LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie vraag; TV voor de 2e keer defect...

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Wilhelm89
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jul 2012 11:30

Garantie vraag; TV voor de 2e keer defect...

Ongelezen bericht door Wilhelm89 »

Beste allemaal,

In Maart 2010 kocht ik een TV, een bloedmooie LG 47" LED tv die nét uit was, bij de Makro in Den Bosch. Wauw, wat was ik daar blij mee......
4 maanden later, in Juli 2010 ging het toestel defect. De optische aansluiting was niet goed en er was geen uitgaand geluid met een optische kabel meer mogelijk. LG gebeld; die komen natuurlijk even kijken en gaan een printplaat bestellen om te vervangen. Echter; na 3 weken krijg ik telefoon dat de printplaat van mijn (gloednieuwe LG) TV niet meer te bestellen is, dus ik een ander toestel krijg. Tot mijn verbazing, was ook mijn mooie LG TV niet meer leverbaar, dus moest ik genoegen nemen met een ander... Deze is niet bloedmooi, dit is niet het apparaat waar ik voor heb gekozen in de Makro, maar een apparaat dat me telefonisch is aangesmeerd als een gelijkwaardig toestel waar ik verder toch geen keus in had.

Anyway; nu ben ik de moeilijkste niet. Dan maar niet verliefd op het design maar genoegen nemen met gelijkwaardig goed beeld.

Maar nu; Juli 2012, geluid werkt niet. Optische aansluiting wederom defect. Gebeld met LG; 2 jaar fabrieksgarantie geven zij namelijk aan. Maaaaaar, de garantie ging in op Maart 2010 ipv Juli 2010. Ondanks dat het een nieuw toestel die ik liever niet gehad had.

Ik heb nu een klacht ingediend en moet hier nog antwoord op krijgen. Ik ben alleen bang dat ik naar een nieuwe TV moet gaan zoeken. Een TV van 2 jaar oud t.w.v. €1.650,- is defect en LG zegt er niets anders aan te kunnen doen dan een klacht in dienen.....

Ik hoef niemand uit te leggen dat ik baal.

Nu heb ik tegelijker tijd bij de Makro een verzekering/garantie afgesloten voor 5 jaar. Wat er ook gebeurt, je bent er voor verzekerd. Echter; heb ik dat bij aankoop afgesloten en heb ik in de tussentijd een vervangend apparaat gehad. Wat gebeurt hier nu eigenlijk mee dan ?

Alvast bedankt,

Willem

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Garantie vraag; TV voor de 2e keer defect...

Ongelezen bericht door berndv »

De garantie wordt niet verlengd bij een reparatie, garantie heb je op je Aankoop.

Heb je het vorige defect via de garantie van de makro gespeeld? Anders kan dit wel lastig gaan worden, omdat u met lg een vervangende tv heeft geregeld, welke niet bij de makro vandaan komt, en waarvan het serienummer dus ook niet bekendheid bij hun. Maar ik mag toch aannemen dat u al lang contact heeft opgenomen met de verlengde garantie alvorens hier een topic te plaatsen?

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Garantie vraag; TV voor de 2e keer defect...

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Garantie aanvragen zul je dus via de Makro moeten indienen en niet via LG.
Jouw garantie loopt immers bij de Makro en LG gaat uit van hun standaard van 2 jaar garantie.

Volgens de door jouw bijgekochte garantievoorwaarden heb je dus nog gewoon garantie, maar via de Makro.

En een klacht indienen bij LG heeft geen zin, gezien je garantie op maart ingegaan is voor de duur van 2 jaar. Het nieuwe toestel valt onder de garantie van het aangekocht toestel en daarmee wordt dus niet opnieuw een garantietermijn van 2 jaar ingesteld.

Succes!

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie vraag; TV voor de 2e keer defect...

Ongelezen bericht door alfatrion »

Realiseer je dat door bij de Makro te kopen het consumentenrecht niet van toepassing is, omdat de Makro er vanuit mag gaan dat je op de zaak koopt omdat de pas aan het bedrijf, vereniging of stichting en vrije beroepsbeoefenaar gegeven wordt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Garantie vraag; TV voor de 2e keer defect...

