LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HD TV van Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
gervanlinden

HD TV van Ziggo

Ongelezen bericht door gervanlinden »

28 april, Ziggo heeft goed nieuws, zegt men......
Men breidt het HD zenderpakket van € 3,95 per maand uit van 7 naar 10 zenders.
Mooi, dacht ik maar..... het tarief gaat dan wel automatisch van € 3,95 naar 5,95 per maand !
Ik wil dat niet, dus bel meteen naar Ziggo.
Doe je dat niet, dan zit je vanaf 1 juni a.s. aan het nieuwe maandelijkse tarief vast.
De 3 nieuwe HD zenders zijn : SBS6 HD, Veronica HD en Net5 HD.
Ik geef telefonisch bij Ziggo aan dat ik deze 3 nieuwe HD zenders niet wil.
Antwoord Ziggo: dan moet u het maandelijkse abonnement van € 3,95 opzeggen.
Ik vind dit pure chantage en heb dit bij Trosradar aangemeld.

Klantvriendelijker van Ziggo zou zijn dat de klant voor € 3,95 per maand zelf een keuze voor
totaal 7 uit alle HD zenders kan maken.
U moet wel weten dat 3 HD zenders (Ned. 1,2 + 3) sowieso in het pakket van 7 zitten.
Als u het abonnement van € 3,95 annuleert, dan ontvangt u wel HD Ned. 1, 2 + 3 gratis,
want deze zitten standaard bij het Ziggo 3 in 1 pakket.

Als u de € 5,95 per maand geen probleem vindt,
dan moet u zich er wel van bewust zijn dat Ziggo b.v. iedere 2 maanden 3 nieuwe HD zenders
toe kan voegen en u er dus weer automatisch ongevraagd € 2,00 of meer voor gaat betalen.
Waar is het eind ?

Mijn advies:
meld u af voor het € 3,95 maandelijkse HD pakket en neem voorlopig genoegen met de 3 gratis HD zenders
van Nederland 1, 2 + 3, totdat Ziggo met een beter voorstel komt voor HD ontvangst.

Henkma

Re: HD TV van Ziggo

Ongelezen bericht door Henkma »

Ik heb op de website van Ziggo op dit probleem gereageerd, dat ik deze extra zenders ook niet wil en derhalve geen twee euro extra wil betalen. Er belde mij een uiterst vriendelijke heer van Ziggo terug, die duidelijk maakte dat hier intern lang over gediscussiëerd was. Ik begrijp dit, want het is alleen maar in het voordeel van Ziggo. De medewerker moest mij uiteindelijk gelijk geven. Mijn stelling is: ik kan niet verplicht worden iets te kopen wat ik niet wil. De medewerkers geeft het geval door aan de klachtencommissie intern. Ik heb ook verteld dat ik me via de Consumentenbond zal beklagen. En nu dus via Tros Radar.
Een alternatief zou zijn dat Ziggo het extra pakket aanbiedt tegen de prijs van twee euro. Nóg klantvriendelijker zou zijn om een kleine prijs te berekenen voor elke zender die je in HD wil ontvangen, zodat de keuze geheel op maat gemaakt kan worden. Dat is pas klantvriendelijkheid !!! Met de huidige automatisering moet dit geen probleem zijn. Ideetje voor Marketing?

rbwrdr

Ongelezen bericht door rbwrdr »

Ik ben het helemaal met voorgaande schrijvers eens. Ik heb de brief van Ziggo ook met verbazing gelezen.

De reden dat ik het HD pakket afneem is trouwens niet specifiek om zenders in HD te ontvangen die ik ook al in SD krijg, maar juist voor de extra zenders, Discovery HD Showcase, NGC HD en vooral History HD. Want laten we eerlijk zijn: Het verschil HD/SD is op een normale afstand van een TV toch niet meer te zien.

Ik heb dan ook geen enkele behoefte aan de HD varianten van de SBS zenders en al helemaal niet om er ook nog een prijsverhoging van meer dan 50% (!) voor te moeten betalen. Ik betaal vier euro per maand voor bovenstaande zenders en die betaal ik graag. Maar daar moet het wat mij betreft ook bij blijven.

fightTheMob

Ongelezen bericht door fightTheMob »

Typisch gedrag van een monopolist. Ik vind het uitgesproken klantonvriendelijk wat hier gebeurt. Dit is een actie die geheel vanuit het gezichtpunt van Ziggo is ondernomen. Wie zit er te wachten op die troep van SBS6 en dan nog in (nep) HD ook... Maar goed, dat is bijkomend ongemak.

Ik begrijp best dat ze hier intern over hebben moeten steggelen. Want je neemt hier een risico omdat je de grens van het onbetamelijke jegens de klant moedwillig gaat overschrijden uit ordinair winstbejag. Aan de andere kant weten ze natuurlijk heel goed dat de klant geen keus heeft...

Ik koop een bankstel voor 5000 euro. Een jaar later komt de leverancier langs en biedt mij een flipperkast aan als ik 2000 euro bijbetaal. Zo niet dan neemt hij het bankstel en de flipperkast weer mee terug. Heel erg logisch allemaal.... En dan zijn er voor bankstellen nog alternatieven (andere winkels)...

De nette oplossing? Gewoon een pakketje SBS6, Veronica en NET5 maken, het etiket PULP-HD erop plakken en dat aanbieden voor X euro. Klaar! Iedereen blij!

Dit is gewoon ordinaire zakenvullerij. Ziggo moet zich schamen! Het lijkt wel een bank!

marcelxxx

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Wat een gezeur allemaal, de gedachte van Ziggo was inderdaad om alle commerciele zenders gratis in HD aan te bieden, helaas werken de commercielen niet mee, maar aangezien alle andere digitale aanbieders al wel alles in HD aanbieden en dat tegen een meerprijs van gemiddeld 10 euro, mag je bij Ziggo nog niet mopperen, te verwachten valt dat ook het RTL pakket binnenkort wordt aangeboden voor dezelfde prijs, dus binnen de 5,95 euro, ik heb nu dus sinds kort ook het HD pakket en dat puur voor SBS, want wat er nu aangeboden word in HD is echt te erg voor woorden, onbegrijpelijk dat er mensen zijn die daar voor willen betalen, achterhaalde UK rommel, een beetje ge-upscaled!!! Het gratis HD pakket heeft trouwens 4 zenders, Eurosport HD hoort er ook bij!!!

Gesloten