LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fybe glasvezel, HD-tv en installatie

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ArjanMeulman

Fybe glasvezel, HD-tv en installatie

Ongelezen bericht door ArjanMeulman »

Op internet een abonnement gevonden via reggefiber, All-in One Supersnel HD van Fype. Alles goed doorgelezen op de site en vervolgens het abonnement afgesloten. Wij dachten dat we straks lekker konden gaan genieten van HD tv, maar helaas niks was minder waar. Voor HD-tv heb je nog een settopbox nodig. Op de reggefiber-site staat dat er 1 bij het pakket aanwezig is, maar dat is dus niet zo. Ik heb erover gebeld maar Fype is niet aansprakelijk voor fouten die op de reggefiber site staan, al dus de klantenservice van Fype. Reggefiber is daarin tegen ook niet verantwoordelijk voor foute informatie want op hun site staat deze tekst ''Reggefiber is niet verantwoordelijk voor de inhoud en /of juistheid van de op deze website door derden geplaatste items en/of informatie.'' dus wie is er dan verantwoordelijk voor deze onjuiste en misleidende informatie? Nou had ik hierover al de klantenservice gebeld en deze konden niks anders doen dan mij er nog eens op wijzen dat ze niet aansprakelijk zijn voor de informatie op de site van reggefiber en mij vervolgens alsnog een settopbox aan te bieden tegen borg prijs (159,-). Omdat wij toch graag HD-tv wouden toch maar een settopbox besteld. Verder had ik er met de klanten service nog over gehad dat wij meerder tv’s hebben en ik ook graag op een andere tv HD-tv wou kijken. Voor een 2e settopbox moet je eenmalig 169,- euro betalen, dit stond wel duidelijk op de site. Nou had ik nog een decoder van ziggo en volgens deze man van de klanten service was die wel geschikt voor HD-tv en anders zeker het proberen waard om 169,- euro te besparen. Nou hadden wij gekozen voor de ‘’ Onze installateur verzorgt uw gehele installatie.’’ Dus ik dacht me nergens druk over te moeten maken, want de monteur verzorgt de gehele installatie. De vriendelijke man heeft de settopbox geplaatst en een nieuwe utp kabel getrokken want, degene die er net nieuw zat bleek niet te voldoen omdat er een kunstof kabelscheidertje in zat. Dit was dan vervolgens ook het verzorgen van de gehele installatie want waar ik mijn ziggo decoder zal gaan proberen wou hij geen kabel heen trekken want dat stond niet op de overeenkomst zei hij. Toch wel vreemd want stel, ik had geen settopbox genomen dan had deze man helemaal niks aangesloten en toch verzorgen ze de gehele installatie. Dus bij de’’ gehele installatie’’ bedoelen ze alleen de extra bij geleende producten zoals een settopbox.
Nou moet ik helaas zeggen dat ik behoorlijk spijt heb gekregen van mijn glasvezel keuze omdat, van de zoals ze bij fype zeggen 5 stappen om glasvezel te krijgen bij mij bij elke stap wel weer iets fout gegaan is, van misleidende informatie tot monteurs die niet op komen dagen enz. en nu 1 tv heb met HD-tv en verder nergens in huis tv kan kijken. Nu is mijn vraag eigenlijk, is dit zoals het overal gaat? is dit inmiddels normaal?

bprosman

Re: Fybe glasvezel, HD-tv en installatie

Ongelezen bericht door bprosman »

Glasvezel is als TV/Internet medium nog vrij nieuw en voor zover ik de klachten lees is het een combinatie van (nieuwe) bedrijven die hun interne huishouding (nog) niet in orde hebben (lees Ziggo / UPC problemen van 10 jaar terug en je ziet zo'n beetje het zelfde), slechte voorlichting (wat krijgt de klant) en de klant die niet weet / zich niet realiseert wat hij bestelt. Bijvoorbeeld, de klant realiseert zich bij een overstap van Ziggo/UPC naar glas niet altijd dat hij UTP kabel moet hebben en niet meer de coax (alhoewel sommige glasaanbieders ook analoog leveren). De verkoper zal wel gek zijn dit te vermelden want dan is de overstapdrempel hoger. Bij de woorden "besparen, goedkoper, korting en gratis" stoppen de meeste klanten met denken.

ArjanMeulman

Ongelezen bericht door ArjanMeulman »

Ja dat klopt en is zeker waar, nou had ik zelf natuurlijk alles goed gelezen en na de problemen nog eens na gelezen en er ontbreekt nogal wat informatie omtrent dat onderwerp. Gelukkig had ik zelf wel utp liggen alleen bleek die niet voldoende te zijn, nu heb ik hier nogal mijn twijfels over omdat ik de kabels vergeleken heb, en na mijn inzien er nu een mindere kabel ligt dan dat er lag, maar de monteur zal het wel zeker weten. wat nu wel heel jammer is de manier waarop hij het aansluit, ik heb een mooie inbouw utp doos en de monteur vind het nodig om zijn kabeltje gewoon achter het afdekraampje van het component langs te laten gaan en geen gebruik te gaan maken van de doos, die daar immers niet voor niks zit natuurlijk, en daardoor het hele raampje er nu scheef opzit, plus dat hij vervolgens gewoon weg gegaan is en zijn rommeltjes en draadjes heeft laten liggen.

charlie28

Ongelezen bericht door charlie28 »

Wij hebben sinds januari fype en alleen maar problemen.
Er worden bedragen in rekening gebracht die niet kloppen.
Ook zijn we vaker afgesloten dan dat we aan.
En als je ze belt weten ze nergens van af.
Voor de monteur hoefde we niks te betalen en alsnog kregen we een rekening voor bijde keren
Dat hij kwam.
Deze beste man heeft de.kabels neergegooid en ons laminaat beschadigd.
Zeggen wij hier iets over dan doen ze.alsof ze dom zijn.
En in.het contract staat dat alles draadloos zou zijn.
En terug bellen doen ze ook nooit.
We zijn er nu al zo klaar mee.
Om ons heen horen we ook alleen maar klachten.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

En in.het contract staat dat alles draadloos zou zijn.
Lijkt me sterk, want HD TV draadloos zou echte uitdaging worden.

Gesloten