Ongelezen bericht door nevermind »

alfatrion schreef:Realiseer je dat door bij de Makro te kopen het consumentenrecht niet van toepassing is, omdat de Makro er vanuit mag gaan dat je op de zaak koopt omdat de pas aan het bedrijf, vereniging of stichting en vrije beroepsbeoefenaar gegeven wordt.
En dan heb je geen garantie? :lol: :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Garantie vraag; TV voor de 2e keer defect...

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

dan heb je toch wel garantie?
makro of niet?

maar ts...als die tv net uit was????dan was hij wel snel uit assortiment van LG?
neem aan dat u toch wel achter de garantie bent aangegaan alvorens hier u verhaal te doen? u had misschien TOEN daar al achteraan moeten gaan,hoe dat zat?


ik had daar dus niet mee akkoord gegaan,als u de tv niet mooi vond?
u heeft er toen genoegen mee genomen dus..dan moet dat klaar zijn vind ik..dat tv 1 kapot is gegaan en nu ook tv twee en bijna zelfde klachten zegt dan toch genoeg over het merk?in die range...

Life is Good..

ps makro bellen...zal toch wel telefoon nummer staan op het papier waar verzekering op staat?

Wilhelm89
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jul 2012 11:30

Re: Garantie vraag; TV voor de 2e keer defect...

Ongelezen bericht door Wilhelm89 »

Klopt Rozemarijntje, echter moest ik telefonisch akkoord geven. Toen de TV er eenmaal stond had ik er geen keus meer in zeg maar, daarnaast was ik al blij weer beeld te hebben na zowat een maand !

Gaat niet echt om de garantie via Makro, maar meer de verzekering. De dame die ik gisteren aan de telefoon had kon me er maar weinig over vertellen. Dus als ik morgen vrij ben probeer ik het nog even bij een ander.

En inderdaad, voor mij niet snel een LG tv meer. Beeld is prachtig, valt niets van te zeggen. Echter binnen 2,5 jaar 2x dezelfde klacht hebben beloofd niet veel goeds !!

CorR69
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2012 16:06

Re: Garantie vraag; TV voor de 2e keer defect...

Ongelezen bericht door CorR69 »

"En inderdaad, voor mij niet snel een LG tv meer. Beeld is prachtig, valt niets van te zeggen. Echter binnen 2,5 jaar 2x dezelfde klacht hebben beloofd niet veel goeds !!"

Een vervelende ervaring met LG. Kan ik me gooed voorstellen overigens. Wat ik je wil meegeven is dat tegenwoordig geen enkel merk zaligmakend is. Van LG en Samsung hoor je dit soort verhalen wel het meest. Dit heeft te maken met het grote marktaandeel dat beide merken hebben. Feit is dat met de komst van platte televisies de factor "duurzaamheid" wel minder is geworden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Garantie vraag; TV voor de 2e keer defect...

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik moet zeggen ik klop het nu even af op hout! 3x...
maar heb altijd samsung gehad nooit problemen!!!
klop het nog een keer af...

ik heb meerdere dingen van samsung omdat ik dus vertrouwen in het produkt heb..
alleen....zeg ik wel..de wasmachine hoefde ik niet(even offtopic)maar dat vetrouwde ik dus nog niet...

maar goed TS snel dus achter die verzekering aan gaan...
je hebt er recht op...

@cor,nou moet ik zeggen ik eigenlijk heel veel problemen ook zie over philips en sony..

en ik kan ook niet zeggen dat samsung nou een goedkoop merk is..de mijne in elk geval niet,was duurder als de sony of phillips

CorR69
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2012 16:06

Re: Garantie vraag; TV voor de 2e keer defect...

Ongelezen bericht door CorR69 »

@Rozemarijntje:
Vandaar dat ik ook scheef dat geen enkel merk meer zaligmakend is en dat met de komst van platte televisie's duurzaamheid minder is geworden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Garantie vraag; TV voor de 2e keer defect...

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja de nieuwe tv's daar zit zoveel op en aan...en als je ziet hoe plat dat ding is?niet normaal meer..

alles is gewoon niet meer zoals vroeger ,kwalitatief...kijk naar wasmachines,die gingen vroeger zo 15 jr mee...nou,ik moet de mijne nog tegenkomen.. :shock:

toen ik op mezelf ging kreeg ik een zanussi van iemand dat ding was al 10 jr oud,maar ja die mev wilde nw voor hogere toeren...ik blij,ja?
dat ding heeft het nog 8 jr gedaan!!!!daarna..nou 4 a 5 jr max en ik heb nu bijna alle merken wel gehad...

van goedkoop tot duur..maar ik wiijk af,maar wil aangeven voor kwaliteit..

nu wil het geval dat mijn man...ja geloof het of niet.
vorige week een LG gewonnen heeft ihihihihiih........40 inch..leuk..
niet wat er beneden staat,maar mooi ding hoor..scherp beeld!
eerlijk is eerlijk...kijken hoe lang hij meegaat,nou ja hij staat niet in huiskamer dus niet met Ts branduren te vergelijken...

