LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geluid valt plotseling weg bij zenders op de mediabox

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
gehaatje
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2006 13:30

Geluid valt plotseling weg bij zenders op de mediabox

Ongelezen bericht door gehaatje »

Wij ervaren sinds een twee weken een merkwaardige en erg vervelende storing op onze mediabox van UPC.
Omdat we vaak opnames maken via de digitale tuner is het natuurlijk waardeloos wanneer je ontdekt dat halverwege de film het geluid plotseling is opgehouden.
Er verschijnt dan een blauw scherm met de melding dat deze zender niet toegankelijk is en na een seconde of 5 verschijnt dan weer de oorspronkelijke zender (Veronica) maar dan zonder geluid !
Dit is nu al twee weken aan de gang !
UPC gebeld en men heeft de problemen erkent, maar nog niet opgelost.
Ze konden ook niet aangeven wanneer het zou zijn verholpen.
Wij wonen in de regio Lelystad.
Zijn er meer mensen die deze problemen ondervinden ?

:cry:

ienie
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:20

Re: Geluid valt plotseling weg bij zenders op de mediabox

Ongelezen bericht door ienie »

hebben wij ook last van, wij zijn woonachtig in Arnhem.....en UPC....tsja, die geven aan het probleem te kennen maar weten niet wat te doen.... :o

biesmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2006 20:37

Re: Geluid valt plotseling weg bij zenders op de mediabox

Ongelezen bericht door biesmans »

Ook wij in Leeuwarden hebben er geregeld last van! :cry:

Henry Keijzer
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:25

Re: Geluid valt plotseling weg bij zenders op de mediabox

Ongelezen bericht door Henry Keijzer »

Hoi
Ook wij hebben dat probleem in Lelystad

Soms helpt een software-reset dit geld ook voor teletekst maar dit is altijd voor even en niet "for ever"Heeft volgens mij niks meer te maken met aanvangsperikkelen maar gewoon met desinteresse of overwerkte medewerkers.Het lijkt er soms op dat de medewerkers erop getraind worden de klant met een optimaal kluitje het riet in te sturen.Heel vaak bellen helpt ook niet echt, als je dan belt vliegt er volgens mij ergens een rood vlaggetje omhoog, worden ze heel erg beleefd maar het eindresultaat is nul.Problemen worden niet uitgekristaliseerd maar ad hoq opgelost en deze methode roept bij iedere oplossing een nieuw probleem op ten gevolge van die oplossing. Ik vergeleek dit vroeger met "pleisters plakken" Je lost het probleem niet op maar dekt het af, helaas "geneest"het niet
Misschien kunnen we via Radar UPC tot de orde roepen? 8) :shock:

edriet
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2006 19:18

Re: Geluid valt plotseling weg bij zenders op de mediabox

Ongelezen bericht door edriet »

ook wij in Eindhoven :evil: hebben er last van dat het geluid weg valt enzv.

robina
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2006 19:23

Re: Geluid valt plotseling weg bij zenders op de mediabox

Ongelezen bericht door robina »

Ook in Veldhoven heeft de mediabox van UPC kuren. Inderdaad werkt teletekst niet naar behoren. De pagina blokkeert en er moet dan of terug geschakeld worden naar de t.v.-uitzendig of zelfs moet de box gereset worden.
Ook het probleem met het te pas en te onpas verschijnen van het blauwe scherm met de mededeling dat die zender niet in het pakket zit maar dat men zich voor kan aanmelden, betreft dan gewoon een normaal in het pakeet zittende zender als RTL , SBS en Animalplanet.
Contact met UPC leverde de reactie op dat het een bekend fenomeen was waar aan gewerkt werd???? Volgens de UPC medewerker zou er eventueel een restitutie van abbon.geld komen als het langer zou duren.
Als ik dan lees dat er zelfs plaatsen zijn waar het al maanden duurt is er mogelijk weer een item voor mevr.Hertzenberg.

marjanneb
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2006 15:40

Re: Geluid valt plotseling weg bij zenders op de mediabox

Ongelezen bericht door marjanneb »

Wij hebben de oplossing : gewoon terugsturen
Een kwartier installeren? mooi niet, en na 6 weken proberen hebben we hem teruggestuurd. advies aan UPC : pas weer iets aanbieden als het goed werkt en je alle mogelijkheden kunt gebruiken
Marjanne

Donders
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2006 19:20

Re: Geluid valt plotseling weg bij zenders op de mediabox

Ongelezen bericht door Donders »

Zeker ook zo'n ongevraagd ding. UPC zendt ongevraagd kapotte mediaboxen toe aan mensen die ze aan digitale TV willen binden.
1. Ze komen zo af van hun veel te grote voorraad door veel te hooggespannen verwachtingen over digitale TV
2. Ze lokken je met een lage prijs, maar vervolgens zijn ze over een jaar of zo absolute monopolist en verhogen ze de prijs binnen de kortste keren.

Doe geen zaken met UPC zou ik zeggen. Of vertrouw je ze soms?!!

Deja024
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:30

Re: Geluid valt plotseling weg bij zenders op de mediabox

Ongelezen bericht door Deja024 »

... om even terug te gaan naar het onderwerp, voordat het weer verzand in een discussie over hoe vervelend het aansluiten van de mediabox is en over het ongevraagd ontvangen van zo'n ding. Daar zijn al andere topics voor.

