Zit sinds mei bij Upc met digitale Tv. Het geluid en beeld lopen echter niet synchroon.
Ondertussen zijn er 5(!) monteurs langs geweest en ik heb het probleem nog steeds.
Ik heb een nieuw model Panasonic plasma tv.
Wie weet raad of heeft hier ervaring mee ?
Had ik ook vorige week ook en wat blokkerige beelden ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe antenne kabel van het merk Hirschmann 1,5 meter voor € 13,00 gekocht en het is weer prima in orde. Hoop dat dit je probleem oplost.
Paljas de eerste schreef:Had ik ook vorige week ook en wat blokkerige beelden ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe antenne kabel van het merk Hirschmann 1,5 meter voor € 13,00 gekocht en het is weer prima in orde. Hoop dat dit je probleem oplost.
Niet synchroon lopen van beeld en geluid los je niet op met een betere antennekabel.... Blokkerige beelden wel.
in het menu van de digitale box kun je in de instellingen de synchronisatie goed zetten.
Druk met je UPC afstandsbediening op 'Menu'
Ga naar 'Instellingen'
Ga naar 'TV Instellingen'
dan naar HDTV audio-synchronisatie - Indien het geluid niet synchroon loopt kun je dat hier bijstellen.
is dat al gebeurd?????
verder is het verstandig om het beeld formaat op 16:9 te zetten, RGB op hoog en hdmi resolutie op auto.
Indien je hier 720p of 1080i kiest dan zal de upscaler van de mediabox het beeld bewerken indien nodig. Over het algemeen is de upscaler van je TV beter, dus kun je dit beter op AUTO laten staan. Op die manier komt het signaal onaangetast bij je TV binnen.
dit zou het probleem moeten verhelpen.
indien dit niet het geval is zou ik toch om een andere box vragen.
ik doe niks...laat ik aan heer des huizes over...ga er niet aan rommelen voor we het weten dan hebben we niks meer,geen beeld en geen geluid ik blijf er vanaf...
HD synchronisatie heb ik al geprobeerd maar daar red ik het niet mee.
De instelling gaat er ook steeds uit. Ik ga de tip van Renegade eens proberen maar volgens
mij hebben die monteurs dat ook allemaal al geprobeerd.
Nieuwe TV heb ik ook al gekregen want Panasonic had er nog nooit van gehoord.
Vervelend om te horen dat je synchronisatie problemen hebt met het beeld en geluid. Wij ontvangen graag je gegevens om te kijken of we een oplossing kunnen bespoedigen.
Zou je een e-mail willen sturen naar [email protected] onder vermelding van: 'Reactie Tros Radar forum'? Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.