LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis proefperiode digitenne KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Sabine B
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2008 11:35

Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door Sabine B »

19 juni heb ik me via internet aangemeld voor Digitenne van KPN.
20 juni krijg ik van KPN een contract doorgestuurd per mail.
22 juni krijg ik een brief van KPN doorgestuurd, met daarin de melding dat het installatie pakket 1 juli wordt afgeleverd.
2 juli wordt het installatie pakket door KPN geleverd.

Bij de aanmelding wordt omschreven dat er een proef periode van 4 weken is. Nu is mijn contract op 22 juni ingegaan en heb ik de tuner 2 juli ontvangen. Dit betekent dus dat al 12 dagen van mijn gratis 28 dagen vervallen zijn.

Strekking van het verhaal, leuk dat KPN zegt 4 weken gratis op proef, in werkelijkheid is dit dus absoluut niet zo!

laibo
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 aug 2008 09:53

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door laibo »

Tip, haal het gewoon in de winkel (Primafoon), krijg je het pakket direct mee en gaat je proefpakket dus in op het moment dat je het ophaalt!

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door st doe »

Bij postlevering heb je 40 kalenderdagen proeftermijn vanaf het moment van bestellen, dus heb je wel ongeveer 30 dagen.

Als je het in een winkel gaat halen heb je gewoon 30 dagen de tijd vanaf het moment dat je het mee neemt.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door jelle. »

Het is inderdaad een proeftijd van 30 dagen + 10 dagen voor de levering; niets om je dus zorgen over te maken.

Sabine B
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2008 11:35

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door Sabine B »

De aanleiding dat ik deze melding maak, is dat ik de eerste rekening van KPN opgestuurd heb gekregen. Hierin berekenen ze de kosten vanaf 22 juli. 'k heb dus geen 10 dagen extra gehad voor de levering.
Niet dat het nu om een onbenullig bedrag gaat, maar mij gaat het meer om het principe. KPN kan maken en breken wat ze wil, maar de consument trekt altijd aan het kortste eind.

lubmic
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2008 08:29

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door lubmic »

Ik heb een proefperiode genomen op Digitenne (ben bijna de gehele week gebeld).
Na een week proef kwam ik toch tot de conclusie dat mijn verwachting omtrent de kwaliteit niet geheel uit kwam. Dus ik wil de decoder e.d. terug sturen maar daar heb ik een retournummer voor nodig.
Bellen met KPN voor 0,45 ct per minuut.
Gisteren een half uur gebeld, niemand aan de lijn tenslotte werd er opgehangen...Wederom gebeld en tijdens het bellen naar de Primafoon gefietst. Weer opgehangen door KPN. Bij de Primafoon aangekomen wist men te vertellen dat ik decodder daar niet kon inlveren en tevens geen retournummer kon krijgen omdat ik de decoder daar niet had aangeschaft. Ongeloof alom!
S'avonds weer gebeld via een ander nummer wel iemand aan de lijn en deze verbind mij weer door...en u raadt het al na een kwartier wordt ik er gewoon weer uitgegooid. Inmiddels ben ik alweer vanaf 8 uur aan het bellen. 1 persoon aan de lijn gehad, deze heeft mij gevraagd naar mijn pc en huisnr. heeft u een omentje ik zoek even uw gegevens op..inmiddels is het nu 8:42 uur. Een jaarabonnement 'digitenne' met mijn telefoonkosten heb ik reeds betaald!
Mensen trap er niet in! Aanmelden gaat supersnel, maar afmelden...dit is absoluut geen reclame voor zo'n groot bedrijf.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door glith »

Hier ook de eerste rekening via KPN-Digitenne en ook die klopt niet:
Eerste maand gratis ingaande 20 augustus terwijl ik de tuner pas de 28ste heb ontvangen.
Ben ANWB-lid en zou dan 3 maanden gratis mogen kijken :?:
Dus 18 minuten aan de telefoon gehangen met als resultaat de verbinding werd verbroken :twisted:

Greetje2
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2007 15:18

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door Greetje2 »

Mijn dochter heeft 2 juni digitennepakket geleverd gekregen nadat ze zich via de actie "eerste 3 maanden gratis voor ANWB leden" had aangemeld. Bij aflevering stond er in de brief dat ze slechts één maand gratis had. Dus daar ging het eerste telefoontje naar de dure
(€ 0,45/minuut) helpdesk van de KPN. Er werd verteld dat deze 3 maanden verrekend zou worden met de 2e factuur. Natuurlijk gebeurde er niets, dus weer gebeld. Toen werd verteld dat dat deze verrekening zou plaatsvinden met de 3e factuur. Na 3e factuur...weer niets. Dus weer gebeld. Nu hadden ze weer iets anders bedacht. Na betaling van 3e factuur zou het abonnementsgeld van afgelopen 3 maanden teruggestort worden. We zijn nu weer een maand verder en intussen is de 4e termijn al afgeschreven en is er nog steeds niets verrekend c.q. teruggestort. Al het voordeel dat ze had is inmiddels al opgegaan aan het bellen naar de Helpdesk. Dus leuke actie van de KPN!!
:evil: KPN is echt een waardeloos flutbedrijf. :evil: :evil:
Ik snap werkelijk niet dat ze daar nu nooit eens orde op zaken stellen. Ze bedenken de ene na de andere actie en als ze geld kunnen vorderen zijn ze er als de kippen bij, maar moeten ze iets terugbetalen....dan wordt alles uit de kast getrokken om maar niet te hoeven betalen. Ben benieuwd of er nog anderen zijn die dezelfde ervaring hebben

