiksaanwijzing' heet.

Grootvader

Tss, "verder niets".......
en dan nog bijdehand gaan zitten doen ook. :?:


Wat doet het knopje software vernieuwen nu precies?:

Indien men daar opdrukt, dan gaat de tuner kijken of er nieuwe software in de lucht zit, OTA,
On The Air heet dat.
Heeft u bijvoorbeeld softwareversie 1.4a
dan kijkt de tuner of er een versie in de lucht zit die hoger is dan deze, bijvoorbeeld 1.4b.

Zit er niets in de lucht of dezelfde versie als op het apparaat, dan gaat de tuner ervan uit dat de nieuwste software al aanwezig is. Dan zal hij aangeven dat je de laatste software hebt en niet hoeft up te daten.
Dat is net even iets meer dan "alleen maar kijken welke software er nu op de tuner zit".

De naam "software vernieuwen" is voor de meeste mensen zo duidelijk, dat een gebruiksaanwijzing van stal halen om de betekenis van deze term te achterhalen, totaal onnodig is. Hoe fraai dat boekje dat zo heet, dan ook mag zijn.

@Simon_W
Op dit moment heeft u kunnen contstateren dat er geen nieuwere versie in de lucht zit, dat is omdat KPN deze nieuwste versie op dit moment niet (meer) in de lucht heeft. KPN zal deze update ter zijner tijd wel weer in de lucht brengen.

U heeft dat goed gedaan door op de knop "software vernieuwen" te drukken. Iedere ander mogelijkheid die eventueel tot dat zelfde doel leidt, is omslachtig en erg onzinnig...

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: Firmware Digitenne

Ongelezen bericht door Simon_W »

Ja lijkt mij ook. De huidige versie van de software Grootvader kan je vinden onder Status Personal Recorder waar alle gegevens van de hardware en software op een rijtje staan.

Maar ik vind het wat onbevredigend dat ik maar moet afwachten totdat een upgrade online staat. Wie weet duurt dat wel een jaar terwijl ik weet (door mijn vorige twintuner) dat het beeld beter wordt na de upgrade.

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Firmware Digitenne

Ongelezen bericht door asmi »

Wie weet duurt dat wel een jaar
Wie weet gebeurt het wel helemaal nooit.

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: Firmware Digitenne

Ongelezen bericht door Simon_W »

Van KPN hoorde ik er vandaag wat meer over. Ze beweerden dat zij er niet over gaan wanneer firmware wordt aangeboden en dat Samsung dat een maand achter elkaar op het netwerk zet en dan is het over. Ze verschuilen zich dus een beetje achter de softwarebouwer terwijl ze ook voor de belangen van hun klanten zouden kunnen opkomen. Er kwamen wel vaker klachten over en er zou nu wel 'een rapportje' over gemaakt maar dat is dan ongewis qua afloop.

Ook was niets bekend over wanneer er eventueel nieuwe firmware zou komen en of dit nog uberhaupt gebeurd. Merkwaardig vind ik dat de aankoopbon van het apparaat van eind mei van dit jaar is (dus het apparaat is nog geen drie maanden oud) en dat ik niet toegang heb tot de laatste firmware en dit misschien ook nooit meer krijg.

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Firmware Digitenne

Ongelezen bericht door asmi »

Volgens mij kun je gewoon stellen dat je een nu ondeugdelijk apparaat hebt gekocht, of althans een apparaat dat niet aan de verwachtingen die je als consument mocht hebben toen ze het apparaat aan je verkochten.
Dus met de wet in de hand kun je eisen dat het apparaat binnen een redelijke termijn hersteld of omgeruild wordt, en anders kun je de koop ontbinden.

16again
Berichten: 16169
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Firmware Digitenne

Ongelezen bericht door 16again »

Van KPN hoorde ik er vandaag wat meer over. Ze beweerden dat zij er niet over gaan wanneer firmware wordt aangeboden en dat Samsung dat een maand achter elkaar op het netwerk zet en dan is het over.
Lijkt mij een goedkope smoes!
Van wie is dat netwerk, van KPN of Samsung??

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: Firmware Digitenne

Ongelezen bericht door Simon_W »

Ja ik vind het ook een slap verhaal. En bovendien ongeloofwaardig. Er is geen software-bakker die zijn nieuwe sofware maar een maand aanbiedt. En KPN positioneert zijn Digitenne apparatuur als ideaal voor op het water en in 2e huisjes. Dus reken maar dat er dan heel wat apparaten niet geupgrade zijn dus firmware maar een maand aanbieden is dan niet afdoende. Maar ja, heb je er als consument recht op? Kan je eisen dat ze het beschikbaar stellen?

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: Firmware Digitenne

Ongelezen bericht door Simon_W »

Samsung zegt nu ook dat het niet klopt en dat KPN zelf bepaald wanneer dat op hun netwerk staat en dat zij er voor moeten zorgen dat ik het kan downloaden. Ze kletsen dus maar wat bij KPN.

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: Firmware Digitenne

Ongelezen bericht door Simon_W »

KPN zegt weer dat Samsung klets en Samsung verwijst weer naar KPN. Mijn vraag of ze misschien eens met elkaar in overleg kunnen daar deze klacht vaak binnenkomt is nog niet duidelijk beantwoord. KPN gaat het 'in de groep gooien' en Samsung verwijst mij terug naar KPN. Belachelijk ... en dat alleen omdat ik een bestandje van een paar MB nodig heb dat iedere andere software producent op zijn site/netwerk zou zetten omdat ze graag tevreden klanten hebben die graag hun producten gebruiken. :evil:

BugMeNot
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2006 18:45

Re: Firmware Digitenne

Ongelezen bericht door BugMeNot »

Misschien beetje late reactie, maar ik heb momenteel het zelfde euvel.

Tuner is tijdje uit geweest, dacht alle updates te hebben ontvangen maar
bij vergelijking met mijn broertjes ontvanger bleek er een versie verschil
(1.30 > 1.50)... software vernieuwen geeft ook bij mij aan dat ik al
de nieuwste versie zou hebben...

enige tips?

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Firmware Digitenne

Ongelezen bericht door asmi »

Bel de helpdesk eens. Het schijnt dat tuners met oude software omgeruild kunnen worden (gelezen op andere forums, geen eigen ervaring).

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: Firmware Digitenne

Ongelezen bericht door Simon_W »

Nou ik denk niet dat ze voor zo'n klein bestandje je hele tuner omruilen.
Voor de rest zoeken we het maar uit. Overigens een prima product dat Digitenne maar de ondersteuning van de hardware is gewoon schandalig slecht.

BugMeNot
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2006 18:45

Re: Firmware Digitenne

Ongelezen bericht door BugMeNot »

Ik heb de tuner al jaar ofzo... dus ff inruilen zal waarss nie gaan...

heb momenteel iig wel weer al m'n zenders door andere instelling...

ma loop nog steeds versie(s) achter...
ma is zoeken wat t verschil is.. en hoe belangrijk

Gesloten