Wilhelm89
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jul 2012 11:30

Re: Garantie vraag; TV voor de 2e keer defect...

Ongelezen bericht door Wilhelm89 »

@ Rozemarijntje;
Branduren vallen zelfs ook nog bijzonder mee. Van de 2 jaar dat deze nu binnen staat, heb ik 7 maanden in Mallorca gewoond en is dat ding niet aan geweest! Ik ga morgen nog even goed achter die verzekering aan, maar ben er bang voor omdat ik me bij de Makro verzekerd heb op een ander toestel.

@ CorR69;
Zeker waar. Je kan met alles pech hebben. Maar 2x achter elkaar de zelfde klacht doet mij toch wel even wat beter nadenken de volgende keer !

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Garantie vraag; TV voor de 2e keer defect...

Ongelezen bericht door wiseger »

Volgens de algemene voorwaarden 2.2 vervalt de garantie onmiddelijk indiem onder artikel 6.2 een apparaat als verloren is beschouwd en vergoed is.

In jou geval ligt het wellicht anders want het apparaat was niet ernstig defect, de fabrikant kon het onderdeel niet meer leveren. Ik zou zeggen, neem kontakt op met de makro en kijk was ze zeggen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Garantie vraag; TV voor de 2e keer defect...

Ongelezen bericht door grun »

rozemarijntje schreef:alles is gewoon niet meer zoals vroeger ,kwalitatief...kijk naar wasmachines,die gingen vroeger zo 15 jr mee...nou,ik moet de mijne nog tegenkomen.. :shock:

toen ik op mezelf ging kreeg ik een zanussi van iemand dat ding was al 10 jr oud,maar ja die mev wilde nw voor hogere toeren...ik blij,ja? dat ding heeft het nog 8 jr gedaan!!!!daarna..nou 4 a 5 jr max en ik heb nu bijna alle merken wel gehad...

van goedkoop tot duur..maar ik wiijk af,maar wil aangeven voor kwaliteit..
Ik snap je wel, maar er zijn ook mensen die anders redeneren.

Stel, je koopt een wasmachine (bijvoorbeeld een Miele) voor 1200 euro die 18 jaar meegaat. Voor hetzelfde geld kun je ook drie Samsungs van 400 euro elk kopen. Welke is beter?

Kwalitatief is de Miele beter, maar tegelijkertijd zit je wel 18 jaar lang met dezelfde techniek opgescheept. Je mag toch aannemen dat door voorschrijdende technologische ontwikkelingen wasmachines steeds beter ontworpen worden en gebruik gaan maken van de laatste uitvindingen. Daardoor zijn machines in de loop der jaren zuiniger met water, wasmiddel en wasverzachter gaan omspringen. Daar kan de Miele gedurende het grootste deel van zijn levensduur niet van profiteren. Terwijl de consument die voordelen wel heeft als hij elke 6 jaar een nieuwe machine koopt. Plus dat diezelfde consument maar 400 euro hoeft uit te geven voor z'n eerste machine ipv 1200. Hij kan dus 800 euro op de bank zetten en daar rente van trekken (of voor iets anders gebruiken).

Wat beter is, valt niet te zeggen. Maar ik wil maar aangeven dat kwaliteit niet alles is en dat er meer manieren zijn om naar situaties te kijken.

RobinF
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2012 19:28

Re: Garantie vraag; TV voor de 2e keer defect...

Ongelezen bericht door RobinF »

Voor een televisie tegenwoordig, maken ze na 2 jaar geen onderdelen meer, dus u zult altijd tegen meerprijs een nieuwe moeten kopen. Garantie heeft u altijd tot aan de koop. Je kunt trouwens als consument bij de Makro, prima terecht. BTW is iets wat achteraf afgehandeld wordt. Heeft niks te maken met consumentenrecht.

Gesloten