Ik heb ook veel last van met name de problemen met de teletekst. UPC heeft ook mij verteld de bug te kennen en er aan te werken. Maar wanneer er een oplossing zou zijn wisten ze niet. De mevrouw die ik sprak had het over een probleem waar ze erg veel moeite mee hadden om dat opgelost te krijgen.

Ik moet toegeven, we zijn inmiddels weer weken verder en we krijgen nog steeds geen oplossing, ik zou wel iets meer voortvarendheid van UPC willen zien, of anders een website waar ze mensen gewoon eerlijk op de hoogte houden van bugs en hoe ver ze zijn met oplossen. Misschien dat Radar daarin iets kan betekenen?

ricardo27
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2006 00:56

Re: Geluid valt plotseling weg bij zenders op de mediabox

Ongelezen bericht door ricardo27 »

In Amsterdam, wijk aker 5/6 zelfde probleem,geluid valt plotseling weg en teletekst werkt slecht of niet.

Wie heeft recent ervaring met het plotseling afschaffen van upc maxibel 15 uur pakket.
Zonder aankondiging afschaffen van pakket en veranderen naar pakket Anytime tegen verdubbeling van de kosten, wel dan onbeperkt bellen 7 dagen 24 uur per dag.
Het gaat om het principe.

Voor de rest geen problemen met bellen via de kabel.

Heinz
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 nov 2004 08:27

Re: Geluid valt plotseling weg bij zenders op de mediabox

Ongelezen bericht door Heinz »

Ik ken het probleem ook. Eén oplossing is om de Mediabox even te laten resetten. Het apparaat eerst in de standby stand zetten, dan stekker ca. 30 sec. uit het stopcontact, dan weer er in en het apparaat laten herinstalleren (duurt slechts enkele sec.). Er verschijnen dan eerst heel kort 4 cijfers '8' naast elkaar op de display. Daarna gaat het apparaat automatisch weer in de stand-by stand. Vervolgens met de afstandsbediening zoals gebruikelijk activeren en meestal is het geluid dan weer hersteld. Controleer ook even of het scartkabel goed vastzit in de Mediabox en in het tv-toestel door het stevig aan te drukken. Als de box of de tv iets verplaatst is kan die kabel iets los gaan zitten en dan heb je evenmin geluid. De scartkabel zelf moet zo kort mogelijk zijn, er zijn ook langere in de handel die je beter niet kunt gebruiken.

Als ook daarna niets helpt moet je met de Mediabox terug naar UPC om hem om te laten ruilen. Veel succes!

alzapua
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2004 16:59

Re: Geluid valt plotseling weg bij zenders op de mediabox

Ongelezen bericht door alzapua »

Soms valt inderdaad het geluid maar ook beeld+geluid uit.
Een oplossing is terug- of doorzappen naar vorige of volgende zender en weer terug.
Maar de kians dat het euvel zich weer voordoet is vrij groot.
Bij sommige zenders gebeurt het ook wel, dat het beeld (tijdelijk?) uiteenvalt in allerlei blokjes; ook het geluid valt uit.
Oplossing: alles terugsturen en een schotel (laten) installeren. Met alles erop en eraan natuurlijk.
Dan ben je gered.
Groet,
Guus

william1
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 okt 2006 16:09

Re: Geluid valt plotseling weg bij zenders op de mediabox

Ongelezen bericht door william1 »

Inderdaad de mediabox werkt niet naar behoren, geen teletekst en Politiek24,

appiehappie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2006 21:09

Re: Geluid valt plotseling weg bij zenders op de mediabox

Ongelezen bericht door appiehappie »

Ik herken me in bovenstaande verhalen. :( Wij hebben sinds we de mediabox in huis haalden dezelfde problemen. Het is dus duidelijk iets algemeens. Ook ik heb naar UPC gebeld, deze week. En kreeg ook te horen dat het probleem daar bekend was, en dat het ná deze week over moest zijn. Ik vraag me wel af wat we nou moeten doen als het níet over blijkt te zijn, straks. :?: Probleem is, dat we de tv op zolder hebben staan en dus maar gelijk een (dure) signaalversterker hebben gekocht bij de monteur, die we trouwens (betaald) lieten komen juist omdat een en ander niet goed leek te werken. En o ja, ook iets wat ik me afvraag. We hebben die mediabox op proef dus, met o.a. 1 maand gratis het extra pakket waarmee je o.a. de zenders Film1, 2, etc. kunt bekijken. Maar die krijgen we nu niet in beeld; alleen het bekende blauwe beeld met de melding dat er geen toegang mogelijk is tot dat kanaal, dus alsof je géén gebruik maakt van dat extra pakket. :!: Zouden we nou nog verlenging van die ene maand kunnen vragen/eisen? :? :? :?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Geluid valt plotseling weg bij zenders op de mediabox

Ongelezen bericht door agro »

Zouden we nou nog verlenging van die ene maand kunnen vragen/eisen?
Je kan bij upc alles vragen of eisen, maar of je het zal krijgen is een heel ander verhaal.

appiehappie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2006 21:09

Re: Geluid valt plotseling weg bij zenders op de mediabox

Ongelezen bericht door appiehappie »

Snap ik, maar we hebben die mediabox uiteindelijk op proef en zijn dus tot niets verplicht. :wink: Maar als ze zo in het algemeen een afwijzende politiek hanteren, snijden ze in hun eigen vingers en zullen ze weinig klanten overhouden, lijkt me.

Gesloten