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Greetje 2:

Ik heb exact dezelfde ervaring gehad met een soortgelijke "eerste 3 maanden gratis" ervaring. Uiteindelijk heeft KPN na een half jaar die miezerige € 20,85 gecrediteerd. Ondertussen had ik al bij SGC een geschil aangespannen tegen KPN. Uiteraard gelijk gekregen. Kosten voor KPN: 2 x 50 euro (klachtengeld) + 20,85 + 50 euro schadevergoeding voor tijd en moeite + 15 euro belkosten helpdesk KPN =

€ 185,85 :lol:

Ze leren het nooit maar je kan ze dus wel terugpakken. Aan mij hebben ze geen stuiver verdiend; integendeel.

www.sgc.nl

Greetje2
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2007 15:18

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door Greetje2 »

Bedankt voor de tip Bob. We hebben vanochtend een klachtenbrief gestuurd naar KPN en ze de tijd van 2 weken gegeven om het bedrag terug te storten. In geval ze dit niet doen, dan is de geschillencommissie een goede optie.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door glith »

Ook hier de eerste foute rekening binnen en zal ook moeten wachten tot de 2de factuur ben benieuwd :cry:

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door glith »

TIP: Weet niet of het in elke prima-foon winkel geld maar ik ben er gister geweest en kon daar GRATIS ipv 0,45 p/m bellen met hun telefoon, wat niet wegneemt dat het een zooitje is maar scheeld wel :wink:

snakebite
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2008 12:55

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door snakebite »

het nummer is nu €0.15/min

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door glith »

Hoort gewoon 00,01 per minuut te zijn hun maken de fout niet wij :twisted:

pieter_1
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2008 12:17

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door pieter_1 »

op hun site staat nog steeds 0,45 cent.
eigenlijk wel gek, alle andere service desken bij kpn kosten 0,10 cent bij digitenne 45 cent. ik zie niet in waarom dat zoveel duurde moet zijn.

snakebite
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2008 12:55

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door snakebite »

wijziging is ook tijdelijk :( bij een goedkoop product hoort tegenwoordig een duur servicenummer

ger1000
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 dec 2005 13:02

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door ger1000 »

Als dit een actie is mede met ANWB georganiseerd, waarom dan ook geen klacht ingediend bij de ANWB??? Is toch geen reclame voor de ANWB om met zo'n malafide bedrijf (KPN) zaken te doen!

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door glith »

En vandaag WEER een rekening voor digitenne :twisted: terwijl ik tot en met december GRATIS zou kunnen kijken.
Van de week maar weer ff naar de primafoon winkel kan je tenminste GRATIS bellen

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2008 10:04

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door [email protected] »

Bij mij precies hetzelfde probleem. Een brief ontvangen dat vanaf 09-09-2008 mijn abonnement in zou gaan en dat het pakket pas op 18-09-2008 verzonden zou worden. Toen al gebeld dat ik niet van plan was om voor die 9 dagen te gaan betalen en toen werd mij verzekerd dat dit niet in rekening gebracht zou worden.

En ja hoor, er werd een bedrag van mijn rekening afgeschreven waar ik het niet mee eens was. Na mail contact heb ik ook nog een factuuroverzicht kunnen krijgen. Blijkt dat ze inderdaad van 09-10-2008 mijn abonnementskosten in rekening hebben gebracht. Dit terwijl ik een maand gratis zou kunnen kijken vanaf ontvangst van het pakket dus 18-10-2008.

Via de email konden ze me niet verder helpen en moest ik bellen met de klantenservice. Na drie keer doorverbonden te zijn en na 48 minuten bellen!!! Toch verteld dat mijn net drie euro terug geschreven zou worden. De telefoniste begon wel steeds klantonvriendelijker te doen en weigerde haar naam te geven.

Nu kijken of ik het geld werkelijk ontvang en mijn telefoonkosten van net 10 euro proberen terug te krijgen wat overigens ook naar KPN is gegaan omdat ik met Hi abonnement bel.

Het is een principe kwestie maar te zot voor woorden dat elke keer de consument er zo veel werk van moet maken. Het is maar drie euro maar als ze bij 20.000 duizend nieuwe klanten met de actie gratis maand proberen binnen halen heb je toch al gauw meer dan 60.000 euro verdiend.

john1962
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2006 13:50

Re: Gratis proefperiode digitenne KPN

Ongelezen bericht door john1962 »

Pfff als ik zo die dingen lees, begin ik er maar niet aan.

En dan nog het is "niet" eens gratis proberen het is 1malig 20 euro
kosten, en dat vind in nog al wat.

Dus NIKS gratis is een duur probeer maandje.
Want ik neem aan dat je die niet terug krijgt.

John

Gesloten